Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75][ZT] diesel CDT/CDTi - skrzynia 6 biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75][ZT] diesel CDT/CDTi - skrzynia 6 biegów
Autor Wiadomość
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 07, 2017 18:40   [R75][ZT] diesel CDT/CDTi - skrzynia 6 biegów

Z racji chwili wolnego czasu, przeglądam sobie oferty model MG6 który mialem okazje spotkać ostatnio na ulicy w poznaniu, widzialem również brzydkie jak noc listopadowa ROEWE 550. Ale do rzeczy. Model ten występował z silnikiem 1.8t ze skrzynią 5 biegową.
Zmiana natomiast pojawia sie przy modelu 1.9 diesel. Ten występował w wersji 148KM i 350 Nm. Tutaj najważniejsze skrzynia biegów 6 +R.

Zacząłem zgłębiać temat, gdyż wielu użytkowników R75 podejrzewam chciało by skrzynie 6 biegową aby w trasie jechało sie przyjemniej.

Wiec skrzynia z MG6 posiada oznaczenie MG6rph i tutaj kolejna ciekawostka była montowana też w Hondzie Civic VIII 2.2 i-CTDi, co czyni ja bardziej dostępna na rynku wtórnym (koszt okolo 400zł)

Skrzynia getrag z 75 cdt

Skrzynia z hondy/mg6


Szybkie porównanie mocowań i brak mi ucha na 1 śrubę.
Pewnie trzeba by dorobić łape skrzyni biegów, honda zrezygnowala z centralnego wysprzeglika wiec trzeba by przerobić na linkę. Jest tam tradycyjna dzwignia i lozysko oporowe.
W hondzie silnik mial moc 140KM i 350Nm.
I ostatnia sprawa jakie polosie przeguby wewnętrzne ma honda i wybierak biegów.

Trzeba by porzeźbić, ale może znajdzie sie ktos ambitny jak tuners i komuś te informacje sie przydadzą, moze sam sie kiedys skuszę. Wiec info dla potomnych.

Skrzynie mozna tez znalezc po oznaczeniu 7RPP
_________________
75 Red Edition
Ostatnio zmieniony przez longer86 Sob Lip 08, 2017 08:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 07, 2017 18:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Lip 08, 2017 06:08   

Longer dzięki za aspiracje :D ale póki co automat jest świetny i z tego co porównywałem ma dłuższe przełożenia niż manual (obroty/prędkość)

Co do dłubania i zabawy w przeróbki podstawowa sprawa sprawdzenie przełożeń i porównanie,
W L serii PG1 występuje w uk do zakupu w wersji 6 biegowej (kosztuje trochę więcej niż zt w stanie idealnym) ale mimo 6 biegów jest finalnie około 6% dłuższa niż standardowa skrzynia w r25/zr, ja ze swojej skrzyni po przeróbce uzyskałem 11% dłuższe przełożenia mimo zaangażowania środków znacznie mniejszych niż zakup 6th z uk.

Tutaj w 75 musiałbyś znaleźć tabele z modelem skrzyni do td4 gdzie wnętrze występuje takie samo i sprawdzić przełożenia , kwestia głównie leży w tzw, final drive i tutaj może się okazać ze we freelandku zastosowali dłuższe przełożenie główne ze względu na skrzynie kątowa (taka sytuacja występuje w pg1 gdzie najdłuzszeprzelozenie główne występuje tylko w 220ti tomcat oraz we freelandku 2.0td )
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 08, 2017 10:42   

tuners napisał/a:
Tutaj w 75 musiałbyś znaleźć tabele z modelem skrzyni do td4 gdzie wnętrze występuje takie samo i sprawdzić przełożenia , kwestia głównie leży w tzw, final drive i tutaj może się okazać ze we freelandku zastosowali dłuższe przełożenie główne ze względu na skrzynie kątowa (taka sytuacja występuje w pg1 gdzie najdłuzszeprzelozenie główne występuje tylko w 220ti tomcat oraz we freelandku 2.0td )


Więc tutaj co następuje:

- przełożenia oryginału z R75 (w nawiasach przełożenie automatu informacyjnie)
1 bieg: 3.577:1 (3.801:1)
2 bieg: 2.022:1 (2.131:1)
3 bieg: 1.292:1 (1.364:1)
4 bieg: 0.919:1 (0.935:1)
5 bieg: 0.686:1 (0.685:1)
bieg R: 3.308:1 (2.995:1)
final ratio: 3.737:1 (3.45:1)

- przełożenia z frelka td4
1 bieg: 3.577:1
2 bieg: 1.887:1
3 bieg: 1.192:1
4 bieg: 0.848:1
5 bieg: 0.686:1
bieg R: 3.308:1
final ratio: 3.182:1

- przełożenie skrzyni z Hondy Civic VIII 2.2 / MG6 1.9 (nie wiem na ile to są pewne informacje)
1 bieg: 3.93:1
2 bieg: 2.04:1
3 bieg: 1.31:1
4 bieg: 0.98:1
5 bieg: 0.78:1
6 bieg: 0.65:1
bieg R: 4.01:1
final ratio: 3.29:1

Jak widać w porównaniu R75 i freel TD4:

pierwszy bieg jest identyczny tak jak i piaty.
różnice wychodzą na biegach 2,3,4 i na przełożeniu głównym

Freel ma z budowy zewnętrzne identyczną skrzynie jak 75 , jest nawet miejsce na przykrecenie IRD z wałem na tył ;) .

Freel ma mniejsze przełożenie główne czyli montując je do 75, zyskamy na przyspieszeniu, ale tracimy na prędkości Maks i do tego wyższymi obrotami przy jeździe np po autostradzie? Dobrze to rozumiem?
_________________
75 Red Edition
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Lip 09, 2017 13:40   

No właśnie na odwrót , im mniejsze final ratio tym dłuższe przełożenie główne tak samo jak w pg1
Teraz podkopy wałem obliczeń i podaję dane dla r75 z oponami 195/65r15
Manual na 5 biegu
2000obr - 87,7km/h
3000obr -131,5km/h
4000obr -175,3km/h
Automat
2000obr -95,1km/h
3000obr -142,6km/h
4000obr - 190,2km/h
Na skrzyni z freelka
2000obr -102,9km/h
3000obr -154,4km/h
4000obr - 205,9km/h

Ale trzeba pamiętać ze freelander ma skrzynie kątową która całkowicie zmienia przełożenia na terenowe stad nie osiągnie normalny freelek takich prędkości ale samo wrzucenie skrzyni z freelka powinno znacznie wydłużyć ori skrzynie, tutaj się kłania też to co pisałem ze w automacie te przełożenia są dłuższe, za chwile dopisze tez ile było by ze skrzynia hondowską na 6biegu przy tych samych obr.


Edit.
Manual na 6 biegu z hondy
2000obr - 105,1km/h
3000obr -157,6km/h
4000obr -210,2km/h

Co Ciekawe na 5 biegu i 2000obr jest 87,6 czyli niemal identycznie jak w ori manualu

A teraz zabawa by tuners w skrzyni bezinwazyjnie można zmienić praktycznie tylko final ratio nie da się zmieniać poszczególnych biegow Ot na takie jak nam bardziej pasują
A więc skrzynia z ori 75 + final ratio z freelka
Manual na 5 biegu
2000obr - 102,9km/h
3000obr -154,4km/h
4000obr -205,9km/h

Dodam że nierozbierałem skrzyni z r75 i informacje i rozumowanie co do zmian czerpie na podstawie pg1 gdzie tam zmiany zadziałały , do tego zmiana skrzyni na inna musi pociągnąć ze sobą większy wysiłek silnika żeby napędzić dłuższy bieg w przeciwnym razie może się okazać ze np seryjna 75 116km ze skrzynia z freelka będzie miała problem uciągnąć się na 5 biegu powyżej np 150km/h dlatego zawarte tu informacje są hipotetyczne i nie biorę odpowiedzialności za skutki w próbach osiągnięcia zmian i każdy kto próbuje to zrobić robi to na własna odpowiedzialność aczkolwiek jak komuś się uda i będzie wszystko działało to prośba o zamieszczenie tu takiej informacji Ot dla przetarcia szlaków dla innych. :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 09, 2017 22:46   

tuners... Kto ze zdolnych do takiej rzeźby jeździ bez wirusa :lol: :D Kusząca ta skrzynia z hondy ale trochę dużo zabawy i brak pewności, 'że wyjdzie'.

Skrzynia (nie pasuje co najmniej 1 śruba), półosie i przeguby, wybierak i linka wybieraka, linka do sprzęgła (to chyba największa pierdoła akurat) i pytanie jak sprzęgło z dwumasem.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 09, 2017 23:02   

Linki do sprzęgła nie ma, jest zewnętrzny wysprzeglik i dźwignia poruszająca łożyskiem oporowym. Natomiast problemy rosną dalej, inna srednica walka z wieloklinem ,a który przychodzi sprzęgło, inna ilość zębów wieloklinu, inna srednica tarczy sprzęgła
_________________
75 Red Edition
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Lip 10, 2017 05:52   

prędzej bym myślał nad skrzynią z freelka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 10, 2017 09:38   

tuners tutaj raczej główną zaletą hądy jest 6 bieg.

U mnie niestety automat odpada ze względów wytrzymałościowych, bo o ile kojarzę MaReK mówił, że po 'zwykłym' chipie się tarczki potrafią fajczyć a jak się doda do tego turbo z vnt to może być nieciekawie.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 10, 2017 09:50   

Beny, tylko jak zwrócisz uwagę na wyliczenia tunersa to 6 bieg hondy wypada podobnie jak 5 we frelu. Różnica jest w srodku
_________________
75 Red Edition
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 10, 2017 13:51   

Mam benzynkę, ale podepnę się ap ropo propozycji Tunersa. 5 biegowy manual R75 z final ratio Landka wydaje się być lepszą opcją. W dieslach i tak macie zaletę w postaci momentu obrotowego, więc 5 biegów nie jest złe przy takich samych prędkościach na najwyższym przełożeniu. W zamian jednak zwyczajnie mniej się nawachlujecie lewarkiem. :P

Rozumiem, że w przypadku V6 pomysł na lekkie wydłużenie przełożeń byłby raczej poroniony? :D
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Lip 10, 2017 19:28   

wszystko się da ale musisz spełnić kilka rzeczy
silnik musi już w tej chwili być dość dynamiczny i elastyczny ( w przeciwnym razie będzie muł parzystokopytny )
musisz znaleźć jaką masz skrzynie i jakie w niej są przełożenia ew samochody w któych taka skrzynia występowała


(muszę Cie zmartwić ale skrzynia z td4 i freelka raczej nic niema wspólnego z kv6 czy nawet z 1.8t które występowały w 75 ale prawdopodobnie mogły wychodzić różne wersje danej skrzyni lub występować w całkiem innym samochodzie)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 10, 2017 23:02   

tuners, 2.0 V6 to jest trochę muł przy takiej budzie - zwłaszcza, jak VIS padnie. Dlatego w przypadku tego silnika lepszym rozwiązaniem byłby chyba 6 bieg, który zbijałby nieco obroty przy wyższych prędkościach. Tak 1, 2 i 3 można by nawet odrobinę skrócić, bo 75 V6 ma dość długie biegi na tym etapie. Za to piątka... cóż. Benzyna potrzebuje obrotów, to jasne. Ale na autostradzie fajnie byłoby mieć nieco mniej niż 4000 obrotów przy przepisowej prędkości. :P
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 10, 2017 23:58   

MD,taaaak szóstka na pewno by ci go odmuliła :P przestań... czasem sie zastanawiam czy ty aby na pewno masz sprawny ten silnik, mój ma 150 KM a 170KM Audi nie mogło mi uciec, czego ty chcesz od tego auta. Może bym nie wiedział o czym mówię ale mam też drugiego 2,5V6 w automacie i nawet na sport nie odchodzi mi dalej jak na długość auta. Proszę cie nie narzekaj tylko naucz sie ogarniać to co masz. Kosaa tez twierdził ze mu mocy mało a jak nauczył sie jeździć 2.0 stwierdził ze jest ok i daje radę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 11, 2017 19:46   

sknerko, obecnie mam niesprawne VISy i z tym jest to związane. Choć przed ich awarią, cóż.... Tak to autko odpycha się, jest względnie ruchawe, ale bez rewelacji. R75 to wielkie bydle, 2.0 V6 powinno być w nim najbardziej podstawowym silnikiem, a chętnie widziałbym seryjne 3.0 lub 2.5 uturbione. Poza tym z mocą jest jak z pieniążkami: nie ważne ile masz, ważne ile jeszcze brakuje.

Nie mówię, że silnik 2.0 jest jakoś bardzo słaby. Redukcja, pedał w podłogę i idzie do przodu. Ale nigdy nie powiem, że jest mocny. Co najwyżej wystarczający jak na tę budę.

A. I szóstka nie odmuli, wiadomo. Ale zrzuciłaby nieco obroty przy największych prędkościach, bez wydłużania piątki. :D
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 12, 2017 21:26   

6 bieg w większości ma to samo przełożenie co 5 . A różnią się środkowe.
_________________
75 Red Edition
 
 
Mistrz_Yoda 



Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 3



Wysłany: Nie Gru 23, 2018 14:21   

tuners, Cześć, może wiesz od czego będzie pasował dyfer o mniejszym przełożeniu do R45 2005r iTd? Czy to ten od freelandera 4Td (3,182)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów skrzynia biegow 214 si
Bert Tuning mechaniczny 6 Pią Sty 29, 2010 21:52
piter34
Brak nowych postów Problemy ze skrzynią biegów
hiszpan85 Tuning mechaniczny 2 Nie Maj 09, 2010 12:39
ceremony
Brak nowych postów Rover 200 r 98 z automatyczną skrzynią biegów
oizo64 Tuning mechaniczny 2 Wto Sty 15, 2008 13:51
piter34
Brak nowych postów [2,0 cdti] 135 KM>>>200 KM
szklany Tuning mechaniczny 10 Wto Sie 19, 2014 18:29
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zmiana map CDT na CDTi
thespecialone Tuning mechaniczny 1 Sro Kwi 03, 2013 16:00
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink