Forum Klubu ROVERki.pl :: swap 2.0T do 216 Coupe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
swap 2.0T do 216 Coupe
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 14:23   swap 2.0T do 216 Coupe

Witajcie!!
od czasu zakupu mojej slicznej Coupety ( 200 Coupe 1.6 DOHC od hondy 1996r.) zastanawiam sie na dwstawieniem do niej silnika 2.0T. i teraz mam kilka pytan, przedewsyztkim co bedzie mi potrzebne....napewno:
1) silnik
2) skrzynia
3) osprzet - ale co konkretnie?????? np chlodnice tez musze zminiac?? albo sprezarke klimy??
4) hamulce sa takie same w 1.6 i 2.0T??
5) co z mocowaniami silnika?? tzreba cos przesapwac itd??

najbardziej interesuje mnie wlasnie ziana smaego osprzetu....nowa wiazka elektryczna pod maska ale czy np zbiorniczki od plynow zostaja czy sa inne w 2.0t?? chlodnica pewnie jest inna bo musi byc miejsce na IC prawda?? a co z sama klimatyzacja, nie ma mowy zeby z niej rezygnowac! no i pewnie jeszcze do tego komp silnik ai immo no nie?? wydech pewnie tez caly musi byc zmieniony bo coupe ma zdaje sie 2,5cala??

mam znajomego mechanika w anglii moglby mi poszukac silnika i reszty gratow ale czy to sie oplaca?? lepiej kupic tutaj na mniejscu czy w UK?? a moze najlepsza opcja jest kupno 220Coupe w anglii i przelozenie wsyztkich gratow??
co o tym myslicie koledzy specjalisci??

zakup innego coupe juz z turbo raczej odpada
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 23, 2008 14:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 14:45   

Skoro masz silnik Hondy to może wrzucić silnik od Hondy? Łapy takie same i w ogóle. Np. H22A :) Przyjemny silniczek wolnossący :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 15:07   

ale ja nie chce wolnossaka:) teraz zeby nim dynamicznie jezdzic trzba go krecic od 5500obr/min w gore...to meczy...ciagle wkrecanie na obroty i jazda do odcinki szczegolnie na dluzszych dystanasach. dlatego chce 2.0Turbo:) od niskicho brotow ma dosc duzo NM:) a czy to czasem nie Ty masz silnik na allegro wystawiony?/ od tego jasno zielonego tomcata??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 15:08   

Nie, (A)rturo, pojawia się tutaj na forum. Kolega z obecnego forum :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 16:55   

Tak na szybko

Hej ja niestety nie znam za dobrze budowy 216 coupe ale mogę ci powiedzieć co jest w 220 TI.
Hamulce u mnie są 262 z przodu wentylowane z tylu 242 niewentylowane.
Mocowania silnika wydaje mi sie ze inne ponieważ poduchy od 216 nie pasują.
Wydech na pewno do wymiany.
Zestaw z angli raczej nie wchodzi w grę przynajmniej skrzynia biegi na odwrót...
Odnośnie całej reszty wklej fotkę silnika to postaram sie sprawdzić co i jak chyba ze wpadniesz kiedyś do WWA :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 17:26   

Cytat:
Zestaw z angli raczej nie wchodzi w grę przynajmniej skrzynia biegi na odwrót...

skąd taki pomysł??
w samochodach angielskich biegi są tak samo jak w europejskich :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 17:37   

Dobryziomie :mrgreen: hamulce chyba sa te same bo ja tez przod mam wentylowany a tyl normlane tarcze nie wentylowane i tak mi wygladaja na 262mm zmierze je wieczorem:) wydech musowo bo przeciez turbo bedzie:) biegi w UK i euro sa tak samo:P
do WWA sie chetnie wybiore jak cos :twisted:
tutaj foty silnika, przepraszam za brud i balagan ale przez zakonczenie roku i walke o pasek na swiadectwie ( w 2 kl LO jest to wyzwanie...) nie mialem czasu na dokladne sprzatanie pod maska:(

[ Dodano: Pon Cze 23, 2008 17:38 ]
cd zdjec
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 18:45   

Z tą skrzynia nie wiem czemu myślałem ze jest na odwrót :roll:

Odnośnie fotek jedynie co mi sie rzuciło ze jest taki sam to zbiorniczek wspomagania. Reszt to zupełnie inna bajka.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 19:06   

tak jak myslalem...:/:/:/ a nie wiesz jak jest ze sprezarka klimy??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 08:26   

Markzo, odradziłbym Ci taką inwestycję....
1. Przespawanie gniazd poduszek silnika
2. Zdjęcie całego osprzętu , komputera, wiązki itp.
3. Załatwienie silnika 2.0 Ti wraz ze skrzynią I CAŁYM OSPRZĘTEM SILNIKOWYM I PRZY SILNIKOWYM... Czyli skrzynia, sprężarka, alternator, pompa wspomagania, chłodnica, IC, zbiorniczki itd...
4. Spasowanie silnika z poduchami
5. Podłączenie wszystkiego od A do Z
6. NIEOPŁACALNE!!! Silnik to koszt około 2000-3000zł w UK około 1000zł + transport około 1000zł...

Jeżeli już robić taką inwestycję to kupować coś z silnikiem Ti i bawić się w SWAP... najlepiej jest mieć diesla i zeswapowac go do Ti :mrgreen:
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 09:00   

sTERYD napisał/a:
Cytat:
Zestaw z angli raczej nie wchodzi w grę przynajmniej skrzynia biegi na odwrót...

skąd taki pomysł??
w samochodach angielskich biegi są tak samo jak w europejskich :cool:

No w angielskich nie, ale w japońskich tak...

Silnik serii D Hondy jest umieszczony odwrotnie niż silnik serii T Rovera!!!

Więc w grę wchodzi nie tylko TOTALNA przeróbka mocowań, ale też wymiana półosi, wspomagania, klimy, a możliwe, że również pomp hamulcowych, ABS i kilku podobnych elementów.

Przyjrzyjcie się:

Silnik 2.0T serii T Rovera:
http://www.roverki.pl/mod...8&orderby=dateD

Silnik 1.6 serii D Hondy:
http://www.roverki.pl/mod...2&orderby=dateD

Naprawdę lepiej wydać tą kasę na szukanie dobrego egzemplarza 2.0T w Niemczech lub jeszcze lepiej we Włoszech + lakierowanie - i tak wyjdzie taniej i lepiej.

Albo szukanie ciekawszego silnika Hondy (D16W7 VTEC VTi - 160 KM):
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D16W7

Albo jeszcze odważniej - B18C 200KM:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_B_engine#B18C

No i mój ulubiony (ale nie przystosowany do montażu poprzeczneo ;( ) F20C:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_F20C_engine

[ Dodano: Wto Cze 24, 2008 09:01 ]
dobryziom napisał/a:
Zestaw z angli raczej nie wchodzi w grę przynajmniej skrzynia biegi na odwrót...

To jest różnica - auta eupopejskie (w tym z GB), a auta japońskie i tu jak najbardziej ma zastosowanie. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 09:11   

Panowie, ze silnik R i hondy jest montowany odwrotnie ja to wiem:) tak samo ze wszytko czyli komp, wiazka, zbiorniczki, rurki,pompki, poloski musilabym wyminic tez wiem:) najbardziej interesowalo mnie czy trzeba przespawac lapy od silnika. NEOSSS dzieki za konkretna odpowiedz:) w takim razie pewnie dam sobie sianka.....to by byla totalna rzezba i sam bym sie tego raczej nie podjal....no nic 2.0T odpada:(
no ale co moge wstawic zamian swojego??? najlepiej p&p z mocowaniami silnika a moze nawet skrzynia??H23A H22A? :twisted:
Maciej wsyztko fajnie tylko ze on ma moc max przy 7800rpm....:D:D:D:D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 09:34   

Markzo napisał/a:
NEOSSS dzieki za konkretna odpowiedz:)

Nie ma sprawy, rozumiem ten ból...
Szczerze to poszukaj Targi 2.0T do kupna, są juz od 5000zł... A jak nie to SWAPuj do 2.2 lub 2.3 :mrgreen: he he ale ja i tak zostałbym przy Hondoskim motorze który masz... Dla lepszej frajdy i szybkiej jazdy pozostaje 220 Coupe Turbo...
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 09:45   

szczerze mówiąc nie wiem czy nie taniej wyjdzie uturbienie... tym bardziej ze na forum SR jest para projektów opartych na tym silniku.

Turbina K04 (koszt do 1000PLN) lub jak chcesz pojechać na grubo to T3
kolektor w tej chwili kupisz już gotowca pod turbo za 800PLN lub wyspawaja pod zam. za jakieś 1200-1400PLN
układ wydechowy ta sama sprawa gotowy zestaw na ebay markowy 1400PLN pod zam. 1800PLN
do tego zegar boost, wtryski, strojenie, pewnie pompa... chyba wsio tak na szybko

znam parę osób co jeżdżą na soft turbo i nie ma żadnych problemów a przebiegi przekraczają już po 20-30tys.

Kosztowo powinieneś sie zamknąć w 6-7tys. jadąc na bogato :) niektórzy zamykają sie w połowie tych kosztów w home made
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 09:58   

Markzo napisał/a:
H23A H22A?
Maciej wsyztko fajnie tylko ze on ma moc max przy 7800rpm...

Nie panikujmy. ;)
H23A3 kręci się do 6500 rpm, a moc przybywa stopniowo od 3000 rpm, a przy 4000 prm jest już baarrrddzoooo fajnie. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 11:03   

Macku ja mowie o tych co mi na wikipedii pokazywales:p wiem jak jedzie H23 i chetnie bym go widzial u sieie pod maska:P no dobra to powiedzmy ze chce swapa na H22 lub H23. co teraz jest potrzebne?? tez przespawac lapy itp??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 11:05   

Markzo napisał/a:
no dobra to powiedzmy ze chce swapa na H22 lub H23. co teraz jest potrzebne?? tez przespawac lapy itp??

Nie wiem, ale dobryziom słusznie prawi - w Twoim przypadku to chyba uturbienie D16 dałoby najłatwiejszy i najlepszy efekt. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 11:22   

Pewnie ja bym go dmuchnął tym bardziej ze 90% pracy można samemu zrobić gdyż są praktycznie gotowe kity (oczywiście trzeba mieć jeszcze gdzie ale garaż z tego co widziałem masz) plus metoda jest już sprawdzona. Zostanie ci jedynie pojechać i wystroić.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 11:31   

Markzo, SWAP do 2.2 lub 2.3 tyczy się z tymi samymi podzespołami co do Ti tylko bez przespawywania mocowań poduszek bio są takie same :razz:
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 11:37   

tak tylko na forum crx gdzie ten motor jest pieknie rozpracowany chlopaki mowi ze rzezba D serii jest nieoplacalna ze lepiej isc w B serie....nic z tego nie wiem...a tak homemade'owo soft trubo ile by kosztowalo?
garaz mam konkretny z duza iloscia miejsca, bez specjalistycznych narzedzii ale niedaleko mnie sa koledzy taty z pelni profi sprzetem taim jak tokarki itp:) kurde musze sobie to jakos poukladac...
czyli wstawiajac H23 lub H22 mocowania pasuja, trzeba przelozyc osprzet tak??
uturbiajac to co mam:
- sa gotowe zestawy tak? czyli np kolektor pod turbo,IC itp??
-jaki wynik, moc i NM w bezpiecznym zakresie tak zeby po kilku tys km korba nie wyszla bokiem jest osiagalny??
-koszta, zakaldajac ze wiekszosc moglbym zrobic sam z tata ( on ma dosc duze dosuawdczenie przy silnikach i ogolnie autach ale uturbiania nigdy nie robil)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Wto Cze 24, 2008 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SWAP 1.4 16v w 200 na 1.8T z 75 lub 2.0T z 220 coupe!
maciekwawa Tuning mechaniczny 5 Sro Paź 24, 2007 21:39
Marrkus
Brak nowych postów [R 216 coupe] swap na 2.0Ti
mlody975 Tuning mechaniczny 142 Sro Lis 20, 2013 21:33
jrdarus1
Brak nowych postów [R216 Coupe] Swap silnika.
R-Line Tuning mechaniczny 13 Wto Lip 21, 2009 23:44
Markzo
Brak nowych postów [r216 Coupe 97r] Swap silnika z poza stajni Rovera
Vesper416 Tuning mechaniczny 10 Czw Wrz 17, 2009 22:38
Marrkus
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink