Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT 2.5 V6] Brak mocy, dochodzi do max 5,5tys obrotow.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT 2.5 V6] Brak mocy, dochodzi do max 5,5tys obrotow.
Autor Wiadomość
Mat_Dob 




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 63
Skąd: Rybnik

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 20, 2016 10:21   [MG ZT 2.5 V6] Brak mocy, dochodzi do max 5,5tys obrotow.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003

Witam,
Z gory przepraszam za prawie podwojny temat, poprzedni uumarl smiercia naturalna, a tu postanowilem zbiorczo napisac co zostalo zrobione w celu zlikwidowania usterki.
Problem jak w temacie - czuje jakbym jechal w tico w gazie, przy czym na kazdym biegu dochodzi do max 5,5tys obrotow (swiezo po zauuwazeniu odcinek bylo to 5 tys).
Po wymianie rozrzadu mialem wrazenie ze wszystko jest okey, i tak gdzies tydzien pojezdzilem. Nie mialem okazji jechac powyzej 5 tys obrotow. Przed wypadem w gory nie chcac tracic czasu zatankowalem 95' na crabie. Na wislance podczas wyprzedzania dopadly mnie te odcinki.
Auto oddane do mechanika, stwierdzil on, ze w kolektorze jedynie dziwne skoki cisnienia sa. Po opisie forumowiczowi pracy silnika stwierdzil on rowniez, ze kolektor pada. Zamowiony i wymieniony uzywany sprawny (tak sadze ja i mechanik). Przy wymianie mechanik stwierdzil, ze padl map sensor, wymieniony zostal na uzywke. Co jest zastanawiajace na podpietym 5,5 tys obrotow, na odpietym na jalowym idzie do konca.
Podpialem auto pod TOAF'a. Nie pokazalo praktycznie nic procz:
- C7 - Lever-type czujnik 1
- F4 - CAN-BUS 244 (40 wystapien)
- CF - Kasowanie SII

Przy czym mial problemy czasem odczytac (ZCS Codes reading error), oraz mial problemy w ogole wejsc w zakladke silnika, pisalo ze nie uumie sie polaczyc. Gdy uudalo mi sie to, reagowalo na praktycznie kazde testy zwyjatkiem tych pierwszych (idle CO cos tam itp).

Juz kompletnie nie mam pomyslow co jest nie tak. Mechanicznie ponoc wszystko okey. VISY dzialaja (czuc to kopniecie, ale tak jakby mial paredziesiat koni mniej). Olej i plyn wygladaja okey, nie ma nigdzie wyciekow. filtry, plyny, rozrzad wymienione zaraz po kupnie auta.

Ponizej zostawiam jeszcze link do filmiku z praca silnika.
Pozdrawiam..

https://youtu.be/8Ab3GierNxY

[ Dodano: Pią Maj 20, 2016 10:21 ]
Zauwazony dzis taki bialy nalot, konsystencja jak bita smietana



 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 20, 2016 10:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Maj 20, 2016 11:34   

Mat_Dob napisał/a:
Zauwazony dzis taki bialy nalot
to jest biały smar w areozolu , widocznie ktoś smarował linkę przepustnicy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Mat_Dob 




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 63
Skąd: Rybnik

MG ZT

Wysłany: Sob Maj 21, 2016 10:20   

Ah okey, chyba zrobiłem się lekko przewrażliwiony.

Co do błędu który wypisalem na początku, a mianowicie f4 can bus fault. W jednym z tematów na forum odnośnie błędów pod TOAF'em wyczytalem, że jest to błąd czujnika wału korbowego. Moze. To wpływać na moje problemy z mocą i ograniczeniem obrotów?

[ Dodano: Sob Maj 21, 2016 10:20 ]
Testowalem ostatnio jazde bez map sensora, wkreca sie do konca.. Mechanik mowil, ze padl map, i wymienil go na uzywke, za ktora 90zl zaplacil. Za 90 mialbym nowa:p
Jest sens kupywac nowy jesli ten niby sprawny? Czy moze cos jeszcze wplywa na nieprawidlowa prace tego czujnika?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Maj 21, 2016 11:26   

Mat_Dob napisał/a:
Jest sens kupywac nowy jesli ten niby sprawny?
można go sprawdzić mierząc oporność.

[ Dodano: Sob Maj 21, 2016 11:26 ]
tu pisałem więcej : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97004
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Mat_Dob 




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 63
Skąd: Rybnik

MG ZT

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 18:46   

Witam ponownie,
Oddalem auto do diagnostyka, pobadal czujniki i sa zdrowe. Problem dalej wystepuuje taki jaki byl, czyli max 5,5tys obrotow i zachowuje sie, jakby doszedl do granic mozliwosci. Polowa rozklada rece, druga polowa na odpowiedz odnosnie marki i modelu odklada sluchawke. CO dalej moi drodzy?
 
 
rafiwelder 



Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 4



Wysłany: Czw Sie 29, 2019 22:22   

Witam. Czy sprawa została rozwiązana? Borykam się z tym samym pdoblem w MG zs 2.5
Kręci się na biegu jałowym do końca a podczas jazdy tylko do 5,5 tyś obrotów
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Pią Sie 30, 2019 16:53   

Zmierz kompresję i podaj wyniki pomiaru. U mnie jakoś ciągnie do odcinki ale lepiej od tych 5,5 tys zmienić bieg na wyższy
 
 
rafiwelder 



Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 4



Wysłany: Sob Sie 31, 2019 00:28   

Zmierzyłem ale niestety narazie na zimnym bo autko trochę porozbierane, ale z tego co wiem nie ma wielkiej różnicy:
Cyl1-10.6
Cyl2-9.9
Cyl3-10.9
Cyl4-10
Cyl5-11.5
Cyl6-9.3
Jeśli to istotne mogę jutro na ciepłym powtórzyć
 
 
Gusio92 



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 167
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT-T

Wysłany: Sob Sie 31, 2019 04:12   

Takie objawy też daje padnięty czujnik położenia wałka rozrządu.wtedy sygnał komputer bierze z wału korbowego
Podłoże drugi czujnik wałka rozrzadu
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sie 31, 2019 13:37   

Gusio92 napisał/a:
Takie objawy też daje padnięty czujnik położenia wałka rozrządu
ten czujnik potrzebny jest tylko do uruchomienia silnika , później ECM korzysta tylko z czujnika wału.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafiwelder 



Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 4



Wysłany: Sob Sie 31, 2019 19:56   

Wymieniłem obydwa czujniki
Sytuacja bez zmian
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Sob Sie 31, 2019 20:22   

Jakby skasować w toaf wszystkie adaptacje ?
 
 
Gusio92 



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 167
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT-T

Wysłany: Nie Wrz 01, 2019 07:55   

Nie masz możliwości podłączyć go pod Delphi?byś miał wtedy wgląd na czujniki i byśmy już coś mogli podpowiedzieć co padlo
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 01, 2019 10:17   

A cisnienie paliwa ktos mierzyl? Rozrzad nie przestawiony? Kup sobie elma na bluetooth, odpal w czasie jazdy logowanie zaplonu, cisnienia w dolocie i korekt paliwa, duzo to powe.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 73

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 04, 2019 12:36   

Też bym stawiał na padniętą pompe paliwa, po prostu nie wyrabia już przy wyższych obrotach.
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Pon Wrz 09, 2019 17:04   

rafiwelder, - czy już zdiagnozowałeś ?
 
 
rafiwelder 



Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 4



Wysłany: Pon Wrz 16, 2019 15:34   

Przepraszam za brak odpowiedzi ale autko trochę porozbierane, jak tylko złożę to sprawdzę pompę chociaż z tego co pamiętam to to samo dzieje się na gazie
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pią Wrz 20, 2019 17:08   

A przeplywke sprawdzales?
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 20, 2019 19:55   

grota10 napisał/a:
A przeplywke sprawdzales?

w KV6 n ie ma przepływki wszyscy o tym wiedzą :P ;)
_________________
:pisze:
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Wto Paź 01, 2019 17:19   

są postępy ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kręcenie obrotów, brak mocy
MiReK Rover serii 75, MG ZT 67 Wto Lut 05, 2013 17:28
haszczyc
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 20:17
Ramzes120
Brak nowych postów [r75] szarpanie i utrata mocy przy 3tys obrotów
slim Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Maj 15, 2016 14:49
MaReK
Brak nowych postów [R75] Brak przyspieszenia z wolnych obrotów
sokolow Rover serii 75, MG ZT 28 Wto Kwi 01, 2008 21:24
Marian_K
Brak nowych postów [R75] 2CDTi .Brak obrotow wentylatora chlodnicy
czarek236 Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lip 09, 2017 10:44
czarek236



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink