Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Automatyczna skrzynia biegów - porady i wskazówki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Automatyczna skrzynia biegów - porady i wskazówki
Autor Wiadomość
marynabiala 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 23:12   

Dolacze do tematu , mam tez automat ale silnik 1,8 i z przykroscia musze stwierdzic , ze tym silnikiem moge jezdzic tylko spokojnie - wciskanie gazu jest zbyt malo efektowne . Wieksza pojemnosc dla automatu jest wskazana . Przyklad : kupilem wlasnie Chrysler Serbing Cabrio silnik 2,7 l 203 KM - skrzynia automat i tiptronik . Musze powiedziec ze jazda nim to frajda a przyspieszenie jak przejde na reczna jest super .I UWAGA - spalanie na trasie przy 120 km 7 l a w miescie 10 - 11 l czyli tyle samo co moj roverek - dolaczam zdjecie
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 23:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 23:32   

Mayson, w "japońskich" roverach czyli takich jak mój czy twój kick-down sterowany jest mechanicznie i niezależnie od innych czynników gdy wdepniesz gaz w podłogę to skrzynia powinna szybko zredukować do bieg na którym przyśpieszanie będzie najbardziej efektywne. Po prostu od pedału gazu idzie dodatkowa linka do skrzyni biegów.
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 13:01   

Tomek1212, w manualu jest podane co innego. Wg niego jest są podane jakieś wartości, przy których następuje dana reakcja elektroniki, powodująca zmiany przełożeń. Jeśli chcesz, to później wrzuce screen z tego (Dodam, że automat w R600 po `96 roku, jest bardziej "skomputeryzowany", niż w wersjach sprzed liftu - zniknął np. mechaniczny przełącznik trybu SPORT - jest on sterowany przez komputer).

Tyle wg mnie wynika z manuala. Sprawdzę jeszcze, czy jest ta druga linka przy pedale gazu.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 14:52   

Nie zauważyłem, że twój R jest z 98r. Być może jest tak jak mówisz, w starszych konstrukcjach był patent z linką, dokładnie to poprowadzona ona była od przepustnicy do skrzyni biegów.
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 16:33   

Patrzyłem i nie ma u mnie drugiej linki przy pedale i przepustnicy. Wyczytałem w manualu, że elektronika skrzyni (TCM) jest podpięta pod czujnik położenia przepustnicy, czujnik prędkości wałków, czujnik ECT, ECM, jest procedura samodiagnozy, mogę sprawdzać i kasować błędy.

Co więcej, zerknąłem do manuala dla wersji `93-`95 i oto cytat z manuala:

"Sterowanie elektroniczne.
Układ sterowania składa siΠ z modułu TCM, czujników i 4 elektrozaworów. Przełàczanie biegów i blokowanie przekładni
hydrokinetycznej jest sterowane elektronicznie, zapewniajàc właÊciwe przeło×enie i wygodnà jazdΠ we wszystkich warunkach
drogowych.
Moduł TCM mieÊci siΠ pod osłonà słupka A, po stronie pasa×era."


Czyli R600 zawsze miał elektronikę sterującą automatem.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 11:30   

Elektronikę sterującą (dokładnie to cały komputer, podobny jak do silnika) jak najbardziej miały, w przeciwieństwie do automatu w roverowskim silniku 2,0 serii T gdzie wszystko było sterowane hydraulicznie.
Chodzi mi jedynie o funkcję kick-down, która sterowana była za pomocą linki.

Podobnie jest np u mnie w wersji 827 z japońskim silnikiem i skrzynią, gdzie komputer sterujący automatem jest wielkości małego laptopa, a odchodzi od niego pokaźna wiązka przewodów, a jednak kick-down sterowany jest poprzez linkę.
 
 
 
lysyxmv6 




Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 16
Skąd: Sobótka



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 11:48   

owcze napisał/a:
SeniorA napisał/a:
P , N i R może być wybierane tylko na postoju.Nigdy nie wolno przełączać dżwigni zmiany biegów na N podczas jazdy i tak jechać, ponieważ ciśnienie smarowania skrzyni spada prawie do zera , a to jest dla niej zabójcze. Przełączanie na postoju np. czerwonym na N lub P skraca żywotność tarczek sprzęgłowych


dobrze o tym wiedzieć bo spotkałem się z tym, że na światłach koleś wrzucał na N.
Czy możecie coś jeszcze napisać o ekonomicznej (jeżeli jest taka możliwość) jeździe z automatem? To jest mój pierwszy automat i dobrze by było wiedzieć jak się do tego zabrać ;)
Póki co jestem bardzo zadowolony z mojego automatu ;) (odpukać w niemalowane)


Koledze chodziło o to ,aby w czasie kiedy pojazd się toczy na kołach nie przerzucać na 'N'
Jak stoisz w korku,czy też na światłach możesz spokojnie wrzucić 'N'
Nie jest mi wiadome aby ,
SeniorA napisał/a:
Przełączanie na postoju np. czerwonym na N lub P skraca żywotność tarczek sprzęgłowych
mogło skrócić żywotność tarczek
Ostatnio zmieniony przez lysyxmv6 Wto Lis 01, 2011 18:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 01, 2011 17:52   

Ostatnio po głowie chodzi mi takie pytanie. Czy jadąc autem ale bez jakiś demonicznych prędkości mogę przerzucić na "4" lub "3"? Przykładowo jadę po mieście i wiem że automat przerzucił na 5 i ręcznie zmienić mu na "4"?
 
 
lysyxmv6 




Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 16
Skąd: Sobótka



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 18:07   

xROnx napisał/a:
Ostatnio po głowie chodzi mi takie pytanie. Czy jadąc autem ale bez jakiś demonicznych prędkości mogę przerzucić na "4" lub "3"? Przykładowo jadę po mieście i wiem że automat przerzucił na 5 i ręcznie zmienić mu na "4"?


Takie rzeczy robiłem jak miałem Chryslera 3.3 w automacie,i nic się nie działo.
Ale Roverka mam kilka dni i jeszcze nie próbowałem takiego zabiegu.
Moim zdaniem nic nie powinno sie stać,ale niech sie wypowiedzą Ci którzy to juz wypróbowali :)
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 01, 2011 19:18   

xROnx napisał/a:
Ostatnio po głowie chodzi mi takie pytanie. Czy jadąc autem ale bez jakiś demonicznych prędkości mogę przerzucić na "4" lub "3"? Przykładowo jadę po mieście i wiem że automat przerzucił na 5 i ręcznie zmienić mu na "4"?


Nic się nie stanie. Jak jedziesz za szybko i zabardzo ograniczasz bieg to skrzynia i tak nie zrzuci na niższy bieg.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 22:26   

lysyxmv6 napisał/a:
Jak stoisz w korku,czy też na światłach możesz spokojnie wrzucić 'N'
Nie jest mi wiadome aby , SeniorA napisał/a:
Przełączanie na postoju np. czerwonym na N lub P skraca żywotność tarczek sprzęgłowych
mogło skrócić żywotność tarczek
"Neutral" nie powinno się włączać niepotrzebnie, bo skrzynia wtedy jest minimalnie smarowana i chłodzona, a tarczki wykonują nieptrzebną pracę i zużywają się. . Tryb N służy do holowania , przetaczania i wyłączania silnika.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
surek16 




Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Piotrków Tryb.

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 01:27   

ja N stosowałem jak miaem uszkodzony ręczny tzn, stawałem wrzucałem N by auto wpadło w jakiś dołek bądz się ustabilizowało i dopiero P, co do holowania to raz holowałem auto ze skrzynią aut. i niby można ale nie powinno się tego robić a ograniczenia są zależne od auta i są w instrukcji u mnie był to Ford Cougar i ograniczenie było z tego co pamiętam MAX 40km/h i odległość do 10km inaczej można uszkodzić skrzynie
_________________
Opel Astra F 1,4>Mercedes W202 C180>Ford Cougar 2,5V6>Mercedes W210 E280>
!! Rover 75 2,0V6 !!
 
 
marius47wp 



Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 2
Skąd: rogozno



Wysłany: Wto Maj 22, 2012 11:32   

Witam,mam pytanie być może nie w temacie ale chciałbym zapytać na co trzeba zwrócić uwagę przy wymianie skrzyni automatycznej w 2.0 v6.Silnik ze skrzynią mam na wierzchu.Pytam pod kontem wycieku oleju itp. Z góry dziękuję za odpowiedzi.Pozdrawiam
 
 
Ashtarr 



Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 2
Skąd: Jastrzębie-Zdrój



Wysłany: Czw Lip 18, 2013 16:41   

Witam serdecznie , jestem szczęśliwym posiadaczem R75 od dzisiaj właściwie. 2 litrowa jednostka w automacie i tu moje dość prymitywne pytanie na które nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi, mianowicie kiedy można przełączać tryby pracy skrzyni normal/sport/winter? Podczas jazdy np przed planowanym wyprzedzaniem czy tylko na wyłączonym silniku?
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 18, 2013 18:39   

Ashtarr napisał/a:
Witam serdecznie , jestem szczęśliwym posiadaczem R75 od dzisiaj właściwie. 2 litrowa jednostka w automacie i tu moje dość prymitywne pytanie na które nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi, mianowicie kiedy można przełączać tryby pracy skrzyni normal/sport/winter? Podczas jazdy np przed planowanym wyprzedzaniem czy tylko na wyłączonym silniku?


...można i w czasie jazdy jak i na postoju ...na wyłączonym ten klawisz nie działa i tak trzeba odpalić motor
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Sro Sty 04, 2017 11:04   

Pozwoliłem sobie odkopać temat, żeby nie zakładać nowego.
Moje pytanie dotyczy trybu zimowego. Nie jest to mój pierwszy samochód z automatem ale każda marka rządzi się swoimi prawami. Chodzi o ogólne zasady używania tego trybu. Czy można przełączać w trakcie jazdy, czy jest jakieś ograniczenie prędkości? Czy można jechać dłużej czy używać tylko chwilowo?
Generalnie będę wdzięczny za wszelkie porady odnośnie tego trybu.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 04, 2017 14:57   

Koenig napisał/a:
Pozwoliłem sobie odkopać temat, żeby nie zakładać nowego.
Moje pytanie dotyczy trybu zimowego. Nie jest to mój pierwszy samochód z automatem ale każda marka rządzi się swoimi prawami. Chodzi o ogólne zasady używania tego trybu. Czy można przełączać w trakcie jazdy, czy jest jakieś ograniczenie prędkości? Czy można jechać dłużej czy używać tylko chwilowo?
Generalnie będę wdzięczny za wszelkie porady odnośnie tego trybu.


Przełączaj kiedy chcesz. Różnica jest tylko w tym że rusza z 2 i zmienia biegi przy trochę niższych obrotach. Z racji ze to kiedy są zmieniane biegi mocno zależy od sposobu użycia pedału gazu ja tego praktycznie nie używam.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 04, 2017 15:47   

Z tego co czytałem to nie jest zalecane jeżdżenie na trybie zimowym jak nie ma takiej potrzeby - mocno wtedy obciążasz skrzynię.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 04, 2017 16:36   

Tak jak chłopaki piszą, włączsz kiedy chcesz - auto rusza z 2jki, łagodniej przepina biegi i ogólnie miło pomyka po śniegu :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 04, 2017 16:56   

Ja włączam zawsze jak jest spora ilość świeżego śniegu na drodze i występuje ryzyko uślizgu kół na zakrętach skrzyżowaniach, auto lepiej się trzyma drogi i nie mieli kołami niepotrzebnie,nawet jak się chce wymusić poślizg to nie jest tak łatwo :D idzie po śniegu wtedy jak burza :D dlatego też dobrze go włączyć na zaśnieżonym parkingu :D sterownik ogranicza wtedy moment na kołach oraz rusza z 2 biegu. Widzę że nie tylko w Rzeszowie dzisiaj dowaliło dobrze śniegiem :mrgreen:
_________________
:pisze:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia biegów
Jarek1984 Rover serii 75, MG ZT 25 Czw Sty 26, 2017 21:32
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia biegów
wdzaman Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Cze 29, 2016 21:09
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia biegów
niqel Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Kwi 10, 2010 21:28
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia biegów. Pyt. o program E
dodinho Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lis 13, 2013 15:58
dodinho



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink