Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Kwi 27, 2009 21:14
phuss, nie, nie chodzi mi o to, żebyś przez gril śrubokrętem ruszył smigło i sprawdził jak chodzi, jeśli lekko to szczotka, a jeśli ciężko no to silnik do wymiany
Ja tak miałem.
_________________ "Walduś, pamiętaj cycu..."
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 27, 2009 21:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
eh tam może jeszcze być walnięty kabel od przekaźnika konkretnego biegu wentylatora,same przekażniki (te na obudowie wentylatora),komutator w silniku wentyla masa rzeczy wskazany testbook T4 żeby określić bliżej przyczynę. Niestety rozebranie przodu jest konieczne
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Zobacze co się stało, w ubiegłe lato wszystko grało klima chłodziła jak ta lala.
Robi się coraz cieplej i trzeba to naprawić.
[ Dodano: Wto Kwi 28, 2009 19:19 ]
coś mi przyszło do głowy
jeżeli klimie mam mało tego gazu czy freonu czy jak to się nazywa to z tego powodu wentylator może nie działać??
pojeździłem po trasie z predkością ok 100km/h i też mi nie chłodziło
tak, jestem pewny
jestem też pewny, że wentylator sie włącza kilka- kilkanaście sekund później niż sprężarka, dopiero jak wzrośnie ciśnienie w skraplaczu
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
miałem prawie pustą klimę i sprężarka załączała się z dużym opóźnieniem a wentylator natychmiast po włączeniu klimatronika to co mam zepsute? bo po napełnieniu włącza sie najpierw wentylator a potem klik spręzarki i chłodzi mam 6stC na wylotach ustawienie na LO
koledzy mam pytanie zastanawia mnie jeden fakt ostatnio zaważyłem że mój wiatrak trochę zwariował tzn załączę klimatyzacje wiatrak załącza się i po 30 sekundach wyłącza i za 10 sekund znów zaczyna chodzić na 2 biegu 30sek i znów wyłącza o co w tym biega? czyżby za mało czynnika? w ogóle co to za czujnik na zdjęciu musiałem go tak zamontować bo był urwany zaczep i od tamtego momentu tak się dzieje z moim wiatrakiem hm .
VMatas, Pierwszy bieg kiedyś tam działał czy teraz działa nie mam pojęcia wydaje mi się że jak nabije klimatyzacje to problem zniknie ale obawiam się co z tym wiatrakiem bo wiadomo jakie z nim są problemy ...
Teraz w wyskoich temperaturach 1 bieg musi się od razu załączyć po włączeniu klimy i powinien cały czas chodzić.
VMatas ma rację, to wygląda na brak 1go biegu
Też tak miałem. Wiatrak wtedy załącza się na 2 biegu często i z przerwami.
Na szczęście w R75 po face lifcie silnik wiatraka znacznie rzadziej się psuje a problem zazwyczj dotyczy spalonego rezystora.
a wiec chyba nie mam 1 biegu, gdyż załączam klimatyzacje i od razu wchodzi 2 bieg, charakteryzuje się buczeniem na maksa, 1 bieg z tego co pamiętam prawię w ogóle nie było go słychać więc 1 bieg mi wcięło wystarczy że wymienię rezystor ? Pieta, dokładnie wiatrak załączy się na 2 biegu na 30sekund i wyłączy na 10 sekund i znów włączy i tak w kółko ... wcześniej też myślałem że nie miałem 1 biegu ale jak nabiłem klimatyzację 1 bieg zaczął znów pracować ? więc już sam nie wiem, wiem że mój wiatrak był już naprawiany
Wystarczy, że wymienisz rezsytor, ale musisz być pewien że 1go biegu nie masz
Jak ostystnio nabijałeś klimę to duży miałeś ubytek czynnika?
Warto tylko podjechać do serwisu i poprosić o podłącznie manometru aby sprawdzić ciśnienie w układzie, zapłacisz góra 20zł. Nie ma potrzeby od razu brać usługi wymiany czynnika.
Ja byłem ze swają klimą po 2,5 roku i miałem ubytku tylko 6ml na 450ml, które wchodzi do układu. Więc wynik bardzo dobry jak na auto z 2004.
W instrukcji jest jasno napisane
1 bieg właczony zawsze jak jest AC włączone
2 bieg w przypadku kiedy cisnienie w układzie przekracza 15,2bar
z 2go biegu przełącza spowrotem na 1bieg jak ciśnienie w układzie spada poniżej 12,3bar
Wentylator przy właczonym AC musi się kręcić cały czas na 1 biegu a drugi zależy od cisnienia w układzie
Do sprawdzenia jeszcze trójpołożeniowy czujnik ciśnienia (pretostat, złączka 4pin) na przewodzie klimy, który decyduje kiedy wentylator ma być załączony.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Wto Cze 12, 2012 15:50, w całości zmieniany 1 raz
z tego co widzę
czynnika nie odzyskał nic 0 ml (pusto było) nie widzę co te 150 oznacza
Potem automat wytworzył próżnię a w zasadzi głębokie podciśnienie (standardowa procedura)
Zalał oleju 10ml
Zalał kontrastu 5ml
Napełnił czynnikiem 460g
Dodał ci kontrast (zielony kolor pewnie)
W razie przecieków, w miejscu przecieku powinieneś widzieć zielone fosforyzujące zabarwienie.
Poooglądaj wszystkie złącza w instalacji.
Standardowo przy "szczelnej" instalacji lub przy małych ubytkach czynnika zalewają tyle oleju ile wyssali. Przy dużych ubytkach dodaje się oleju do 10% I tutaj nie ma mądrych ponieważ nie wiadomo ile oleju obyło z układu, nawet przy pustej klimie część oleju zostaje.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Wto Cze 12, 2012 22:44, w całości zmieniany 1 raz
Pieta, z tego co pamiętam 150g czynnika odzyskał czyli bardzo mało, do tego twierdził że oleju prawie już nie było i o mało co bym sprężarkę klimatyzacji zatarł umówię się na diagnostykę klimatyzacji i zdam relacje
Masz racje, na wydruku jest 150g czynnika i 0ml oleju odzyskanego
Serwisant trochę głupot ci naopowiadał z tym brakiem oleju
To, że oleju nic nie odzyskał nie oznacza, że go nie było w układzie. Tak naprawdę nie jest w stanie tego stwierdzić.
Do nowego kompresora wchodzi 120ml
Przy odzyskiwaniu czynnika nigdy nie odzyskasz całego oleju, poprostu wraz z czynnikiem trochę oleju pompa zaciągnie. Przyczyną jest to, że czynnik chłodzący i olej nie jest mieszaniną. Olej osadza się w zakamarkach i na ściankach.
Generalna zasada jest taka, że odzyskany olej trzeba wlać ponownie.
Jeżeli czynnika brakowało znacząco to dodaje się trochę oleju, zwykle 5-10%
Moja klima ostatnio była prawie pełna (443g) a odzyskał tylko 7ml oleju
W czasie prewencyjnego serwisu dolewać oleju trzeba z rozsądkiem i wtedy kiedy naprawdę wiadomo, że go ubyło. Za dużo oleju w układzie może uszkodziś sprężarkę.
Jak czynnika było wystarczjąco dużo nie dolewa się oleju. Niestety w wielu serwisach gdzie pracują tylk ooperatorzy automatu "standardowo" dolewają olej nawet jeżeli w obiegu było wystarczająco czynnika. Nawet jak masz znaczący ubytek czynnika to nie wiesz ile oleju ubyło, automat również tego nie wie.
Ocena ile oleju mogło wucieknąć przy sporym ubytku czunnika dobrzy fachowcy oceniają subiektywnie na podstawie lokalizacji wycieku. Jeżeli wyciek wystąpił gdzieś w dolnej części instalacji np. kompresor, oleju wtedy mogło wycieknąć dużo. Jeżeli gdzieś u góry to wyciaki oleju sa zazwyczaj pomijalnie małe.
Dolewanie oleju jest zawsze decyzja operatora lub twoją.
Zauważ, że nigdy w instrukcjach serwisówych nie ma procedury dolewania oleju przy uzupełnianiu czynnika. Przy dużych ubytkach zalecane jest płukanie układu i wymiana całego oleju oraz niestety osuszacza. Jak wiadomo jest to kosztowne i nikt tego nie robi. Dlatego stosuje się mimowszystko praktykę dolewania oleju na wyczucie.
Pieta, nie zauważyłem wycieków nieszczelności pod maską, przed chwilą włączyłem klimatyzacje bez uruchamiania silnika i wiatrak się nie załączył a z tego co mi wiadomo powinien załączyć się na 1 biegu więc pewnie rezystor padł zastanawiam się skąd zamówić stąd będzie dobry? http://www.tme.eu/pl/kata...00wr+0r47&idp=1
Masz w aucie ten fabryczny. Z tego co wyczytałem w innych źródłach mają one 50W i niestety przegrzewają się.
Zamontuj go w tym samym miejscu na tym samym wsporniku. Musi być w świetlw wentylatora aby się chłodził.
Przygotuj mocną lutownicę, min 100W (grube kable). Ja zaciskałem przewody na końcówkach rezystora zaciskarką.
Te dwa które zanalazłeś w TME będą dobre
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum