Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Strzela w kolektor ssacy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Strzela w kolektor ssacy
Autor Wiadomość
daniolas 




Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 61



Wysłany: Sro Lut 10, 2016 20:57   [R75] Strzela w kolektor ssacy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam . Mam problem ze swoim roverem. W aucie padła głowica została wymieniona z uszczelkami itd. Został ustawiony rozrząd na znaki. ściągane były wszystkie kola. Dolne koło ustawione do znaku na pompie a górne walków ustawione punktem do siebie. Exhaust na kolach ustawione w lewą stronę do kolektora ssącego. Auto jeździło kilka dni po czym znikła iskra. Rozkręciłem znowu koła rozrząd żeby sprawdzić znaki wszystko się zgadza. Dolne kolo rozrządu już jest trochę wyrobione mały luz na wale i zjechany trochę czop z kola pasowego. Wiec wykręciłem świece i sprawdziłem czy są na równo tłoki wszystko się zgadza wiec poskładałem rozrząd i kola. Ale iskry brak dalej wiec wymieniłem czujnik wału iskry brak, Wymieniłem kompa immo itd iskry brak, Założyłem jeszcze raz nowy czujnik wału pojawiła się iskra ale przy odpaleniu rover strzela w kolektor ssący. Czy ktoś wie co może być winą tego strzelania ? Na dodatek znowu znikła iskra jak ruszyłem czujnikiem wału wiec zakupiłem nową wiązkę silnika moja już jest w opłakanym stanie cięta, lutowana itd. Będę ją zmieniał na weekend tylko martwi mnie te strzelanie w kolektor czy coś jest nie tak z zapłonem jak go się ustawia ? czy może być coś innego ? A może to wina rozrządu ? zle ustawiony ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 10, 2016 20:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 10, 2016 21:06   

Docierałes zawory?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
daniolas 




Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 61



Wysłany: Sro Lut 10, 2016 21:09   

Głowice kupiłem już splanowaną docieraną itd ? A co mógł którys zawór strzelić
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 10, 2016 21:50   

jak zawory nie są szczelne, to będzie strzelać.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
daniolas 




Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 61



Wysłany: Sro Lut 10, 2016 21:52   

A wyjdzie to przy sprawdzeniu kompresji ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 10, 2016 21:54   

pewnie. :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
daniolas 




Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 61



Wysłany: Sro Lut 10, 2016 22:04   

to jutro będę sprawdzał . Wiesz może jaką kompresje powinien mieć ten silnik ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 10, 2016 22:15   

jak to wolnossący to minimum 11-12 bar, jak turbo to 9-10
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
daniolas 




Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 61



Wysłany: Sro Lut 10, 2016 22:21   

Dzięki :) Jutro napisze co wyszło... Coś mam wrażenie ze jest po zaworach.
 
 
estern 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 47



Wysłany: Czw Lut 11, 2016 09:55   

Podłączę się

sTERYD a wiesz może jaka kompresja na cylindrze powinno być w silniku 2.0 v6 benzyna ?
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 11, 2016 12:28   

Gdzieś tam wyczytałem że kompresję można wyliczyć ze wzoru: stopień sprężania x 0,125= kompresja. Różnica sprężania na poszczególnych cylindrach nie powinna przekraczać 10%. Znaczenie też ma sposób dokonywania pomiaru, silnik ciepły, zimny i czy z olejem na tlokach tzw. próba olejowa.
Dla 2.0 kv6 by wychodziło 11x0,125=1,375 Mpa czyli 13,75 bara.
Tylko to jest wyczytane z neta nie książek więc ktoś musi to potwierdzić :d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
daniolas 




Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 61



Wysłany: Czw Lut 11, 2016 19:01   

No wiec tak za wielkiej kompresji to nie mam. Zaczynając od strony rozrządu to 8,5 Bara i reszta to 11 bara z groszami
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lut 11, 2016 22:02   

Ta reszta by działała, pierwszy ewidentnie nie trzyma :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
daniolas 




Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 61



Wysłany: Czw Lut 11, 2016 23:28   

Mimo takiej kompresji myślę ze auto powinno odpalić a nie strzelać. Gorszymi jeździłem nawet takimi co miał zawór wygięty i wypalony i jeździło auto. A tutaj coś strzelało może to rozrząd przestawiony.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lut 12, 2016 11:06   

to byś miał wszystkie 4 cylindry niekompresujące. Ewidentnie coś jest z tym pierwszym nie tak.
W takim stanie może i miałby prawo chodzić, gdyby nie elektronika, co głupieje jak podciśnienie szaleje w kolektorze.

[ Dodano: Pią Lut 12, 2016 11:06 ]
spróbuj odłączyć świecę od 1go cylindra. Powinien na 3 zagadać jak nie będzie spalania na pierwszym.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
daniolas 




Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 61



Wysłany: Pią Lut 12, 2016 21:32   

Jutro będe dalej walczył :) I dam znać co i jak :) Czyli rozumiem ze jak jest coś nie tak z rozrządem to wszystkie cylindry są niekompresujące tak ? A czy może być to też powodem braku iskry ?

[ Dodano: Pią Lut 12, 2016 21:32 ]
Czyli muszę zdjąć głowice i do robienia ją. A kupiłem w pełni sprawną auto nie przejechało nawet kilometra tylko było odpalane po zrobieniu. Głowice kupiłem splanowaną sprawdzaną itd. masakra. Znikła iskra i tak się męczę z tym autem a jak już się pojawiła to strzelał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [75] kolektor ssący do v6
marek501 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Cze 06, 2018 19:42
marek501
Brak nowych postów [MG ZT ] Kolektor ssacy
scrawl666 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Lut 08, 2015 22:53
scrawl666
Brak nowych postów [R75] kolektor ssacy
jesaj Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Kwi 13, 2014 13:35
dzelo23
Brak nowych postów [R75]Kolektor ssący
Mstenia Rover serii 75, MG ZT 19 Sob Maj 24, 2014 22:11
sebol11
Brak nowych postów [R75] Kolektor ssacy czy zawory?
bochas Rover serii 75, MG ZT 20 Sro Lis 02, 2016 20:09
AdaskoC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink