Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Koło dwumasowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Koło dwumasowe
Autor Wiadomość
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 08, 2016 15:50   [R75] Koło dwumasowe

Z dwumasą właśnie nie zawsze :cry: jak ktoś właśnie zamawia to prośba o potwierdzenie czy dostał ze śrubami i z jakiej firmy. W zasadzie przed zamówieniem zawsze można zapytać czy śruby będą w zestawie. Sprzedawcy raczej w opisach sami z siebie tego nie podają a szkoda... Jak to jest zamawiane bezpośrednio przez warsztat w ramach naprawy, to jest duże ryzyko, że mechanik nie będzie się tym specjalnie przejmował i wsadzi stare śruby. Przeciętny użytkownik raczej nie sprawdza, czy śruby na pewno były wymienione
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
Ostatnio zmieniony przez christopher7 Wto Mar 08, 2016 21:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 08, 2016 15:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 08, 2016 17:01   

christopher7, kilka m-cy temu wymieniałem dwumasę na nowego LUK-a. Śrub w komplecie nie było. Miałem też pudełko ze sprzęgłem Borg&Beck, był z nim w zestawie smar, ale samych śrub już nie uświadczyłem.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Wto Mar 08, 2016 17:55   

Potwierdzam mam pudełko z DM Luk właśnie w pokoju i jako dodatek jest tylko ulotka gwarancyjna do rejestracji, osobiście otwierałem pudełko po zakupie.
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 08, 2016 21:07   

wellman, A no właśnie... Finalnie gdzie te śruby kupiłeś czy montowałeś na starych?
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 08, 2016 21:48   

christopher7, sam nie kupowałem, ale podobno mam nowe (na rachunku chyba też to mam wyszczególnione). Panowie mechanicy sobie sami znaleźli i dobrali.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Mar 08, 2016 22:01   

Tam są zwykłe M6, albo M8 klasy 8.8 nic szczególnego
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 09:21   

sTERYD napisał/a:
Tam są zwykłe M6, albo M8 klasy 8.8 nic szczególnego


Nie są "zwykłe". Są ze specjalnego stopu (bardziej elastycznego), mają nieco zmodyfikowany krój gwintu i rdzeń nieco mniejszej średnicy niż standardowa śruba tego samego rozmiaru :)

To informacja uzyskana telefonicznie od gościa handlującego kołami zamachowymi LUK.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 09:36   [R75] Koło dwumasowe

sTERYD napisał/a:
Tam są zwykłe M6, albo M8 klasy 8.8 nic szczególnego


Z tymi śrubami to chyba jednak zwykłe M8 klasy 8.8 z "żelaznego" niekoniecznie będą optymalne. Wiadomo, że nic się nie stanie, ale osobiście jak mam znowu demontować dwumasę to już wolę wsadzić dla świętego spokoju śrubki o zalecanych parametrach.
Ciekawy jest opis tutaj:
http://www.schaeffler.com..._0012_pl_pl.pdf
"Przyczyny wymiany śrub mocujących DKZ i DFC. Z uwagi na silne obciążenia o zmiennych wartościach, do montażu kół zamachowych stosuje się specjalne śruby mocujące. Są to śruby o podwyższonym stopniu elastyczności tzw. rozciągliwe oraz śruby z mikrouszczelnieniem. Śruby rozciągliwe posiadają elastyczny rdzeń o średnicy odpowiadającej ok. 90% średnicy gwintu. Podczas dokręcania śruby, z określonym przez producenta pojazdu momentem dokręcającym (w niektórych przypadkach z dodatkową wartością kąta obrotu), śruba mocująca zachowując pewną elastyczność zaczyna się nieznacznie rozciągać. Powstająca w tym momencie siła dociągająca śrub, jest większa od obciążeń zewnętrznych, oddziałujących na koło zamachowe i jego mocowanie. Dzięki elastyczności śrub, układ zachowuje doskonałą stabilność również przy granicznych wartościach obciążeń.Zwykłe śruby, nie posiadające takich właściwości, nawet przy dużym współczynniku bezpieczeństwa na zerwanie, po pewnym czasie eksploatacji uległyby uszkodzeniu na skutek zmęczenia materiału."
Jak ktoś ma pod ręka oryginalne, albo pamięta parametry to prośba o wrzucenie parametrów tych śrubek dla potomności i do workshopa.
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 10:10   

cin1391, christopher7, to chyba nie jest tak, że śruby klasy 8.8 są takie znowu "zwykłe". :-)

W oznaczeniu klasy pierwsza liczba oznacza granicę minimalnej wytrzymałości, druga... stosunek granicy plastyczności do wytrzymałości na rozciąganie. Zatem sTERYD może mieć sporo racji.

Tylko wg. rimmerbros mamy tu śruby M12x50, jakość nie jest podana, ale - patrząc po śrubach do innych marek to może być nawet 12.9.

Niemniej, jeśli chcecie kupić oryginalne z GB, to numerek w rimmerbros mają taki: STC2094A :P
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 10:55   

wellman, zwykłość lub niezwykłość śruby jest pojęciem względnym :smile:
zajrzyj do tego linku:
http://www.schaeffler.com..._0012_pl_pl.pdf
Wiadomo co oznaczają oznaczenia na śrubkach. Szukamy takich parametrów jakie zalecał producent by każdy już na przyszłość wiedział jakie śruby montować. Rimmerbrosa juz sprawdzałem, faktycznie nie podają parametrów. W Haynesie parametrów śrubek też nie ma. Szukamy dalej :mrgreen:
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 11:02   

szukajcie pod hasłem: śruby koła dwumasowego, komplet / zestaw montażowy ja znalazłem choćby do forda czy opla stosowane na pierwszy montaż cena za 6-8 śrub waha się pomiedzy 30-50 zł kwestia tylko znaleźć odpowiednie rozmiarowo a nie rozwodzić się nad oznaczeniem
_________________
75 Red Edition
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 11:17   [R75] Koło dwumasowe

Może to się przyda:
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 11:31   

nie traktujcie tego jak reklamę ale jesli chodzi o te m8 to nie ma raczej problemu znaleźć śruby luk'a

http://allegro.pl/sruby-m...5698071361.html
_________________
75 Red Edition
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 19:32   

A czy sprzęgło do naszych klekotów to sprzęgło samonastawne SAC, czy najzwyklejsze?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 21:57   

cin1391, głowy nie dam, ale skoro samonastawne należy montować z użyciem specjalnego przyrządu, a o takim milczy w procedurze wymiany RAVE, to nasze będzie "zwykłe"... a może nawet "najzwyklejsze". :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 11:16   

Wymiana kompletu: dwumasa, sprzęgło, docisk, wysprzęglik przebiegła pomyślnie. Teraz prowadzenie auta to czysta przyjemność.

Okazało się, że moje stare graty, poza wysprzęglikiem, który rozpadł się w rękach, były całkiem ok i można było jeździć. Dwumas nie wykazywał żadnych objawów zużycia. Wszystkie stuki i dziwne odgłosy, czy rwania to była wina WYSPRZĘGLIKA ;/

Koło dwumasowe luz osiowy i promieniowy miało w normie używalności. Powierzchnia cierna z normalnymi śladami przypaleń, ale to również norma.

Poniżej foto zdemontowanych rzeczy.

Jakby ktoś chciał zdjęcia w full jakości: http://pokazywarka.pl/50dvx1/
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 15:05   

teraz będziesz spokojny i ciesz się z jazdy :) bo myślę że spokój na długo długo będziesz mieć jak komplet wymieniłeś :)
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 15:13   

cin1391, Po tak kompleksowej wymianie ten zestaw powinien ci już wystarczyć do końca żywota twojej fury. :mrgreen:
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 15:17   

No ale kosztowało dobrze. Zamiast 350 wysprzęglik + 350 robota, to wyszło 2800 wszystko ;/
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Mar 29, 2016 15:41   

bo trza było zrzucić skrzynię i dopiero oceniać co potrzeba najwyżej nową tarcze sprzęgła dać i tyle przy okazji
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] koło dwumasowe
Owca1911 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lip 11, 2014 10:11
SeniorA
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Koło dwumasowe.
Damian92 Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Paź 27, 2012 16:36
apples
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe?
markozalko Rover serii 75, MG ZT 18 Pią Lut 11, 2011 08:51
markozalko
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe
hubizx Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Sty 26, 2011 11:37
hubizx
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe
Zemsta konstuktorów i mnie dopadła
Rowan Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Wrz 14, 2010 17:18
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink