Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana tulei wahacza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana tulei wahacza

... i innych elementow zawieszenia
Autor Wiadomość
groszek_76 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 128



Wysłany: Pią Cze 19, 2015 13:12   wahacze

Witam. Jestem właśnie po regeneracji wahaczy w Katowicach na Warszawskiej lub wejście przez warsztat BMW od ulicy MAŚLIŃSKIEGO. Pisze "regeneracja przekładni kierowniczych" i wchodzi się w bramę. Zaraz za bramą po lewej jest wejście. Cena 120 od wahacza i powiem że zregenerowane super. Bardzo dobrze spasowane i wymienione kompleksowo wszystkie gumki na nowe. Nie byłem w stanie ruszyć sworzni ręką. Do tego założyłem poliuretany żeby mieć spokój na dłuuuugi czas z tulejami. Kolega ma firmę transportową i to on mi polecił ten warsztat regeneracyjny. Do swoich ciężarówek nie kupuje chinoli tylko regeneruje i jest bardzo zadowolony. Po pełnej regeneracji w swoim A8 jeżdzi już 3 lata i nic nie puka a robi trochę kilometrów. Stać go na nowe zawiecho ale po co wywalać kase na coś co można zrobić taniej i solidnie. Każdy ma swoje podejście i nie narzucam takiej metody oszczędności, wasza decyzja. Koszt regeneracji 2 wahaczy 240 zł a jeden nowy TEKNOROTA 250zł. Najlepiej zostawić oryginały z QH i je zregenerować.
_________________
SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 19, 2015 13:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Paź 07, 2015 10:08   

Cześć
Jestem świeżo po przeglądzie i diagnosta wspomniał mi, że warto pomyśleć o wymianie tylnych tulei wahacza przedniego przed zimą (o ile dobrze zapamiętałem). I zastanawiam się czy kupować klasyczne wkłady ewentualnie kompletne tuleje Teknorota czy kupić poliuretany od Tomiego

http://www.tomateam.pl/sk...wieszenie&c=306

Co lepsze i trwalsze ?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Paź 07, 2015 10:12   

trwalszy jest poliuretan
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 07, 2015 10:17   

marecki6 zamiast brać od tomiego popatrz w olkuszu (tylne od E46 ponoć pasują).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Paź 07, 2015 10:34   

daj link ... domyślam się że poliuretan trwalszy ale też chyba twardszy ... czy nie wpływa to szkodliwie na szybsze zużycie innych elementów ? coś nie tak z Tomateam ?

EDIT:

chyba znalazłem

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/rover_75
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 07, 2015 10:42   

prebenny napisał/a:
tylne od E46 ponoć pasują).


ale chodzi o tylne tuleje wahacza przedniego, te duże dwuczęsciowe.

Jeśli chodzi o tylne zawieszenie to nie wszystkie pasują z e46
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Paź 07, 2015 10:56   

longer86 napisał/a:
Jeśli chodzi o tylne zawieszenie to nie wszystkie pasują z e46
jak nie wszystkie pasują? przecież w zeszłym miesiącu kupowałem kumplowi wszystkie i jeżdżą u niego.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 07, 2015 12:39   

Co rozumiesz przez wszystkie? Mówisz o 2 pływających montowanych w wahacz przy tylnym kole , później tej dużej ktora wchodzi w wahacz w miejscu gdzie przykręcany jest do podwozia(regulacja zbieżności). Te ok, natomiast trafiłem na informacje ze tuleje wahaczy poprzecznych montowane bliżej środka podwozia, maja inne wymiary, chyba ze te info byly błędne i można montować kompletny zestaw poli z Olkusza przeznaczony na tyl e46
_________________
75 Red Edition
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 07, 2015 15:19   

Ja rozmawiałem dwa tygodnie temu z gościem który w swoim R75 wymieniał wszystkie tuleje tylnego zawieszenia i też mi powiedział że te malutkie tulejki które są na środku nie pasują z E46, (chyba jeszcze te które są na tych drążkach) musiał jeździć i dobierać po wymiarze. I jeszcze pi powiedział że na darmo się tyle męczył bo w sumie nie były złe jeszcze, najbardziej lecą te pod progiem przy regulacji pływające już mniej.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Paź 07, 2015 16:03   

Fakt źle zrozumiałem chodziło mi o tuleje wahacza te trzy o których pisze longer86 bo zrozumiałem ze chodzi o tuleje wahacza a napisaliście zawieszenia i stąd pomyłka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Paź 07, 2015 19:03   

już ponad 2,5 roku
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Paź 07, 2015 19:28   

A ja mam pytanie z innej beczki. Strasznie mi skrzypi przy zmianie biegów, jeździe po wertepach czy też zmianie biegów. Ostatnio pojechałem na szarpaki i okazało się że mam pękniętą gumę na tej dużej tulei wahacza i to ona podczas jazdy tak skrzypi. Jak wlali mi tam oleju tak dla sparwdzenia to była cisza. Z kolei z drugiej strony mam pękniętą gumę na wahaczu ale tu przy sworzniu. Moje pytanie jest takie. Czy można jakoś z tym jeździć czy coś się może stać bardzo złego? Nie mam czasu teraz tego robić ale będę musiał się zabrać za to.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 07, 2015 20:09   

Olej na gumowe tuleje... Mmn
Co do manszety na sworzniu wahacza, zrób od razu, chyba ze wolisz wymienić wahacz lub zgubić kolo po drodze ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Paź 08, 2015 21:29   

Ok rozumiem, że to jest poważna sprawa ale nie rozumiem co to manszeta? Z tego co wiem to tuleje w tym wahaczu nie można wymienić tylko można dać do regeneracji. U mnie tego nie ma. Zostaje mi tylko zakup całego wahacza a wydaje mi się że lepiej kupić 2 na raz wraz z tulejami co są na allegro za 500 zł za komplet. Dobrze myślę?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 08, 2015 22:15   

Manszeta to bardziej używane przy przegubach, ale chodzi o gumowa osłonę.
Sworznie można dać do regeneracji, ale i tak musisz wyciągnąć caly wahacz.

Tuleje możesz wymienić cale lub sam wklad, jesli sam wklad to na gumowy lub PU.
Osobiście polecam PU.
_________________
75 Red Edition
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Paź 09, 2015 12:22   

Postanowiłem że wymienię oba wahacze wraz z tulejami. Dopatrzyłem się że przejechane mam na nich 60 tyś. Skoro jeden padł to za pewne niedługo drugi padnie i znów ta sama robota. Mam tylko pytanie, ponieważ teraz będę mało jeździł i zastanawiam się nad wahaczami SRL. Są na allegro i nie drogie za komplet. Tańsze są jeszcze niemieckiej firmy Energy. Ma ktoś może takie założone? Wiem, że to nie jest firmowa marka ale ja na to już uwagi nie zwracam. Pare razy wymieniałem coś na markowe i padało raz dwa.
Dzięki za odpowiedź.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 09, 2015 12:30   

Ja ponad rok jeżdżę juz na tych SRL + tuleje z PU i odpukać jest ok
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Paź 09, 2015 12:51   

Cytat:
Ja ponad rok jeżdżę juz na tych SRL + tuleje z PU i odpukać jest ok

Ja jeżdżę już długo na pouliretanach (od Tomiego) ale tylko na przodzie. Wahacze w tym czasie stosowałem różne, łącznie z tym co się poddał i koło odpadło - to były jakieś chinole, których nie polecam. Natomiast każdemu kto się zastanawia nad PU czy zwykłymi tulejami, mówię, że mój setup MG ZT + PU + profil 45" to taczka ;) Zrobił się twardszy, mniej komfortowy. Prowadzenie, takie samo jak nie gorsze. Jedyny plus, że od kilku lat nie dotykam się do tulejek. Podobnie jak z PU w poduszce skrzyni (ósemce). Może w R75 z "balonami" na kołach nie ma tak spotęgowanego efektu, ale...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 09, 2015 20:12   

A ja się nie zgodzę co do tej taczki, tez mam PU i 225/45/R18, wszyscy mnie straszyli ze będzie kicha itd, przesiadłem się z 215/55/R16 (zima 195/65/15) i nie czuje prawie żadnej różnicy na asfalcie a na kostce brukowej jest na pewno głośniej ale do efektu taczki jeszcze daleeeeko ...


Co do wahaczy Energy to tez się nad nimi zastanawiałem bo jak potrzebowałem w 2013r bo była bardzo fajna oferta w S-Auto (Wrocław) ale ostatecznie kopiłem Teknorot'y w necie i trzymają się do dziś od 2013-04-20 czyli przejechałem na nich już ponad 31k km zmieniłem tylko tuleje na PU (2015-01-24). Liczyłem ze wytrzymają max 14-16k km tak jak poprzednie wahacze (nie pamiętam firmy) ale o dziwo cały letni sezon na 18'' po wrocławskich dziurach i jeszcze skrzypienia nie słychać. Przegląd robiłem 26 września - nic nie wykryli żadnych luzów. Zapewne pierwsze głośniejsze skrzypienia pojawia się w okolicach wiosny bo to już będzie ponad 38k km na tych wahaczach przejechane.
Ostatnio zmieniony przez Punx Pią Paź 09, 2015 20:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pią Paź 09, 2015 20:13   

longer86 napisał/a:
Ja ponad rok jeżdżę juz na tych SRL + tuleje z PU i odpukać jest ok

a ile km przejechałeś u mnie teknoraty ok 20 tyś wczoraj przegląd zero luzów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana tulei wahacza
sash997 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Cze 10, 2009 19:17
mimo66
Brak nowych postów [R75] Wymiana tulei wahacza - informacja dla oszczędnych
xieciun Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Lis 24, 2013 17:52
piotrek1000
Brak nowych postów [R75] Urwane gumy tulei wahacza
problem z zakupem części a raczej z ich jakością
jarema Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Gru 06, 2007 10:05
Marian_K
Brak nowych postów [r75] Wymiana kompletu tulei R75
n0name Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Sie 08, 2019 21:39
sknerko
Brak nowych postów [R75] Samodzielna wymiana wahacza
mimo66 Rover serii 75, MG ZT 34 Sob Wrz 07, 2019 21:02
adam_26



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink