Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Paź 07, 2010 13:15
markozalko napisał/a:
Dziś sprawdziłem po przejechaniu 5km to webasto było ciepłe ale rurka od niego zimna. Czyli webasto nie działa??
Rurka, czyli rura wydechowa? Jeżeli tak to może nie pracować. Sprawdź czy chodzi po uruchomieniu silnika. Jeżeli pracuje to będzie delikatnie wyć. Uruchamia się ok 2min. po uruchomieniu silnika i pracuje dopóki nie dogrzeje układu.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 07, 2010 13:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wygląda, że Webasto w ogóle nie odpala. Jeżeli czujnik temperatury jest sprawny to po włączeniu zapłonu Webasto powinno startować i z rury wydechowej powinno wiać ciepłymi spalinami. Jak nie, to trzeba czytać tematy podane przez apples i szukać przyczyny. Ewentualnie wtedy pytać, podając więcej informacji, bo teraz nawet nie wiemy, którą rurkę dotykałeś..
P.S. Samo Webasto będzie ciepłe od płynu chłodzącego, zagrzanego przez silnik. Może czujnik temperatury powietrza od Webasto jest po prostu troszkę walnięty? Na przykład mój robi zwarcie dopiero przy temperaturze minusowej, tak na oko to gdzieś -8 stopni.
_________________ Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
Ostatnio zmieniony przez VMatas Czw Paź 07, 2010 14:07, w całości zmieniany 1 raz
markozalko, z tego co piszesz wnioskuję, że nie działa, a websto nagrzało się od silnika który złapał już jakąś temperaturę. Działające webasto po uruchomieniu silnika chodzi jak suszarka do włosów, z rury wydechowej webasta zaraz przy lewym przednim kole wydobywają się gorące spaliny, a po wyłączeniu silnika webasto jeszcze chwilę działa.
jak najbardziej sprawdzałem tę czarną rurką nad webasto co jest. Czyli kolejna rzecz nie działa. Nie słysze jakby jakaś suszarka chodziła od niego ani dymu nie ma. Pal go licho nie mam nerw żeby to naprawiać. Najgorzej jak latasz po mechanikach a oni sami pojęcia ne mają. Przerąbane mam bo na krótkich odcinkach głównie jeżdżę i będzie wiecznie niedogrzany. Ale czasem go w trasie przepalę i bedzie git.
Wnioskuję z tej górnej rurki, że Webasto jest typu 98570B – sprawdź na kartce z przodu webasto. Podajesz ziemię na pin 3 (TYLKO dla typu 98570B, pin musi być wolny) i musi startować. Silnik nie musi być odpalony – powinno startować niezależnie.
Jak nie masz pojęcia, co to jest ziemia, to lepiej sam nic nie próbuj, a polec to jakiemuś elektrykowi, bo może powstać jeszcze większy problem. Ale musisz być pewny jaki typ Webasto masz. Najlepiej umieść tutaj zdjęcia etykiety Webasto, to my zidentyfikujemy.
[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 15:16 ]
markozalko napisał/a:
Z tego co patrzyłem teraz to jest tam numer identyfikacyjny taki 66232C
Jeżeli 66232C, to na pin 1 trzeba podać +12V. Powtarzam jednak – polec to sprawdzanie elektrykowi, bo możesz narobić sobie problemów. W końcu nie wszyscy muszą znać sie na elektryce i elektronice.
[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 15:17 ]
Diagnozowanie usterek Webasto nie mając możliwości tego zrobić komputerem. Jak coś to użyć serwisu Google.
Kod:
About 98570B model (can be slightly different with the 66232 C)
The use of a timer can help you to find out what is wrong with your FBH.
Engine stopped.
At first, reset the system by disconnecting - reconnecting the 2 pins plug.
No fan noise must append otherwise PCB problems.
Then, override the 5 C degrees limit by doing this:
Connect pin 3 to earth and simultaneously start the timer (pin 3 to +batt on 66232C)
Listen and note the time when the fan stops.
-If 2 minutes and 7 seconds, then:
Fuel pump or circulating pump or low battery;
But more very likely PCB problems.
-If 4 minutes and 5 seconds, (3 sec break at 2 min),
The glow plug resistor is too high, error, no ignition.
-If 4 minutes and 40 seconds, (3 sec break at 2 min)
Ignition on, but flame detector error and stop.
Słuchajcie co to może być. Jak wyłączam silnik to przez jakieś 5 sekund dziwne dźwięki dochodzą ze środkowych nawiewów. Jakby jakaś pompka albo coś się przeładowywało. Dziś rano zauważyłem też to jak tylko kluczyk przekręciłem w stacyjce żeby świece podgrzać. Co to może być?? Wcześniej jak było lato czasami mi się to zdarzało a teraz to chyba za każdym razem.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Paź 08, 2010 11:18
markozalko napisał/a:
Słuchajcie co to może być. Jak wyłączam silnik to przez jakieś 5 sekund dziwne dźwięki dochodzą ze środkowych nawiewów. Jakby jakaś pompka albo coś się przeładowywało. Dziś rano zauważyłem też to jak tylko kluczyk przekręciłem w stacyjce żeby świece podgrzać. Co to może być?? Wcześniej jak było lato czasami mi się to zdarzało a teraz to chyba za każdym razem.
Moje Webasto dzisiaj już elegancko udaje odrzutowiec - wystarczyło wyczyścić komorę spalania.
Część dziurek dostępu powietrza było zakryte sadzą. Jeżeli komuś Webasto zaczyna delikatnie dymić to znak że jest sadza w komorze spalania i zaczyna brakować powietrza - moje trochę dymiło, jednak rozgrzewało się, a po 4 minutach i 50 sekundach totalnie wyłączało się.
Nie dodałem że rozbierając Webasto nie warto zdejmować lewej pokrywy od wiatraczka. Jeżeli wiatraczek działa to nic to nie daje, a strasznie ciężko się zdejmuje i łatwo jest połamać zaczepy. Co i zrobiłem
I jeszcze - takiej świecy żarowej ni na eBay, ni na Allegro nie widać - sprawdziłem z ciekawości. Zostaje tylko nowa komora spalania razem że świeca lub używka..ale obeszło się
Może jednak komuś trafiła się taka świeca osobno od komory? Warto byłoby wiedzieć na przyszłość. Moja świeca ma opór ok. 0.3 Oma jeżeli ktoś potrzebuje takiej informacji, i ładnie czerwono świeci jak sprawdzałem (ok 2 sekund)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum