Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MaReK
Czw Maj 12, 2011 02:23
[Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

W przypadku HGF zakładać nowy typ uszczelki
Autor Wiadomość
cyborg 



Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Czw Mar 22, 2018 16:47   

Właśnie otworzyłem tego Rave, i okazuje się że nie ma tam nic więcej niż serwisówka dostępna na Chomiku którą mam od początku, a w niej ani słowa o płaszczyźnie tulei i bloku.. Albo nie umiem się posługiwać Ravem i jest tam gdzies coś jeszcze..
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 22, 2018 16:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
radek25 




Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 9



Wysłany: Nie Lip 01, 2018 11:04   

w 2 książkach od R25 nie mogłem znaleźć tej informacji ale np dla silników PSA z alu blokiem i mokrymi tulejami znalazłem takie dane - tuleja powinna wystawać ponad blok od 0,03 do 0,1 mm. Jak składałem silnik do Peugeota to ustawiałem tuleje na 0,5, najważniejsze żeby nie były zapadnięte.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1627
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 02, 2018 22:43   

W rave jest tylko informacja że tuleje po osadzeniu powinny być docisniete na równo z blokiem. Nic innego nie widziałem a jeszcze dodam że jest info w rave że nowe tuleje muszą być takie same jak te które zostały wyjęte bo są 2 albo 3 rozmiary. Poza tym silnik Rovera to nie PSA ;)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Erill93 



Dołączył: 03 Mar 2020
Posty: 11



Wysłany: Sob Cze 20, 2020 16:42   

Witam. Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Jest sens ładować się w te uszczelki?
http://www.s-part.pl/334,...2.0-2.5-v6.html
Jeśli nie, to proszę o polecenie dobrych i sprawdzonego źródła.
 
 
Malignus 
Klubowicz





Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 440
Skąd: Przejdź do mapy

MG TF

Wysłany: Sob Cze 20, 2020 20:10   

Powiem tak.Silniki serii K mialem w MGF i teraz w TF.Zawsze ori uszczelka.Tyle ze eksploatowano w sposob nie rabunkowy.Rozgrzanie do temperatury roboczej,do 3k obrotow.W MGF dzieki temu bez problemu przelatalem 60.000 mil.Pisze w ten sposob bo moze ktos czegos nie zauwazy.Jedyne co mi padlo w MGF to wysprzeglik.Teraz bawie sie TF,po duzych przejsciach.20 tysi nalotu od kupna,po wsiowym tunningu i powrocie do normalnosci,tez rozgrzewane zgodnie z zaleceniami i brak problemow.Wiec raczej uwaga uzytkownika i rozgrzewanie zgodnie z zasadami duzo daja.Chyba ze ktos mial juz UPG wiec lepiej dac uszczelke od Freelka i nowe szpilki.Tez blad mechanikow.Stare szpilki do serii K to proszenie sie o nastepny HGF/UPG.Przerabiane na MGF u Taty.....
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura:
 
 
Erill93 



Dołączył: 03 Mar 2020
Posty: 11



Wysłany: Pon Cze 22, 2020 16:19   

Wiesz co... Chcę mieć temat uszczelki załatwiony raz i dobrze, bo nawet 60tys km mnie nie bawi jako "następna uszczelka do roboty".
Dla mnie będzie to max 3 lata jazdy, a też nie zawsze będę czekał aż mi się silnik nagrzeje zanim ruszę i chuchać i dmuchać jakby to niemowlę było.
Nikt nie sprawdzał w/w uszczelek?
  
 
 
BetJar 
Klubowicz





Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 607
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pon Cze 22, 2020 19:20   

Erill93, czytaj ze zrozumieniem:
Malignus napisał/a:
W MGF dzieki temu bez problemu przelatalem 60.000 mil.

I nie napisał że po 60k mil wydmuchał uszczelkę.
Poza tym kolega Malignus dobrze Ci radzi, nie pałować na zimnym,
w przeciwnym razie możesz wymienić UPG po 60kkm lub wcześniej. (raczej dużo wcześniej)
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,
R111 LSi'96,
R420 Di'97,
R75 CDT+'02,
MG TF '04
  
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3564
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 23, 2020 00:23   

Erill93 napisał/a:
a też nie zawsze będę czekał aż mi się silnik nagrzeje zanim ruszę


to chodzi o to żeby go nie wkręcać do 6 tys kiedy jeszcze nie ma tych 90 stopni
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dawidd 




Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3150
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 23, 2020 07:08   

Erill93, kup sobie uszczelkę victor reintz i będziesz zadowolony, do tego zmień termostat na PRT (ja dałem 92 Stopnie bo nie mogłem dostać innego) i śmigam. Moj MG vcc lekko ze mina nie ma, wskazówka obrotomierza częściej jest na prawej niż lewej stronie i nic się złego nie dzieje.

tego typu tylko dobierz do swojego silnika
http://sklep.landrovercze...-lvp100390.html
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
  
 
 
Erill93 



Dołączył: 03 Mar 2020
Posty: 11



Wysłany: Wto Cze 23, 2020 17:12   

AndrewS napisał/a:

to chodzi o to żeby go nie wkręcać do 6 tys kiedy jeszcze nie ma tych 90 stopni

To wiadomo... żaden silnik tego nie lubi.

Ok, będę miał na sporej uwadze tę uszczelkę VR.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3564
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 24, 2020 00:25   

Erill93 napisał/a:
To wiadomo... żaden silnik tego nie lubi.


no tak ale ten jakby szczególnie, a tu polecam stary już ale bardzo dokładny opis tych silników ktory jest od wielu wielu lat na naszej stronie :-)
https://www.roverki.eu/ci...4-k16-i-k8.html
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
nanab 



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 538



Wysłany: Sro Cze 24, 2020 02:38   

Czy to ograniczanie sobie obrotów na zimno ma sens? Nie lepiej patrzeć na obciążenie silnika niż na obroty?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3564
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 26, 2020 01:12   

a pewnie trzeba patrzec na jedno i na drugie, teraz pytanie co gorsze na zimnym czy 30km/h na 4 biegu czy 6 tys rpm
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zbiorce zamowienie rozporki KV6/K-seria/L-seria
Remigiusz Offtopic 21 Sro Sty 22, 2014 21:15
AndrewS
Brak nowych postów K-seria na Złomniku
brkzzz Offtopic 19 Czw Wrz 27, 2012 12:49
sobrus
Brak nowych postów Seria-L jaki to silnik?
Mombrey Offtopic 5 Wto Lut 15, 2011 10:36
Mombrey
Brak nowych postów [R75] BMW seria 3? 5? 7? i inny offtopic
Mombrey Offtopic 68 Czw Sty 22, 2009 15:44
Gość
Brak nowych postów seria 800 coupe w polsce
EnekaOne Offtopic 4 Nie Paź 28, 2007 18:53
EnekaOne



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink