Forum Klubu ROVERki.pl :: [Silniki serii K] Różnice pomiędzy 200 i 25 oraz 400 i 45.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 13:22
[Silniki serii K] Różnice pomiędzy 200 i 25 oraz 400 i 45.
Autor Wiadomość
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 20:42   [Silniki serii K] Różnice pomiędzy 200 i 25 oraz 400 i 45.

Jakie różnice były w silnikach z 200 i 25 oraz odpowiednio z 400 i 45? Czy nie ma problemu z przełożeniem silnika z 45 do 200?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Wrz 18, 2007 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 20:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 18:22   

Różny był przede wszystkim układ zapłonu, tzn. w 25/45 zrezygnowano z rozdzielacza. Są tam 2 cewki umieszczone nad 1/2 oraz 3/4 cylindrem. Dodatkowo inny jest przebieg krzywej momentu (dane na stronie klubowej), niższe spalanie oraz mniejsza emisja szkodliwych substancji do atmosfery (euro3 chyba...).
Jest też chyba nowszy MEMS i wtrysk sekwencyjny, ale o to sobie głowy uciąć nie dam...

jerzu napisał/a:
Czy nie ma problemu z przełożeniem silnika z 45 do 200?

Nikt nie próbował... Teoretycznie problemów jakichś dużych nie powinno być, pod warunkiem, że przełożył wszystko to, co trzeba...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 18:53   

Inny jest kolektor wydechowy, komputer i układ zapłonowy (tak na szybko). Ta ostatnia różnica pociąga za sobą pewną niedogodność. Trzeba niestety wymienić jeden wałek. W R25/45 nie wypustki do montażu palca rozdzielacza (w nowszych modelach go nie ma).
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 19:26   

ale polecam kupować silnik od nowszych modeli, są lepsze jeśli chodzi o wytrzymałość i spalanie. a co do samego pytania czy pójdzie tak . Ale ......

jeśli masz stary silnik 16v to jest ok ponieważ przekładasz następujące części ze starego : wałek
aparat + cewkę
kapę
koło zamachowe
kolektor
okablowanie silnika

komputer zostaje twój stary .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Pon Mar 18, 2013 15:07   

Witam. Nie wiem czy piszę w dobrym temacie. Szykuję się do wymiany silnika w moim 214 Si 1,4 16 V (1999) i chciałbym wsadzić coś młodszego np od rovera 25. Czy on będzie pasował i które elememty silnika muszę przełożyć ze starego, aby wszystko chodziło cacy?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10889
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Pon Mar 18, 2013 16:14   

szukaj, po prostu szukaj.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 19, 2013 10:28   

Cytat:
Czy on będzie pasował i które elememty silnika muszę przełożyć ze starego, aby wszystko chodziło cacy?

Wałki rozrządu, a przynajmniej ssący.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 19, 2013 11:12   

Od 2003r. jest inna magistrala olejowa, więc wtedy cały słupek do wymiany. między 00/03 jedynie ssący trzeba podmienić aby miał wyjście na palec rozdzielacza.
 
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Wto Mar 19, 2013 11:12   

I co jeszcze?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 19, 2013 11:57   

Ogólnie od 2000r.
- inny ECU i reszta elektroniki
- inny system zapłonowy
- inny kolektor ssący
- inny kolektor wydechowy (ale pasuje do głowicy star jak i nowy)
- inna pokrywa głowicy oraz wałek wydechowy (przystosowanie na czujnik wałka rozrządu)

To takie ważniejsze zmiany

od 2003r.
- inna magistrala olejowa
- chyba zmieniki skrzynię biegów z R65 na na IB5
- inna uszczelka pod głowicą (pasuje do wszystkich silników k-serii)

na początku 2005r. też były zmiany wprowadzone razem z wersjami lift samochodów, ale to drobnostki takie jak np. czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku.
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Mar 19, 2013 13:40   

Cytat:
czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku

wbudowany sygnalizator HGF:P
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Wto Mar 19, 2013 18:47   

A od jakich innych modeli rovera by pasowały silniki 1.4 do mojego roverka 214 Si?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 19, 2013 19:00   

Raczej nie, 1.4 ma inne łapy.
 
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Wto Mar 19, 2013 19:26   

A jaki Wy byście mi polecali silniczek( koniecznie 1.4), z 200 czy z 25?
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Mar 19, 2013 20:07   

ADI-mistrzu napisał/a:


od 2003r.
- inna magistrala olejowa
- inna uszczelka pod głowicą (pasuje do wszystkich silników k-serii)



Nowa magistrala olejowa razem z MLSem "wyszły" dopiero w listopadzie 2006 roku.
Od 2003 była montowana "wzmocniona" uszczelka elastomerowa.

Co masz na myśli, że cały słupek do wymiany ?

Jeśli chodzi o mocowania silnika to co za problem odkręcić "nowe" i przykręcić "stare" ?

Do nowszych silników (na MEMSie3 z 25/ZR) wystarczy zaaplikować wałek ssący z trzpieniem pod palec, albo wyciąć takowy ze starego palca i nabić na nowy. :)

Nie ma znaczenia z jakiego modelu Ci się trafi, aczkolwiek teoretycznie im młodszy tym lepszy. Szukaj w miarę możliwości z jak najmniejszym przebiegiem.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 19, 2013 20:59   

MultecFSO napisał/a:


Nowa magistrala olejowa razem z MLSem "wyszły" dopiero w listopadzie 2006 roku.
...

A nie 2004r.? Bo w 2006r. już Rover'a nie było przecież.
listopad 2004 by nawet pasował, wprowadzili wtedy także silniki 1.8T.

Nowe łapy nie pasują w karoserii z tego co pamiętam, przy przeszczepie z .4 na 1.8 jest ten problem (nowe k-serie mają łapy jak stare 1.8).
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10889
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Wto Mar 19, 2013 21:51   

jeśli dobrze pamiętam, to mls i nowa magistrala były montowane we frelkach, więc mogło to być nawet i w 2006, a co do mocowań, to nawet jeśli łapy się różnią, to mocowania w bloku raczej nie ;)
Nie ma co mieszać koledze w głowie
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Wto Mar 19, 2013 22:04   

Czyli od rovera 25 wejdzie bez problemu motor z 2003 roku? Ale jaką one mają moc te 1.4? Czy też 103 konie?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10889
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Wto Mar 19, 2013 22:06   

jak zostawisz swój osprzęt, to będzie miał tyle samo co Twój wcześniejszy minus te co padły ze starości ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Wto Mar 19, 2013 22:10   

Chodzi mi żeby nie zmieniać w dowodzie rejestracyjnym
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [seria K] roznice pomiedzy 1,4 a 1,8 w serii K
mktuningcar Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 27 Sob Cze 01, 2013 00:13
AndrewS
Brak nowych postów [Silniki serii K] Filmik dokumentalny o K-Series
po angielsku + tłumaczenie
mpg Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 13 Sob Kwi 04, 2009 15:58
SeniorA
Brak nowych postów [silniki serii K] objawy hgf w waszych pojazdach
pietro Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Pon Cze 09, 2008 11:44
piter34
Brak nowych postów Rave poszukiwane silniki serii K z fabrycznym turbo
sebeks Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Sob Lis 22, 2008 00:39
secio
Brak nowych postów [K series] Różnice między uszczelkami w K oraz KV6.
BigBoyPL Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Pon Cze 17, 2013 14:35
BigBoyPL



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink