Webasto ma szybko podgrzać silnik, jak chodzi to bardzo fajnie ale jak nie działa to silnik powinien nagrzewać się wolniej ale do temperatury około 90st.C. powinien dojść w około 15min nawet przy tak silnych mrozach jak dziś. Ale na postoju silnik się za szybko nie nagrzeje bo obciążenia nie ma. U mnie tak jest, że po odpaleniu i 10-15min jazdy mam już 90st.C. nawet przy włączonym panelu klimatyzacji, bez webasto, które leży w garażu.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 23:03
kris-tofer napisał/a:
Webasto ma szybko podgrzać silnik, jak chodzi to bardzo fajnie ale jak nie działa to silnik powinien nagrzewać się wolniej ale do temperatury około 90st.C. powinien dojść w około 15min nawet przy tak silnych mrozach jak dziś. Ale na postoju silnik się za szybko nie nagrzeje bo obciążenia nie ma. U mnie tak jest, że po odpaleniu i 10-15min jazdy mam już 90st.C. nawet przy włączonym panelu klimatyzacji, bez webasto, które leży w garażu.
To u mnie na postoju baaaaardzo wolno się nagrzewa oczym pisałem dzisiaj rano natomiast pod obciążeniem(czyli w czasie jazdy) temperatura rośnie ale nie dochodzi rzadko kiedy dochodzi do optymalnej temperatury...i nawet podczas jazdy ale zazwyczaj podczas postoju(światła, korek) spada...podjade zobaczyć to webasto mam nadzieje, że jeszcze w tym tygodniu mi sie uda i oczywiście dam znać...natomiast obawiam się, żę to nie tylko to bo wg mnie webasto powinno przyspieszyć nagrzewanie się silnika a nie do końca odpowiada za utrzymanie stałej temperatury bo za to w większości samochodów odpowiada termostat...
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 23:09
kris-tofer 90C dedukujesz czy bierzesz odczyt z komputera. Bo na wskaźniku będziesz mieć w połowie,a temperatura faktycznie będzie 82C. Weźcie też pod uwagę że temperatura przy gruncie jest ok. -20C, a układ jest dosyć pojemny i duży- 8l płynu.
Gdyby termostat się otwierał za wcześnie lub był całkiem otwarty to prawie od razu wąż na dole chłodnicy by się robił ciepławy tak jak płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Gdyby był zamknięty to by się szybko układ nagrzewał.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 23:17
apples napisał/a:
kris-tofer 90C dedukujesz czy bierzesz odczyt z komputera. Bo na wskaźniku będziesz mieć w połowie,a temperatura faktycznie będzie 82C. Weźcie też pod uwagę że temperatura przy gruncie jest ok. -20C, a układ jest dosyć pojemny i duży- 8l płynu.
Gdyby termostat się otwierał za wcześnie lub był całkiem otwarty to prawie od razu wąż na dole chłodnicy by się robił ciepławy tak jak płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Gdyby był zamknięty to by się szybko układ nagrzewał.
A jaka jest tak naprawde rola termostatu? Utrzymywanie temperatury silnika prawda? A w przypadku R75 rola webasta to przyspieszenie procesu grzania silnika do właściwej temperatury?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 23:20
Wszystko tak.
Tylko weź pod uwagę wszystko co napisałem wyżej.
Gdyby termostat to PEL100570. koszt ok 240zł. Pasuje też od Freelandera. Do wymiany najlepiej wyjąć pompę wody bo dojście jest bardzo kiepskie. Nie mogłem nawet dokręcić śrub na nim, tak ciasno.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 23:33
apples napisał/a:
Wszystko tak.
Tylko weź pod uwagę wszystko co napisałem wyżej.
Gdyby termostat to PEL100570. koszt ok 240zł. Pasuje też od Freelandera. Do wymiany najlepiej wyjąć pompę wody bo dojście jest bardzo kiepskie. Nie mogłem nawet dokręcić śrub na nim, tak ciasno.
Czyli generalnie to z tego wszystkiego wygląda, że zarówno webasto jak i termostat nie działają jak należy. Bo silnik nie trzyma temperatury do której się nagrzeje a czas nagrzewania wskazuje na uszkodzone webasto...czyli koszty naprawy to można liczyć w setkach;/
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 23:37
Ja stawiam na webasto. Układ szybko się wychładza przy dodatkowo włączonym ogrzewaniu.
Jak okaże się że termostat to lepiej zrób webasto i olej termostat. Jakby był zamkniety to byłby problem.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 23:42
apples napisał/a:
Ja stawiam na webasto. Układ szybko się wychładza przy dodatkowo włączonym ogrzewaniu.
Jak okaże się że termostat to lepiej zrób webasto i olej termostat. Jakby był zamkniety to byłby problem.
A tak z ciekawości to badanie webasta długo trwa? I ile orientacyjnie kosztuje?;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 23:45
Podłączy ci kompa. 10min i z 50-100zł.
Poczytaj o webasto na forum. Spróbuj co inni piszą.
Odłącz kable na jakieś 15 min które są na nim i włóż z powrotem. Może się zresetuje.
Mam ten sam problem. Byłem przekonany, że to termostat. Wyjąłem go i sprzwdziłem gotując go w wodzie z termometrem - okazało się, że działa. Więc wychodzi na webasto - a rzeczywiście webasto nie działa. Niestety wcześniej nie pomyślałem o webasto:/ Najgorsze jest to,że jak wyjmowałem termostat to uszkodziłem obudowę i teraz muszę jakąś załatwić....może ma ktoś niesprawny termostat i chciałby odsprzedać obudowę? Co do webasto - pamiętam, że jak jeszcze było w miare ciepło to pare razy się uruchomiło tyle, że z tej górnej, gumowej rury poleciał biały dym - a to chyba jest do zasysania powietrza do spalania. Wytłumaczy mi to ktoś? Pozdrawiam.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Sty 25, 2010 16:09
patrysgn w elektronice normalne. Jak się coś zblokuje to tylko reset pomaga.
blazej_1985 może być tak że webasto jest zasyfione, może rura przytkana i wywaliło górą. Wygląda na cofkę. Co do obudowy to będzie ciężko. Szukaj również do Freelandera T4D, bo to ten sam termostat
kris-tofer 90C dedukujesz czy bierzesz odczyt z komputera. Bo na wskaźniku będziesz mieć w połowie,a temperatura faktycznie będzie 82C. Weźcie też pod uwagę że temperatura przy gruncie jest ok. -20C, a układ jest dosyć pojemny i duży- 8l płynu.
biorę pod uwagę odczyt ze wskaźnika, może 90st. napisałem nad wyrost, ale chodziło mi dokładnie o temperaturę pracy. Dziś bez webasto przy -27st.C. nagrzał się do połowy podziałki w 15km jazdy (7km 30km/ha i 13km 90km/ha) co przy pojemności układu chłodzenia bez webasto przy tak niskiej temperaturze uważam za wynik zadowalający.
Jeśli chodzi o to, że nie może nagrzać się do normalnej temperatury to albo ten termostat albo wskaźnik źle wskazuje, jeśli nie patrzyłeś na skazania w diagnostyce jak pisał apples,
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Sty 26, 2010 12:37
apples napisał/a:
patrysgn w elektronice normalne. Jak się coś zblokuje to tylko reset pomaga.
Byłem dzisiaj na badaniu diagnostycznym webasto i wyszedł tylko jeden błąd: "Błąd zapłonu". Po skasowaniu i ponownym sprawdzeniu dwukrotnym webasto działało jak należy. Wszelkie parametry webasto są w normie. Ale niestety dalej jest problem z utrzymaniem temperatury silnika;/ po jeździe ok.15km temperatura silnika wynosiła 70st. I niestety na tym poziomie sie utrzymywała...Jedynie po dodaniu sporej ilości gazu temp silnika wzrosła do 72st, a na postoju ponownie spadła do ok.65-68st. Co proponujecie? jednak ten termostat?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Sty 26, 2010 12:52
Jak masz nawiew ustawiony?
Ustaw na razie 22C i 2 bieg. Niech się wszystko wygrzeje w silniku. Przez te mrozy mogło coś przymarznąć. Ze sprawnym webasto powinno wszystko być ok. Włącz silnik i pozostaw na 15-20min. Ogrzewanie wyłącz całkowicie.
Sprawdź poziom płynu po zagrzaniu silnika.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Sty 26, 2010 13:10
apples napisał/a:
Jak masz nawiew ustawiony?
Ustaw na razie 22C i 2 bieg. Niech się wszystko wygrzeje w silniku. Przez te mrozy mogło coś przymarznąć. Ze sprawnym webasto powinno wszystko być ok. Włącz silnik i pozostaw na 15-20min. Ogrzewanie wyłącz całkowicie.
Sprawdź poziom płynu po zagrzaniu silnika.
Zazwyczaj jeżdzę z temperatura nawiewu ustawioną na 21stC i właśnie na 2 biegu. Nic nie pomogło...dalej temperatura silnika nie wzrosła powyżej tego co pisałem w poprzednim poście bez względu na czas ogrzewania. Poziom płynu chłodniczego jest w normie na ciepłym silniku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum