Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Dławienie się silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Dławienie się silnika
Autor Wiadomość
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 17:37   

albo aso land rovera albo jakiś serwis który ma testbook . ale jeszcze aby się znał na obsłudze :)
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 27, 2007 17:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 20:14   

no właśnie aby sie znał, patrzyliśmy teraz jeszcze kts'em chyba 550 i znajomy stwierdził że jest za uboga mieszanka, (na sondzie za mało pokazuje) , jutro chce zmierzyć ciśnienie paliwa manometrem

[ Dodano: Sro Cze 27, 2007 8:15 pm ]
Jeszcze jedno, jesli to komputer to co by go rozstroiło?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 27, 2007 21:05   

bartko100 napisał/a:
Jeszcze jedno, jesli to komputer to co by go rozstroiło?

ŹLE WYREGULOWANA INSTALACJA GAZOWA

Dla mnie już jest wszystko jasne. Mam nadzieję, ze Ty też zauważyłeś w czym problem...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 21:30   

a kolega wyżej PHJOWI napisał że ona nie ma autoadaptacji, więc jak z tym, ale on żle chodził przed gazem też
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 27, 2007 21:53   

bartko100 napisał/a:
ale on żle chodził przed gazem też

A może za chwilę się okaże, że do baku wlewasz ropę, a nie benzynę...?
Czy nie możesz podać WSZYSTKICH informacji od razu, a nie częstować nas po kawałeczku? Odechciewa się odpowiadać...

Pisałeś przecież, że opisywane objawy na benzynie są niezauważalne, a teraz się okazuje, że "on żle chodził przed gazem też"...

Ja już nie wiem w co wierzyć i co uznawać za pewnik w Twoich postach...

bartko100 napisał/a:
a kolega wyżej PHJOWI napisał że ona nie ma autoadaptacji,

No właśnie nie wiem skąd takie info. To musiałby być bardzo głupi sterownik wtrysku, gdyby nie miał autoadaptacji.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 21:59   

Nie częstuje po kawałku, tylko nie podałem że pare dni temu założyłem sekwencje, objawy takie były od początku jak go mam, to ok 4tygodni, nie myślałem ze gaz ma wpływ na to co się działo wcześniej
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 23:30   

żle mnie zrozumiałeś , nie napisałem że nie ma auto adaptacji bo każdy sterownik silnika musi mieć coś takiego, chodzi o to że dane zapisane na stałe w ecu są nieulotne nie mazalne. A takie dane jaki live monitor silnika się ustawia sam pod dany stan czujnik etc.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MelGibson 




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 27
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 00:27   

Witaj
A sprawdziłeś cewkę ? Popatrz dobrze czy jest sprawna, cała.
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 06:53   

A jak zobaczysz cewke , styki czyste, ale cewka nie wydaje mi sie bo py strzelał albo prychał jak cewka by była coś podejrzana, . Do PHJOWY, czyli jak wszystko jest ok to co sam wróci do ustawień serwisowych?
 
 
 
MelGibson 




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 27
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 08:17   

Tam gdzie byłeś na komputerze powinni Ci szukać problemu do skutku o ile zapłaciłeś, to ich duś by sprawdzili Ci cewkę. Ja miałem malutkie pęknięcie o którym mechanik nic nie powiedział, zmieniłem przewody (taka była diagnoza i fakt uszkodzone były od cewki), żona odebrała auto niby było ok według mechanika i według niej, więc zapłaciła. Jak zapłaciła powiedział dopiero o cewce (mi słowa wcześniej nie powiedział a gadałem z nim kilka razy przez telefon). Sam sprawdziłem jak jedzie auto, była znaczna poprawa, jechał ok. Ale jak wcisnąłem ostro pedał od 1500 do 2000 obrotów silnika to zaczął się dusić. Więc kazałem wymienić cewkę i teraz jest wszystko ok.
A sprawdzałeś stan wydechu ? Wszystko prawidłowo ? Nie przytkany, bądź rozszczelniony gdzieś czasem ?
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 28, 2007 09:01   

Co do regulacji to nie wiem jak jest w freelanderach, ale w poldoroverze z MEMS 1.6 jest procedura ustawiania przepustnicy. Polega to na tym ze:

1. Wlaczasz zaplon
2. Wciskasz 5 razy pedal do oporu i puszczasz (ew. reka ruszasz przepustnica do wychylenia maks. i wracasz do zera - tez 5 razy)

Po tym zabiegu silniczek krokowy sam ustawia polozenie przepustnicy. Potem bez wylaczania zaplonu odpalasz silnik i czekasz do wlaczenia wentylatora. Samochod musi chodzic sam bez ingerencji w gaz. Po wlaczeniu wentylatora nalezy przejechac sie z 20km. Po tym zabiegu polozenie przepustnicy jest wyregulowane. To jest jedyna rzecz ktora mozna manualnie wyregulowac. Reszta to TestBook. Prawdopodobnie kompa maja na Bokserskiej w Wawie i w serwisie Citroena - Vorbrodt (ul. nie pamietam)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 09:34   

Wydech nowy był jak kupiłem , rozszczelniony nie jest a przytkany raczej napewno nie, ale co by miał wydech? jak rozszczelniony to chyba łatwiej spalinom opuścić silnik, gorzej jak zatkany ale samochód chodzi jak żyleta, a wracając do cewki czy takie objawy to mogą od cewki, sprawdze ale bardziej mi na komputer i jakieś rozstrojenie wygląda, na ucho to tak jakby mu się zapłon spóźniał , brakowało wyprzedzenia zapłonu. Wczoraj odkręciłem potencjometr przepustnicy i delikatnie w jedna strone przestawiłem i sprawdzałem silnik, potem w drugą i yteż nie było poprawy.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 28, 2007 11:25   

PHJOWI napisał/a:
żle mnie zrozumiałeś , nie napisałem że nie ma auto adaptacji bo każdy sterownik silnika musi mieć coś takiego, chodzi o to że dane zapisane na stałe w ecu są nieulotne nie mazalne.

Czy mam rozumieć, że są niemazalne nawet poprzez Testbooka?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 11:29   

tak . tylko niektóre sektory rusza testbook mems jest podzielony na dwa obozy jak w kompie rom ram . Rom ma pamięć stałą i jeśli np, ładujesz mu nowy soft to ładujesz mu w ram , rom się nie zmieni. tyle że w memsie ram się nie maże po zaniku prądu .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 28, 2007 11:30   

PHJOWI napisał/a:
tyle że w memsie ram się nie maże po zaniku prądu .

Przepraszam bardzo... Jak to realizowane? :shock:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 11:34   

tak samo jak w sterowniku srs po przez kodensatory takie swojego rodzaju baterie

[ Dodano: Czw Cze 28, 2007 11:36 am ]
dam tobie taki przykład , ładujesz nowego softa przez testbook i wyłączą prąd , jeśli nie rom to by sterownik był do kosza . Tak jak to się dzieje w oplach na multecu.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 28, 2007 11:45   

PHJOWI napisał/a:
tak samo jak w sterowniku srs po przez kodensatory takie swojego rodzaju baterie

Hmm. Kondensator się kiedyś rozładuje. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 15:45   

W akcie desperacji sprawdzałem dzisiaj sonde jeszcze raz na kts 650, i wyszło tak : na wolnych obr oscyluje ok 0,8v , ale po dodaniu gazu spada nawet do 0,14 i powoli rośnie , gdy przytrzymam na 3000 to ma ok 0,6-0,8, czy to jest ok? szukałem na FAQ i nie wiem jak to zinterpretować.Mi wydaje się ze jest padnięta?Gdzieś tam znalazłem że od 0,9- 1,3 powinna mieć ale to coś chyba za dużo
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 28, 2007 17:24   

Klik

Przeczytaj to i sobie odpowiedz. :twisted:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 19:17   

Dzięki ale to czytałem, ale nie potrafie wyciągnąć wniosku, czy mam dobrą czy złą. Nie wiem czy tak nisko powinna spadać po dodaniu gazu i dopiero wzrastać bo o tym nic nie ma. Jak sie wczytuje dokładnie to wyciągam wniosek że przy podnoszeniu obrotów do 3000 napięcie nie powinno spaść poniżej 0,5v , czy dobrze rozumuje?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander 2.0di] nagłe, krótkotrwałe dławienie się silnika
badger Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Nie Sty 03, 2016 14:13
Winu
Brak nowych postów [Freelander] Dławienie nierówna praca silnika na benzynie
marcink3233 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Pon Lis 03, 2014 15:30
marcink3233



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink