Forum Klubu ROVERki.pl :: SLOVED [R 220 SDi '96] Zwiększenie wolnych obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SLOVED [R 220 SDi '96] Zwiększenie wolnych obrotów
Autor Wiadomość
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Lut 24, 2008 18:03   SLOVED [R 220 SDi '96] Zwiększenie wolnych obrotów

W porównaniu do drugiego R mam trochę za niskie obroty.
Może ktoś wie w jaki sposób zwiększyć wolne obroty??
Czy można to zrobić samemu czy trzeba jechać do jakiegoś mechanika na komputer??
Ostatnio zmieniony przez Chester Sro Mar 26, 2008 18:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 24, 2008 18:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Lut 24, 2008 23:00   

A jakie masz te obroty? Może to ten drugi ma za wysokie? ;)
ZTCW to chyba tylko dawką paliwa na pompie można to ustawić.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lut 26, 2008 17:33   

Zastanawiam się czy wolne obroty nie zależą też od ustawienia kąta wtrysku. Skąd takie przypuszczenia? Otóż, po wymianie głowicy mój silniczek stał się dość głośny, a wolne obroty delikatnie się zwiększyły, przed wymianą były na 3 kresce obrotomierza, a po jakiś milimetr ponad 3 kreskę. Opóźnienie kąta wtrysku spowodowało, oprócz wyciszenia silnika) spadek wolnych obrotów do trzeciej kreski. Niestety, mechanik dysponował jakimś uniwersalnym komputerem, który kąt wtrysku w moim silniku, mimo kilkukrotnego delikatnego opóźniania ciągle mierzył jako 2 stopnie. Po jakimś tygodniu zauważyłem, że silnik znów zaczął jakby troszkę głośniej pracować i moje podejrzenie padło na samoczynną zmianę kąta wtrysku. Zmierzyliśmy ponownie z mechanikiem na tym samym komputerze i tym razem pokazał 4 stopnie. Niestety z braku czasu zostawiliśmy to bez prób regulacji. Jakiś miesiąc temu zauważyłem, że wolne obroty spadły do poziomu pomiędzy drugą a trzecią kreską na obrotomierzu. Moje podejrzenia są więc takie, że jakimś cudem kąt wtrysku z czasem sam mi się coraz bardziej opóźnił i razem z tym spadły obroty silnika. Czy ktoś z "mądrych w dieslu" jest w stanie zweryfikować moje podejrzenia? No i odpowiedzieć na pytanie co może być powodem samoczynnego opóźniania się kąta wtrysku?
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 09:45   

up
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 14:55   

Naprawdę nikt nie ma żadnej opinii w tym temacie?
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 19:49   

no coż zaczyna sie teraz dziać kolejna dziwna rzecz, bo obroty zaczynaja falowac :shock: i wchodza ponad 1k obr/min

dodatkowo zauwazyłem ze jak zgasi sie silnik i chce sie poźniej odpalić to kontrolka świec świeci sie nonstop :shock:

Pomoże ktoś?? czy czeka mnie metoda prób i błędów??
Ostatnio zmieniony przez Chester Pon Mar 17, 2008 18:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 22:04   

powiem Ci jak jest u mnie. Czasami jak mocniej pocisne to robi sie tak ze obroty stoja na 2tys, musze przygazowac i wtedy spadaja na poziom okolo 1k, czyli w miare ok. Jak sie okazalo sprezyna przy przepustnicy nie domyka do konca przeplywu dlatego obroty sa wyzej. Jesli stzrele z gazu do 3.5tys to wtedy spadaja nizej, pozniewaz sprezyna ma wieksze napiecie i moze sciagnac do konca 'przepustnice' . Moze masz to samo?
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 22:12   

Kamil Luczak napisał/a:
Moze masz to samo?

Raczej nie, Chester ma Diesla -> brak przepustnicy :P
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 23:21   

chyba musze zaczac doczytywac posty :P :lol:
 
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 17, 2008 22:44   

up, choć w postach Thefa się boję :)
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Mar 17, 2008 22:44   

:roll:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 18:47   

Chester, mogę Ci poradzić sprawdzenie wiązki przewodów, szczególnie stanu styków w kostkach przy pompie wtryskowej i doprowadzonych do tych kostek kabelków, u mnie to pomogło i obroty przestały falować. Może to być także sprawa jakiegoś zaworka w pompie, ale nie przerabiałem tego i nie jestem pewien.
PS>Co do moich spostrzeżeń dotyczących związku pomiędzy wolnymi obrotami a kątem wtrysku (3 post tego tematu), czy naprawdę nikt nie jest w stanie tego zweryfikować? Nawet nasi roverkowi magicy ;) ?
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 19:09   

thef, ja tez obstawiam wiązke ale .... czasem falowanie sie pojawaia, czasem nie :/ a jak juz pisałem to zastanawia mnie to, że po odpaleniu autka po falowaniu obrotów kontrolka świec sie dluuuuuuuuuuuugo świeci....
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 19:11   

thef napisał/a:
Co do moich spostrzeżeń dotyczących związku pomiędzy wolnymi obrotami a kątem wtrysku (3 post tego tematu), czy naprawdę nikt nie jest w stanie tego zweryfikować? Nawet nasi roverkowi magicy ?

Jam nie magik, ale u siebie nie zauwazyłem wpływu kąta wtrysku na prędkość obrotową silnika na wolnych obrotach. Zakres zmian 7st --> 2 st a póxniej korekta na 4st.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 19:19   

Chester napisał/a:
thef, ja tez obstawiam wiązke ale .... czasem falowanie sie pojawaia, czasem nie :/
Nie zaszkodzi jednak zbadać bliżej sprawy, u mnie też lekko falowały, po naprawie przewodów przestały. No a może ten zaworek w pompie?
Chester napisał/a:
astanawia mnie to, że po odpaleniu autka po falowaniu obrotów kontrolka świec sie dluuuuuuuuuuuugo świeci....
Może przekaźnik? A jak to jest gdy włączysz stacyjkę? Czy kontrolka gaśnie po jakimś czasie?
Brt napisał/a:
Jam nie magik, ale u siebie nie zauwazyłem wpływu kąta wtrysku na prędkość obrotową silnika na wolnych obrotach. Zakres zmian 7st --> 2 st a póxniej korekta na 4st.
Szukam na gwałt przyczyny i tak jakoś mi się to ubzdurało. No ale pamiętam też, że po regulacji kąta (byłeś przy tym zresztą) te obroty lekko spadły na obrotomierzu (po wymianie głowicy i rozrządu podniosły się lekko ponad 3cią kreskę, a po tejże regulacji spadły na równo z trzecią kreską).
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Mar 19, 2008 17:15   

thef napisał/a:
Może przekaźnik? A jak to jest gdy włączysz stacyjkę? Czy kontrolka gaśnie po jakimś czasie?

kontrolka gaśnie po dluuuuuuuuugim czasie nawet przekaźnik wyciągnąłem i taki sam objaw :/ Dokładnie jest tak jadę R obroty falują.. gaszę silnik po pewnym czasie chce odpalić(oczywiście czekam aż zgasną kontrolki) i kontrolka od świec świeci się strasznie długo
także jak tylko sprawdzę wiązkę przewodów to dam znać co i jak....

[ Dodano: Pią Mar 21, 2008 18:30 ]
wiązka sprawdzona brak jakich kolwiek zniszczeń pęknięć izolacji itp. narazie spokój zobaczymy jak długo....

[ Dodano: Sro Mar 26, 2008 18:49 ]
I wszystko jasne po sprawdzeniu błędów wymienieniu czujnika temp. paliwa uspokoilo się wszystko nawet obroty tak jakby były większe.....
Reasumując kwota 50zł i troche czasu na wymianęne :mrgreen:
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 15:26   

Spostrzeżenia po wizycie na kompie i ustawianiu kąta wtrysku - nie ma on żadnego wpływu na wysokość obrotów jałowych.

Zatem teraz, jeszcze raz pytam, czy wie ktoś co może być przyczyną za niskich wolnych obrotów? U mnie jest około 700 wobec prawidłowych 805 +-50.

Chester napisał/a:
I wszystko jasne po sprawdzeniu błędów wymienieniu czujnika temp. paliwa uspokoilo się wszystko nawet obroty tak jakby były większe.....
Reasumując kwota 50zł i troche czasu na wymianęne :mrgreen:
Chester, wymieniałeś czujnik ten w pompie? U mnie błędów nie zgłasza a temp. paliwa podaje w okolicach 45-55 stopni z tego co pamiętam.

Następnym razem spróbuję jeszcze z regulacją dawki paliwa w pompie, zobaczymy czy coś się zmieni. I tu pytanie, czy ktokolwiek wie gdzie można zakupić ten "trójkątny" kluczyk do śruby regulacyjnej w pompie?
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:21   

thef, mi zgłaszało błąd czujnika wqrzylem sie i go wymieniłem i po problemie ze skaczacymi obrotami a wolne obroty wróciły do poprzedniej wartości ale narazie dalem sobie z tym spokój, reasumując po wymiane czujnika uspokoiły sie obroty.....
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 20:01   

Chester napisał/a:
thef, mi zgłaszało błąd czujnika wqrzylem sie i go wymieniłem i po problemie ze skaczacymi obrotami a wolne obroty wróciły do poprzedniej wartości ale narazie dalem sobie z tym spokój, reasumując po wymiane czujnika uspokoiły sie obroty.....
Ale czujnika w pompie wtryskowej? Wymienili Ci go za 50 zł? Bo coś mi tu nie pasuje, za tanio i za prosto. Może się mylę ;) . Jak doszedłeś to tego, że czujnik jest zwalony? Komp silnika czy diagnostyczny to wykazał jako błąd, czy po analizie jego wskazań? Jaką temperaturę paliwa pokazywał komputer?
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 10:43   

Ktoś pomoże ? ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214si 97r] Kłopot po HGF nie ma wolnych obrotow!!!
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Cze 09, 2008 23:41
donmulanka
Brak nowych postów [Rover 200] Zimny silnik, brak wolnych obrotow
mmmm89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Maj 22, 2013 17:22
mmmm89
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r214si moc] zwiekszenie mocy
pawel333 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lut 11, 2015 22:44
Raptile
Brak nowych postów [R214i] zwiekszenie prześwitu, zgodność amortyzatorów
ROGI Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Paź 09, 2012 14:57
ROGI
Brak nowych postów [R220 SD 97'] - swiatla,wycieraczka,zwiekszenie mocy..!?
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Nie Sie 31, 2008 22:03
krzysztof_ns



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink