A ja bym z tym wozem nic nie robil. Ma dobry silniczek to niech na takim jezdzi. Markzo jak chcesz Tomcata turbo to tego zepchnij i kupo gotowego. Najlepsza, najbardziej oplacalna wersja ze wzgledu na koszty i zdrowie Z uturbianiem bedziesz sie meczyl, klal, a na koniec sprzedasz ten samochod bo Cie bedzie non stop wkur....
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 24, 2008 11:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Senn:) widziales to autko i przyznasz ze jest w dobrej kondycji:) zero rdzy:) wnetrze tez ladne, auto jest nie wyjechane np amorki na diagnostyce pokazaly 87% sprawnosci:) do tego przebieg, obecnie 154tys km:) nie zalezy mi na jakiejs super wysokije mocy, raczej na poprawie elstycznonsci i zeby powiedzmy od 3 tys ob cos sie zaczynalo dziac, zeby do jakiegos wyprzedzania nie byla konieczna redukcja o 2 biegi w dol:) w sumie coraz bardziej mi sie podoba propozycja swpau na 2.2 lub 2.3;)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
OBECNIE : przy 0,45 bara, 205Nm przy 6200 RPM, 195 km przy 7200 RPM , Vmax: 260km/h
myślę ze jak byś robił to made in home i nie zależy ci żeby wydech był koniecznie z kwasa, kolektora nie będziesz kupował tylko zrobisz np. flansze pod turbo itd.. projekt naprawdę zamknie sie w 3K maksss co do jakości zależy tylko od twojej pracy i dokładności myślę ze warto
Dobryziom na Ciebie mozna liczyc dzieki wielkie musze to powaznie przemyslec:) wsadzenie wiekszego=ciezszegi silnika wiazalo by sie tez zapewne z pogorszeniem wlasnosci jezdnych tomcata...a tego bym nie chcial:( natomast turbo...w sumie pod maska jest sporo miesjca:P czemu nie sprobowac:) oczywiscie jesli faktycznie bym sie za taie cos bral to nie od razu i nie z dnia na dzien tylko spokojnie sobie to rozplanowac, skompletowac czesci i zrobic tak jak pownno byc:) do tego jeszcze pewnie maly remoncik samej jednostki napedowej byl by wskazany co by potem korba bokiem nie wyszla:)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
A ja nadal bede sie upieral przy tym ze jest to nieoplacalna robota. Wlasnie do turbo jednostak powinna byc bez zastrzezen. Powinienes wsadzic kute tloki, korbowody, odprezyc silnik itp. Po co dlubac skoro mozna kupic fabrycznego 200 konnego Tomcata. Markzo jesli chcesz miec moc to popelniles blad kupujac 216. Dobrze Ci radze, sprzedaj tego i kup gotowego bo wladujesz sie w mase pracy, kosztow, a i tak nie bedzie Ci to chodzilo tak jak bedzie Ci chodzil 2.0T
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
To fakt...
Sam jestem zwolennikiem "tuningu" przez wymianę auta, ale jak już ktoś się upiera, to tu chyba najlepszym rozwiązaniem jest turbo...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Senn oczywiście jeśli chciało by sie to zakuć to koszta wzrosną niewspółmiernie to założenia tylko po co? nie ma takiej potrzeby nie słyszałem jeszcze żeby ktoś zakuwał soft turbo...
Co do zadowolenia z projektu to myślę ze właściciel będzie bardzo dumny:) poza tym zyska jedna rzecz która go będzie odróżniać... w Tomciu nie zakręcisz wyżej niż 6300
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Co do zadowolenia z projektu to myślę ze właściciel będzie bardzo dumny:) poza tym zyska jedna rzecz która go będzie odróżniać... w Tomciu nie zakręcisz wyżej niż 6300
Bo jak dla mnie to pisałeś to pod adresem kolegi Markzo dlatego ciągle myślałem o swapie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
zakuc go?/ a po ki ciul? wyjasnijmy sobie ze ja NIE CHCE AUTA O MEGA MOCY DO STREET RACINGU I 1/4 MILI!!!!! ma TOmcata w perfekcyjnym stanie i chce mu troche elastycznosc porapwic:) powiedzmy z tych 122KM zrobic tak ze 170-180 zeby bylo bezpiecznie troche NM dolozyc zeby tak od 3,5-4tysobr juz cos sie dzialo i bedde happy:)zreszta o zawsze najwieksza radosc sprawia mi jak moge sam cos przy autku zrobic:) pamietam jak jeszcze rok temu bawilem sie motorowerem Jawa 50 typ 20 ( pancerka) z 1977r. ktora robilem jak chcialem wiekszosc skuterow i to nawet nie byle jakich:) kilko pomyslami wykrzesalem 70km/h a w serii bylo 45 najprosciej jest kupic Tomcata i cieszyc sie 2.0T pod maska:) ja jednak chcialbym cos samemu zrobic:) Dobryziom chyba mnie doskonale rozumie:P narazie to tylko myslenie co zrobic, mam urwanie glowy z robota przy filmach z wesela a do tego znajomy montazysta ktoremu pozyczylem moja drukarke do ply cos spier... i teraz mi wali paski czarne przez cala plyte wiec mam o czym myslec...uturubienie d serii jest mozliwe, sa takie jezdzace juz od kilku lat, jest to spokojnie do zrobienia:)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo, ale ja Ciebie tez doskonale rozumiem bo sam kombinowalem z Polonezem i wsadzilem do niego 120 konny motor. To na prawde robilo wrazenie na swiatłach Moim marzeniem jest wsadzenie VVC do 125p i kiedys pewnie tez to zrobie. Wiem o czym mowisz, tylko ze 125p VVC w serii nie wychodzilo
Skoro jednak sie upierasz to bede Ci kibicowal
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Senn oj powiem Ci ze mam takie marzenie, pewnie bardzo ciezkie do zrealizowania ale powiem co mi w glowie siedzi a co:P a jakby tak do poloneza wsadzic V8 z Rovera SD1? marzy mi sie kiedys takie auto ale to jak bede juz mial stala prace i odlozona kase:P mozna kupic "gotowego" Tomcata ale sam wiesz ze tymi autami nikt wolno nie jezdzi i utrafic dobry egzemplarz jest ciezko... do tego silnika hondy faktycznie jest w ciul czesci np na forum crx sa 2 gotowe zestawy do uturbienia D serii z wsyztkim, turbo, ic, przewody, kolektory w granicach 2500-2800zl:) musze pogadac z tata przedewsyztkim a potem bedziemy myslec i sie pytac co i jakie kupic:P ze wstepnych przeszukiwan forum ,popularna turbina to T25 garetta, taka jak w naszym roverkowym T16??
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
wejdź sobie też na civicklub.pl tam chyba wszystkie opcje jakie rozpatrujesz przerobili I szli w turbo i w N/A a także robili SWAPY na wszystko co się kręci Poczytaj na pewno coś się dowiesz a do tego możesz popytać Mi się osobiście marzy kiedyś Honda ze szlifierką pod maską
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
o tym dokladnie mowie:P na crx jest tez do sprzedania:P ale czy to nie jest ta sama turba co u nas w Ti??
i zeby cos wniesc do tematu...wstepna zgoda taty jest!! zadeklarowal mi rowniez swoja pomoc:D ehhh ten moj dar perswadowania i tutaj milabym prosbe do Was:) pomoglibyscie mi zrobic taka liste za jakimi czesciami sie ogladaac?? okazalo sie ze tato ma kumpla co sciaga cale silniki i czesci tez, moge poszukac turba, ic tylko jakie to ma byc??
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
dokładnie ta sama T25, bardzo dobre turbo do silników o małej pojemności ponieważ szybko wstaje:) tylko w saabie jest trochę przekręcona muszla i inny ustaw wlotu.
zanim zaczniesz sie oglądać za częściami musisz sobie wszystko pomierzyć:
*głownie chodzi o umiejscowienie IC na dobra sprawę im większy tym lepiej
*ze sprężarek w grę wchodzi T25 (saab, rover,nissan,eclips) lub T28(s14) albo K03 z audi 1,8 T lub k04 z TT, dobrze jak by udało sie wyrwać od razu z wszystkimi przewodami wodne olejowe itd.. (jak nie sklep z częściami do ciężarówek)
*orurowanie kwas (hurtownie metali) złączki (fugamit) w każdym sklepie z częściami do ciężarówek
*kolektor radziłbym kupić gotowy wyjdzie najtaniej (oczywiście z odpowiednia flansza pod wybrane turbo)
*przydał by sie wskaźnik Boost fajnie jak by był dobrej jakości Greddy, Defi, HKS z tańszych słyszałem ze Autogauge seria Auto Gauge Stepper Motor sie mocno poprawiła a koszt nieduży
*zostaje sprawa wtrysków i regulatora ciśnienia , wtryski musiałbyś sprawdzić jaka wydajność maja np. od prelki 2,3 albo od Legend jeśli są na poziomie 360cc to powinny wystarczyć co do regulatora koszt nowego na poziomie 150-200PLN ogólnie dostępny
* pompa paliwa albo walbro 255 albo może być od Roverka Ti bo jest wystarczająco wydajna(zależnie od kosztów)
* układ wydechowy zależnie od kosztów rura stalówka 2,5 cala bądź tez kwasówka i jakiś ogarnięty spawacz plus tłumiki wedle życzenia.
*reszta to praktycznie twoja praca
na koniec dobrze żeby ktoś go wystroił sprawdził AFR itd...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum