Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problemy z wentylatorem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problemy z wentylatorem
Autor Wiadomość
napek 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: olsztyn

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 14, 2009 07:47   

siemanko, u mnie problem był taki że gdy jechałem wszystko ładnie chłodziło a jak sie zatrzymałem leciało ciepłe powietrze. po jakimś czasie wentylator przestał całkiem działać wiec było to juz pewne że padły szczotki na silniku wentylatora więc rozebrałem cały przód i okazało sie że nie było juz tam wcale jednej szczorki i nie było obiegu.szczotka zmieniona klima działa bardzo dobrze:)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 14, 2009 07:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
copernicus 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 32
Skąd: mielec



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 17:32   

FILIP czynnik mogl Ci uciec w trakcie nie dzialania wentylatora - wzrasta wtedy mocno cisnienie w ukladzie i wywala go zaworkiem ' bezpieczenstwa'. Sprawdz dobrze dzialanie wentylatora bo na postoju jak nie kreci to szkoda kasy na czynnik..
PZDR
_________________
Jak chcesz rozśmieszyć Boga, to mu przedstaw swoje plany na przyszość..
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 07:22   

Faktycznie było tak jak mówicie podczas jazdy chłodziło,a na postoju niebardzo.Czyli teraz jak mam napełnioną klime chłodzi bo jest czynnik,ale szkoda żeby "wyparował".
Wymienię szczotki i będę pewny że są ok! Zna ktoś jakiś wymiar szczotek wentylatora??? >>>Po rozebraniu wszystkiego wolę być już zaopatrzony w nowe!
_________________
Filip
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 07:52   

Filip napisał/a:
Zna ktoś jakiś wymiar szczotek wentylatora??
9.9 x 4.6 x 22 oryginał i dostępne w IRMOT 9.8x4.8x20
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lip 17, 2009 20:42   

Może mi ktoś podpowie gdzie przez internet dostanę takie szczotki???
Sprawdzałem na stronie IRMOT ,ale nie znalazłem o takich wymiarach. Jestem z Poznania byłem w dwóch dobrze zaopatrzonych hurtowniach motoryzacyjnych,ale nie mieli takich! Gdzie ich szukać???
_________________
Filip
 
 
copernicus 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 32
Skąd: mielec



Wysłany: Pią Lip 17, 2009 21:34   

wydaje mi sie ze Cie poprostu zbyli bo nie chcialo sie im suwmiarka mierzyc.. a tu strona ze szczotkami
http://www.irmot.pl/inne/inne.htm
_________________
Jak chcesz rozśmieszyć Boga, to mu przedstaw swoje plany na przyszość..
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 17, 2009 21:37   

dla ułatwienia 603a/0
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lip 27, 2009 21:54   

Zaopatrzyłem się w szczotki wentylatora już miały być wymieniane, ale jeszcze muszę się poradzić :!: :!: :!:
Gdy wentylator jest podłączony "na krótko"(kablami przy wtyczkach za lewym nadkolem) pracuje bez żadnego zatrzymania(był tak sprawdzany około 0,5h i cały czas się kręcił). Gdyby szczotki były skopane wentylator by się zatrzymywał prawda???
A gdy włączyłem klimę podczas jazdy już nie było tak pięknie zaczął się wyłączać i znowu leciało nieschłodzone powietrze,po chwili znowu się włączył itd. !! !

Mam pytanko ,a może to sprężarka powoduje że wentylator się wyłącza?????????????????????????????????????????????????????? :cry: :cry: :cry:
_________________
Filip
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 27, 2009 21:59   

Filip napisał/a:
y wentylator jest podłączony "na krótko"(kablami przy wtyczkach za lewym nadkolem) pracuje bez żadnego zatrzymania(był tak sprawdzany około 0,5h i cały czas się kręcił). Gdyby szczotki były skopane wentylator by się zatrzymywał prawda???
A gdy włączyłem klimę podczas jazdy już nie było tak pięknie zaczął się wyłączać i znowu leciało nieschłodzone powietrze,po chwili znowu się włączył itd. !! !


Prawdopodobnie padła ci szczotka masowa i jak sprawdzałeś odpaliłeś 3-ci bieg a on ma dodatkową masę
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 10:18   

U mnie sprężynka od szczotki masowej uszkodziła komutator, żeby nie zostawić niepotrzebnie w serwisie 3tys zakupiłem nowy wyglądający tak samo silniczek od wentylatora chłodnicy wody chryslera voyagera wersja 2001-2004 Z tą różnicą że ten nowy pracuje na jednych obrotach bardzo szybkich, czy wiecie jaki rezystor dobrać do tego silniczka?
oznaczenia:
DL - 6035
DYELIH 6035
02030970002693
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 10:24   

Orginalnie w benzynie v6 jest 0,3 ohma. Można spróbować z podobną opornością.

To jaką oporność zastosujesz zależy ile chcesz ograniczyć obroty(ograniczyć napięcie).
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 10:40   

Oryginalnie w dieslu chodził na 3 biegach, tam chyba nie było rezystorów, bo silnik był na 4 szczotkach, tutaj chodzi ze stałymi obrotami na 2 szczotkach. Jeden gościu od elektroniki mówił mi ż jak źle dobiorę rezystor to ten się spali a tanie one nie są.
Poprzez zastosowanie rezystora zmniejszę obroty silniczka, ale gdy układ np klimatyzacji będzie potrzebował większych obrotów wówczas przejdzie na te szybsze???
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 10:54   

kris-tofer napisał/a:
Oryginalnie w dieslu chodził na 3 biegach, tam chyba nie było rezystorów, bo silnik był na 4 szczotkach, tutaj chodzi ze stałymi obrotami na 2 szczotkach. Jeden gościu od elektroniki mówił mi ż jak źle dobiorę rezystor to ten się spali a tanie one nie są.
Poprzez zastosowanie rezystora zmniejszę obroty silniczka, ale gdy układ np klimatyzacji będzie potrzebował większych obrotów wówczas przejdzie na te szybsze???


Elektronik ma rację gdyż jest to związane z wydzielającą się mocą na rezystorze. Dobierasz go z prawa ohma R=U/I. Ale najważniejsze to dobrać poprawnie moc tego rezystora (nie za małą gdyż może się przegrzać) .

[ Dodano: Wto Lip 28, 2009 10:55 ]
Czy znasz prąd znamionowy wentylatora?
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 10:59   

na obudowie podane są tylko następujące parametry
DL 6035
DYELIH
6035
02030970002693

Myślę że jest to jakiś numer katalogowy, ale nic więce nie wiem na temat tego silniczka. Jest to zamiennik oryginalnego silniczka ewntylatora chłodnicy wody od chryslera voyagera 2001-2004
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 11:43   

To jest firma z Taiwanu: DYE LIH TECHNOLOGY CO.,LTD. Z tym że w ich katalogu to jest wentylator DL 6035 ale nie podają ani mocy an prądu znamionowego więc albo trzeba by zmierzyć prąd albo znaleźć parametry oryginału.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 11:46   

a jakby na ten taiwańsko koreański zamiennik włożyć płytkę ze szczotkami i dekiel od oryginału z czterema szczotkami, to silnik miałby te 3 biegi????
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 11:55   

Nie sądzę aby taki patent dał radę. Poza tym właśnie przez ten patent te wentylatory są takie awaryjne. Lepiej dobrać rezystor lub zrobić sterowanie impulsowe.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 12:13   

Skoro bardzo ciężko jest dobrać rezystor nie znając parametrów tego silnika to może spróbować z tym impulsowym? jak to miałoby wyglądać?
Hmm jeśli mój patent miałby wytrzymać chociaż dwa lata to może warto spróbować? i tylko raz na jakiś czas na szczotki spoglądać???
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lip 28, 2009 12:14   

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#368715 poczytaj tam jest o rezystorze i linki do sklepu do konkretnych części
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 14:19   

Sknerko, a czy założenie starego dekla z czterema szczotkami na nowy silniczek na którym są tylko dwie szczotki rozwiąże problem i będzie tak jak w oryginale działało???
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z wentylatorem
PIEKARZ Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Sie 23, 2009 08:45
PIEKARZ
Brak nowych postów [r75] problem z wentylatorem
R.E.D. Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Sty 24, 2021 19:55
R.E.D.
Brak nowych postów [R75] Komplet chłodnic z wentylatorem
jarko Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Lip 18, 2010 11:48
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZT] problem z wentylatorem i czujnikiem
seb747 Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Mar 25, 2013 18:42
apples
Brak nowych postów [R75] Problem z wentylatorem i alarmem
Brylant Rover serii 75, MG ZT 23 Wto Sie 17, 2010 22:39
kris-tofer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink