Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Brak mocy - turbosprężarka?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Brak mocy - turbosprężarka?

Stwierdzone: za intercooler'em nie ma ciśnienia. Będe sprawdzał dalej :-(
Autor Wiadomość
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 20:28   [R75] Brak mocy - turbosprężarka?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,
proszę o pomoc

własnie wróciłem z 20 kilometrowej przejażdzki i w połowie drogi wjeżdzając na drogę
z pierwszeństwem (redukcja do 2 biegi) wystąpił nagły spadek mocy. Pokonałem jeszcze
10 kilometrów ale prawie z całkowitym brakiem reakcji na wciskanie pedału przyśpieszenia
tzn dociągał do prędkości ponad 100 km/h ale baaaardzo wolno.
Już ciemno ale postanowiłem zrobić mały przegląd i tak...
na wolnych obrotach i przy przyśpieszaniu silnik chodzi płynie
gdy daje na maxa trochę trzęsie silnikiem
nadal brak mocy
ale zauwazyłem też pewien objaw, który moim zdaniem nie powinien się pojawiać...chodzi o górny przewód z intercooler'a do zaworu EGR. Jak wciskam gaz to silnik zasysa
powietrze i ten przewód się spłaszcza nawet do tego stopnia że się zamyka. (edit)
Nie powinno tak być prawda? (edit)
Tym przewodem powinno iść powietrze (ze spalinami?) po ciśnieniem jakie daje turbina, tak? (edit)
Po zdjęciu przewodu troszkę się poprawiło ale i tak auto chodzi jak bez turbiny (edit)
Innym jeszcze objawem jest dym miedzy silnikiem a ścianą grodziową z dołu - więc może
zamiast do intercooler'a wszystko gdzieś tam ucieka? (edit)

Prosze o jakąś podpowiedz

Rozwiązanie: finalnie okazało się że padła turbospręzarka - powodem był brak wymiany przez poprzednich właścicieli filtra odmy olejowej - taką informacje dostałem w serwisie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 04, 2010 01:32, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 28, 2009 20:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 20:45   

Na początek radzę sprawdzić przepływkę, potem sprawdź czy nie spad Ci wąż z EGR'u. Jeśli nie to, to będziemy szukac dalej.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 20:50   

A co z tym przewodem chłodnicy? Jakąś wiedze techniczną mam i jestem w prawie 100% pewny że nie powinno tak być. - to nie przewód chłodnicy, to przewód z intercooler'a - edit

brt: czerwony jest zarezerwowany dla administracji forum ;)
Ostatnio zmieniony przez Brt Pon Mar 30, 2009 15:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 21:06   

lkwiatos, no, to tak by wyglądało, jakby się zatkał układ, albo pompa wody stanęła, ale to drugie bardzo mało prawdopodobne.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 21:07   

A miało by to jakiś związek ze spadkiem mocy?
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 21:17   Re: [R75] Brak mocy - układ chłodzenia?

lkwiatos napisał/a:
ale zauwazyłem też pewien objaw, który moim zdaniem nie powinien się pojawiać...chodzi o górny przewód chłodnicy (dość duża średnica), którym zapewne płyn chłodzący
jest podawany na silnik - przy dodawaniu gazu przewód bardzo się spłaszcza i nawet
myślę że przy minimalnie większym gazie przez to spłaszczenie się zamyka
Nie powinno tak być prawda?

Nie masz czasem na myśli węża od intercoolera?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 21:23   

lamer, chyba masz rację, bo pisze, że podawany na silnik. A ten który wprowadza płyn do bloku jest z góry nie widoczny. Czyżby intercooler? Albo turbina. No ew. EGR, ale na ten ostatni nie mam wytłumaczenia.
No, ale dla mnie to jakoś dziwne, tak jakby turbina zamiast pchac ciągnie powietrze :?:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 21:36   

To jest ten przewód zaznaczony strzałką na poniższym zdjęciu



[ Dodano: Sob Mar 28, 2009 21:39 ]
Dodam że dzis pierwszy raz od momentu zakupu Mojego Roverka bawiłem się klimą.
A dwa to że jakoś nie chce mi chłodzić ale na razie zwalam wine na filtr kabinowy :-)
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 21:41   

To wąż od IC. Najwyraźniej turbina tobie nie daje ciśnienia i wąż zasysa się pod wpływem podciśnienia z silnika!
Niestety może to wskazywać na zatarcie turbiny choć możliwe są łagodniejsze scenariusze (np. dziurawy dolot do IC i zapchana sama chłodnica)...
Ostatnio zmieniony przez lamer Sob Mar 28, 2009 21:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
klakierek1982 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: witnica



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 21:42   

Wygląda na to jakby silnik nie miał skąd zasysać tego powietrza, tak jakby intercooler był zatkany. Zdejmij ten wąż i zobacz czy z niego leci powietrze.
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 22:06   

Tez tak własnie teraz kombinuje.
Powietrze idzie od przodu samochodu do silnika, tak?
Rura przy dodawaniu gazu zwęża się więc intercooler bierze
powietrze tylko z tej rury czyli coś się chyba zapchało, tak?
Wąż ten jest zamocowany opaską do czegoś koło zbiorniczka
z płynem chłodzącym (do czego?) więc może coś tam się
przytkało.

I teraz mi się przypomniało że miesiąc temu miałem podobny przypadek
ale trwał tylko 2 minuty i później było dobrze.
A przypomniałem sobie o tym bo wyszedłem teraz do samochodu i dodatkowo
zauważyłem że kopci się (spaliny) z komory silnika, gdzieś od spodu.
Wtedy też tak było ale po 2 minutach wóciło wszystko do normy
A teraz dalej kiszka :-(
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 22:25   

lkwiatos napisał/a:
Tez tak własnie teraz kombinuje.
Powietrze idzie od przodu samochodu do silnika, tak?
Rura przy dodawaniu gazu zwęża się więc intercooler bierze
powietrze tylko z tej rury czyli coś się chyba zapchało, tak?
Wąż ten jest zamocowany opaską do czegoś koło zbiorniczka
z płynem chłodzącym (do czego?) więc może coś tam się
przytkało.

I teraz mi się przypomniało że miesiąc temu miałem podobny przypadek
ale trwał tylko 2 minuty i później było dobrze.
A przypomniałem sobie o tym bo wyszedłem teraz do samochodu i dodatkowo
zauważyłem że kopci się (spaliny) z komory silnika, gdzieś od spodu.
Wtedy też tak było ale po 2 minutach wóciło wszystko do normy
A teraz dalej kiszka :-(

Mylisz pojęcia... Intercooler nie bierze sam powietrza bo to po prostu chłodnica powietrza wpięta pomiędzy turbosprężarkę a dolot silnika. To że silnik dymi to normalny objaw przy spalaniu oleju ze zbyt małą ilością powietrza.
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 22:36   

OK, podpowiedzcie może co to może być i od czego zacząć sprawdzać.
Jutro z samego rana zdejme obudowę silnika i będę kombinował tylko
nie wiem na co zwrócić uwagę.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 10:35   

lkwiatos, wygląda na to, że stanęła turbina. Tam musisz zajrzeć. Nic innego raczej nie wymyślimy. :/ Przykro mi.

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 10:37 ]
Teeee :lol:
A nie masz zapchanego wydechu czasem? Bo jeśli kopci z komory, to przez plecionkę, a to by wskazywało, że coś trzyma spaliny nie nie napędza turbiny.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 10:37   

A więc dziś zdjąłem ten przewód z tej części która jest niżej na zdjęciu (w środku jest straszny syf, jest też tam jakiś czujnik - też zabrudzony) i minimalnie się poprawiło.
Dostaje więcej powietrza gdyż już przewód nie ma jak się przytkać ale powinno chyba iśc
powietrze pod ciśnieniem przez obieg jaki zaznaczyłem na zdjęciu.



Czy to świadczy już o padnietej turbinie? Samochód ma niewiele ponad 100 000 km.
A może jeszcze coś sprawdzić? Może to inna przyczyna? Tak myślę gdyż miesiąc temu
przez około 3 minuty miałem identyczne objawy a potem do tego czasu było dobrze.

Prosze o pomoc

Pozdr

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 10:42 ]
Co to jest za część do której wchodzi ten przewód?
Turbiny nie widać bezpośrednio po otworzeniu pokrywy?
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 10:48   

Strasznie zasyfiony dolot! Nie ubywa tobie oleju w silniku?

Trochę to wygląda, jakby przez turbinę były pchane spaliny... Może nieszczelność turbiny między wirnikami? Nie wiem jak jest zrealizowana recyrkulacja spalin w R75. Jeżeli są one tłoczone normalnie przez turbinę to możesz mieć jeszcze zacięty zawór recyrkulacji.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 10:58   

lamer, to jest CDT. :mrgreen: EGR zawsze tak zasyfiony jak go nikt nigdy nie czyścił. Przeczyść EGR, ale to i tak nic nie zmieni. Turbina jest pod spodem. Pod silnikiem na kanał trzeba, żeby ją zobaczyć. Ale tak jak mówię, sprawdź, czy coś Ci nie zatkało wydechu, bo to mi tak wygląda.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 11:14   

No już sam nie wiem. Co by mogło zatkać wydech? Coś w katalizatorze? I jak sprawdzić czy wydech jest zapchany?
Może jeszcze zdjąć tą dolną rure i zobaczyć czy z nią jest wszystko w porządku.
A wiecie może co to jest w miejscu gdzie te rury spotykają się pod reflektorem? Może tam coś się przytkało?
Usterka powstała nagle czy więc turbina tez by mogła nagle się zepsuć?

Chyba bez kanału się nie obędzie i bez dokładnego przeglądu turbiny z zewnątrz i wszystkich
przewodów w jej obiegu.
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 11:15   

Rowan napisał/a:
Ale tak jak mówię, sprawdź, czy coś Ci nie zatkało wydechu, bo to mi tak wygląda.

Tylko, że przy zatkanym wydechu silnik nie wytwarzał by tak silnego podciśnienia... To "ściskanie węża" świadczy raczej o zapchanym dolocie. Tylko, że to silnik turbo - czyli powietrze normalnie nie jest ssane do silnika ale do niego wtłaczane więc dla mnie najbardziej prawdopodobny jest problem z turbiną. Trzeba się do niej dobrać i najpierw sprawdzić czy się w ogóle kręci.
Cytat:
A wiecie może co to jest w miejscu gdzie te rury spotykają się pod reflektorem?

Tam jest właśnie intercooler (chłodnica).

Żeby sprawdzić drożność IC zobaczy czy po przegazowaniu masz ciśnienie przed IC (powinien wąż puchnąć). A najlepiej go odłącz i sprawdź czy turbo dmucha.
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 11:23   

Właśnie, jak zdjąłem przewód z EGR i do tego otworu co widać na zdjęciu przyłożyłem
dłoń to dosyć mocno przyssało mi ją do niego.
Dlatego też jak był złaozony ten przewód gumowy to go ściskało. Wygląda mi tak jakby
coś było zatkane lub uszkodzone przed wyjściem z intercoolera.

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 12:11 ]
OK, ten dolny wąż jeszcze dziś odłącze i sprawdze czy na intercooler dmucha.

Byłem troche nim pojeździć (bez górnego przewodu) i jest lepiej niż z przewodem
bo przewód się nie zamyka ale i tak chodzi silnik jakby nie byłu turbospręzarki.

Później otworzyłem pokrywę i zauważyłem że z otworu przy intercoller skąd ściągnałem
ten przewód delikatnie się dymi a powinno chyba dymić dosyć mocno.
Zamiast tego dosyc mocno dymi się gdzieś z dołu między silnikiem a ścianą grodziową.

Może więc właśnie tam (przy turbinie) coś się przytkało albo odłączyło i spaliny gdzieś
uciekają zamiast trafiać do.... no własnie gdzie? Do intercooler'a? Same czy z powietrzem?
Fakt jest faktem - coś gdzieś się zatkało, albo gdzieś ucieka albo turbinę szlag trafił choć
mam jeszcze nadzieje że nie :-)

Pozdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 20:17
Ramzes120
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [i]Brak mocy[i]
R_Bujak Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Gru 04, 2013 16:10
szoso
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Brak mocy
plonex25 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 02, 2012 17:34
apples
Brak nowych postów [R75] Brak mocy
boomi19lca Rover serii 75, MG ZT 55 Wto Paź 20, 2015 23:54
tomek92k2
Brak nowych postów [MG ZT-T 190] brak mocy
joonior Rover serii 75, MG ZT 62 Sro Lip 02, 2014 21:14
miras198305



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink