Wysłany: Wto Mar 08, 2016 15:50 [R75] Koło dwumasowe
Z dwumasą właśnie nie zawsze jak ktoś właśnie zamawia to prośba o potwierdzenie czy dostał ze śrubami i z jakiej firmy. W zasadzie przed zamówieniem zawsze można zapytać czy śruby będą w zestawie. Sprzedawcy raczej w opisach sami z siebie tego nie podają a szkoda... Jak to jest zamawiane bezpośrednio przez warsztat w ramach naprawy, to jest duże ryzyko, że mechanik nie będzie się tym specjalnie przejmował i wsadzi stare śruby. Przeciętny użytkownik raczej nie sprawdza, czy śruby na pewno były wymienione
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Ostatnio zmieniony przez christopher7 Wto Mar 08, 2016 21:08, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 08, 2016 15:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
christopher7, kilka m-cy temu wymieniałem dwumasę na nowego LUK-a. Śrub w komplecie nie było. Miałem też pudełko ze sprzęgłem Borg&Beck, był z nim w zestawie smar, ale samych śrub już nie uświadczyłem.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Potwierdzam mam pudełko z DM Luk właśnie w pokoju i jako dodatek jest tylko ulotka gwarancyjna do rejestracji, osobiście otwierałem pudełko po zakupie.
Tam są zwykłe M6, albo M8 klasy 8.8 nic szczególnego
Nie są "zwykłe". Są ze specjalnego stopu (bardziej elastycznego), mają nieco zmodyfikowany krój gwintu i rdzeń nieco mniejszej średnicy niż standardowa śruba tego samego rozmiaru
To informacja uzyskana telefonicznie od gościa handlującego kołami zamachowymi LUK.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Wysłany: Sro Mar 09, 2016 09:36 [R75] Koło dwumasowe
sTERYD napisał/a:
Tam są zwykłe M6, albo M8 klasy 8.8 nic szczególnego
Z tymi śrubami to chyba jednak zwykłe M8 klasy 8.8 z "żelaznego" niekoniecznie będą optymalne. Wiadomo, że nic się nie stanie, ale osobiście jak mam znowu demontować dwumasę to już wolę wsadzić dla świętego spokoju śrubki o zalecanych parametrach.
Ciekawy jest opis tutaj:
http://www.schaeffler.com..._0012_pl_pl.pdf
"Przyczyny wymiany śrub mocujących DKZ i DFC. Z uwagi na silne obciążenia o zmiennych wartościach, do montażu kół zamachowych stosuje się specjalne śruby mocujące. Są to śruby o podwyższonym stopniu elastyczności tzw. rozciągliwe oraz śruby z mikrouszczelnieniem. Śruby rozciągliwe posiadają elastyczny rdzeń o średnicy odpowiadającej ok. 90% średnicy gwintu. Podczas dokręcania śruby, z określonym przez producenta pojazdu momentem dokręcającym (w niektórych przypadkach z dodatkową wartością kąta obrotu), śruba mocująca zachowując pewną elastyczność zaczyna się nieznacznie rozciągać. Powstająca w tym momencie siła dociągająca śrub, jest większa od obciążeń zewnętrznych, oddziałujących na koło zamachowe i jego mocowanie. Dzięki elastyczności śrub, układ zachowuje doskonałą stabilność również przy granicznych wartościach obciążeń.Zwykłe śruby, nie posiadające takich właściwości, nawet przy dużym współczynniku bezpieczeństwa na zerwanie, po pewnym czasie eksploatacji uległyby uszkodzeniu na skutek zmęczenia materiału."
Jak ktoś ma pod ręka oryginalne, albo pamięta parametry to prośba o wrzucenie parametrów tych śrubek dla potomności i do workshopa.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
cin1391, christopher7, to chyba nie jest tak, że śruby klasy 8.8 są takie znowu "zwykłe".
W oznaczeniu klasy pierwsza liczba oznacza granicę minimalnej wytrzymałości, druga... stosunek granicy plastyczności do wytrzymałości na rozciąganie. Zatem sTERYD może mieć sporo racji.
Tylko wg. rimmerbros mamy tu śruby M12x50, jakość nie jest podana, ale - patrząc po śrubach do innych marek to może być nawet 12.9.
Niemniej, jeśli chcecie kupić oryginalne z GB, to numerek w rimmerbros mają taki: STC2094A
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
wellman, zwykłość lub niezwykłość śruby jest pojęciem względnym
zajrzyj do tego linku:
http://www.schaeffler.com..._0012_pl_pl.pdf
Wiadomo co oznaczają oznaczenia na śrubkach. Szukamy takich parametrów jakie zalecał producent by każdy już na przyszłość wiedział jakie śruby montować. Rimmerbrosa juz sprawdzałem, faktycznie nie podają parametrów. W Haynesie parametrów śrubek też nie ma. Szukamy dalej
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
szukajcie pod hasłem: śruby koła dwumasowego, komplet / zestaw montażowy ja znalazłem choćby do forda czy opla stosowane na pierwszy montaż cena za 6-8 śrub waha się pomiedzy 30-50 zł kwestia tylko znaleźć odpowiednie rozmiarowo a nie rozwodzić się nad oznaczeniem
cin1391, głowy nie dam, ale skoro samonastawne należy montować z użyciem specjalnego przyrządu, a o takim milczy w procedurze wymiany RAVE, to nasze będzie "zwykłe"... a może nawet "najzwyklejsze".
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Wymiana kompletu: dwumasa, sprzęgło, docisk, wysprzęglik przebiegła pomyślnie. Teraz prowadzenie auta to czysta przyjemność.
Okazało się, że moje stare graty, poza wysprzęglikiem, który rozpadł się w rękach, były całkiem ok i można było jeździć. Dwumas nie wykazywał żadnych objawów zużycia. Wszystkie stuki i dziwne odgłosy, czy rwania to była wina WYSPRZĘGLIKA
Koło dwumasowe luz osiowy i promieniowy miało w normie używalności. Powierzchnia cierna z normalnymi śladami przypaleń, ale to również norma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum