autoliv... włoski czy tam francuski wynalazek... może trzeba by poszeprać na forach renault np... zdaje się, że miałem to ustrojstwo od poduch w lagunie
K16
K16 models used MEMS, with a 1.6 ECU from 1990 until 1994 and a 1.9 ECU from 1995 onwards, in either Single Point or Multi Point forms, with a single coil on the back of the engine block and a distributor cap and rotor arm on the end of the inlet camshaft. MEMS 2J was used on the VVC engine, to control the Variable Valve Control and the distributorless ignition system, which was used because there were camshaft drive belts at both ends of the engine. With the launch of the Rover 25 and Rover 45 in 1999, MEMS 3 was introduced, with twin coils and sequential injection.
Nie no, chłopaki... ja wiem co to jest... pytam kiedy i jak stosowano te skróty i w jakich przypadkach dla naszych aut R i MG Nieważne już z resztą, bo okazuje się, że mój MG TF 2005 (końcówka produkcji) ma w sobie sterownik z 2002 roku... w oznaczeniach T4'kowych jest to VVT A każdy jeden co na niego patrzy, to widzi przecież VVC Tak czy siusiak, wychodzi na to, że to jeden pies. Dzięki za zainteresowanie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Miałem mieszane odczucia, czy odpisując w ten sposób dobrze robię. Zwracam honor
Oj tam... może ja trochę nieprecyzyjnie napisałem. Faktem jest, że zanim zadałem to pytanie, to spędziłem trochę czasu na google, wikipediach i angielskich forach
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob Mar 04, 2017 21:17
Padł mi jeden z czujników zużycia klocków hamulcowych ( klocki były nowe więc wiedziałem, że to coś z czujnikiem). Zapalił mi się komunikat w zegarach. Podłączyłem "Tofika" żeby wiedzieć z którym kołem jest problem i o dziwo nic nie wykrył. Czujniki sprawdziłem miernikiem i znalazłem uszkodzony, ale mam pytanko: Jaki moduł odpowiedzialny jest za sygnalizację zużycia klocków hamulcowych?
O ile pamiętam w zegarach można ustawić powiadomienie o zużyciu klocków ale jak u mnie się kontrolka paliła to TOAF też nie wychwycił, o który czujnik chodziło.
Połączenie z czujników jest bezpośrednio do zegarów. Czarna wtyczka, PIN-12 z tego co pamiętam. A nie wykryje który to, bo one są połączone w szeregu. Założenie było takie pewnie, że wymienia się komplety klocków wraz z czujnikami. Wymień czujnik, zewrzyj przewody lub wykoduj informacje z zegarów (TOAFem).
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie Mar 05, 2017 06:38
MaReK napisał/a:
Połączenie z czujników jest bezpośrednio do zegarów. Czarna wtyczka, PIN-12 z tego co pamiętam. A nie wykryje który to, bo one są połączone w szeregu. Założenie było takie pewnie, że wymienia się komplety klocków wraz z czujnikami. Wymień czujnik, zewrzyj przewody lub wykoduj informacje z zegarów (TOAFem).
Oczywiście wymieniam czujnik, ale chodziło mi o to jak to jest rozwiązane. Teraz już wszystko jasne. Dzięki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum