Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Problem z częściami, chłodnica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] Problem z częściami, chłodnica

pomozecie?
Autor Wiadomość
Makavelio 




Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: 3Miasto



  Wysłany: Pią Cze 19, 2009 15:45   [R820] Problem z częściami, chłodnica
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1993

Witam,
Od 3 dni jestem szczesliwym posiadaczem Rovera 820 i z roku '93 .
Wiadomo - autko uzywane no i swoje lata ma wiec trzeba troche w nim porobic.
Glowny problem to chlodnica ktora juz powoli pada (przeciekow jeszcze nie ma ),druga sprawa to uszkodzony lewy zamek wraz z silownikiem no i w rezultacie przy otwieraniu drzwi wlaczal sie alarm -problem rozwiazalem tak,ze od strony kierowcy zostal odloaczony central zamek i dzialaja jak gdyby niezaleznie od pozostalych.Elektryk zauwazyl takze,ze silnik jest mokry -prawdopodobnie przy wymianie rozrzadu zostal wymieniony tylko pasek wiec trzeba sprawdzic uszczelki.Sa tez problemy z silownikami tylnej klapy,tzn nie trzymaja i trzeba klape samodzielnie przytrzymywac-mechanik probowal z nowymi silownikami -coprawda od fiata ,ale tez nie daly rady.Szukalem na allegro ale nie znalazlem nic wiec zwrazam sie do Was z prosba ,zebyscie polecili gdzie moge w internecie lub w okolicach Trojmiasta dostac te czesci najtaniej i na oko ile moze to kosztowac?
Bede wdzieczny za wszystkie odpowiedzi.

AndrewS: poprawilem troche temat
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 08:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 19, 2009 15:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 16:22   

A tu sprawdzałeś: http://tomateam.pl/ ?
Poza tym w offtopicu kolega Mombrey proponuje przywóz różnych części z UK, tylko to raczej o pierdoły chodzi.
Na stronie klubowej również są adresy warsztatów i sklepów.
Powodzenia
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
fzig 




Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 3
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 20:36   

Witaj i gratuluję zakupu:) Siłownik to nie problem, kup na Allegro ,,mastera'' (sam tak zrobiłem) za kilkanaście złotych. W komplecie masz oczywiście, całość niezbędną do zamontowania. Nie baw się w usuwanie starego siłownika, nowy umieść tak, aby można było sterować prętem sterującym ryglem drzwi. Oczywiście musisz odciąć przewody z kostki (w drzwiach) i wywalić ją, podłączając się standardowymi konektorami (mama-tata). Jako izolacji używasz koszulek termokurczliwych (wskazane). U mnie funkcjonuje to spokojnie od trzech miesięcy:) Co do chłodnicy, podejrzewam, że zakup nowej nie wchodzi w grę, gdyż koszt byłby potężny. O chłodnicę zapytaj gościa, którego maila Ci podaję: jan.sienkiewicz@qmail.com Kupiłem u niego przekładnię kierowniczą i wsio ok. Człowiek sprzedaje Roverka na części. Pozdrawiam i powodzenia:)
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 20:40   

MImo tego że klubowicze(jak czytam) podają ci przydatne adresy to najwięcej dowiesz się pytając na forum.
Pozdrawiam i powodzenia.

PS.Mnie nie zawiedli :lol:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 01:06   

wiec tak - z chlodnica to jest tak ze zamiennik kosztuje okolo 600pln, warto sie pokusic o znalezenie jakiegos uzywanego w dobrym stanie..koniecznie sprawdzaj rozmiary z miarka, bo kazda wersja silnikowa R800 moze miec troche inna chlodnice wody...

co do mokrego silnika hitem sa padajace uszczelki pokrywy zaworow, nie jest to ani drogie ani trudne w naprawie wiec warto sprawdzic czy nie leci z gory po calym silniku

poza tym to auto troche dla pasjonatow oraz pasjonatow z uzdolnieniem mechanicznym, bo czesto zalatwic tak cos od reki jest ciezko.... :-) polecam kolekcjonowac namiary na dobrych rzemieslnikow mechanikow, ktorzy to i owo naprawiaja a nie tylko bezmyslnie wymieniaja

jak cos konkretnie to pytaj... na forum

ale nie ma co sie bac, podstawowe wymiany/naprawy przeprowadzisz bez problemu i czesci kupisz z zamowieniem na nastepny dzien w kazdej dobrej hurtowni/sklepie
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Makavelio 




Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 06:51   

Dziekuje Wam wszytskim za rady oraz adresy.
Co do silnika to jest caly lekko mokry (niezostawia sladow na jazdni kiedy zaparkuje na dluzej) wiec bedzie pewnie tak jak pisal paff .
Z samochodu jestem bardzo zadowolony jak na razie,spisuje sie swietnie chociaz na razie nie wybieram sie w dluzsze trasy z powodu tej chlodnicy.Podjad ejeszcze moze uda sie ta zregenerowac .
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 07:53   

Jeśli olej z silnika cieknie spod pokrywy zaworów, to najtańsze i najlepsze rozwiązanie-silikon olejoodporny, nie jest to pilne. Jak cieknie z uszczelniaczy wałków wymieniaj je natychmiast. W serii T od paska rozrządu nie jest nic dodatkowego napędzane, ale zaolejony może przeskoczyć.
Chłodnicę najlepiej poszukać używaną, w 820mk2 są inne chłodnice do turbo i N/A. Chłodnica klimatyzacji jest przykręcana przed chłodnicą silnika, nie wiem czy są takie same w wersjach z klimą i bez. Jak znajdziesz używaną chłodnicą, będzie tam napewno siłownik zamka drzwi za kilka złotych.
Sprężyny gazowe w fastbacku też miałem padnięte, kupiłem nowe, bo klapa jednak sporo waży.
http://www.sgs-engineering.com/pages/strutsearch
Tutaj są po 12,99Ł+wysyłka. Możliwe jest też ponowne nabicie gazu, ale nie wiem gdzie tego szukać w polsce i czy warto.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 21, 2009 23:36   

na niedawno co zakonczonym zlocie, mariusz418 mowil mi, ze jest firma lub osoba, ktora wymienia sam "srodek" chlodnicy

moj jest mlodszy, ale powoli tez powinienem sie interesowac tym tematem :roll:

tu masz kontakt
http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=2277
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Makavelio 




Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Pon Cze 22, 2009 15:42   

Bylem dzis u goscia ktory zajmuje sie chlodnicami ,to juz za bardzo dobita moja jest nawet na wymiane rdzenia.Jutro po poludniu jade do niego i bedzie mi montowal nowa.820i jest az tak podobna do hondy accord,ze po wpisaniu w katalogu samochodowym nr chlodnicy ktora jest obecnie zamontowana wyskoczyla chlodnica do accorda.Tylko tyle,ze wlew w accordzie jest u gory chlodnicy a w roverze zboku jest zbiornik wiec musi troche to przerobic.
Ostatnio zmieniony przez Makavelio Wto Cze 30, 2009 04:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 22, 2009 22:54   

No ja bylem dzisiaj w Wawie na Brzoskwiniowej w firmie polecanej przez Mariusza. Za chlodnice nowke sztuke kolesie zaspiewali mi 650 pln. Chlodnica firmy Nissen czy cos takiego. Podobno jakosc niewiele odbiegajaca od oryginalu i produkt europejski a nie chinski - tak zapewnial mechanik sprzedawca. Problem tylko w tym ze z katalogu wyskoczyla chlodnica do 820 T series po 96 roku juz po lifcie z jakimis dwoma miejscami na czujniki. U mnie takich czujnikow nie am i u andrewSa tez. Do chlodnicy tylko podlacza sie waz wejscia i wyjscia wiec nie wiem o co chodzi. Zorientowalem sie dopiero po czasie ze sa jakies rozbieznosci.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Cze 22, 2009 23:18   

pewnie uniwersalna dopasowana również do 2,7 tam są czujniki na takich plasticzkach, które ostatnio kupował na ebayu za grosze blue827 i też były zaklejone, więc pewnie z myślą o zastosowaniu ich zamiast zaślepek... tak sę dywaguję :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 00:09   

sTERYD, czyli sadzisz ze tam te otwory beda zaslepione?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Makavelio 




Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 06:48   

Senn ,moim zdaniem sporo przeplacisz.Ja za markowa hondy daje 480 zl i to ponoc nie jest jeszcze tanio,a ta chlodnica ma u mechanikow ponoc dobre opinie.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 09:30   

Cytat:
sTERYD, czyli sadzisz ze tam te otwory beda zaslepione?

tego nie wiem... :/
ale być może chłodnica będzie pasować, tylko trzeba będzie te otwory zaślepić...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 10:35   

Nissens to solidna ale i droga firma... Zdaje się że duńska.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 22:43   

sTERYD, no wlasnie z zaslepieniem to podobno problemy sa. Trzebaby inwestowac w czujniki ktore nie beda uzyte.

Makavelio, jak tam nowa chlodnica? Zapodaj fotki no i dobrze by bylo zebys podal jakis numer katalogowy tej chlodnicy do Accorda.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 21:05   

sTERYD napisał/a:
pewnie uniwersalna dopasowana również do 2,7 tam są czujniki na takich plasticzkach, które ostatnio kupował na ebayu za grosze blue827 i też były zaklejone, więc pewnie z myślą o zastosowaniu ich zamiast zaślepek... tak sę dywaguję :hm:


Te plasticzki napewno same nie zatkają otworu, bo są szpary pomiędzy górną częścią (którą się odłamuje) a samym plasticzkiem. Tak jak pisałem w moim >>temacie, bardzo ciężko się je montuje, kupiłem 4 na zapas, a podczas montażu 2 połamałem.

Mimo że czujniki wymieniłem to nadal trochę mi jeszcze ubywa płynu, nie wiem narazie którędy.

[ Dodano: Sro Cze 24, 2009 21:18 ]
znalazłem lepszą fotkę:


A odnośnie chłodnic to ktoś się dowiadywał ile by kosztowała wymiana samego wkładu? może dużo taniej niż nówka.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 23:52   

cóż.. pochopnie wywnioskowałem z Twojego opisu w tamtym temacie :(
niemniej jednak dorobienie takich plasticzków pelnych to nie jest duży problem, tylko musiałbym mieć coś na wzór...
Cytat:
A odnośnie chłodnic to ktoś się dowiadywał ile by kosztowała wymiana samego wkładu?

właśnie... serwisy nissensa robią takie rzeczy, zresztą coś mi kołacze, że Mariusz mówił, że w tym warsztacie co polecał Sennowi na zlocie też takie rzeczy robią... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Makavelio 




Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 18:24   

sprawuje sie znakomicie,numeru katalogowego niestety nie znam .
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 18, 2010 23:08   

Dzisiaj dotarły do mnie chłodnice kupione na ebayu od firmy autokool. Cena 85 funtów plus 35 funtów przesyłka. Jako że kupowałem też dla AndrewSa i przesyłka 45 funtów to wyszło nas po 470 złociszy. Chłodnice pasuja do 820 i 825 KV6 po 96 roku.



_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820] Problem z zamkami.
plkuba Rover serii 800 7 Nie Paź 23, 2011 23:39
Tomek1212
Brak nowych postów [R820] Problem z odpaleniem
plkuba Rover serii 800 31 Pon Wrz 22, 2008 09:18
Fargo80
Brak nowych postów [R820] Problem z zaworami
pyton Rover serii 800 3 Pon Wrz 01, 2008 21:04
AndrewS
Brak nowych postów [R820] Problem z klimą
plum1292 Rover serii 800 1 Pon Lip 12, 2010 19:21
Tomek1212
Brak nowych postów [R820] Problem ze sprzęgłem
koniec?
Yog-Sothoth Rover serii 800 8 Pon Lis 09, 2009 20:24
Yog-Sothoth



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink