Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Brak mocy - turbosprężarka?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Brak mocy - turbosprężarka?

Stwierdzone: za intercooler'em nie ma ciśnienia. Będe sprawdzał dalej :-(
Autor Wiadomość
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 14:07   

lkwiatos, tak, wszystko to samo w CDT i CDTi różnica jedynie w mapach.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 14:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 10:05   

Turbina już kupiona - z Rovera 75 TDCI 2003, 53 tys mil
Własnie ta
http://cgi.ebay.co.uk/Rov...A1%7C240%3A1318
_________________
Pozdrawiam
-------------------------------------------------------
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 12:57   

czyli używka jednak ?? najgorsze co mogleś wybrać :lol:
 
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 17:59   

Czemu najgorsze? Nie będzie tak źle :-) Wiem że najlepiej byłoby kupić niową albo poddać ją regeneracji ale wybrałem najtańszy sposób i tylko dlatego że turbina została wyjąta z samochodu z przebiegiem niecałe 80 tys km - odbiór osobisty i wygląda wizualnie naprawdę bardzo dobrze.

Turbinę będe wymieniał sam z pomocą teścia i mechanika. Przed montażem drugiej
wiem że trzeba zmienić olej i filtr olejowy.
Bardzo ważne też jest napełnienie komory turbiny olejem przed zamontowaniem. Co jeszcze?

Może ktoś wie na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę?
_________________
Pozdrawiam
-------------------------------------------------------
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 19:27   

zalecają też wymienić uszczelkę pod kolektorem i parę razy zakręcić silnikiem bez odpalania go choć nie wiem jak w dieslu mam to zrobić ;)
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 19:56   

lkwiatos napisał/a:
Turbinę będe wymieniał sam z pomocą teścia i mechanika. Przed montażem drugiej
wiem że trzeba zmienić olej i filtr olejowy.
Bardzo ważne też jest napełnienie komory turbiny olejem przed zamontowaniem. Co jeszcze?

Może ktoś wie na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę?

Przede wszystkim powinno się próbować ustalić przyczynę uszkodzenia turbiny albo przynajmniej sprawdzić podstawowe rzeczy czyli:
- ciśnienie oleju
- podawanie oleju do turbiny
- drożność odpływu oleju z turbiny
Czyli po pierwsze wykręcić wtryski, wkręcić manometr "gdzieś w układ" (najlepiej właśnie w miejsce turbiny) i kręcąc rozrusznikiem zobaczyć czy ciśnienie jest prawidłowe.
Wymiana oleju w silniku też jak najbardziej wskazana! Oczywiście po założeniu turbiny też najpierw trzeba "pokręcić" z wyjętymi wtryskami i to kilkakrotnie.
 
 
klakierek1982 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: witnica



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 20:20   

Można wypiąć wtyczke od pompki przy aku.Nie odpali. :grin:
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 09:33   

OK - dzięki za wskazówki
Jak skończę z tą turbiną to napiszę co i jak

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 12:00 ]
No i jednak nic nie idzie jak po maśle. Samochód nadal stoi a to dlatego że w końcu
nikt w moim mieście nie chce sie podjąć wymiany turbiny, nie jest to jednak takie
proste z powodu trudnego dostępu.
Jestem już umówiony na naprawę w serwisie Rovera w Łodzi - za 2 dni odstawiam autko.
Z tego co się dowiedziałem jesli jest sama turbina do wymiany to mają sposób aby
ją wymienić od spodu - koszt wtedy jeszcze nie jest duży. Natomiast jeśli chodzi o
kolektor wydechowy to aby go wymontować trzeba zdejmować całą górę silnika czyli
tą (super) skonstruowaną obudowę filtra z pokrywą zaworów oraz wykręcać wtryski.
Koszt się pewnie zwiększa ale jak będą zapieczone wtryski to już wogóle będzie masakra.

A jesli chodzi o samą turbine to już wiem napewno że jest zatarta. Troche dziwne że przy
100 tys km no ale w serwisie stwierdzili że w większości przypadków to przez odmę i filtr
odmy, który trzeba wymieniać co 50 - 70 tys.
Martwi mnie jeszcze tylko to że kopci się z okolic turbiny i obawiam się że może wydmuchało
uszczelke spod kolektoraw wydechowego - wtedy chyba górę trzeba sciągać.

Pozostaje tylko szykować kasę i liczyć na fachową obsługę w serwisie. Serwis według
komentarzy podobno jest dobry (Łódź, Starorudzka). Myślę że w przyszłym tygodniu
już będe wszystko wiedział.

Już się nie moge doczekać - trochę zatęskniłem za moim Roverkiem :-)
_________________
Pozdrawiam
-------------------------------------------------------
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 19:08   

Nie lepiej było znaleźć jakiś warsztat w okolicy zajmujący się turbinami?
Cytat:
jest zatarta. Troche dziwne że przy 100 tys km

No i teraz jeszcze raz zastanów się czy zakup turbiny z przebiegiem 80tys. to dobra inwestycja?
Cytat:
A jesli chodzi o samą turbine to już wiem napewno że jest zatarta.

Jak widzę moja pierwsza diagnoza była słuszna...
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sob Maj 09, 2009 09:57   

Samochód odebrałem już prawie 2 tygodnie temu i na razie wszystko jest OK.
Ale nikomu nie życze takiej awarii jaka sptkała mojego Rover'ka.
Oprócz tego że turbina się zatarła, mimo że kupiłem używaną to byłyna niej luzy więc
dla bezpieczeństwa oddałem jeszcze ją do regeneracji (i kurcze zapomniałem z serwisu
odebrać tą stara zatartą - chyba sami powinni mi ją oddać przy odbiorze auta)
Turbina to jeszcze nie był największy kłopot. Przy demontażu okazało się że 2 szpilki
od kolektora wydechowego są urwane (o czym wcześniej świadczyło kopcenie z tych okolic).
I to naraziło mnie na dość spore dodatkowe koszty bo kolektor trzea było zdjąć a żeby
go zdjąć trzeba wyciągać pokrywe zaworów i wtryskiwacze. A z wtryskiwaczami to już
nie jest tak łatwo (czasem potrafią się tak zapiec że już tylko wymiana głowicy).
U mnie po wielkich problemach na szczęście zostały zerwane choć jeden się uszkodził
i musiałem zamówić używkę na Allegro.
Czyli jak widzicie naprawa była dość poważna - na razie jest wszystko w porządku i mam
nadzieje że tak zostanie :-)

Jesli chodzi o przyczyne to zatracie było spowodowane chyba brakiem odpowiedniej
eksploatacji turbiny i nie wymieniony chyba od nowości filtr odmy. Zresztą w serwisie
pamiętali poprzedniego właściciela (ja mam go od 3 miesięcy) - starszy facet, który
przesiadł się do niego z poczciwego maluszka.
_________________
Pozdrawiam
-------------------------------------------------------
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Maj 10, 2009 09:00   

lkwiatos napisał/a:
mimo że kupiłem używaną to byłyna niej luzy więc
dla bezpieczeństwa oddałem jeszcze ją do regeneracji

Że tak powiem: a ostrzegałem :beczy:
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Gru 24, 2009 13:21   

Mam jedno pytanie odnośnie turbiny.

Około 3 dni temu zwróciłem uwagę, a raczej usłyszałem ,że przy przyspieszaniu przy około 3tys obr/min z turbiny(prawdopodobnie z turbiny) wydobywa się specyficzny szum(podobny do takiego jaki wydają koła na mokrym asfalcie,ale to na pewno nie to) :wink:
Wcześniej tego nie słyszałem czy ktoś ma pomysł co może być powodem???

WESOŁYCH ŚWIĄT
Pozdrawiam :wink:
_________________
Filip
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Gru 24, 2009 13:42   

Filip, jaka była wtedy temperatura na zewnątrz?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Gru 25, 2009 22:07   

Cytat:
Filip, jaka była wtedy temperatura na zewnątrz?


Temperatura na zewnątrz była w granicach -8'C ,ale silnik był już rozgrzany(przejechałem koło 5km) . :neutral:
_________________
Filip
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 26, 2009 10:07   

Filip, ja zauważyłem, że przy niskiej temperaturze poniżej -10*C silnik po mimo tego, że jest rozgrzany troche inaczej chodzi jak mu się depnie mocniej, tak słychać bardziej taki odgłos charakterystyczny dla diesla.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 28, 2009 19:12   

Dzisiaj jak jechałem przy temp. otoczenia około +3*C podczas gdy trochę przyspieszyłem a obroty podskoczyły do 3,5tys usłyszałem inny odgłos przypominało to ''gwizd'' jestem pełen obaw!!! :cry:
Co się może dziać z tą turbosprężarka??? :cry:
_________________
Filip
 
 
szamanpl 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 83
Skąd: j-w



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 09:23   

jak sprężarka zaczyna gwizdać,to chce się wybrać do mechanika :/
jak zacznie bardziej przedymiać z wydechu to będzie jej koniec
_________________
sprzedany
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 10:01   

zdjać dolot i zobaczyć jak duży luz osiowy i promieniowy ma spreżarka ... a jak wygląda szczelnośc węży od intercoolera ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 20:17
Ramzes120
Brak nowych postów [MG ZT]Brak mocy
Mat_Dob Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Sty 18, 2017 15:07
Mat_Dob
Brak nowych postów [R75] Brak mocy
cucho Rover serii 75, MG ZT 26 Pon Mar 02, 2015 18:25
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] brak mocy
vonglass Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Gru 11, 2012 20:52
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [i]Brak mocy[i]
R_Bujak Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Gru 04, 2013 16:10
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink