Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ubytek płynu chłodniczego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ubytek płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 10:24   [R75] Ubytek płynu chłodniczego
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Mam taki problem, spada mi poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku - miesiąc temu zajrzałem pod machę i patrzę od góry a tam na dolnej osłonie silnika pełno wody - pomyślałem że to płyn chłodniczy więc sprawdziłem poziom - rzeczywiście wlałem 0,5 litra aby był stan max.

Potem obejrzałem węże i znalazłem nieszczelność (tak przynajmniej mi sie wydawało) - załatałem tę dziurkę.

Wczoraj zaglądam do zbiorniczka i znowu musiałem dolać 200ml (po przejechaniu ok. 500km w cyklu miejskim) Co ciekawe nie mam problemów z chłodzeniem, obrotami itp - wszystko gra tyle że powoli ubywa płynu .... poprzedni właściciel mówił że musiał dolewać 100ml na 1000km - ale on jeździł głównie w trasie więc w tym samym czasie co ja robię 500km to on robił 2000km.

Twierdził on że to normalne (i nawet gdzieś to pisze w instrukcji) w tych silnikach i że nie ma co się przejmować....
No właśnie - czy to normalne ?? ?? Chyba nie.

A ta woda na osłonie płyty silnika co ja widziałem miesiąc temu to mogła być woda z klimy a nie z chłodnicy ...
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 20, 2010 21:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 19, 2007 10:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 10:45   

Normalne to nie jest.
U mnie też ubywało powolutku - okazało się, że przy wylocie z silnika jest plastikowy trójnik, w którym, między cienkimi ściankami, jest gumowa uszczelka. Jedna z tych ścianek była pęknięta i płyn powoli kapał na silnik. Wymieniłem trójnik i teraz jest OK.
Jaki masz silnik? Może słynna uszczelka pod głowicą?

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 10:51   

Silnik to V6 2000
a gdzie jest ten trójniczek ?? ?
problem w tym że drobny wyciek nie jest widoczny bo od razu odparowywuje na gorącym silniku .....
a co do uszczelki to pewno by coś się działo złego (obroty, temperatura itp a u mnie jest wszystko idealnie)

A czy to jest normalne że na pracującym silniku przelewa się płyn chłodniczy przez tę cienka rurke prowadząca od chłodnicy do podstawy korka wlewu zbiorniczka wyrównawczego ?
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 12:14   

Cytat:
a gdzie jest ten trójniczek ?? ?
Ja mam inny silnik, więc u Ciebie zapewne zupełnie inaczej to wygląda. U mnie ten trójnik rozdziela płyn z silnika do chłodnicy i webasto.

roadking napisał/a:
problem w tym że drobny wyciek nie jest widoczny bo od razu odparowywuje na gorącym silniku .....
Nie paruje tak od razu - u mnie wyciekało wielokrotnie wolniej niż u Ciebie i jak oglądałem gorący silnik, zauważyłem wyciek. Może cieknie Ci z chłodnicy skoro silnik suchy? Ewentualnie jakieś połączenia rurek są nieszczelne.

roadking napisał/a:
A czy to jest normalne że na pracującym silniku przelewa się płyn chłodniczy przez tę cienka rurke prowadząca od chłodnicy do podstawy korka wlewu zbiorniczka wyrównawczego ?
Teoretycznie ta rurka zapobiega zapowietrzeniu układu. Czy płyn się przez nią przelewa - nie wiem. W weekend sprawdzę i dam znać - chyba, że ktoś może sprawdzić wcześniej.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 19, 2007 14:14   

roadking napisał/a:
A czy to jest normalne że na pracującym silniku przelewa się płyn chłodniczy przez tę cienka rurke prowadząca od chłodnicy do podstawy korka wlewu zbiorniczka wyrównawczego ?

Normalne. :cool:

Uzupełnij tytuł wątku. Podaj rocznik oraz wersję silnika.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 18:40   

Hej witajcie mam mały problem a może i duży nie wiem :( ( otóz zauważyłem że po zakręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego zaczyna mi momentalnie leciec płyn z takiej czarnej rurki skierowanej w dól prawdopodobnie jest to odpowietrznik. Gdy odkręce korek płyn nie ucieka. Co jest granę ??
Pacjent to rover cdt. Ma ktoś jakieś pomysły ??
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 19:37   

na początek wymień korek
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 20:37   

a co może mieć do tego korek?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 21:16   

Nie reguluje ciśnienia
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 21:20   

korek reguluje ciśnienie w układzie żeby Ci węży nie wywaliło ta rurka jest po to właśnie ,że gdy ciśnienie wzrośnie to korek upuszcza troche płynu ,działa jak zawór ciśnieniowy, twój nie trzyma ciśnienia więc wywala płyn non stop i Ci go brakuje :smile:
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 21:28   

a można jakoś sprawdzić domowymi sposobami czy korek jest sprawny ?? ? i czy nic się nie stanie jak parę dni ewentualnie pojeździł bym bez korka ??
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 21:29   

ja w Prudniku mam korek 140 za 27 zł. Rano zamawiam i po 16 już odbiór także nie ma co oszczędzać i odwlekać
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Nie Wrz 07, 2014 13:41   

Dzisiaj trochę studiowałem budowę tego korka niestety to jest raczej część nie rozbieralna, może ktoś się orientuję po co jest w tym korku z boku taka mała dziurka wchodzi ona do takiego żółtego grzybka u mnie otwór ten jest otwarty ....
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Wrz 07, 2014 22:43   

Balas87, a po co Ci studiować budowę korka? kupujesz korek używany wymieniasz i jeździsz dalej. Już Ci napisali ,że korek reguluje ciśnienie i tak jest zbudowany żeby to właśnie czynił.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Wrz 10, 2014 17:16   

Jestem po wymianie korka na używkę ale sprawną, sytuacja się nie zmieniła w dalszym ciągu wywala mi płyn przez ta rurkę od zbiorniczka co prawda jak z kranu to, to nie leje ale delikatnie kapie - parę kropel na minutę czasem mniej. Temperatura stoi na 90 C . Termostat się otwiera w aucie jest bardzo ciepło nie wiem od czego teraz zacząć poszukiwania usterki, olej czysty płyn też.....
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 10, 2014 17:28   

kup nowy. używany też może być niesprawny(no chyba, że wykręciłeś go od kolegi i jemu trzymał) i nie trzyma ciśnienia. Ja ostatnio kupiłem nowy i po ok 2h oddałem na reklamację bo lał mocniej niż mój stary. Mam na rurce założony taki 25 cm wężyk i jak tylko mi kapie z rurki to od razu widzę tam płyn, jest to o tyle lepsze do zaobserwowania gdyż płyn nie zdąży wyparować jak kapnie z rurki na przewód od chłodnicy.
 
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Sro Wrz 10, 2014 18:34   

A co jeśli mi podczas postoju ucieka płyn? Postawię samochód na godzinę lub dwie i już w zbiorniczku poziom jest minimalny.
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 10, 2014 19:13   

fizyka się kłania :mrgreen: podczas rozgrzewania ciecz zwiększa swoją objętość(czyli jest jej więcej) a gdy stygnie to się kurczy. Poziom płynu chłodniczego sprawdza się na zimnym silniku. A jak po 2h odkręcisz korek to uwalniasz ciśnienie i płyn powraca do stanu pierwotnego to tak jakbyś wsadził rurkę do wody, zatkał górę palcem i jak podniesiesz rurkę to woda w niej będzie a jak puścisz palec to woda wypłynie i tu tak samo tylko palec to korek.
Ale wytłumaczyłem :mrgreen:
 
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 10, 2014 20:08   

domel101 napisał/a:
fizyka się kłania :mrgreen: podczas rozgrzewania ciecz zwiększa swoją objętość(czyli jest jej więcej) a gdy stygnie to się kurczy. Poziom płynu chłodniczego sprawdza się na zimnym silniku. A jak po 2h odkręcisz korek to uwalniasz ciśnienie i płyn powraca do stanu pierwotnego to tak jakbyś wsadził rurkę do wody, zatkał górę palcem i jak podniesiesz rurkę to woda w niej będzie a jak puścisz palec to woda wypłynie i tu tak samo tylko palec to korek.
Ale wytłumaczyłem :mrgreen:

Jestem z fizyki noga i nic nie zrozumiałem :P Ale logicznie to ma sens :wink: Najlepiej stan płynu sprawdzić po kilkunastu godzinach od jazdy, zawsze po wymianie płynu na drugi dzień zawsze coś tam się dolewa, więc te kilkanaście godzin daje wynik bardziej miarodajny, niż 1-2h po podróży. A jeśli masz podejrzenia, że płyn ucieka to karton pod auto.
_________________
Andrzej
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Wrz 10, 2014 20:16   

Też myślę teraz ze masz może płynu zbyt wiele.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Ubytek płynu chłodniczego
jak sprawdzić czy to uszczelka pod głowicą?
mecho Rover serii 75, MG ZT 39 Pią Lis 16, 2018 23:43
rover75ruda
Brak nowych postów [R75] I ubytek płynu chłodniczego
fenix_tbg Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Wrz 08, 2008 14:03
piter34
Brak nowych postów [R75] Woda w separatorze/ubytek płynu chłodniczego
grzegorz_g Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Sie 10, 2014 23:55
grzegorz_g
Brak nowych postów [Rover 75] Znikniecie płynu chłodniczego i ubytek oleju
BOCHEN Rover serii 75, MG ZT 13 Sob Lut 15, 2014 13:37
BOCHEN
Brak nowych postów [R75] Ubytek/wyciek płynu chłodniczego w okolicy wtrysków
Emsi007 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Lip 21, 2015 18:15
Emsi007



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink