Forum Klubu ROVERki.pl :: Hamulce MG ZR ZS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce MG ZR ZS
Autor Wiadomość
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Lut 23, 2013 06:10   

Firq powiem tyle do siebie bralem swap na 282 tarcze niestety QH wentylowane tylko i niestety przy mojej jezdzie w pierwszy dzien spalilem klocuszki i w sumie tarcze tez troche miala piekny sino czerwony kolor i brak hamulca wiec lepiej moze zamiast w 2 tloczkowe to w tarcze nacinane i nawiercane ale to zalezy od stylu jazdy u mnie po rozgrzaniu silnik nie schodzi ponizej 2500obr
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 23, 2013 06:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Lut 23, 2013 07:02   

tarcze będą nacinane i nawiercane u mnie
tuners, wentylowana tarcze spaliłeś ?? świeciła się na czerwono ?? bo jak nie to mowy nie ma o spaleniu :P ja u mnie serie kiedyś tak zagrzałem że tarcze się świeciły zaciski się świeciły zapalił się ten zestaw i przez chwile płoneły zaciski z tarczami :) Fele mi troche odymiło ale lakier nie zszedł :) I to jest spalenie hamulców :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 23, 2013 08:58   

QH i jakie klocki? mozna zawsze dac tarcze 300 lub 314mm ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Lut 23, 2013 09:09   

Klocki chyba ebc tarcze byly czerwone /fiolet i sie dymil zacisk/klocek a smrod trzymal sie w garazu przez dlugi czas ale akurat zlozylo sie ze zamontowalem w tym samym czasie ic i sprawdzalem szczelnosc ukladu i chlodzenie 180-0 i tak po kilkanascie razy (niestety te autostrady w niemczech strasznie duzo swiatel maja :-) )
Ogolnie jak ktos jezdzi normalnie to i taki zestaw mu wystarczy gdyz kozik ma identyczny zestaw i dopiero ostatnio dotarly sie :-)

Markzo wejda takie tarcze pod ten zacisk? A co z klockami?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 23, 2013 09:11   

to raczej wina klocka... ja mam QH i mintexa i bardzo sobie chwale, z 220 ładnie mnie wychamowały, dobrze pracują nie piszczą, spoko ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 23, 2013 09:30   

Dałbym sobie spokój z czymś większym niż 282mm. Do takiej wagi auta jaką ma ZR/ZS na codzień nie ma sensu wrzucać jakiejś potężnej tarczy. Do tego klocek nie będzie dobrze ogarniał tego rozmiaru i potrzebne będą adaptery.
Za tą kasę lepiej dorwać lepszą tarczę i klocek.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Lut 23, 2013 17:09   

Ale pytanie czysto teoretyczne czy pod zacisk zr160 zs 180 wejdzie tarcza 314 ew 304 mm i z czego?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lut 23, 2013 21:33   

tuners napisał/a:
Ale pytanie czysto teoretyczne czy pod zacisk zr160 zs 180 wejdzie tarcza 314 ew 304 mm i z czego?


nie wejdzie musiałbys dac adapter i przesuwać zacisk...

Co do palenia tarcz klocków zdecydowanie kwestia dziadowskiego klocka... znam 20 osob ktore maja tarcze QH w civach i zadnego przypadku przypalenia lub pogiecia tarczy. Z czego dwie osoby upalaja na nich wylacznie tor ulez/poznan. Do tej wagi ten zestaw zupelnie wystarcza mam u siebie taki na zacisku legeneda i klocku HPS i swiat i ludzie predzej opona sie uslizgnie niz hebel.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 10:23   

Markzo napisał/a:
to raczej wina klocka... ja mam QH i mintexa i bardzo sobie chwale, z 220 ładnie mnie wychamowały, dobrze pracują nie piszczą, spoko ;)


Markzo, Tuners jeździ nieco inaczej niż my ;) my testując auto jeździmy spokojniej niż on

ja mam tarcze QH i klocek gówniany RH coś mi zaczęło szarpać pedałem przy hamowaniu ale może to przez leżakowanie auta bo ostatnio była przerwa 2 tygodnie od jazdy
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 11:31   

Kozik napisał/a:
ja mam tarcze QH i klocek gówniany RH coś mi zaczęło szarpać pedałem przy hamowaniu ale może to przez leżakowanie auta bo ostatnio była przerwa 2 tygodnie od jazdy

może podrdzewiała tarcza i w miejscu gdzie był klocek ciut się uzbierało rdzy. Jednak to kilka hamowań i powinno się wyrównać.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
pawel90 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 47



Wysłany: Czw Mar 07, 2013 18:41   

Nie mogłem znaleźć informacji albo przeoczyłem
Mam dwa pytania czy z taka felgą rozmiar: 7x15 ET-37
4x100 15"
będą problemy z montażem kompletnych zacisków i tarcz 282 mm z MG ZR ??
i drugie pytanie czy/lub czym różni się sama zwrotnica w MG ZR 160 od tej stosowanej w R25 iDT??


edit:
http://allegro.pl/felgi-a...3008154918.html
Przykladowa aukcja felg jakie posiadam
_________________
...........
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 07, 2013 19:05   

pawel90 napisał/a:
Nie mogłem znaleźć informacji albo przeoczyłem
Mam dwa pytania czy z taka felgą rozmiar: 7x15 ET-37
4x100 15"

Na pewno było napisane ale powtórzę.
Nie każda felga 15' wejdzie pod zacisk 282mm. Jest to kwestia bardzo indywidualna i samymi danymi nie da się stwierdzić czy dana felga wejdzie gdyż ma tu znaczenie układ ramion wewnątrz felgi. Bez przymierzenia nikt nie jest w stanie pomóc.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 07, 2013 22:45   

Gregu ma 100% racji, musisz felę po prostu przymierzyć. Ja mam OZ ABT et35 i felga jest na styk przy zacisku :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
pawel90 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 47



Wysłany: Czw Mar 07, 2013 23:10   

Dzieki. Nie ma co się zastanawiać trzeba kupować hamulce, najwyżej na zimę bede miał felgi 15" z oponami do sprzedania :mrgreen:
_________________
...........
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Sob Paź 25, 2014 20:35   

Markzo napisał/a:
to raczej wina klocka... ja mam QH i mintexa i bardzo sobie chwale, z 220 ładnie mnie wychamowały, dobrze pracują nie piszczą, spoko ;)


Tarcza QH, razem z nią na przodzie klocek TRW i jest GIT.

Natomiast klocki mintex odradzam.
Na przodzie nawet połowa hamulców nie zeszła i równo zużyte, gdzie w tym czasie z tyłu całe klocki Mintex się zużyły na ori tarczy. Co gorsza tej tarczy prawie nie brały. Przez to tarcza miejscami napuchła od rdzy. Jeden klocek zaczął też się ukruszać.
Nawet patrząc na nie jak są wykonane w porównani do TRW to te mintexy to lipa.

Polecam TRW i tarcze QH - to wytrzymują bardzo duże obciążenia i na długo starcza.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Sob Paź 25, 2014 22:41   

Ja zdazylem przerobic pare zetsawow klockow i tarcz w ZSach i ZRach.... byl mintex, trw, QH... Z TRW najspokojniej, bo nic nie piszczy nic sie nie dzieje, tylko dosc szybko klocki mi sie koncza :/ Mam biale felgi to ladnie widac jak klocek pyli. W ZS-ie po okolo 45 tys tarcze maja mocne zuzycie, na wiosne pewnie przyjda juz nowe... sam nie wiem jakie O_o Pewnie zaryzykuje cos nowego moze mikoda?

Szczerze, to te 282 wcale nie daja dobrego hamowania, na pewno lepiej niz na mniejszej, tu kazdy poczuje na plus ale do dobrego hamowania im daleko :/ Lepiej, nie znaczy dobrze :/ Najwiekszy zysk jaki poczulem, to kable w oplocie, bo pedal szybciej i mocniej reaguje.

Jezeli mialbym ZS-a mocniej ujezdzac mocno zastanawialbym sie nad zmiana pompy i tarcz, np na 2-4 tloczkowe... kosztem nawet 16 czy 17 na zime :/ W mojej subiektywnej ocenie hamulec jest co najwyzej poprawny/dobry. Zdazalo mi sie je zagotowac na upalaniu. Choc to zdaza sie rzadko... niestety ostatnio malo na upalania latam.

Mam porownanie z innymi autami i ... rozmiar tarczy w alfie 159SW jtd z tylu to 278 o ile dobrze pamietam ;) waga tylko o jakies 100-150 kg wiecej.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 26, 2014 09:24   

Ja u siebie miałem mintexa, zużyły się więc zmieniłem. Ale do samego końca hamulec był bdb - tarcze zużyte równo, bez jakiś ekscesów. Klocki to samo - równo zjechane wszystkie 4 sztuki. Hamowało to wg mnie całkiem spoko, gdyby nie to, że mintexów nie mogłem dostać "na już" na pewno bym je założył ponownie. Na szybko dostałem Textary i sobie również chwalę, działają również z tarczami QH. Dla mnie jest ok :ok:

maniaq napisał/a:
Szczerze, to te 282 wcale nie daja dobrego hamowania, na pewno lepiej niz na mniejszej, tu kazdy poczuje na plus ale do dobrego hamowania im daleko Lepiej, nie znaczy dobrze Najwiekszy zysk jaki poczulem, to kable w oplocie, bo pedal szybciej i mocniej reaguje.

Jezeli mialbym ZS-a mocniej ujezdzac mocno zastanawialbym sie nad zmiana pompy i tarcz, np na 2-4 tloczkowe... kosztem nawet 16 czy 17 na zime W mojej subiektywnej ocenie hamulec jest co najwyzej poprawny/dobry. Zdazalo mi sie je zagotowac na upalaniu. Choc to zdaza sie rzadko... niestety ostatnio malo na upalania latam.

Może inaczej, z biegiem czasu przydały by się po prostu lepsze hample ;) na początku po przesiadce z coupe wydawało mi się, że ZS staje w miejscu heh ;) a teraz tak jak mówisz, przydałoby się coś lepszego ;) w zasadzie jestem zdecydowany na 4tłoczki brembo na przód + tarcza 310-320mm na przód, kwestia tego jaki zestaw dać na tył, żeby to dobrze razem hamowało ;) pewnie jak dołożę koksu do pieca to i hample już będą koniecznością.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 26, 2014 10:02   

Odchodząc lekko od tematu. Rover 800, waga większa niż w R400/ZS. Hamulce seria (zaciski i klocki takie jak w ZR/ZS), tarcze przód 262mm, tył 260mm. Hamuje to lepiej ze względu na rozłożenie masy no i siły hamowania. Tył hamuje w porównaniu do R400 dużo mocniej.
Jakbym miał w tym momencie szukać poprawy w hamowaniu tej budy to rozkminiałbym w jaki sposób następuje korekcja siły hamowania.
U mnie zawsze był większy problem z blokowaniem kół niż samą siłą hamowania. Nawet na semi slicku który bardzo dobrze trzymał.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 26, 2014 10:05   

greg-si napisał/a:
Odchodząc lekko od tematu. Rover 800, waga większa niż w R400/ZS. Hamulce seria (zaciski i klocki takie jak w ZR/ZS), tarcze przód 262mm, tył 260mm. Hamuje to lepiej ze względu na rozłożenie masy no i siły hamowania. Tył hamuje w porównaniu do R400 dużo mocniej.
Jakbym miał w tym momencie szukać poprawy w hamowaniu tej budy to rozkminiałbym w jaki sposób następuje korekcja siły hamowania.
U mnie zawsze był większy problem z blokowaniem kół niż samą siłą hamowania. Nawet na semi slicku który bardzo dobrze trzymał.

ZS ma ABS z EBD (jeśli dobrze pamiętam) który jakoś rozdziela siłę hamowania podobno, nie wiem czy to prawda...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 26, 2014 10:08   

Markzo napisał/a:
ZS ma ABS z EBD (jeśli dobrze pamiętam) który jakoś rozdziela siłę hamowania podobno, nie wiem czy to prawda...

W R400 podobno też ale nikt się nad tym nigdy nie pochylił.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 Hamulce]
Hamulce MG ZR 2.0
Szymonek Tuning mechaniczny 1 Sob Mar 06, 2010 12:51
maniaq
Brak nowych postów [R200/25/ZR] Hamulce na tył.
Krzysi3k Tuning mechaniczny 26 Czw Mar 24, 2011 01:01
maniaq
Brak nowych postów [R25] Hamulce - co polecacie?
Marcinus Tuning mechaniczny 25 Czw Maj 13, 2010 23:12
Marcinus
Brak nowych postów [R25 2.0 idt] hamulce 300mm? mozliwe?
Julek Tuning mechaniczny 73 Wto Mar 11, 2014 20:01
Julek
Brak nowych postów [R200 SDI 99r] Nowe hamulce
Botanix Tuning mechaniczny 22 Pon Cze 15, 2009 15:46
ceremony



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink