Forum Klubu ROVERki.pl :: [R800] Słabe hamulce
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R800] Słabe hamulce

dziwne zachowanie po wymianie płynu
Autor Wiadomość
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 21:19   

Jeśli chodzi o odpowietrzanie ABS, to mam pomysł, ale jeszcze nie przetestowany. Trzeba śćiągnąć zaciski z tarcz nie odpinając wężyków, a między klocki wsadzić coś zapobiegającego ściśnięciu. Będzie wtedy można pokręcić kołami przy naciśniętym hamulcu, co powinno ruszyć pompę ABS. Zrobienie tego w 1 osobę też było by możliwe, ale potrzebna była by jeszcze pompka do spryskiwaczy i zaworek zwrotny. Blisko odpowietrznika na wężyku igielitowym montujemy zaworek zwrotny, jakieś pół metra dalej pompkę do spryskiwaczy, za pomką w dowolnej odległości zbiorniczek na płyn hamulcowy (można by właściwie wężyk dać do zbiorniczka na płyn w samochodzie, po wypełnieniu układu do odpowietrzania nie trzeba by już dolewać). Pompkę zasilamy z akumulatorakablem na tyle długim, żeby w pobliżu każdego koła mieć dostępny wyłącznik do pompki, może być też przydatne założenie potencjometra do regulacji prędkości. Dajemy na pedał hamulca 2 cegły, luzujemy odpowietrznik i załanczamy pompkę. Kręcimy szybko piastę około minuty(dłużej pewnie by się nam pomka spaliła) powinno wystarczyć do przepompowania płynu w przewodzie hamulcowym i odpowietrzenia razem z sekcją ABS. Narazie jeszcze tego nie musiałem testować i pewnie będzie trzeba zrobić jakieś poprawki w pomyśle, ale może być skuteczne. Jeśli pompa hamulcowa po naciśnięciu nie puści płyn hamulcowego ze zbiorniczka do układu, to niezbędne będą 2 osoby, jedna do naciskania i puszczani hamulca, druga do kręcenia kólkiem.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 03, 2010 21:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 13:52   

Chyba nie ma potrzeby zdejmowania zacisków i wkładania deseczek, wystarczy lekko nacisnąć hamulec to już będzie sygnał do ABSu że kierowca hamuje. Cały sęk w tym aby zasymulować ruch samochodu, aby komp ABSu myślał że samochód się toczy, a przednie lub tylne koła się zablokowały, to spowoduje pracę pompy i stukanie zaworków.

Tak to sobie wyobrażam ale nie testowałem nigdy tego.

-cały samochód w górze
-ręcznie obracamy tylnymi kołami żeby ABS myslał że samochód jedzie,
-lekko wciskamy pedał hamulca (żeby tylko włącznik STOP się włączył)
-przednie koła są nieruchome więc ABS myśli że się zablokowały i zacznie pracować

-wrzucić bieg, przednie koła się kręcą, wcisnąć lekko hamulec
-przednie nadal się kręcą, ale tylne stoją , ABS pomyśli że się zablokowały i zacznie stukać zaworkami

Ale jak w praktyce to by się sprawdziło tego nie wiem. Możliwe że ABS zacznie działać tylko gdy samochód najpierw uzyska jakąś tam prędkość, więc wtedy kręcenie kołami nic nie da.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 14:04   

blue827 napisał/a:
Oprawca, fajny sposób, ale musiałeś chyba jakoś uszczelnić gwinty zaworków? ja tak kiedyś próbowałem i właśnie powietrze spowrotem mi się zaciągało do zacisku, później dopiero pomyślałem że pewnie trzeba jakąś taśmą teflonową nawinąć na gwint. Rurki igielitowe są w sklepach budowlanych, jakieś 15m powinno starczyć.

Pasujące nowe zaworki Quick Brake 0039 M10x1mm, (3.4zł /szt. intercars) niestety już mi totalnie skorodowały.

Odnośnie pomp hamulcowych to wg katalogu rockauto http://www.rockauto.com/c...3,parttype,1836
były dwa typy non-ABS z wyjściami 10x1mm i do modeli z ABS z wyjściami 12x1mm.
Trzeba poszukać jakiegoś zakładu co ma sprzęt do testowania takich pomp, ale wydaje mi się że wystarczy zamiast rurek wkręcić odpowiednie śruby, tzn aby zatkać wyjścia, i wcisnąć pedał hamulca. Jeśli będzie się zapadał to diagnoza jasna że pompa walnięta. Tylko co robić, kupować niepewną używkę czy zestaw naprawczy który tez nie wiadomo czy łatwo da się wymienić.

Odnośnie odpowietrzania to też jest dla mnie niejasne, rozbieżne informacje. Ale jedno jest pewne, dla późniejszej pompy BOSCH 2E , 6 rurek z tyłu, jedna sekcja obsługuje przednie koła, a druga tylne. Więc chyba nie ma znaczenia od której sekcji zaczniemy, w ravie napisali od tylnej a w workshopie od przedniej a rezultat powinien być ten sam. Najgorszy problem jest z odpowietrzaniem aparatury ABSu.


E, nic nie zaciągało, ale sam odpowietrznik trzeba odkręcić tylko nieco, dosłownie ze trzydzieści stopni, żeby tylko lekko był odpuszczony. Inaczej będzie, prawda, wywalało płyn gwintem odpowietrznika i potem, zasysało powietrze i będzie dooopa z odpowietrzania.

Weźcie instrukcyje do waszych szacownych samochodów i sprawdźcie, jak się odpowietrza układy z ABS. Mam drugi samochodzik, niezniszczalną Nexię 1.5 SOHC, mam do niej instrukcję z wydawnictw WKiŁ i tam opisane jest szczegółowo, jak się odpowietrza Nexię z układem ABS.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 14:56   

Nie ma napisane jak się odpowietrza sam modulator ABSu, nie ma też na nim żadnego zaworka jak np w hondach. W środku tego modulatora są 3 elektrozawory, jest też akumulator ciśnienia ze sprężyną, dosyć skomplikowana sprawa. Nie ma też napisane czy jest specjalny komputer do odpowietrzania, np w systemie ATE w fordach jest taki.

Teoretycznie wystarczyłoby ostro pochamować aby ABS zadziałał, wtedy odpowietrzać, później znów ostro pochamować i znów odpowietrzać, ale trochę z tym roboty ciągle podnosić i opuszczać samochód, odkręcać, przykręcać koła, przez ten czas bąbelki powietrza co wyszły z pompy ABS znów popłynęły by do góry, a przecież chcemy je wypchnąć przez zaciski. Co innego w warsztacie, nawet kół nie zdejmują bo mają dostęp na centralnym podnośniku.
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 04, 2010 18:24   

No to moge oficjalnie stwierdzic ze w Polsce nie ma mozliwości zakupu nowej pompy hamulcowej do Rovera 800 :cry: Pomimo ze pompy wystepuja w katalogach sklepow to jest to lipa bo jak przychodzi do zamowienia to rozkladaja rece. Ostatecznie moze bedzie mozna kupic zestaw naprawczy, ale to sie dopiero dowiem. ECC Babice tez nie sa w stanie nawet oryginala sciagnac. Jedna wielka porazka i jestem mocno zawiedziony. Co prawda fabryka ma 10 lat na produkcje czesci do danego modelu po zakonczeniu produkcji samochodu, ale przeciez sa jeszcze inni producenci. Niestety ale Polscy sprzedawcy nie sa lub im sie nie chce sprowadzic takiej pompy.

Pozostaje szukac uzywanej bo od rimmerbrosa to bedzie koszt z 1000zl :shock:
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 19:19   

Zestaw naprawczy £48.69 + ~£10wysyłka = ~£60 x 4.3zł = 258 zł , ale co jeśli wymagane są jeszcze jakieś specjalne narzędzia? bo np bez nich można popsuć oringi, tego nie wiem.

Jeśli udałoby się kupić tanią dobrą używkę to chyba najłatwiejsze rozwiązanie. Szukałbym raczej z modelu z manualną skrzynią, bo w automacie hamulec ma ciężkie życie. Ale u mnie 230tyś km i jakoś jest ok (odpukać).

Szkoda że z anglików nie podejdzie bo wyjścia są skierowane w inną stronę. Trzeba by dorabiać przedłużki przewodów, (elastyczne rurki w oplocie), np firma enzet takie robi, kiedyś się z nimi kontaktowałem i robią takie rzeczy tylko trzeba im pokazać oryginalne rurki.
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 04, 2010 20:46   

Jesli podejdzie zestaw naprawczy autofrena -> http://www.seinsa.es/en/p...s3.asp?Id=12920 ktory moze uda mi sie kupic w sklepie CARIX -> http://www.carix.pl/ to koszt powinien byc duzo duzo mniejszy. Zobaczymy czy to podejdzie.

Zauwazylem jeszcze jeden objaw. Otoz jak wciskam pedal powoli to schodzi w dol. Ponowne wcisniecie troche go utwardza, ale powiedzmy ze schodzi jeszcze do polowy i dpoiero sie usztywnia. Jesli jade powiedzmy 80 i depne gwaltownie na pedal to staje sie twardy, ABS zaczyna dzialac i czuc tylko drzenie pedalu. Nie schodzi w dol. Jesli zaczynam hamowac powoli pedal robi sie miekki i powiedzmy depne dopiero w polowie to znowu sie utwardza i ABS zaczyna dzialac. Czyli podsumowujac jesli zaczyna dzialac ABS to sytuacja sie jakby normuje. Dodatkowo jesli porownamy dzwiek dzialajacej pompy ABS z AndrewSem to moja tak jakby brzeczala. Andrzeja chodzi ciszej.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 07, 2010 23:36   

zobaczcie jeszcze ten link
http://www.rover800.info/...master+cylinder

a szczegolnie fragment w ktorym sa wypisane modele stosujace dany typ pompy
Brake master cylinder

MK1
with ABS (vin 266901-10/91) 06/90 - 10/91 GMC855

MK2
820 Petrol with ABS 11/91 - 08/99 GMC855
825 Petrol with ABS 01/96 - 08/99 GMC860
825 Diesel with ABS 11/91 - 08/99 GMC855
827 Petrol with ABS 11/91 - 01/96 GMC855

ciekawe czym rozni sie pompa z R825 benzyny, bo tylko ona jest niby inna

GMC860
is also fitted to ZS 1.8s 05/01 >
and 45s 1.4, 1.6, 1.8 petrol models with ABS and 2.0 diesel with ABS 12/99 >
and MK2 400s with ABS 10/95 - 11/99
and 600s without ABS (vin AM246797-08/99)

GMC855
is also fitted to MGF 1.8s with and without ABS (vin 000506>) 09/95 >
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 09, 2010 23:16   

Z tego co AndrewS wkleil to teoretycznie MGF powinien miec identyczna pompe

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 23:16 ]
Pany kupilem uzywana pompe. Niestety tez jak widac jest to troche sfatygowany sprzet, ale moze sprawny. Pasowaloby ja troche przeplukac w srodku. Macie jakis patent na taki zabieg. Czym to wogole robic? Plynem hamulcowym probowac czy mozna zastosowac cos innego.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Mar 10, 2010 07:44   

Nie montowałem nigdy takiej pompy, ale w necie jest bardzo dużo referatów na temat wstępnego odpowietrzania takiej pompy jeszcze przed montażem , więc to musi być ważna sprawa. "priming master cylinder"
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 08:37   

Witajcie.
Niestety mnie też dopadła klątwa miękkiego pedału. Wymieniłem uszczelki w pompie i potem już nawet po odpowietrzaniu nic się nie zmienia. Na zgaszonym silniku pedał robi się twardy a po włączeniu łapie przy samym końcu. Mam taką myśl: co jeśli problemem jest popychacz pompy? Wiem że da się go regulować. Nawet powinno gdy robi się coś przy pompie hamulcowej. Tak by optymalnie z nią współpracował. Więc może źle ustawiony popychacz nie pozwala na wciśnięcie pompy do końca. Jest na tyle luzu że dopiero po mocnym wciśnięciu gdy pedał jest głęboko to popychacz dopiero naciska na pompie. Dlatego hamulec łapie tak nisko. Bo przecież jeśli układ jest zapowietrzony to pompowanie pomaga. Jednak u mnie i wielu innych osób nic ono nie zmienia. Zaś gdy naprawdę mocno nacisnę pedał i złapie on na samym dole to jest w stanie zablokować koła i uruchomić abs. Tylko że robi to zbyt nisko. Więc gdyby wyregulować popychacz tak by robił to wyżej? Gdzieś wyczytałem o takim problemie z innym autem i tam właściciel opisał iż włożył coś pomiędzy popychacz a pompę tak by skok i ruch elementów był większy i to rozwiązało problem.
Więc tak sie nad tym zastanawiam. Ciekawi mnie co na to inni użytkownicy z tm problemem.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 09:46   

nigdy nie miałem okazji tego rozbierać (odpukać) , skoro się to reguluje to nie pozostaje ci nic innego jak zgłębić temat:
http://www.tegger.com/hon...adjustment.html
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 11:14   

Dokładnie. Dobry poradnik pod tym linkiem:) Szkoda że nie po polsku. No i ten dostęp:/ Tragicznie tam ciasno.

[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 11:14 ]
Mam jeszcze jeden pomysł jak to zrobić. Jeśli nie chce się bawić z regulacją przy pedale to wystarczy odkręcić pompę. Trzyma się na dwóch śrubkach. Łatwo ją odsunąć nie odkręcając przewodów. Popychacz wchodzi w króciec pompy. Wystarczy coś włożyć w ten króciec aby miał tam mniej miejsca. Metodą prób i błędów dobrać długość włożonego elementu (mała nakrętka). Postaram się dziś to wypróbować.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 14:50   

Kobi84, a odpowietrzyles hamulce dwa razy. Mimo, ze sie wymienia plyn i odpowietrza to zawsze moze sie znalezc jakis purchel powietrza i konieczne jest kolejne odpowietrzanie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 16:44   

Odpowietrzyłem już trzy razy. Dwa przy zgaszonym silniku i raz przy działającym. Niestety nic nie pomogło. Dziś sprawdziłem ten popychacz i jest dobrze ustawiony. Nie ma luzu między nim a pompą:/ Już nie wiem co robić. hamulce są beznadziejne. Zastanawia mnie że pompowanie pedałem przy działającym silniku nic nie pomaga. Jeśli jest zapowietrzony układ to pedał powinien stwardnieć.

[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 16:44 ]
Ciekawostka. Problem znikł. Zapaliłem silnik i dałem 4000obr. Trzymając go na takich obrotach pompowałem pedałem hamulca i stwardniał. Potem przejechałem 15km i pedał nadal idealnie twardy. Czyli problem w serwie? Hmm.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 21:57   

Miękki hamulec dopadł i mnie i to przez moją głupotę. Ubzdurałem sobie aby zmienić płyn który w sumie był już czarny. Przelewałem układ przez zbiorniczek pilnując poziomu, jednak układ i tak się zapowietrzył. Efekt jest taki, że hamulec jest względnie OK, tyle że bierze przy samej podłodze. Na asfalcie nawet zablokuje koła, no ale przy samej podłodze. ABS mam sprawny. Sprawa wygląda podobnie jak u Blue827. Na zgaszonym silniku wszystko wygląda OK, jednak po zapaleniu pedał zaczyna się zapadać i zatrzymuje przy podłodze. Można podpompować to wtedy zatrzymuje się trochę wyżej. Ewidentnie układ jest zapowietrzony.
Zmieniałem zaciski tylne kilka miesięcy temu i po tym zabiegu zauważyłem, że pedał hamulca trochę niżej zaczyna "brać", jednak nie było to zbyt zauważalne więc wtedy to zignorowałem.
Nie wierzę że walnięta jest pompa czy coś, bo przed wymianą płynu było w porządku.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 23:13   

Mam trochę zaległych prac przy hamulcach, wymiana uszczelek tylnego zacisku, śruby przelotowe na przewodach, nowe odpowietrzniki. Ale specjalnie się wstrzymuję bo niedługo jadę na przegląd, a hamulce działają bardzo dobrze.

Fakt jest że mój dawny problem z niskim pedałem hamulca naprawił się sam. Jedyne wytłumaczenie to że układ sam się odpowietrza gdy samochód stoi w spoczynku, bąbelki powoli przemieszczają się w stronę pompy hamulcowej i stamtąd kanalikami do zbiorniczka i atmosfery. Tylko że rurki hamulcowe są pozaginane pod wieloma kątami, więc nie mają prostej drogi w górę do pompy, stąd zajmuje to dużo cykli jazda-postój, zanim całkowicie się odpowietrzy.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 22:01   

Zmieniłem dzisiaj pompę hamulcową oraz odpowietrzyłem układ począwszy od pompy przez ABS i na zaciskach kończąc. Efektów brak, hamulec zachowuje sie tak samo jak przed wymianą pompy.
Dodatkowo rozebrałem jeszcze oryginalną pompę (mam taką samą jak na zdjęciach od Senn'a). W środku nie znalazłem absolutnie nic do czego można by sie przyczepić. Wszystkie gumeczki w stanie bardzo dobrym, żadnych śladów przytarcia itp. Nawiasem mówiąc te pompy to straszny wynalazek, sekcje podzielone są jakimiś zaworkami zwrotnymi.

Na dniach mam jeszcze zamiar wypróbować inną metodę odpowietrzania polegającą na wstrzykiwaniu płynu przez odpowietrzniki.


Senn, jak uporałeś się z tym problemem u siebie ?
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 19:42   

Mi się udało problem rozwiązać. Kupiłem używana pompę, ale niestety miala inne gwinty. Dlatego zmuszony bylem podmienic bebechy w postaci gumek. Nie wiem czy to przypadek, czy jakis syf sie wyplukal, ale w krotkim czasie po wymianie hamulce zaczely dzialac prawidlowo :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 19:47   

Czyli po wymianie pompy dalej była lipa, a po jakimś czasie się naprawiło samoczynnie ? Czy może po odpowietrzeniu ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R800] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 800 0 Pon Sie 25, 2014 11:42
kasjopea
Brak nowych postów [R800] Słabe sprzęglo
Dedy Rover serii 800 4 Pon Kwi 06, 2009 22:33
Dedy
Brak nowych postów [R800] Tylne zaciski, hamulce
blue827 Rover serii 800 30 Wto Sie 22, 2017 19:30
AndrewS
Brak nowych postów [R800] Klimatyzacja
Maciek321 Rover serii 800 28 Sro Cze 13, 2007 02:59
sTERYD
Brak nowych postów [r800] Chlodnica
noah. Rover serii 800 12 Pon Sty 21, 2019 01:00
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink