Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Odpowietrznik wysprzęglika - naprawa, odpowietrzanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Odpowietrznik wysprzęglika - naprawa, odpowietrzanie
Autor Wiadomość
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Sro Paź 03, 2007 11:33   [R75] Odpowietrznik wysprzęglika - naprawa, odpowietrzanie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam
problem mój polega na tym iż już drugi raz zapowietrzyło mi się sprzęgło pierwszy raz zrobił mi to mechanik i myślałem że będzie dobrze a tu klops po około miesiącu zapowietrza się drugi raz . Postanowiłem odpowietrzyć je sam odkręciłem korek przy pedale sprzęgła dolałem płyny zakręciłem i nic więc zrobiłem tak jak kiedyś robiłem to w starym AUDI 5000S spuściłem cały płyn do zera i zacząłem wpuszczać strzykawką przez odpowietrznik przy skrzyni biegów. Po przeprowadzonym zabiegu odpowietrzania sprawdziłem czy sprzęgło działa ? I działało ale strasznie ciężko zacząłem więc czytać na forum co z tym zrobić i nic nie znalazłem na ten temat ale znalazłem że Marian_K Klubowicz też boryka się z twardym sprzęgłem cytat „A tak swoją drogą, to cały układ wysprzęglania to chyba największa wada tego auta. Kto by pomyślał, żeby w takiej gablocie sprzęgło chodziło tak fatalnie ciężko!!! Nie spotkałem jeszcze auta, w którym trzeba byłoby użyć tyle siły. Zawsze ilekroć pojeżdżę innym autem, a potem przesiądę się do swojego samochodu to mnie trafia po prostu . Ale cóż - trzeba z tym żyć. ''
Otóż chyba nie trzeba , następnego dnia nie darowałem i spuściłem trochę płynu a zrobiłem to w następujący sposób założyłem wężyk ze strzykawką na odpowietrznik przy skrzyni odkręciłem go delikatnie i odessałem jakieś 10 cm płynu zakręciłem i git sprzęgło jest idealne tzn bierze tak jak powinno brać chodzi lekko i wszystko jest super z małym ALE czemu mi się zapowietrza??
_________________
PoTrolu
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Lut 18, 2012 17:02, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 03, 2007 11:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Paź 03, 2007 11:43   

potrolu napisał/a:
sprzęgło jest idealne tzn bierze tak jak powinno brać chodzi lekko
:shock: :shock: :shock:
Jak dobrze pójdzie to jeszcze dziś (najdalej jutro) będę testował Twoją metodę, chociaż tak naprawdę, to nie bardzo rozumiem dlaczego miałoby to pomóc :idea: .

Jeśli chodzi o to dlaczego Ci się zapowietrza, to może masz uszkodzone połączenie pompki i wysprzęglika (pod akumulatorem) lub sam wysprzęglik.

Jakie masz objawy tego zapowietrzenia?
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 03, 2007 11:48   

potrolu napisał/a:
wszystko jest super z małym ALE czemu mi się zapowietrza??

Nieszczelność przewodów, pompy lub wysprzęglika.
U mnie w pierwszym R623 rozszczelniła się pompa - trzeba było wymienić.
W drugim R623 dmuchałem na zimne - wymieniłem pompę, gdy tylko zaczęło być widać wyciek, ale po wymianie pompy mechanicy źle dokręcili przewód pompa-wysprzęglik przy pompie i sprzęgło się zapowietrzało. Po reklamacji wszystko jest już ok.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Sro Paź 03, 2007 13:18   

witam
co jest najśmieszniejsze że nigdzie nie widać wycieku tylko na odpowietrzniku przy skrzyni widać jakby się delikatnie pocił ale jeszcze poobserwuję
pozdro
_________________
PoTrolu
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Paź 03, 2007 13:24   

potrolu napisał/a:
witam
co jest najśmieszniejsze że nigdzie nie widać wycieku tylko na odpowietrzniku przy skrzyni widać jakby się delikatnie pocił ale jeszcze poobserwuję
pozdro
I pewnie tam Ci się zapowietrza - stąd takie opory łapy sprzęgła, bo po pierwsze w tłoczku, a po drugie bardzo blisko niej to zapowietrzanie następuje , spróbuj jeszcze wykręcić całkiem odpowietrznik i sprawdzić go organoleptycznie, może nadaje się do wymiany.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 03, 2007 13:31   

potrolu napisał/a:
tylko na odpowietrzniku przy skrzyni widać jakby się delikatnie pocił

Jeśli się delikatnie poci, to w drugą stronę może spokojnie wpuszczać powietrze.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 10:29   

witam
A tak swoją drogą czy ktoś może mi wytłumaczyć czemu zakrętka na pompce ma malutką dziurkę i do czego jest tam w środku taka dziwna uszczelka w kształcie "koszyczka" ??
ma mój gust tam twoży się jakaś poduszka powietrzna i jak było za dużo płynu to po prostu jej nie było i dla tego sprzęgło chodziło bardzo ciężko , powiedzcie jaka jest zasada działania tego sprzęgła??
_________________
PoTrolu
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 11:01   

potrolu napisał/a:
czy ktoś może mi wytłumaczyć czemu zakrętka na pompce ma malutką dziurkę
Ta malutka dziurka służy właśnie do odpowietrzania układu pompka sprzęgła-wysprzęglik: odkręcamy tą nakrętkę (luzujemy), naciskamy pedał sprzęgła - przez wspomnianą dziurkę wypływa odrobina płynu, zakręcamy nakrętkę, dolewamy płyn do pompki sprzęgła, podnosimy pedał sprzęgła, odkręcamy nakrętkę itd. kilkakrotnie... Można też zrobić to tak, jak Ty wcześniej opisałeś - czyli wtłoczyć płyn w drugą stronę. Gdyby nie było tej dziurki w zakrętce, to jak zmieniłbyś płyn w układzie (czyli w efekcie odpowietrzył)?

potrolu napisał/a:
do czego jest tam w środku taka dziwna uszczelka w kształcie "koszyczka" ?
Szczerze powiedziawszy to nie odkręcałem tej nakrętki całkowicie, więc nie wiem jak to wygląda.

potrolu napisał/a:
jaka jest zasada działania tego sprzęgła?
Hmm... jak w każdym samochodzie z hydraulicznym układem sprzęgła: po naciśnięciu pedału sprzęgła pompka sprzęgła "tłoczy" płyn do wysprzęglika, ruchomy element wysprzęglika wysuwa się przesuwając docisk sprzęgła, następuje wysprzęglenie - ot co...
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem :wink: .

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 11:55   

HMM
u mnie aby dolać płyny trzeba odkręcić całą nakrętkę i wyjąć tą gumę która jest w środku w jest ona w kształcie rozwiniętej prezerwatywy dolewając płynu trzeba to wyjąć, ponieważ jak tego się nie wyjmę to płyn będzie w środku tzw prezerwatywy i nie będzie to spełniało żadnego zadania bo ona jest szczelna i nie puści płynu dalej do układu
_________________
PoTrolu
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 12:10   

Ale dałem czadu - dopiero teraz doczytałem, że chodzi o zakrętkę na pompce.... Ja pisałem o zakrętce na przewodzie wychodzącym z wysprzęglika (pod akumulatorem). Przepraszam, jestem dziś trochę nieprzytomny (chory). Moja wina, moja wina :cry: .

Uszczelka ma zadanie uszczelniać, czyli zabezpieczać, aby płyn z pompki nie wylewał się na nogi kierowcy :mrgreen: . Spróbuj wyjąć uszczelkę i wcisnąć sprzęgło - zobaczysz jak będzie chlapać.
Kształt prezerwatywy powoduje, że płyn może swobodnie zmieniać swoją objętość (np. pod wpływem temperatury), a dziurka w zakrętce mu to umożliwia. Gdyby nie było dziurki to między zakrętką a uszczelką tworzyłaby się "poduszka powietrzna", która stanowiłaby opór dla "rozszerzającej lub zwężającej" się cieczy.

Swoją drogą można byłoby zrobić testy i np. wyjąć tą nietypową uszczelkę i zastąpić ją czymś sztywnym, nieodkształcalnym - ciekaw jestem co z tego wyjdzie... Może kiedyś pokombinuję.

Jeśli chodzi o tą nietypową uszczelkę, to ciekaw jestem jak jest w innych autach... niestety nie mam żadnego doświadczenia :sad: .

Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam za czytanie bez zrozumienia!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 12:17   

myślę, ze chodzi tu bardziej o zmiany ilości płynu w zbiorniczku podczas wciskania i cofania tłoczka ;)
są chyba dość gwałtowne, i jakby było coś sztywnego, to wysprzęglanie mogłoby się zapowietrzać, a i pewnie zrzucałoby koreczek ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 13:04   

Marian_K napisał/a:
Jeśli chodzi o tą nietypową uszczelkę, to ciekaw jestem jak jest w innych autach... niestety nie mam żadnego doświadczenia .


Jak pisałem wcześniej miałem kiedyś AUDI 5000S i tam było troszeczkę inaczej a mianowicie nie było zbiorniczka na płyn tylko bezpośrednio z pompki wychodził przewód do naczynka na pompie hamulcowej więc i do hamulców i do sprzęgła był ten sam zbiorniczek i nie było tam żadnych uszczelek zresztą tak jak w roverze też nie ma w zbiorniczku na płyn od hamulców. A tak swoją drogą Marian_K napisz czy przetestowałeś moją metodę z wyssaniem odrobiny płynu poprzez odpowietrznik przy skrzyni
PS. nie odkręcaj zakrętki w zbiorniczku na płyn.
pozdro
_________________
PoTrolu
Ostatnio zmieniony przez potrolu Czw Paź 04, 2007 13:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 13:11   

potrolu napisał/a:
Marian_K napisz czy przetestowałeś moją metodę z wyssaniem odrobiny płynu poprzez odpowietrznik przy skrzyni
Jeszcze nie - choroba mnie dopadła i nie bardzo miałem ochotę schodzić do garażu. Nie wiem czy dziś mi się uda, ale jak tylko to zrobię, to na pewno dam znać.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
wieslaw_b. 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 64
Skąd: Sulechów



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 15:06   

A tak przy okazji JAKI płyn należy dolewać do pompy sprzęgłowej. Podejrzewam że będę musiał dolać bo sprzęgło bierze na samym dole a gąbka na obudowie nad pedałami jest trochę mokra. :cry:
Ktoś na forum wypowiadał się że po dolaniu DOT-4 musiał wymieniać pompę i wysprzęglik bo "poszły" uszczelki, czy to możliwe??
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 15:20   

Wiesław B. napisał/a:
JAKI płyn należy dolewać do pompy sprzęgłowej
Dowolny płyn hamulcowy o specyfikacji DOT-4
Cytat:
Ktoś na forum wypowiadał się że po dolaniu DOT-4 musiał wymieniać pompę i wysprzęglik bo "poszły" uszczelki,
Ten opis dotyczył płynu DOT-5.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 16:13   

Z tego co wyczytałem na zakrętce od zbiorniczka na pompce to pisze żeby lać DOT 3.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 16:50   

Rowan napisał/a:
Z tego co wyczytałem na zakrętce od zbiorniczka na pompce to pisze żeby lać DOT 3.
jeśli zalecony przez producenta jest płyn hydrauliczny DOT3 to i tak śmiało i bez żadnych obaw w jego miejsce można zastosować DOT4 lub DOT5.1, które to są następcami wymienionego płynu ...
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 22:15   

witam
co do płynu się zgadzam z giewu ale mam znowu problem otóż dzisiaj około 22 skończyło mi się sprzęgło tzn pedał został w podłodze dobrze że to było blisko garażu mojego taty więc odpowietrzyłem metodą odessania powietrza ,a następnie wtłoczenia przez odpowietrznik płynu dot 4, sprzęgło znowu działa jak należy ale co to może być za cholera że ono mi się tak zapowietrza?? mam pytanko czy da się kupić sam odpowietrznik razem z tą rureczką z wysprzęglika ??
_________________
PoTrolu
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 12:01   

potrolu napisał/a:
co to może być za cholera że ono mi się tak zapowietrza??
Musi być gdzieś dziurka/nieszczelność w układzie. Ubywa Ci płynu w zbiorniczku przy pompce?

Napisałeś, że:
potrolu napisał/a:
odpowietrzyłem metodą odessania powietrza ,a następnie wtłoczenia przez odpowietrznik płynu dot 4
Nie bardzo wiem co znaczy: "odpowietrzyłem metodą odessania powietrza"? Pęcherzyki powietrza mogą być w wysprzęgliku, wężykach, pompce - więc nie bardzo wiem jak można je odessać...
Ja spróbowałbym odpowietrzyć, tak jak napisałem wyżej - czyli dolewanie płynu do zbiorniczka przy pompce i wypompowywanie starego przez odpowietrznik. Kilka/kilkanaście takich ruchów zamieni stary płyn na nowy. Jak to nie pomoże, to musi być nieszczelność...

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 18:02   

a zastanawiałeś sie nad tym czy aby nie masz padniętej pompki??. Zapowietrzać ci sie może jedynie przez pompke , wysprzęglik albo odpowietrznik - jeżeli wśród wymienionych jest gdzieś wilgotna od płynu to na bank tam sie zapowietrza, ale może też być już na umarciu sama pompka- ona też daje taki efekt zapowietrzania.
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Odpowietrznik wysprzęglika
Vickers Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Kwi 20, 2013 15:24
radi
Brak nowych postów [R 75 ] cieknący odpowietrznik wysprzęglika sprzęgła
borsuk88 Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Cze 03, 2013 18:10
borsuk88
Brak nowych postów [R75] odpowietrznik sprzegła
Dargor Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Gru 11, 2017 17:03
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Odpowietrznik Sprzegla
sqiddy25 Rover serii 75, MG ZT 23 Wto Sty 28, 2014 10:18
kalafior
Brak nowych postów [R75] Odpowietrznik płynu chłodzącego
tomi00777 Rover serii 75, MG ZT 25 Pią Sie 08, 2014 17:14
domel101



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink