Forum Klubu ROVERki.pl :: [R all diesel] Bioester
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:40
[R all diesel] Bioester
Autor Wiadomość
tommy45 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 50
Skąd: Żywiec



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 23:34   

Z tego co czytalem to na biopaliwo jest praktycznie najwyzsza akcyza. Wiec temu nie bedzie az tak tania. Ale nawet jesli by tak nie bylo to stacja i tak nie zmiejszy marzy. Zawsze utrzymuja ja na mniej wiecej takim samym poziomie w stosunku do ON.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 02, 2008 23:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 19:06   

na bio czy eko diesel to niech jezdza traktory kombajny i inne agro pojazdy. Ja do swojego diesla nie wleje nigdy bio czy eko, wole wlac Shell V-Power Diesel lub BP Ultimate Diesel i wiem ze silnik ma moc i przejade wiecej km na jednostce paliwa.
_________________
http://www.rimmerbros.co....5-MG-ZR--m-1614
 
 
ezy 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 20:59   

bizkid napisał/a:
Ja do swojego diesla nie wleje nigdy bio czy eko, wole wlac Shell V-Power Diesel lub BP Ultimate Diesel i wiem ze silnik ma moc i przejade wiecej km na jednostce paliwa.

Tia...żeby to jeszcze faktycznie tak było :/ Ani z mojego doświadczednia ani z testów AutoŚwiata tak nie wychodzi (wiem że co do autorytetu AŚ można się sprzeczać, wiem)
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 21:04   

ezy napisał/a:
bizkid napisał/a:
Ja do swojego diesla nie wleje nigdy bio czy eko, wole wlac Shell V-Power Diesel lub BP Ultimate Diesel i wiem ze silnik ma moc i przejade wiecej km na jednostce paliwa.

Tia...żeby to jeszcze faktycznie tak było :/ Ani z mojego doświadczednia ani z testów AutoŚwiata tak nie wychodzi (wiem że co do autorytetu AŚ można się sprzeczać, wiem)

Nie sprawdzałem jak to jest z ON, ale jeżdżąc na benzynie faktycznie więcej kilometrów robiłem na 98Super niż na jakiejś euro95 czy innej - sprawdzone na trasie z dystrybutorem.

ps. ładny avatar .. ryżówka ? ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ezy 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 21:20   

To akurat jabolek (półsłodki, 12%) :)
Lez tego 20 butelek razem z dwuletnim wisniowo+rodzynkowym -10 butelek
A w balonach obecnie: 15L rodzynkowego (ala gronowe białe) oraz 10L czarnej porzeczki i 5L dwuletniej wiśni bo mi się nie chce tego butelkować.
Do zrobienia w tym roku: 25L jabolka (półwytrawny, 13%), 25L wiśni (półwytrawnej, 13%) oraz 10L malinowego i 25L jakiegoś eksperymentu ewentualnie kolejny jabolek
Sorki za OT ale jest teraz pełnia sezonu i jestem trochę w ciągu produkcyjnym :)
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 22:40   

ezy napisał/a:
To akurat jabolek (półsłodki, 12%) :)
Lez tego 20 butelek razem z dwuletnim wisniowo+rodzynkowym -10 butelek
A w balonach obecnie: 15L rodzynkowego (ala gronowe białe) oraz 10L czarnej porzeczki i 5L dwuletniej wiśni bo mi się nie chce tego butelkować.
Do zrobienia w tym roku: 25L jabolka (półwytrawny, 13%), 25L wiśni (półwytrawnej, 13%) oraz 10L malinowego i 25L jakiegoś eksperymentu ewentualnie kolejny jabolek
Sorki za OT ale jest teraz pełnia sezonu i jestem trochę w ciągu produkcyjnym :)

Wygląda jak ryżówka - przez ten biały osad na dnie.
U mnie stoją truskawki (50L) i maliny (25L) - o tyle że z truskawek jakieś 15L do osobnego baniaczka a resztę dosłodzić, dofermentować i ... do maszyny cudów ... cuda, panie z tego wychodzą ;)
Najlepsze cuda wychodzą jednak z jabłek (jak na mój smak) - Calvados jak się patrzy.
A w butelkach w piwniczce ... jabłka, wiśnie, winogrona, pomarańcze .... gdzieś się chyba nawet kilka butelek miodku poniewiera ... sam nie wiem - trzeba by to kiedyś spisać ...
Albo wypić ;)

Żeby nie było że off-topic - będzie w sam raz jak trzeba będzie na alkoholu jeździć ;)))
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 09:36   

wracając do diesla, to nie zauważyłem wydłużenia dystansu ani wzrostu dynamiki jeżdzac na V-powerze :roll: raczej w drugą stronę :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 09, 2008 09:47   

i nie zauważysz Brt ile zalazłeś tego v-power? komputer przestawi sie mniej więcej po przejechaniu min 500km zależnie od samochodu... ja tez nie wiedziałem wcześniej różnicy :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 10:21   

jeździłem ładnych kilka zbiorników i jednak nie zauważyłem poprawy :roll: ale może to mój R jest oporny ;) . Koleżanka w Leonie TDI robiła jakieś 20 - 30 km wiecej na zbiorniku jeżdząc na BP Ultimate.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 09, 2008 10:25   

teraz to mnie zabiłeś :/ hmmm może twój komp jest oporny a nie R :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
tommy45 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 50
Skąd: Żywiec



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 10:25   

A jak ultimate wypada cenowo? Przejechanie 30 km wiecej na jednym zbiorniku to wzrost o 5% :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 10:34   

Nie analizowałem tego pod kątem finansowym ;) ja sie chciałem przekonać czy rzeczywiście będzie czuć różnicę hehe no i nie poczułem ;) Może to mój komp jest oporny, albo moja noga wtedy cieższa była ;) Wyniki mojego testu są jednak raczej subiektywne, bo superdokładnych pomiarów nie robiłem ani osiągów, ani zużycia paliwa. Raczej to były przybliżone obserwacje ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 17:41   

Brt napisał/a:
w Leonie TDI robiła jakieś 20 - 30 km wiecej na zbiorniku jeżdząc na BP Ultimate.

dokladnie przeciez paliwo V-power czy Ultimate ma wiecej oktanow niz jakieś eko siki.
_________________
http://www.rimmerbros.co....5-MG-ZR--m-1614
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 19:25   

byla dyskusja, że liczba oktanowa niekoniecznie wpływa na spadek spalania w benzyniakach ;) W dieslach mowimy o liczbie cetanowej jeśli już, ale nie wiam jaki i czy ona ma wpływ na spalanie. Myślę, że bardziej wpływ na obniżenie spalania moga mieć dodatki do ON. :hm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 09, 2008 20:05   

dokładnie mniej domieszek więcej czystego paliwa :) więcej oktanów wpływa bardziej na dynamikę niż niższe spalanie a im lepsza dynamika tym cięższa noga, im cięższa noga tym większe spalanie i tak koło sie zamyka :rotfl:
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
ezy 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 22:00   

dobryziom napisał/a:
komputer przestawi sie mniej więcej po przejechaniu min 500km zależnie od samochodu... ja tez nie wiedziałem wcześniej różnicy

Ja badałem tankowaniem i wskazaniem licznika kilometrów. Tego nie trzeba kalibrować. Brak różnicy.
dobryziom napisał/a:
dokładnie mniej domieszek więcej czystego paliwa więcej oktanów wpływa bardziej na dynamikę

A czy ktoś wie ile tak na prawdę cetanów ma to bio/eko paliwo? Bo ja nie. Tak na prawdę nie ważne z czego zrobione paliwo ważna jego kaloryczność. Jak dla mnie to mogę i na węglu jeździć byle łatwo się go lało do baku i nie spadała mi moc silnika. Pan Diesel w końcu zaczynał właśnie od eko paliwa. Wszelki szowinizm paliwowy wydaje mi się jakiś niezrozumiały. Przez lata firmy paliwowe miały do dyspozycji jedynie paliwa kopalne tośmy sobie zanotowali że świat stoi jedynie na takiej energii. W brazylii od lat jeżdżą na gorzale (no u nas co niektórzy też :) ) i jakoś jest im z tym dobrze. Starzy ludzie też się kiedyś zarzekali że komórek nie będą nosili bo im są zbędne - "bo to przez tyle lat się bez nich obchodzili to nie będą teraz jakichś fanaberii kupowali". I jakoś zmienili zdanie.
Tylko krowa zdania nie zmienia... ciągle trawa, trawa, trawa :)
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
tommy45 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 50
Skąd: Żywiec



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 22:35   

Kalorycznosc bio ma mniejsza od zwyklego ON :) Dokladnie o 7,5 % :) U mnie sie to nie przeklada na wieksze spalanie z tego co zaopserwowalem do tej pory :D
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Czw Lip 10, 2008 09:31   

A tankował ktos moze w niemczech paliwo? Kumpel w Audi a6 jak tam tankował ON (SHELL) to komputer wskazwyal mu zawsze ze więcej przejedize na pelnym baku niz jak tankował w PL - wiec jakość paliwa musi wplywać na spalanie

Porusze tez inny watek. Nie jeździlem jeszcze dieslem w zime. Jak te dodatki w ON wpływają na odpalanie w zime.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 11, 2008 12:37   

ja korzystam z uszlachetniacza "skydd" chyba. Tak profilaktycznie raczej ijak nadchodzą wieksze mrozy, to tankuję lepsze paliwo (Ultimate) I nie miałem problemów z odpalaniem do tej pory ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Lip 11, 2008 19:49   

bizkid napisał/a:
w Audi a6 jak tam tankował ON (SHELL) to komputer wskazwyal mu zawsze ze więcej przejedize na pelnym baku
- bo komputery w Audi mają wbudowany GPS i są w stanie z bazy POI odczytać z jakiej sieci kierownik tankuje. Jeszce nowsze modele Audi od razu sprawdzają specjalnym testerem jakość wlewanego właśnie do baku paliwa.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R all 2.0 Di] Bioester
psamolek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Czw Maj 07, 2009 15:25
psamolek
Brak nowych postów [Rover 214] Jak diesel
marcelslu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Pon Gru 02, 2013 22:14
marcelslu
Brak nowych postów [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
empe Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 51 Sob Maj 03, 2014 13:44
ziorock
Brak nowych postów [Diesel] Co to za turbosprężarka?
Gegan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sob Paź 16, 2010 23:49
Gegan
Brak nowych postów [R diesel ] PRZEPŁYWOMIERZ
maniaq Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 95 Sro Kwi 22, 2009 16:17
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink