Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Rezystor wentylatora, przegrzewanie układu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Rezystor wentylatora, przegrzewanie układu
Autor Wiadomość
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 20:23   

zgadza sie jest od benzyny bo mam tylko dwa biegi zamiast trzech ale poza tym dziala prawidlowo

[ Dodano: Pią Kwi 18, 2014 20:23 ]
jezeli klima jest sprawna to po wlaczeniu jej i polaczeniu wiatraka na krotko powinno wiac lodem jezeli jest gorace powietrze to zajalbym sie klima
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 20:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 20:23   

Wentylator jest od diesla :) Ja go sprzedałem koledze. Akurat wiem jakie auto rozbieram :)
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 20:41   

Przez wentylator podłączony na krótko rozumiem podłączenie bez pośrednictwa sterownika do aku celem sprawdzenia, czy kręci na poszczególnych biegach. Jak już napisałem - klima wali ciepłym na postoju, bo wentylator nie kręci. W czasie jazdy nawet jak były teraz b.ciepłe dni to w trasie sprawdzałem i wiało chłodem aż miło. Więc klima ok.

Zgodnie z info z tej dyskusji: http://www.75ztcommunity....ault-t7265.html mój sterownik też jest do wenta z dwiema prędkościami. Ma też rezystor na obudowie (sprawny, sprawdziłem).

Nie wątpię w Twoją prawdomówność, AdaskoC, wierzę Ci. Tylko zaczynam powoli głupieć. Jedni mówią, że to ma działać na sterowniku z przekaźnikami, a gdzie indziej jest napisane, że nie ma bata, żeby tam gdzie było PCB działał sterownik bez płytki.

Zastanawiam się, czy może w ramach diesli nie było przypadkiem jakichś dodatkowych podziałów, że jedna miały sterowanie PWM, a inne zwyczajnie na 12v.

Z resztą... jakoś po świętach rozbiorę roverka jeszcze raz, wybebeszę ten sterownik i sprawdzę wszystko po kolei w środku. Jeśli to potwierdzi lub wykluczy moją teorię - na pewno napiszę.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 20:53   

wellman, dzięki, bo nie mam zwyczaju oszukiwac :) A wysyłałem fotki, choć pewnie z tego co jest na obudowie nie wiele by sie dowiedział :) Tylko wtedy szlismy tropem uszkodzonego silnika u Ciebie, a byłem pewien ze ten jest ok, więc Ci sprzedałem. 2 tyg temu jeszcze pilismy w tym autku piwko i sie chłodzilismy :)

@Edit
Teraz tak sobie mysle bo ten temat mi siedzi w głowie i mam teorie spiskowe :P Nawet jeśli ktoś zmienił w tym aucie ten wentylator i wsadził od benzyny, a on w tym aucie działał. To czemu u kolegi nie działa?
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 21:01   

po 2003 montowane byly 2 biegowe do diesla
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 21:07   

No ten o którym mowa jest wymontowany z CDT 2000r
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 21:10   

Sam byłem święcie przekonany, że padł silnik. :-) Wyobraź sobie mój opad szczeny, gdy po rozłożeniu z czystej ciekawości podłączyłem go bezpośrednio pod aku i zaczął wiać! :P

Wiem też, że sterownik z wenta od Ciebie też jest sprawny, bo się nim dzisiaj bawiliśmy symulując na wtyczkach biegi i wszystko działa.

Co ciekawe na konektorach z samochodu też napięcie jest i - tak jak pisałem wcześniej - na przewodzie z klimy (opisanym na schemacie z RAVE jako "SWITCH TRINARY") po włączeniu "AUTO" na panelu pojawia się napięcie. Sterownik z kupionego wenta reaguje na to cichym pyknięciem, ale nie startuje wiatraka. Natomiast mój kompletnie milczy. '

To ciche "pyknięcie" dało mi do myślenia i dlatego zacząłem szukać więcej info o tym, co robi to PCB w moim sterowniku. No i teraz myślę, że może to jest tak, że za ten sygnał sterujący z ECM jest za słaby, żeby przełącznik zaskoczył. Tylko z drugiej strony - tak, jak piszesz Adasko, skoro działało w dieslu u Ciebie i działa u Kalafiora to czemu nie działa u mnie.... no i znowu głupieję.

Jak napisałem - w przyszłym tyg. rozbiorę to jeszcze raz. Zarezerwuję więcej czasu, wezmę porządny miernik i sprawdzę jak to tam wygląda.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 23:32   

Kurde, zebym wiedział wczesniej to bym Ci podesłał elektryke z tego auta do podmianki. Ale już w środę został sprzedany silnik z komputerem itd :(
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 17:45   

Czy to możliewe aby po niecałych 2 latach (w lata będą 25 maja) padł wymieniony rezystor? Dziś 1 dzień włączyłem kilmę i działa waiatrak na 2 biegu (bo głośny) i co jakiś czas się wyłącza. Miałem tak jak był walnięty właśnei ten rezystor i tereaz znowu polka z tym? Wtedy i klmę nabijałem bo myślałem z ejest mało czynnika. Wsio było. Czy klima musi się jakoś rozchodzić w tym nowym sezonie. Nie wiem czy znów to wymieniać bo wkurza okropnie. Jakbym samolotem leciał. W środku podczas jazdy po mieście słychać jak przechodzi na 2 bieg.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 18:09   

możliwe jeśli był słabej jakości , lub mógł lut puścić czy inne łączenie jakiego użyłeś
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 19:51   

Rezystor był dobrej jakości, polecany na forum. Ja sam tego nie robiłem tylko mi spec wymieniał. A czy takie objawy to tylko świadczą o awarii rezystora czy coś inne może być. Chłodzi normalnie, czynnik jest na pewno to co zostaje.... rezystor??
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 20:30   

markozalko napisał/a:
Czy klima musi się jakoś rozchodzić w tym nowym sezonie.
dla klimy nie ma nowego sezonu , ma być używana cały czas.
markozalko napisał/a:
czynnik jest na pewno
skąd taka pewność , przecież czynnika z czasem ubywa. Jeśli klima nie była używana przez zimę, to zacząłbym od testu klimy i jednak od wizyty w serwisie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 22:24   

SeniorA napisał/a:
markozalko napisał/a:
Czy klima musi się jakoś rozchodzić w tym nowym sezonie.
dla klimy nie ma nowego sezonu , ma być używana cały czas.
markozalko napisał/a:
czynnik jest na pewno
skąd taka pewność , przecież czynnika z czasem ubywa. Jeśli klima nie była używana przez zimę, to zacząłbym od testu klimy i jednak od wizyty w serwisie.


Jak 2 lata temu byłem aby sprawdzić klimę bo tez wentylator tak chodził to się okazało że klima jest i nic praktycznie nie ubyło. Okazał się walnięty rezystor. Teraz zakładam również że czynnik jest. Jechać znów i płacić 150 zl za to że spuszczą stary czynnik i dadzą nowy..... nie wiem czy warto. Klimy w zimę nie włączam, czasem sporadycznie aby sprężarkę włączyć i tyle.

[ Dodano: Sro Kwi 23, 2014 22:24 ]
Może faktycznie się wybiorę do serwisu. Zresztą od zeszłego lata sprężarka jakoś warczy przy hamowaniu a wyczytałem że przy braku czynnika też może się tak dziać. Nie pamiętam natomiast czy z braku czynnika wentylator będzie chodził na 2 biegu i co jakiś czas się włączał i wyłączał?
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 22:28   

Czynnik powinno się zmieniać co dwa lata, wiekszość producentów tak zaleca, a klimy używać powinno się przynajmniej raz w tygodniu aby czynnik dotarł do wszystkich uszczelek w układzie.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 23:36   

markozalko napisał/a:
warczy przy hamowaniu a wyczytałem że przy braku czynnika też może się tak dziać

Przy braku czynnika klima się nie włączy bo nie ma ciśnienia w układzie, a więc czujnik nie załączy sprężarki aby jej nie uszkodzić
_________________
75 Red Edition
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 06:48   

No to skoro przy braku czynnika (nie mówię o całkowitym tylko ubytku części) wentylator i tak powinien chodzić to wynika z tego, że rezystor padł. A sprężarka warczy bo może jej koniec nadchodzi.

[ Dodano: Czw Kwi 24, 2014 06:48 ]
A może te dźwięki wydaje łożysko sprężarki albo jakie na kole pasowym? Miałem dziś jechać na sprawdzenie klimy lecz jednak się uprę i najpierw sprawdzę rezystor. Nie daje mi spokoju, tylko czemu tak szybko padł?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 12:39   

może zbrakło mu chłodzenia? jak miałem wentylator z vectry z rezystorem to szybko sie upalił
_________________
75 Red Edition
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Kwi 25, 2014 18:40   

Mogło tak być. Wszystko wskazuje na upalony rezystor bo skoro wiatrak chodzi tylko że na 2 biegu to działa. Miałem tak samo 2 lata temu to mogę porównać. Narazie muszę poczekać na gościa co mi wymieniał rezystor wtedy bo go nie ma. Będzie po niedzieli to pojadę i powie co i jak i wówczas zamówię nowy rezystorek. Oby to był on. Choć jak czytałem temat jednego z forumowiczów to też tak miał, mimo miesieczenego nowego rezystora i też chodził mu 2 bieg. Za jakiś czas samo przeszło - grom wie czemu :)

[ Dodano: Pią Kwi 25, 2014 18:40 ]
Zastanawia mmnie jedna rzecz. Dziś było 21 stopni na zewnątrz. Włączyłem klimę na 20 stopni i wiatrak wchodził na 2 bieg po czym za kilka sekund się wyłączał i tak w koło. Nastawiłem temp. klimy na 16 stopni i wtedy wiatrak dawał non stop na 2 biegu. O co tu chodzi? Czy tak ma być z tą niższą temp.? Czy może jest coś nie tak z ciśnieneim w układzie i trzeb apojechać nabić ją a nie jest to wina rezystora?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 25, 2014 21:13   

Skoro temp na dworze była porównywalna do nastawionej to klima nie musi chodzić ciągle dla żądanej temp.Jak ustawiles 16 st to klima ma więcej do roboty żeby utrzymać żądaną temp.
_________________
75 Red Edition
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 08:21   

longer86 napisał/a:
Skoro temp na dworze była porównywalna do nastawionej to klima nie musi chodzić ciągle dla żądanej temp.Jak ustawiles 16 st to klima ma więcej do roboty żeby utrzymać żądaną temp.


To zrozumiałe ale wcześniej nawet jakbym na 16 stopni ustawił to nie chodziłoby na 2 biegu tylko non stop na 1. To może rezystor faktycznie, zobaczę.

[ Dodano: Nie Kwi 27, 2014 10:05 ]
Dziś stopni 10 i klima chodziła cały czas na 1 biegu. To ja już nie rozumiem :) czy to wina układu (mało czynnika) czy wina rezystora? Grom wie z czym najpierw jechać:(

[ Dodano: Pon Kwi 28, 2014 08:21 ]
Jednak pomyłka, jak jest 10 stopni 1 bieg wiatraka wcale nie działa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
jpawel Rover serii 75, MG ZT 57 Nie Sie 23, 2015 18:30
sash997
Brak nowych postów [R 75] Rezystor opornicy wentylatora???
taz87 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 14, 2013 19:10
robo
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora chłodnicy Kraków
andyhell Rover serii 75, MG ZT 37 Sro Sie 30, 2017 20:28
sash997
Brak nowych postów [MG ZT-T] Przegrzewanie się silnika
Mortal Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lip 14, 2011 23:03
kris-tofer
Brak nowych postów [75]Przegrzewanie silnika i
roverek Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Sty 27, 2017 15:40
roverek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink