Pomógł: 12 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 23:12
Dolacze do tematu , mam tez automat ale silnik 1,8 i z przykroscia musze stwierdzic , ze tym silnikiem moge jezdzic tylko spokojnie - wciskanie gazu jest zbyt malo efektowne . Wieksza pojemnosc dla automatu jest wskazana . Przyklad : kupilem wlasnie Chrysler Serbing Cabrio silnik 2,7 l 203 KM - skrzynia automat i tiptronik . Musze powiedziec ze jazda nim to frajda a przyspieszenie jak przejde na reczna jest super .I UWAGA - spalanie na trasie przy 120 km 7 l a w miescie 10 - 11 l czyli tyle samo co moj roverek - dolaczam zdjecie
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 23:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mayson, w "japońskich" roverach czyli takich jak mój czy twój kick-down sterowany jest mechanicznie i niezależnie od innych czynników gdy wdepniesz gaz w podłogę to skrzynia powinna szybko zredukować do bieg na którym przyśpieszanie będzie najbardziej efektywne. Po prostu od pedału gazu idzie dodatkowa linka do skrzyni biegów.
Tomek1212, w manualu jest podane co innego. Wg niego jest są podane jakieś wartości, przy których następuje dana reakcja elektroniki, powodująca zmiany przełożeń. Jeśli chcesz, to później wrzuce screen z tego (Dodam, że automat w R600 po `96 roku, jest bardziej "skomputeryzowany", niż w wersjach sprzed liftu - zniknął np. mechaniczny przełącznik trybu SPORT - jest on sterowany przez komputer).
Tyle wg mnie wynika z manuala. Sprawdzę jeszcze, czy jest ta druga linka przy pedale gazu.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Nie zauważyłem, że twój R jest z 98r. Być może jest tak jak mówisz, w starszych konstrukcjach był patent z linką, dokładnie to poprowadzona ona była od przepustnicy do skrzyni biegów.
Patrzyłem i nie ma u mnie drugiej linki przy pedale i przepustnicy. Wyczytałem w manualu, że elektronika skrzyni (TCM) jest podpięta pod czujnik położenia przepustnicy, czujnik prędkości wałków, czujnik ECT, ECM, jest procedura samodiagnozy, mogę sprawdzać i kasować błędy.
Co więcej, zerknąłem do manuala dla wersji `93-`95 i oto cytat z manuala:
"Sterowanie elektroniczne.
Układ sterowania składa siΠ z modułu TCM, czujników i 4 elektrozaworów. Przełàczanie biegów i blokowanie przekładni
hydrokinetycznej jest sterowane elektronicznie, zapewniajàc właÊciwe przeło×enie i wygodnà jazdΠ we wszystkich warunkach
drogowych.
Moduł TCM mieÊci siΠ pod osłonà słupka A, po stronie pasa×era."
Czyli R600 zawsze miał elektronikę sterującą automatem.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Elektronikę sterującą (dokładnie to cały komputer, podobny jak do silnika) jak najbardziej miały, w przeciwieństwie do automatu w roverowskim silniku 2,0 serii T gdzie wszystko było sterowane hydraulicznie.
Chodzi mi jedynie o funkcję kick-down, która sterowana była za pomocą linki.
Podobnie jest np u mnie w wersji 827 z japońskim silnikiem i skrzynią, gdzie komputer sterujący automatem jest wielkości małego laptopa, a odchodzi od niego pokaźna wiązka przewodów, a jednak kick-down sterowany jest poprzez linkę.
P , N i R może być wybierane tylko na postoju.Nigdy nie wolno przełączać dżwigni zmiany biegów na N podczas jazdy i tak jechać, ponieważ ciśnienie smarowania skrzyni spada prawie do zera , a to jest dla niej zabójcze. Przełączanie na postoju np. czerwonym na N lub P skraca żywotność tarczek sprzęgłowych
dobrze o tym wiedzieć bo spotkałem się z tym, że na światłach koleś wrzucał na N.
Czy możecie coś jeszcze napisać o ekonomicznej (jeżeli jest taka możliwość) jeździe z automatem? To jest mój pierwszy automat i dobrze by było wiedzieć jak się do tego zabrać
Póki co jestem bardzo zadowolony z mojego automatu (odpukać w niemalowane)
Koledze chodziło o to ,aby w czasie kiedy pojazd się toczy na kołach nie przerzucać na 'N'
Jak stoisz w korku,czy też na światłach możesz spokojnie wrzucić 'N'
Nie jest mi wiadome aby ,
SeniorA napisał/a:
Przełączanie na postoju np. czerwonym na N lub P skraca żywotność tarczek sprzęgłowych
mogło skrócić żywotność tarczek
Ostatnio zmieniony przez lysyxmv6 Wto Lis 01, 2011 18:15, w całości zmieniany 1 raz
Ostatnio po głowie chodzi mi takie pytanie. Czy jadąc autem ale bez jakiś demonicznych prędkości mogę przerzucić na "4" lub "3"? Przykładowo jadę po mieście i wiem że automat przerzucił na 5 i ręcznie zmienić mu na "4"?
Ostatnio po głowie chodzi mi takie pytanie. Czy jadąc autem ale bez jakiś demonicznych prędkości mogę przerzucić na "4" lub "3"? Przykładowo jadę po mieście i wiem że automat przerzucił na 5 i ręcznie zmienić mu na "4"?
Takie rzeczy robiłem jak miałem Chryslera 3.3 w automacie,i nic się nie działo.
Ale Roverka mam kilka dni i jeszcze nie próbowałem takiego zabiegu.
Moim zdaniem nic nie powinno sie stać,ale niech sie wypowiedzą Ci którzy to juz wypróbowali
Ostatnio po głowie chodzi mi takie pytanie. Czy jadąc autem ale bez jakiś demonicznych prędkości mogę przerzucić na "4" lub "3"? Przykładowo jadę po mieście i wiem że automat przerzucił na 5 i ręcznie zmienić mu na "4"?
Nic się nie stanie. Jak jedziesz za szybko i zabardzo ograniczasz bieg to skrzynia i tak nie zrzuci na niższy bieg.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lis 01, 2011 22:26
lysyxmv6 napisał/a:
Jak stoisz w korku,czy też na światłach możesz spokojnie wrzucić 'N'
Nie jest mi wiadome aby , SeniorA napisał/a:
Przełączanie na postoju np. czerwonym na N lub P skraca żywotność tarczek sprzęgłowych
mogło skrócić żywotność tarczek
"Neutral" nie powinno się włączać niepotrzebnie, bo skrzynia wtedy jest minimalnie smarowana i chłodzona, a tarczki wykonują nieptrzebną pracę i zużywają się. . Tryb N służy do holowania , przetaczania i wyłączania silnika.
ja N stosowałem jak miaem uszkodzony ręczny tzn, stawałem wrzucałem N by auto wpadło w jakiś dołek bądz się ustabilizowało i dopiero P, co do holowania to raz holowałem auto ze skrzynią aut. i niby można ale nie powinno się tego robić a ograniczenia są zależne od auta i są w instrukcji u mnie był to Ford Cougar i ograniczenie było z tego co pamiętam MAX 40km/h i odległość do 10km inaczej można uszkodzić skrzynie
_________________ Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
Rover 75 2,0V6
Witam,mam pytanie być może nie w temacie ale chciałbym zapytać na co trzeba zwrócić uwagę przy wymianie skrzyni automatycznej w 2.0 v6.Silnik ze skrzynią mam na wierzchu.Pytam pod kontem wycieku oleju itp. Z góry dziękuję za odpowiedzi.Pozdrawiam
Witam serdecznie , jestem szczęśliwym posiadaczem R75 od dzisiaj właściwie. 2 litrowa jednostka w automacie i tu moje dość prymitywne pytanie na które nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi, mianowicie kiedy można przełączać tryby pracy skrzyni normal/sport/winter? Podczas jazdy np przed planowanym wyprzedzaniem czy tylko na wyłączonym silniku?
Witam serdecznie , jestem szczęśliwym posiadaczem R75 od dzisiaj właściwie. 2 litrowa jednostka w automacie i tu moje dość prymitywne pytanie na które nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi, mianowicie kiedy można przełączać tryby pracy skrzyni normal/sport/winter? Podczas jazdy np przed planowanym wyprzedzaniem czy tylko na wyłączonym silniku?
...można i w czasie jazdy jak i na postoju ...na wyłączonym ten klawisz nie działa i tak trzeba odpalić motor
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Pozwoliłem sobie odkopać temat, żeby nie zakładać nowego.
Moje pytanie dotyczy trybu zimowego. Nie jest to mój pierwszy samochód z automatem ale każda marka rządzi się swoimi prawami. Chodzi o ogólne zasady używania tego trybu. Czy można przełączać w trakcie jazdy, czy jest jakieś ograniczenie prędkości? Czy można jechać dłużej czy używać tylko chwilowo?
Generalnie będę wdzięczny za wszelkie porady odnośnie tego trybu.
Pozwoliłem sobie odkopać temat, żeby nie zakładać nowego.
Moje pytanie dotyczy trybu zimowego. Nie jest to mój pierwszy samochód z automatem ale każda marka rządzi się swoimi prawami. Chodzi o ogólne zasady używania tego trybu. Czy można przełączać w trakcie jazdy, czy jest jakieś ograniczenie prędkości? Czy można jechać dłużej czy używać tylko chwilowo?
Generalnie będę wdzięczny za wszelkie porady odnośnie tego trybu.
Przełączaj kiedy chcesz. Różnica jest tylko w tym że rusza z 2 i zmienia biegi przy trochę niższych obrotach. Z racji ze to kiedy są zmieniane biegi mocno zależy od sposobu użycia pedału gazu ja tego praktycznie nie używam.
Ja włączam zawsze jak jest spora ilość świeżego śniegu na drodze i występuje ryzyko uślizgu kół na zakrętach skrzyżowaniach, auto lepiej się trzyma drogi i nie mieli kołami niepotrzebnie,nawet jak się chce wymusić poślizg to nie jest tak łatwo idzie po śniegu wtedy jak burza dlatego też dobrze go włączyć na zaśnieżonym parkingu sterownik ogranicza wtedy moment na kołach oraz rusza z 2 biegu. Widzę że nie tylko w Rzeszowie dzisiaj dowaliło dobrze śniegiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum