Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 '99] Problem z temperatura silnika.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 '99] Problem z temperatura silnika.
Autor Wiadomość
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 17:12   [R214 '99] Problem z temperatura silnika.

Witam!
Musze zasiegnac waszej pomocy.
Otoz po wymianie silnika z 1,4i na 1,4Si mam wieczny problem z ukladem chlodzenia. Ubywalo plynu, to zmienilem pompe wody. Potem pekla chlodnica, tez zmienilem. Ale co zauwazylem co ten silnik ma duze problemy z osiagnieciem prawidlowej temperatury. Powinna byc zawsze lekko ponizej polowy, w miescie to nierealne, na trasie jak sie rozgrzeje to najperw osiaga ta temprature, a nagle na wyzzszych obrotach ona spada, jak sie zatrzymam i bedzie na luzie to wskoczy do prawidlowej, a jak dalej pojade na wyzszych obrotach to znowu spada i tak w kolko. Czyli im wyzsze obroty to temp spada, a jak nizsze to jest ok. O co chodzi? uklad odpowietrzony, z nawiewu leci cieple powietrze, czujnik, ktory podaje na deske nowy, pompa nowa, chlodnica nowa, moze termostat? Zaznacze, ze caly czas wywala mi majonez do zbiorniczka ale to pozostalosci po ostatnim HGF ze starego silnika.
Jakies pomysly?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 05, 2009 17:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 05, 2009 17:20   

według mnie 99%, że to walnięty termostat. Albo się przycina, albo jest walnięty. Płyn może też uciekać bo możesz mieć pęknięta np. obudowę termostatu. Według mnie tutaj twki problem, miałem tak samo.

a co do tego majonezu to możliwe tak jak piszesz, że to pozostałości po HGF, mam podobnie, tylko, że nie mam majonezu tylko lekkie plamki tłuste w płynie.
 
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:09   

nie wiem czy to możliwe ale może czujnik odwrotnie podpięty ? i pokazuje na odwrót?
nie znam się ale tak mi się skojarzyło :)
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:18   

Cytat:
nie wiem czy to możliwe ale może czujnik odwrotnie podpięty ? i pokazuje na odwrót?


eeee, chyba malo prawdopodobne.
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:24   

tak jak pisałem, wymień termostat i zobacz. Według mnie pomorze a koszt niewielki. No i oczywiście napisz czy pomogło.
 
 
 
Demmo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 64
Skąd: jakaś wioska



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:27   

pietro napisał/a:
nie wiem czy to możliwe ale może czujnik odwrotnie podpięty ? i pokazuje na odwrót?

raczej niemożliwe, bo ten czujnik to zwykły rezystor (NTC).. czy go wepniesz tak czy siak, to jeśli jest wogóle podpięty w dobre miejsce, to pokazuje to samo...

bardziej bym stawiał, tak jak już zostało wspomniane, na termostat... nie zamyka się, więc obieg chłodnicy jest stale otwarty i przy większych obrotach, a raczej związanej z tym większej prędkości, następuje nadmierne chłodzenie... przy postoju i mniejszych prędkościach nie wpływa to aż tak bardzo na temperature, bo "przedmuch" przez chłodnicę jest mniejszy..
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:35   

tak myslalem, ze to termostat ale zawsze przed wymianą wole sie upewnic. A moze jeszcze jakies inne sugestie?

Ps. I znowu czeka mnie spuszczanie plynu, odpowietrzanie itp. to juz bedzie 4. raz w ciagu 30 dni. Pochlastac sie mozna!
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 21:38   

u mnie po 2 krotnej zmianie płynu w układzie chłodzenia żadnych pozostałości nie było :mrgreen: Mi się wydaje ze kanały w bloku są jeszcze zawalone syfem po HGF to by tłumaczyło czemu do odpowiedniej temperatury nie dochodzi gdy szybko jedziesz bo płyn za wolno krąży w obiegu i chłodnica za bardzo studzi płyn, a na wolnych obrotach i jak stoisz nie ma pędu wiatru który odbiera ciepło z chłodnicy. Możesz wsadzić karton i przysłonić chłodnice i zobaczyć czy temperatura będzie okej. Ja bym zainwestowal w jakis srodek do czyszczenia obiegow chlodzenia z syfow. Pozdro
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 21:53   

Cytat:
kanały w bloku są jeszcze zawalone syfem po HGF to by tłumaczyło czemu do odpowiedniej temperatury nie dochodzi gdy szybko jedziesz bo płyn za wolno krąży w obiegu i chłodnica za bardzo studzi płyn


Wg mnie to na odwrot. Jezeli kanaly sa zatkane, to plyn wolniej krazy, wiec sie szybciej grzeje, chlodnica nie nadazyla by go studzic, gdyz byloby go za malo w obiegu. Mimo wszystko dzieki za sugestie.
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 22:00   

no tak ale pomysl ze on wolniej tez przez chłodnice płynie wiedz jest dłużej traktowany zimniejszym powietrzem przy szybszej jeździe, sprawdź z tekturką zasłaniającą chłodnicę będzie odrazy widać czy miałem racje czy nie. Pozdro :wink:
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 22:07   

A zna ktos dobry pomysl na rozprawienie sie z pozostalosciami tego majonezu raz na zawsze? co tydzien lyzka tego na sciankach zbiorniczka. Po wymianie chlodnicy pol lyzki.
 
 
cabriolecik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Zdolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 22:20   

Miałem to w vectrze. I najpierw lałem do silnika wody ile wlezie wężem, po prostu przelewałem. Potem jeżdziłem na wodzie i spuszczałem i tak z 10 razy. Aż mi wąż od tej wody szczelił. Ale wyczyściłem układ bardzo dokładnie. Może są jakieś środki myjące?
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 22:21   

http://www.allegro.pl/ite...ic_super_x.html
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 22:24   

tez znalazlem to na alledrogo ale czy ktos to uzywal? skutecznie usuwa ten majonez? jest bezpieczny?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si 1.4 16V 103KM] Problem z temperaturą
gorgoroth80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Lip 29, 2010 16:28
gorgoroth80
Brak nowych postów [R25] Problem z temperaturą silnika
dejv89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Maj 11, 2015 23:15
dejv89
Brak nowych postów [R 214 Si 96'] Problem z temperaturą silnika
Rokosz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Kwi 29, 2010 21:28
pawel.o83
Brak nowych postów [R200 1.4 Si '98] Problem z temperaturą silnika.
pistolet Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Wrz 27, 2010 12:22
stiepazapto
Brak nowych postów [Rover 214 ] problem z temperaturą silnika
liukas19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Pią Gru 14, 2012 09:42
liukas19



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink