Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] LPG..za i przeciw..
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] LPG..za i przeciw..

LPG..założyc czy nie ?..oto jest pytanie !
Autor Wiadomość
lestat192 




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 59
Skąd: Charsznica

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 17:03   [R827] LPG..za i przeciw..
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1993

Witam..jestem szczęśliwym posiadaczem Rover 827 Coupe V6 ('93) i zastanawiam się czy załozyc instalacje LPG (zmniejszyc zużycie paliwa) jeżeli tak to jaką ?..nie mam doświadczenia w tym temacie więc proszę o radę..za wszystkie porady będę wdzięczny..pozdrawiam..
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 28, 2010 17:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 17:09   

lestat192, W teczniczny FAQ znalazłem to: http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#71
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 20:02   

Ten silnik bardzo dobrze chodzi na gazie więc nie widzę problemów. Najlepiej jakbyś miał jakiś zakład który tanio by założył 1 generację, ale to się poprostu zakładom nie opłaca bo robota ta sama a mniejszy zarobek na częściach. Ale w razie co to podaje mój setup:

zbiornik: 60 litrów , 870mm, 315mm (odradzam firmę Grodków bo są zardzewiałe w środku)
mocowanie zbiornika (też odradzam grodków bo to rdza zalana farbą oszukańcza firma!!)
wielozawór: BRC europa do zbiorników cylindrycznych (musi pasować do zbiornika, tzn kąt pochylenia, można podgiąć ramię pływaka tak aby więcej wchodziło)
obudowa wielozaworu BRC
wlew gazu BRC
rurka 8mm (teraz są w użyciu plastikowe rurki, więc warto taką założyć)
elektrozawór na rurkę 8mm BRC ET98
reduktor BRC AT90E 140kW
BLOS

Ceny w/w podzespołów sprawdź sobie na allegro albo w jakichś internetowych sklepach. Chyba tylko wielozawór i jego obudowę musiałem u dystrybutora brc kupować, ok 300zł.

Sam dolot łatwo zbudować z rurek ze sklepu budowlanego:
http://forum.roverki.eu/v...p=277865#277865

Nie potrzeba emulatorów wtrysków, bo odłącza się je przecinając czerwony kabelek, fotka w w/w temacie.

Emulatory sond lambda też nie są potrzebne, natomiast wypadałoby zamontować przynajmniej jeden wskaźnik AFR, wtedy podczas jazdy widać czy nie jedziemy na zabogatej mieszance. A to jest płynne, np teraz w zimie musiałem zakręcić trochę blosa aby zubożyć mieszankę, bo zimowy gaz jest bardziej kaloryczny.

Sekwencja ma tą zalętę że sama się reguluje, bo kopiuje ustawienia komputera benzynowego. Niestety jest to też wadą w przypadku gdy benzynowe zasilanie nawala, np jeden z wielu jego czujników zapodaje jakieś złe wskazania. A 1 generacja jest o wiele bardziej niezależnym układem.

Elektryka sprowadza się do 3 położeniowego przełącznika:
1. benzyna
2. benzyna + gaz (wtedy gaz ma tą sekundę aby dolecieć do silnika)
3. gaz (wtryski odcięte, pompa paliwa odcięta -biało/różowy kabel w lewym progu)


Na przełomie 3 lat instalkę oceniam na bezproblemową, jedynie co pare tyś km wymieniam filterki bo gaz jest dosyć brudny. Reduktor wystarczy wyregulować na ciśnienie atmosferyczne co jest bardzo proste, tzn na granicy syczenia. A w blosie, śrubka wolnych obrotów wkręcona a jedynie dużą śrubą ustawiamy tak aby przy ok 100km/h były zielone diody na wskaźniku AFR.

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 20:02 ]
jeszcze dodam schemat najprostszej instalki jaki kiedyś sobie narysowałem: >>lpg.pdf
Później zmieniłem na 3 położenia, tzn żeby było przejście benzyna+gaz.

A tutaj optymalne podłączenie reduktora w obieg cieczy chłodzącej: >>schemat, warto zwrócić na to uwagę gazownikom którzy standardowo wpinają w obieg nagrzewnicy.
 
 
ryszard168 



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 23
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 21:18   

Ja mam w moim R gaz dream.Jak dotąd jest ok ,pali mi w cyklu miejskim około 16 l na 100 km ,ale jest taki problem że przechodzi na gaz jak uzyska 20stopni taki jest gaz 2 generacji. Ale nie strzela i nic nie rozrywa.Ja za gaz 2 lata temu zapłaciłem 3 400 :o
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:21   

blue827 napisał/a:
Sekwencja ma tą zalętę że sama się reguluje, bo kopiuje ustawienia komputera benzynowego.

Nie jest to do końca prawda i można się na tym nieźle przejechać. Sekwencji nie wystarczy zamontować, a potem czekać, aż się "sama wyreguluje". To prawda, że czasy wtrysku gazu są obliczane na podstawie czasu wtrysku benzyny, ale po drodze jest jeszcze skomplikowany algorytm z kilkoma współczynnikami i właśnie mapę współczynników musi prawidłowo dobrać gaziarz. W 90% przypadków mu się to nie udaje albo w ogóle nie próbuje...

ryszard168 napisał/a:
ale jest taki problem że przechodzi na gaz jak uzyska 20stopni taki jest gaz 2 generacji.

Raczej czwartej, bo po cenie wnioskuję, że to "sekwencja" ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 10:31   

Najnowsze sekwencje BRC wpinane są w OBD i nie wymagają jakiejkolwiek regulacji. Natomiast znaczna większość instalacji sekwencyjnych (czyli wszystkie pozostałe) wymagają pierwszej regulacji jak i okresowych podczas przeglądów serwisowych.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 11:43   

Mogę się tylko wypowiedzieć o 1 generacji, silnik 2.7 działa na blosie bezproblemowo na, brak wybuchów, obroty jałowe można sobie śrubką ustawić, przyspieszyć zapłon, brak zdławień, dynamika jak na benzynie jeśli nie lepiej. Nawet jak już gaz się kończy w butli , silnik się dusi ale wybuchów brak.

skolei tutaj ktoś opisuje instalkę na mikserze + elektronicznie sterowany krokowiec (więc chyba to jest II generacja):
http://homepage.ntlworld..../800diylpg.html

Jeśli sekwencja to założyłbym jakąś instalkę którą mógłbym później sam regulować, żeby nie uzależniać się od zakładu gazowego. Albo założyć jakąś sprawdzoną konfigurację w poleconym zakładzie.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Sty 30, 2010 11:44   

Tomek1212 napisał/a:
Natomiast znaczna większość instalacji sekwencyjnych (czyli wszystkie pozostałe) wymagają pierwszej regulacji jak i okresowych podczas przeglądów serwisowych.

Otóż to. Te regulacje to niestety trzeba umieć prawidłowo przeprowadzić, co nie jest zawsze możliwe, jeśli np. gazownik zamontuje źle dobrany reduktor lub dysze wtryskiwaczi (że o montażu tych podzespołów nie wspomnę)...

Tomek1212 napisał/a:
Najnowsze sekwencje BRC wpinane są w OBD i nie wymagają jakiejkolwiek regulacji.

Pewnie masz na myśli Sequent Plug&Drive. Wypadłem z obiegu i nie wiedziałem, że takie cuda są :mrgreen:
Czy tam faktycznie nic a nic nie trzeba ustawiać? Żadne mnożniki, korekty itp.? Czy to się sprawdza w praktyce?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 15:22   

piter34, za czasów gdy się bawiłem w LPG nie było takich bajerów, wiec doświadczenia w montażu takiej instalacji nie posiadam, natomiast mój brat działa cały czas w tym temacie i z tego co mi mówił to te instalacje są najlepsze.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 30, 2010 16:06   

blue827 napisał/a:
musi pasować do zbiornika, tzn kąt pochylenia, można podgiąć ramię pływaka tak aby więcej wchodziło)

blue827 nie proponuj komuś czegoś, co może go zabić.

Ograniczenie do 80% objętości butli ma swój cel - ma zapobiec eksplozji w przypadku pożaru auta, ale oczywiście polski pseudomechanik musi być sprytniejszy od inżyniera po 5 latach studiów, mającego praktykę w takich instalacjach i poligon doświadczalny, na którym sprawdza się co i kiedy wybucha.

Osobiście miałem w tym silniku instalację II gen. na sterowniku Bingo-S - przejechane jakieś 80 kkm i żadnych problemów.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 10:54
soprano
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 11:41
maciej
Brak nowych postów [R827] Termostat .
lestat192 Rover serii 800 1 Nie Sie 07, 2016 11:18
sTERYD
Brak nowych postów [R827] Problem z PGM/FI
czujny Rover serii 800 19 Pią Paź 29, 2010 20:09
czujny
Brak nowych postów [R827] Spalanie.
Tobianiu Rover serii 800 8 Nie Lip 04, 2010 20:25
Marookrk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink