Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 24, 2017 10:42   

T4 na kablu od INPA nie łączy się z poliftowymi poduchami ;/
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 24, 2017 10:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 24, 2017 10:45   

autoliv... włoski czy tam francuski wynalazek... może trzeba by poszeprać na forach renault np... zdaje się, że miałem to ustrojstwo od poduch w lagunie
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 25, 2017 19:08   

Mam zapytanie do ludzi bardziej obeznanych w benzyniakach z naszej stajni Roverkowej.
W opisie plików serwisówki pojawia się zapis:

EngPerformance=TURBO_STD, TURBO_HIGH, STD_PERFORM, HIGH_PERFORM, VVC, VVT

Czy ktoś z kolegów ma pojęcie co może oznaczać w nomenklaturze Rover/MG skrót VVT i gdzie go można spotkać?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sob Lut 25, 2017 22:34   

https://en.wikipedia.org/wiki/Variable_Valve_Control :p nie doczytalem myślałem o vvc :)

http://rover.odin-haller....%20Part%201.pdf

K16
K16 models used MEMS, with a 1.6 ECU from 1990 until 1994 and a 1.9 ECU from 1995 onwards, in either Single Point or Multi Point forms, with a single coil on the back of the engine block and a distributor cap and rotor arm on the end of the inlet camshaft. MEMS 2J was used on the VVC engine, to control the Variable Valve Control and the distributorless ignition system, which was used because there were camshaft drive belts at both ends of the engine. With the launch of the Rover 25 and Rover 45 in 1999, MEMS 3 was introduced, with twin coils and sequential injection.
 
 
franki01 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 100
Skąd: Toruń

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 26, 2017 21:53   

vvt - variable valve timing (zmienne fazy rozrządu)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 27, 2017 00:15   

Nie no, chłopaki... ja wiem co to jest... pytam kiedy i jak stosowano te skróty i w jakich przypadkach dla naszych aut R i MG ;) Nieważne już z resztą, bo okazuje się, że mój MG TF 2005 (końcówka produkcji) ma w sobie sterownik z 2002 roku... w oznaczeniach T4'kowych jest to VVT :) A każdy jeden co na niego patrzy, to widzi przecież VVC :) Tak czy siusiak, wychodzi na to, że to jeden pies. Dzięki za zainteresowanie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
franki01 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 100
Skąd: Toruń

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 27, 2017 09:01   

Miałem mieszane odczucia, czy odpisując w ten sposób dobrze robię. Zwracam honor :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 01:35   

franki01 napisał/a:
Miałem mieszane odczucia, czy odpisując w ten sposób dobrze robię. Zwracam honor

Oj tam... może ja trochę nieprecyzyjnie napisałem. Faktem jest, że zanim zadałem to pytanie, to spędziłem trochę czasu na google, wikipediach i angielskich forach :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Wto Lut 28, 2017 10:39   

Niemcy używają nazwy V V T więc pewnie gdzieś się zawieruszyło. Rover używa V V C
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 11:11   

zdzichu napisał/a:
Niemcy używają nazwy V V T więc pewnie gdzieś się zawieruszyło. Rover używa V V C

Zawieruszyć się może jedno góra dwa, a to się pojawia cyklicznie w kilku miejscach - jakby było przemyślanie zostawione ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 28, 2017 13:08   

MaReK, a czy jest jakaś opcja, żeby podsłuchać T4 z jego własnym interfejsem?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 13:41   

Kolega sail mial taki pomysł zanim jeszcze powstał toaf,
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 14:07   

Tak jak Ci mówiłem w rozmowie telefonicznej ;) Szykuj laptopa z XP i instaluj płytkę z T4 :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
jmierzwa952 



Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 36
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 01, 2017 08:41   

nie wiem czy dobrze umiejscowię pytanie ale chcialem zapytac czy ktos ma doswiadczene z 2.0 v6, i yanosikiem connect? :P
 
 
 
qiver77 



Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 33
Skąd: Bierutów



Wysłany: Sro Mar 01, 2017 13:09   

Zamówiłem podłączyłem, nie działało, odesłałem, benzyna 1.8 z 2000r.
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Mar 04, 2017 21:17   

Padł mi jeden z czujników zużycia klocków hamulcowych ( klocki były nowe więc wiedziałem, że to coś z czujnikiem). Zapalił mi się komunikat w zegarach. Podłączyłem "Tofika" żeby wiedzieć z którym kołem jest problem i o dziwo nic nie wykrył. Czujniki sprawdziłem miernikiem i znalazłem uszkodzony, ale mam pytanko: Jaki moduł odpowiedzialny jest za sygnalizację zużycia klocków hamulcowych?
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 04, 2017 21:25   

O ile pamiętam w zegarach można ustawić powiadomienie o zużyciu klocków ale jak u mnie się kontrolka paliła to TOAF też nie wychwycił, o który czujnik chodziło.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 04, 2017 22:00   

Połączenie z czujników jest bezpośrednio do zegarów. Czarna wtyczka, PIN-12 z tego co pamiętam. A nie wykryje który to, bo one są połączone w szeregu. Założenie było takie pewnie, że wymienia się komplety klocków wraz z czujnikami. Wymień czujnik, zewrzyj przewody lub wykoduj informacje z zegarów (TOAFem).
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Mar 05, 2017 06:38   

MaReK napisał/a:
Połączenie z czujników jest bezpośrednio do zegarów. Czarna wtyczka, PIN-12 z tego co pamiętam. A nie wykryje który to, bo one są połączone w szeregu. Założenie było takie pewnie, że wymienia się komplety klocków wraz z czujnikami. Wymień czujnik, zewrzyj przewody lub wykoduj informacje z zegarów (TOAFem).


Oczywiście wymieniam czujnik, ale chodziło mi o to jak to jest rozwiązane. Teraz już wszystko jasne. Dzięki :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Mar 05, 2017 08:44   

Poza tym czujnik jest tylko na 1 kole na 1 osi, wiec fizycznie nie ma możliwości lokalizacji kola
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75] Pomoc z Toaf'em
itemek48 Rover serii 75, MG ZT 34 Sro Mar 23, 2022 23:58
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink