Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Usterka elektryczna czy mechaniczna?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Usterka elektryczna czy mechaniczna?
Autor Wiadomość
Robert_Kla 




Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 9



  Wysłany: Czw Mar 10, 2016 19:21   [R25] Usterka elektryczna czy mechaniczna?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003

Witam,

Od jakiegoś czasu borykam się z upierdliwą usterką, mianowicie silnik szarpie przy przyspieszaniu gorzej niż kursant na początku nauki jazdy...

Problem nie występuje natomiast podczas bardzo powolnego przyspieszania, na całkowicie zimnym silniku przy temp. ok 0 stopni, albo po rozgrzaniu silnika i kilku minutach jazdy na najwyższych obrotach.
Samochód odpala bez problemu i trzyma jałowe obroty. Jazda ze stałą prędkością jest bezproblemowa, ale gdy np. chcę przyspieszyć, szczególnie jadąc pod lekką górkę to jest duże szarpanie.

Wymieniłem już wiele rzeczy, m.in. wcześniej padła mi instalacja czujnika położenia wałka rozrządu i trzeba było wymienić czujnik i przewody do sterownika. Potem miałem wypadające zapłony, więc wymieniłem świece, przewody WN oraz cewki. Problem wypadających zapłonów zniknął (przynajmniej z listy błędów OBDII), ale zaraz potem pojawił się problem opisany w poście.

Na chwilę obecną mam takie błędy:
P0562 - Niskie napięcie zasilania układu
P0563 - Wysokie napięcie zasilania układu
P0170 - Nieprawidłowy skład mieszanki paliwa

W związku z powyższymi błędami wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem sondę lambda przy silniku - OK, regulator napięcia - OK, napięcie w układzie podczas jazdy i szarpania - ok 14V bez większych odchyleń. Akumulator ma niecałe 3 lata.

Co teraz sprawdzić? Pompę paliwa? Przewody elektryczne? A może sterownik silnika umiera?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 10, 2016 19:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2016 20:20   

Spróbuj na początek wyczyścić silniczek krokowy, mi też szarpał, dwa tygodnie po zabiegu chodzi ok.
 
 
Robert_Kla 




Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 9



Wysłany: Czw Mar 10, 2016 21:01   

A w jakim zakresie obrotów Ci szarpał?
Bo silnik krokowy odpowiada za niskie obroty, a u mnie szarpanie występuje między 1800 a 3000 obr/min, natomiast na niskich wszystko jest git :wink:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 10, 2016 21:06   

wyczyść przepustnicę i sprawdź czy nie ma luzów bo czasem fałszywe powietrze łapie i tak szarpie lub potencjometr przepustnicy czasem jak się wytrze to potrafi takie numery strzelać. potencjometr idzie sprawdzić kompem przy pomocy elm327
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2016 21:13   

Szarpał tak do 2500 obrotów. Oprócz tego są różne przyczyny szarpania, u mnie już były winne, kable, cewka-palec, ECU, a jak jeszcze miałem LPG to nawet nie wnikałem tylko wywaliłem i jest spoko. Ale najwięcej problemu było z tym palcem.

sknerko napisał/a:
potencjometr przepustnicy


Chodzi Ci o TPS?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 10, 2016 21:21   

Tak o TPS
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2016 21:30   

Jakby okazało się że uszkodzony jest ten czujnik, to wymieniłbym go razem z przepustnicą na aluminiową, sam takiej szukam ale ciężko jest znaleźć.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 10, 2016 21:32   

szukaj od land rovera freelandera, taka sama jest
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Robert_Kla 




Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 9



Wysłany: Czw Mar 10, 2016 21:34   

Fakt, przepustnica u mnie już raz szwankowała. Rok temu miałem tam wodę i w trakcie mrozów lód blokował przepustnicę i samochód sam przyspieszał :mrgreen:

Sk133 napisał/a:
Ale najwięcej problemu było z tym palcem.

Hmm to też może być trop, da się to łatwo sprawdzić samemu?
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2016 21:52   

Palca raczej nie sprawdzisz, ja wymieniłem na inną używkę i 9 lat już jeżdżę.

Ale na początek sprawdź czujnik przepustnicy: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65332&highlight=tps
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 10, 2016 22:30   

W r25 nie ma palca, są dwie cewki pod klapką świec
Czujnik przepustnicy sprawdź przede wszystkim na to czy płynnie zmienia opór, czy nie ma czasem przerw lub skoków oporu
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pią Mar 11, 2016 08:46   

Wypnij wtyczkę od tps i sprawdź czy się poprawi. Nie przejmuj się podwyższonymi obrotami jałowymi.
 
 
toksyn 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 388
Skąd: Gdańsk

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 11, 2016 08:56   

sknerko napisał/a:
W r25 nie ma palca, są dwie cewki pod klapką świec


Wydaję mi się, że jednak wszystkie silniki poza 1.8VVC mają kopułkę i palec
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Mar 11, 2016 10:48   

toksyn źle ci się wydaje, mam wszystkie Rave nawet najstarsze i w żadnym nie ma kopułki i palca, R25 zawsze miały zapłon elektroniczny. Ja w życiu widziałem tez sporo tych silników i kopułka tylko w R200
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
toksyn 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 388
Skąd: Gdańsk

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 11, 2016 10:59   

Ok, zwracam honor w takim razie :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pią Mar 11, 2016 22:23   

sknerko napisał/a:
toksyn źle ci się wydaje, mam wszystkie Rave nawet najstarsze i w żadnym nie ma kopułki i palca, R25 zawsze miały zapłon elektroniczny. Ja w życiu widziałem tez sporo tych silników i kopułka tylko w R200


Każdy silnik który ma jakiś moduł zapłonowy lub komputer ma zapłon elektroniczny- tranzystorowy lub trystorowy(rzadziej). Ale prawda, kopułka tylko w MEMSie 1.9 i 1.6. R25 ma juz MEMSa 3 i tak jak mówisz, cewki na pokrywie zaworów.

Do autora tematu: podmień albo chociaż wyczyść CPWK, zawalony brudem lubi krzaczyć sygnał przy przyśpieszaniu. Nieprawidłowy skład mieszanki masz na której sondzie ? Jak tylko na drugiej, to pewnie kat już umiera i bład będzie wywalało.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Mar 12, 2016 14:35   

zacekpl napisał/a:
Każdy silnik który ma jakiś moduł zapłonowy lub komputer ma zapłon elektroniczny- tranzystorowy lub trystorowy(rzadziej).
Chcesz mi wmówić że kopułka z palcem to zapłon elektroniczny? chyba w sensie takim że prądem to wyzwalasz bo dla mnie to jest mechaniczny rozdzielacz zapłonu a że komp podaje prąd czy inne ustrojstwo to nie oznacza zapłonu elektronicznego.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sob Mar 12, 2016 18:01   

sknerko napisał/a:
zacekpl napisał/a:
Każdy silnik który ma jakiś moduł zapłonowy lub komputer ma zapłon elektroniczny- tranzystorowy lub trystorowy(rzadziej).
Chcesz mi wmówić że kopułka z palcem to zapłon elektroniczny? chyba w sensie takim że prądem to wyzwalasz bo dla mnie to jest mechaniczny rozdzielacz zapłonu a że komp podaje prąd czy inne ustrojstwo to nie oznacza zapłonu elektronicznego.


Rozdzielacz mechaniczny owszem, ale zapłon nazywa się elektronicznym ze względu na sterowanie oraz "elektroniczny przerywacz"(najczęsciej tranzystor). Odsyłam do fachowej literatury, gdzie można zapoznać się z różnicami pomiędzy elektronicznym układem zapłonowym a klasycznym.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Robert_Kla 




Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 9



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 21:19   

Dzięki Panowie za Wasze rady. W najbliższym czasie chcę sprawdzić czujnik położenia przepustnicy. Czy wystarczy, że wypnę konektor i będę mierzył opór czujnika w zależności od wychylenia przepustnicy? Powinien rosnąć/maleć liniowo, tak?

Jeśli okaże się, że jest ok to przeczyszczę przepustnicę i sprawdzę, czy łapie lewego powietrza. Czy test na zatkanie ręką wlotu i patrzenie czy mi zgaśnie silnik wystarczy? :)

Tak jeszcze a propos przepustnicy przypomniał mi się jeszcze jeden objaw- puszczenie gazu na 4 albo 5 biegu skutkuje takim opóźnionym o 1sek lekkim szarpnięciem - - miałem to już od jakiegoś dłuższego czasu, ale nie przypominam sobie żeby było tak zawsze - czy to też może być walnięty TPS?

Aha - no i jeszcze będzie do sprawdzenia czujnik położenia wału korbowego -czy bez podnośnika do niego się dostanę?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 21:29   

Jak by czujnik wału padł to nie odpalisz auta.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Usterka pomocy
kinga_english Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sie 10, 2010 15:45
kasjopea
Brak nowych postów [R220SD 96] Usterka klimatyzacji
PabloFKP Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Lip 20, 2007 15:30
sTERYD
Brak nowych postów [R220 SDI '98] Klimatyzacja - usterka
empi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lip 21, 2012 14:39
empi
Brak nowych postów [200 RF] wycieraczka tyl - nie dziala - usterka inna niz all
czytalem forum na temat typowych uszkodzen
jaktob77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Nie Mar 01, 2009 22:09
R-200
Brak nowych postów usterka w warburgu...pomocy - nie ma jak moj r220sdi=p
damianqn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Lis 04, 2008 16:59
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink