Forum Klubu ROVERki.pl :: [polonez 1.8 16v k-series] Swap. 1.8 16v w polonezie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:22
[polonez 1.8 16v k-series] Swap. 1.8 16v w polonezie
Autor Wiadomość
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Pią Sie 27, 2010 11:22   

zmieniłem silnik i problem się rozwiązał :P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 27, 2010 11:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pezetfso 



Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 12:43   

Masz jeszcze inna opcje.
Możesz wsadzić skrzynie od 1,4 - zostaje Ci ponad 200 funtów, lecz zainwestować musisz w spiekane sprzegło (koszt okolo 350 zł) pomimo calego gadania ze sie zerwie most - uwierz mi nie, dopoki nie bedziesz strzelał z sprzegła lub palił gumy
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 13:09   

masz polonezika z vvc? ;> może coś więcej napiszesz o nim? ;>
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
pezetfso 



Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 08:09   

Markzo napisał/a:
masz polonezika z vvc? ;> może coś więcej napiszesz o nim? ;>

Polonez jest w trkacie realizacji, jak narazie użeram sie z elektryką (chyba nie odblokowali mi immo, silnik leży narazie na zewnątrz i w sobotę próbowaliśmy go odpalić i niestety dupa.
No może wybiegłem w przyszłość z tym, że już jest. mechanicznie jest przerobiona miska od 1,4 , wsadzone spiekane sprzęgło, zamach od od 1,8 po przetoczeniu na średnice od 1,4 żeby wchodziło w dzwon od skrzyni poldorovera, mocowania pod łapy. jeżeli uda sie mojemy magikowi dotrzec o co chodzi z brakiem iskry to zacznie sie wywalanie 1,4, spawanie ramy i wsadzanie 1,8 vvc
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 18:59   

U mnie już silnik był wsadzony i pojeździł. niestety po kilkudziesięciu kilometrach zaczął kopcić, więc zabrałem się za remont. Pierścienie na trzecim cylindrze powiedziały papa. Mimo wszystko postanowiłem nie kupować samych pierścionków, lecz kupiłem nowe tuleje, tłoki z pierścieniami i sworznie. Kupiłem tez uszczelkę nowego typu, nową magistralę olejową i termostat prt. Niestety, problem jest z wałem. Za bardzo porysowany. Szukam czegoś dobrego, ewentualnie pozostaje mi gdzieś kupić nowy wał...


A co do zamachu, to mam też z freelandera, ale nie wchodzi do dzwona, w związku z tym zakupiłem zamach z rovera 1.6 i przełożyłem koronkę pod cpwk. Teraz mam sprzęgło 200mm
 
 
pezetfso 



Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 19:27   

Seba_OBR napisał/a:



A co do zamachu, to mam też z freelandera, ale nie wchodzi do dzwona, w związku z tym zakupiłem zamach z rovera 1.6 i przełożyłem koronkę pod cpwk. Teraz mam sprzęgło 200mm


no ja za zbyt pochopnie się złapałem roboty i wydałem 400 zl na toczenie zamachu zamiast kupić od 1,4 lub 1,6.
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 21:10   

Robi wrażenie. Jestem ciekaw jak będzie śmigał ten polonez. W razie czego prace nad moim polonezem mozna oglądać tutaj:

www.obrgarages.blox.pl
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Maj 09, 2011 10:05   

pezetfso napisał/a:
Seba_OBR napisał/a:



A co do zamachu, to mam też z freelandera, ale nie wchodzi do dzwona, w związku z tym zakupiłem zamach z rovera 1.6 i przełożyłem koronkę pod cpwk. Teraz mam sprzęgło 200mm


no ja za zbyt pochopnie się złapałem roboty i wydałem 400 zl na toczenie zamachu zamiast kupić od 1,4 lub 1,6.


A jakie sprzęgło teraz tam siedzi?? 200mm czy 215??

A tu artykuł o wspominanej skrzyni N9 z forda:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20856.0
W UK oryginalny dzwon do tej skrzyni i silnika K to jakieś 250-300Ł ale w wersji LHD (linka sprzęgła z innej strony itditp).
 
 
 
Pies 




Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 10
Skąd: Sanok



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 22:26   LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku

Witam podepnę się do tematu, bo właśnie przerabiam temat ze swapem na 1.8 w moim poldku i...oczywiście mam problem, a mój mechanik już tego nie ogarnia i rozkłada ręce!

Dół silnika jest od MG F VVC i połączyłem go z głowicą od 416. Problem jest w tym, że silnik ciężko pali, rozrusznik troszkę ciężej obraca, a sam silnik dostaje LEWYCH obrotów jak się "puści kluczyk" rozumiem, że to przez zapłon, ale dlaczego tak się dzieje? Jak już zaskoczy to chodzi prawie normalnie. Prawie, bo na wolnych się dość mocno dławi potem się już wkręca szybko. Dodam, że mam wtryski od Sierry 2.0 DOHC (dane różnie mówią że mają raz 190cc inne 210cc) na silniku 1.6 z 416 na tych wtryskach też troszkę się dławił, ale nie było to uciążliwe. Nie wiem czy te lewe obroty z tym dławieniem mają coś wspólnego czy nie? Czy już lepiej dać z powrotem wtryski z 1.4? Oczywiście znajdę temat jakie wtryski są najlepsze te z Opla 2.0 8V czy tam z jakiegoś sportowego MG, ale muszę poszukać i jeszcze je zakupić, a to trochę potrwa.
Z góry dzięki za odpowiedź.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 22:52   

jest szansa ze zle spiales walki glowicy - na kolkach pasowych sa znaczki in-ex

musisz ustawic kola na walku od ssaka na in ( kolek w walku ) a na wydechu na ex ( tez kolkiem )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Pies 




Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 10
Skąd: Sanok



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 22:47   

Rozrząd niby OK. A czy może to być wina czujnika położenia wału? Do tego dołu 1.8 został wkręcony czujnik razem z kołem zamachowym od 1.4. Czy on dobrze sczytuje informacje? Bo może przez niego coś zapłon szwankuje?

[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 22:47 ]
Jeszcze jedno mam się zapytać:
Czy kołek centrujący koło zamachowe na wale korbowym jest wszędzie takie same tzn. 1.4 1.6 1.8 K16, a w szczególności 1.8VVC? Czy nie jest przesunięty np. parę stopni, aby mógł sterować zmiennymi fazami?
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 22:49   

Ja kiedyś miałem problem z odpaleniem silnika ale to przez odwrotne nabicie palca rozdzielacza na wałku ssącym. mialem zapłony w kolejności odwrotnej i kichanie w dolot i strzelanie w wydech. Zamiana przewodów o 180 stopni pomogła.

W twoim przypadku zacząłbym od sprawdzenia rozrządu, Potem sprawdzić zapłon. Jak masz to podmień CPWK moze uszkodził się przy przekładce.

Napisz co i jak to będziemy dumać dalej.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 28, 2011 23:27   

Pies ja ci zostawilem poldka na wtryskach od 1,6 jak cos. najpierw spróbuj na nich czy bedzie ok. dodam ze filtr paliwa chyba nigdy nie byl wymieniany. a poldek w ma juz ponad 350tys na liczniku. dlatego go nie wymienialem bo chodzil w wiekszosci na gazie
 
 
 
Pies 




Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 10
Skąd: Sanok



Wysłany: Sro Cze 29, 2011 19:31   

Polofix witam! Mam te wtryski cały czas - tak pisze, że od 1.4 bo są takie same jak w 1.6 końcówka numeru chyba ...749.
Jak wywaliłem gaz to filtr paliwa wymieniłem, było z nim trochę darcia ale się udało. Tera ma jakieś 12tys. km.

[ Dodano: Sro Cze 29, 2011 19:31 ]
Koledzy mechanik dzwoni dzisiaj do mnie i mi oświadcza: "CUDOWNE OCALENIE", że Poldka po nocy z rana odpalił i chodzi bez zarzutu i rzeczywiście przyjechałem i tak jest. Nie ma problemu z zapaleniem, nie kicha, nie prycha wszystko idealnie.
Ja nie wiem jak to możliwe i w takim przypadku nie mogę na 100% powiedzieć co było przyczyną tej usterki.
W każdym razie kolejny Poldek 1.8 K16 obudzony do życia! Myślę, że również dzięki waszej pomocy za którą dziękuję!
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 23:06   

Pies, kiedy kreska?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Pies 




Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 10
Skąd: Sanok



Wysłany: Czw Lip 14, 2011 16:10   

Ożesz pierwej muszę zapłacić myto mecherowi za robotę, jakąś równowartość mojego Poldka... Lepiej żeby się żona nie dowiedziała :)

[ Dodano: Czw Lip 14, 2011 16:10 ]
Zrobiłem już pomiary(wg licznika) Poldka na nowym silniczku i muszę przyznać, że mnie zaszokowało!
Waga 980kg, dyfer 4.3, opony 195/50R15

0-50 2,0 sek.
0-80 5,0 sek.
0-100 7,5 sek.
0-120 10 sek.

60-100 IVb. ok. 6 sek.
80-120 Vb. ok. 10 sek.
80-120 IIIb. 5,5 sek.
20-120 IIIb. ok. 13 sek.

Tutaj filmiki:

0-100/120
http://www.youtube.com/watch?v=aDtoc_L6IQ0

i ta niesamowita elastyczność:
20-120
http://www.youtube.com/watch?v=VFMPdVq_a4A

A tutaj więcej info i fotek http://polskajazda.pl/Sam...onez_Caro/85927
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Lip 18, 2011 23:18   

Hmm to mój przy wadze ok. 13xxkg (z kierowcą) moście 4,1 i oponach 185/60R14 też robi na IV biegu 80-120 w ok. 10s. Zatem nie tak najgorzej u mnie z mocą ;) a raczej momentem :mrgreen: ...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 20:13   

Witam po długiej przerwie. Silnik wreszcie trafił znowu do komory poloneza. Został przeprowadzony kapitalny remont. Stare zostały tylko wałki rozrządu. Poza tym wszystko jest nowe (panewki, tłoki, tuleje, wał korbowy, popychacze, zawory podocierane, nowe prowadnice zaworów, uszczelniacze). Zrobiłem tez porting głowicy. Mam też aluminiowe koło pasowe, ale jeszcze go nie zainstalowałem. Silnik odpalił, niestety wariuje na wolnych obrotach. Poza tym, na drugim cylindrze mam czarną świecę (pozostałe 3 mają piękny ceglasty kolor). Zamieniłem świece miejscami i znowu było to samo na 2-gim cyl. Znajomy wpadł na garaż posłuchać jak pracuje silnik i stwierdził, że go zalewa na wolnych bo czasami pryknie sobie wydech (założone są wtryski z calibry 2.0 8V i zewn. reg. ciśn. paliwa - 2,5Bar). Wszystko pracuje na kompie z 1.4, więc domyślam się, że komp wariuje bo nie może dobrze pracować na starej mapie. Zastanawiam się też nad krokowcem. (problem z obrotami był już wcześniej na tym silniku jak i na silniku 1.4). Poniżej mam filmiki jak silnik pracuje:
http://www.youtube.com/watch?v=iuIBvrcmSGA
Tutaj obroty:
http://www.youtube.com/watch?v=Mk4A328mddY
Falowanie oscyle w granicach 900-1500obr/min

Coraz bardziej zastanawiam się nad świnką, ale obawiam się co do ustawień bo ja się na tym kompletnie nie znam
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 21:27   

sprawdz czy nie leje wtrysk na tym drugim cyl.
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 21:58   

Jakie świece byłyby najlepsze do 1.8? Czy kopółka, palec i przewody też można wsadzić jakieś lepsze? Ja mam założony cały zapłon z 1.4 i zastanawiam się, czy mogą być te same świece
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Różnice w Polonezie z oznaczeniem GLI a GTI
sebastian79 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Sob Lis 09, 2019 02:33
AndrewS
Brak nowych postów [Polonez 1.4] swap silnika tylko na co????
stachu57 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 26 Sro Sty 05, 2011 19:14
polofix
Brak nowych postów [POLONEZ] Swap 1.6gsi -> 18k4f
Juro Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 11 Pią Maj 13, 2016 21:36
Juro
Brak nowych postów [k16]Rozrząd w Polonezie z silnikiem k16
bestklimat Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Pią Gru 11, 2009 15:42
hudy23_1985
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink