Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zawór wysokiego ciśnienia - czyszczenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zawór wysokiego ciśnienia - czyszczenie
Autor Wiadomość
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 17:34   

satan, ale zaraz, ty masz w końcu 75 czy 45? Jeśli 75, to możliwe, że pompa w baku się kończy, ja tak miałem i też czyściłem co jakiś czas, a potem okazało się, że pompa siadła, po wymianie czyściłem jeszcze dwa, albo trzy razy i od tamtej pory ponad rok jest spokój.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 11, 2009 17:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 00:00   Re: [R75 CDT] Czyszczenie zaworu wysokiego ciśnienia

Witam Mam małe pytanko czy ten zawór ma może wpływ na osiągi prędkości samochodu!?!
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 10:57   

pablo987654321, nie.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 19:48   

musze sprawdzic turbo bo może ono przymula!?! , ale dzieki zawsze pozostaje mniej do sprawdzenia
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 20:20   

pablo987654321, jejku, ale jeśli masz wyższe obroty niż powinny być przy danej prędkości, to nic Ci nie zamula, tylko skrzynia jest najprawdopodobniej zmieniona.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 23:07   

poprostu dochodzi do 3500 obrotów i dalej niechce, a tak wogóle to niewiem jakie naprawde powinny by obroty, bo niemam gdzie tego porównac. Jak bys mógł to napisz mi jak to wygłada na piątym biegu przy 110km/h. był bym wdzięczny;)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 16:28   

pablo987654321, nie wiem dokładnie, ale przy 110 chyba coś koło 2000rpm powinno być.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



  Wysłany: Pon Lis 16, 2009 20:33   

Rowan napisał/a:
pablo987654321, nie wiem dokładnie, ale przy 110 chyba coś koło 2000rpm powinno być.


szczeże mowiąc to tak było by najlepiej.
Problem polega na tym że na na luzie obroty nieprzekraczają 3500tysiąca jezeli wcisne gaz na maksa. podejzewam turbo ale ciezko co kolwiek powiedziec. podłączałem go już dwa razy pod komputer i nic
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 15:32   

pablo987654321, jakby to było turbo, to by nie jechał, a ty piszesz, że jedzie bardzo dobrze do 100km/h.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
cyklonst 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: białystok



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 16:04   

pablo987654321 napisał/a:
Problem polega na tym że na na luzie obroty nieprzekraczają 3500tysiąca jezeli wcisne gaz na maksa

Jak czyściłem zawór EGR i był on wyjęty odpaliłem samochód. Chciałem po prostu zobaczyć co się będzie działo bez zaworu. Gaz do podłogi a tu zaledwie 2500 obr. i ani deka więcej. Okazało się że spaliny kierowane do EGR całkowicie były zasysane wraz z powietrzem i silnik sie dusił. Brat zatkał szmatą wylot spalin i silnik zaczą normalnie wkręcać się na obroty. Być może u ciebie zawiesił się EGR w górnym położeniu i ogrom spalin jest zasysany do silnika. Ja tak miałem tylko że u mnie poniżej 1900 obr nie dało się jeździć. Na prostej drodze, 2 os. na pokładzie, na drugim biegu się dusił i trzeba było redukować.
_________________
...a ty lowelku jedź...
 
 
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 00:04   

Witam!
powiem szczerze że tu masz chyba racje, ostatnio odkręciłem kolektor dolotowy i niewyglądało to najlepiej cały pokryty nalotem jakies dwa centymetry na śćiankach, teraz niepozostae mi nic innego tylko rozebrac i przeczyścic cały układ dolotowy, może faktycznie dostaje za mało powietrza i przez ten nalot blokują sie poszczególne elementy.
Teraz w sobotę spróbuje to wyczyscic jak mi sie uda to zaraz dam Ci znać. Jescze raz dzieki wielkie za wszelkie informacje.
Dzięki temu artykułowi zajrzałem wogóle do kolektora jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc;-)
 
 
frew 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 37
Skąd: Stargard



Wysłany: Sob Paź 16, 2010 14:55   

ok udało mi się wyjąć zawór po nie powiem niezłej gimnastyce, ale co dalej? Oczywiście wyczyściłem przedmuchałem, ale jak sprawdzić czy działa, czy dobrze wyczyściłem? tylko składając wszystko i próbując odpalić?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Paź 16, 2010 16:55   

frew napisał/a:
Oczywiście wyczyściłem przedmuchałem, ale jak sprawdzić czy działa
Jak nie odpali to nie działa.
frew napisał/a:
tylko składając wszystko i próbując odpalić?
Tak. :wink:
 
 
frew 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 37
Skąd: Stargard



Wysłany: Sob Paź 16, 2010 17:29   

Poskładałem i odpalił :) ale cała akcja zaczęła się gdy na rezerwie musiałem załatwić jeszcze jedną sprawę i nie miałem czasu zatankować. Stanąłem u gościa na górce przodem pod górę i po godzinie nie zapalił jak zwykle od kopa, lecz musiałem troszkę pokręcić. Zapalił i chwili zagasł. Znów chwile pokręciłem i od razu dzida na stacje paliw zatankować. Wlałem paliwo i znów dopiero po kilku obrotach zapalił, ujechałem 20 m i zgasł... historia powtarzała się już przez cały dzień, a dziś rano zonk w ogóle nie zakręcił, aż do rozładowania akumulatora. Zastanawia mnie czy przyczyną był zabrudzony zawór czy może przyczyn być więcej związanych z zaciągnięciem syfu z dna zbiornika:( Jutro rano będę wiedział.
Chyba, że macie jakieś sugestie
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Paź 16, 2010 18:35   

frew napisał/a:
Chyba, że macie jakieś sugestie

1. Pada pompa paliwa w baku lub ta przy akumulatorze. Jak nie chce odpalać to posłuchaj czy pompy chodzą. http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
2. Zobacz też czy nie puszcza ropy na zaworku zwrotnym http://forum.roverki.eu/v...p=428983#428983 .
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 16:52   

frew, pada pompa w baku i syf z rozpadającej się pompy leci w zawór. Wymień pompę, wyczyść zawór i będzie wszystko dobrze.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sob Lis 27, 2010 16:17   

koledzy a jak wyciągnąć iglice z zaworu cr która utknęła w środku??
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lis 27, 2010 23:48   

sash997 napisał/a:
koledzy a jak wyciągnąć iglice z zaworu cr która utknęła w środku??
To masz poważny problem. Miejsca tam mało i ja bym próbował wyciągać magnesem.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 01:50   

próbowałem magnesem i nic...pukałem z boku młotkiem i też nic...bo rozumiem że ta iglica ma sie poruszać tak?? u mnie jest taki obiaw że wogóle nie chce odpalić a z pompy wtryskowej słychać syczenie tzn w środku jak sie włączy zapłon i chodzi pompka ta koło aku i po rozebraniu tego cr widać że iglica nie wystaje na zewnątrz tak jak na zdjęciu na 1 stronie tematu, chyba zostaje mi kupić ten zaworek...
 
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 08:12   

Obawiam się że będzisz musiał wyjąć całą pompe CR.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zawór wysokiego ciśnienia
Rowan Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Gru 18, 2008 21:23
Rowan
Brak nowych postów [R75] pompa wysokiego cisnienia
grota10 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Lut 18, 2021 07:00
dawidd
Brak nowych postów [r75] Naprawa pompy wysokiego ciśnienia
szemet33 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Kwi 28, 2012 07:45
21matys
Brak nowych postów [R75] Demontaż/ uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia CR.
Jacek85 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 15, 2015 08:41
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Wyciek paliwa przy pompie wysokiego ciśnienia
0L0 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Gru 15, 2022 15:04
0L0



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink