Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 8v LPG 99r] silnik klekocze, rozrusznik halasuje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 8v LPG 99r] silnik klekocze, rozrusznik halasuje
Autor Wiadomość
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 21:51   [R214 8v LPG 99r] silnik klekocze, rozrusznik halasuje

Witam wszystkich:]

Niedawno kupiłem Rovera 200 1.4 8v z 99r, instalacja LPG II Gen.
No i mam z nim trochę problemów:/

Silnik głośno pracuje zupełnie jak diesel, czytałem trochę na forum
i wydaje mi się że mogą to być popychacze, postaram się zamieścić
nagranie może sami ocenicie. W każdym bądź razie klekot się nasila
przy przyspieszaniu, na jałowym również klekocze, ale przy hamowaniu
silnikiem cichnie. Z karteczki pod maską wynika że był zalany olej jakieś
7k km temu ale 15/w40 mobil, generalnie zalecany jest 10/w40 czy to
może być przyczyną? czy są osoby które jeżdżą na 15/w40 i jest ok?

Druga sprawa to głośny "dziwny" dźwięk rozrusznika, też zamieszczę
nagranie;) generalnie samochód odpala ale czasami się zdarza że
trzeba dłużej pokręcić bo nie chce zaskoczyć.

No i na koniec moje luźne spostrzeżenia odnośnie tego modelu
samochód wydaje się być mało dynamiczny np. w porównaniu
do audi A4 1.6 które miałem wcześniej, choć jakby porównać masę
do mocy silnika powinno być lepiej, to samo tyczy się hałasu w czasie
jazdy samochód jest dosyć głośny, słabo wygłuszony, chociaż może to być
spowodowane problemami z silnikiem o których pisałem wyżej.

mam nadzieje że jakiś bardzie doświadczony użytkownik tego urodziwego
autka mi pomoże;)

Pozdro:]
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 24, 2008 21:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 11:25   

mackol napisał/a:
No i na koniec moje luźne spostrzeżenia odnośnie tego modelu
samochód wydaje się być mało dynamiczny np. w porównaniu
do audi A4 1.6 które miałem wcześniej, choć jakby porównać masę
do mocy silnika powinno być lepiej,

Raczej nie...
ROVERek ma tylko 75KM przecież i waży ok. 1100kg
A4 1.6 jest cięższe o jakieś 100kg i ma 101KM, czyli o 1/4 więcej.

mackol napisał/a:
Z karteczki pod maską wynika że był zalany olej jakieś
7k km temu ale 15/w40 mobil,

Taki olej się często zalewa przed sprzedażą, jak się chce ukryć jakieś wady silnika... :/
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Sro Cze 25, 2008 21:18   

W końcu nagrałem swój silnik:

http://pl.youtube.com/watch?v=57Q3Dhw-YZY

co o tym sądzicie?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 26, 2008 10:27   

Moim zdaniem słychać luz tłok<-> tuleja, tzw. piston slap.
Pisano o tym wielokrotnie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 11:38   

No to mnie teraz ostro nastraszyłeś:/
a nie jest tak że luzy "tłok<-> tuleja" było by słychać cały czas?
nawet przy hamowaniu silnikiem? bo teraz gdy się rozpędzę i puszcze
gaz to klekot ustaje, a jakby nie było tłoki cały czas pracują
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 26, 2008 13:04   

mackol napisał/a:
gaz to klekot ustaje, a jakby nie było tłoki cały czas pracują

Hmm... Przy hamowaniu silnikiem nie jest podawane paliwo, nie ma wybuchu mieszanki i pewnie dlatego jest cisza. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 14:00   

piter34 napisał/a:
mackol napisał/a:
gaz to klekot ustaje, a jakby nie było tłoki cały czas pracują

Hmm... Przy hamowaniu silnikiem nie jest podawane paliwo, nie ma wybuchu mieszanki i pewnie dlatego jest cisza. :roll:


Wydaje mi się że jeśli był by luz "tuleja-tłok" to np. przy zjechaniu z dużej górki gdzie
samochód przyspiesza i wał korbowy napędza tłoki również powinno hałasować
mimo iż niema wybuchu mieszanki... No ale to tyle moich przypuszczeń, bez rozebrania
silnika niczego więcej się nie da wywnioskować, czas na wizytę u mechaniora:/
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 26, 2008 15:53   

Dlaczego chcesz rozbierać silnik?
Bierze olej? Dużo pali? Stracił dynamikę?

Chodzi tylko o klekot?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 23:59   

piter34 napisał/a:
Dlaczego chcesz rozbierać silnik?
Bierze olej? Dużo pali? Stracił dynamikę?

Chodzi tylko o klekot?


Oleju raczej nie bierze ale mam go krótko wiec mogę się mylić,
dynamika w normie, pali dużo (jak dla mnie) bo ok 11 gazu przy jezdzie
mieszanej głównie trasa, ale pewnie mieszczę się w normie, więc niby
jest wszystko ok tylko ten klekot doprowadza mnie do szału:/
diesle moich kumpli ciszej pracują, a poza tym chyba coś z nim jest nie tak
skoro tak klekocze, czy to będą popychacze, sworzeń tłoka, bicie tłoka o tuleje...
wolał bym to zdiagnozować i naprawić zanim się rozleci na dobre.

Jedyne co mnie martwi to że nie znam żadnego dobrego mechanika
i rozbiórka silnika przez partacza może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Mam jeszcze jedno pytanie czy jak teraz bym zalał jakiś dobry i drogi olej
żeby sprawdzić czy jest poprawa, to po oddaniu samochodu na diagnoze do
mechaniora można ten olej zlać i wykorzystać jeszcze raz czy pójdzie w diabły,
bo szkoda mi wpakować 200zl w olej jak za tydzień czy dwa mechanik
rozbierze silnik i mi go spuści w kanał
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 09, 2008 11:51   

mackol napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie czy jak teraz bym zalał jakiś dobry i drogi olej
żeby sprawdzić czy jest poprawa, to po oddaniu samochodu na diagnoze do
mechaniora można ten olej zlać i wykorzystać jeszcze raz czy pójdzie w diabły,

Można wykorzystać jeszcze raz.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
ankt 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: gdańsk



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 13:56   

[R400 1.4i 103KM 98r] Witam posłuchałem pracy twojego silnika i powiem ze mój podobnie klekocze, lecz nie cały czas czasami cichnie. Ja mam popychacze hydrauliczne zaworów tzw. "szklanki" okazało sie ze to one klepały od wałka rozrządu jak nabiorą oleju to milkna. Klepanie tłoków o cylindry to zjawisko normalne, ale jak tłok sie rozszerzy od temperatury klekot powinien milknąć. U ciebie sa zwykłe popychacze i dźwignia zaworowa (tak myślę) wiec może to zwykły luz zaworowy.
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 14:14   

Mam nadzieje że to tylko popychacze
niedługo jak będę miał trochę czasu
i wolnej gotówki to je wymienię, silnik 8v
przy takiej operacji nie jest jakoś strasznie kosztowny:]
to chyba jedyna jego przewaga nad 16v :lol:

Pozdro
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 09, 2008 14:31   

ankt napisał/a:
Ja mam popychacze hydrauliczne zaworów tzw. "szklanki"

Autor wątku ma takie same popychacze.

ankt napisał/a:
U ciebie sa zwykłe popychacze i dźwignia zaworowa (tak myślę)

j.w.
Są hydropopychacze ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kerys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 94
Skąd: strzyżów



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 16:38   

to mi się wydaje że na pewno po kilku minutach znika ten terkot :grin:
 
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 17:05   

kerys napisał/a:
to mi się wydaje że na pewno po kilku minutach znika ten terkot :grin:


No właśnie nie znika i to mnie najbardziej drażni:/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [R214 99r] Silnik klekocze?
Maska Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Sty 26, 2008 00:12
Maska
Brak nowych postów [R214 16V '98] Rozrusznik kręci, silnik nie pali
radekz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Nie Sty 13, 2008 20:43
radekz
Brak nowych postów [R200, 98r. 1.4, 16v] silnik klekocze, chodzi jak diesel
longas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Wrz 07, 2010 13:26
longas
Brak nowych postów [ROVER200]Silnik dymi,klekocze, mruga kontrolka oleju
dawid320 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Lip 30, 2017 18:52
krzychuuu1992
Brak nowych postów [R214 1,4v8 99r] rozrusznik??
pestek84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Sty 25, 2010 15:44
pestek84



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink