Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Drgania silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Drgania silnika
Autor Wiadomość
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 26, 2015 11:09   

To w czasie jazdy tragedii nie ma, zatem u mnie coś innego przenosi te drgania po prawej stronie, sam silnik tez wg mechaników nie dość że mocno naprężony (nawet na starej gumowej 8 na której się strasznie bujała podczas odpalania) to jeszcze ma mocne drgania na jałowym wyczuwalne ręką - wystarczy dotknąć pokrywy silnika.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 26, 2015 11:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 26, 2015 11:11   

To diesel, zawsze będzie telepał, podłącz INPĘ i zobacz jakie ma korekty wtrysków, może stąd masz większe drgania
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 26, 2015 11:19   

Wg 3 testów na T4 (rozgrzany silnik) korekty są w normie. Aczkolwiek jak będę znowu w okolicach Jowiego to sprawdzę zapewne wtryski. Nie mam INPY, kiedyś pożyczyłem od kolego (BMW) ale nie chciała działać z moim autem.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 26, 2015 11:27   

nie ma, że nie chciała, musi działać, inpa to inpa
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 26, 2015 11:29   

Zadziała INPA z tym moim ELM327 BT z którym działa Torque ? A może jest INPA na androida ?
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 26, 2015 12:21   

Nie zadziała. To jest cały interfejs program + kabel.

Bodajże od wersji wyższej niż 5 Inpa nie współpracuje z Roverem.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2016 16:50   

Odkopuję temat drgań. :-)

Walczę z tym od kilku miesięcy. Wymieniłem poduszki: ósemka od S-parts, gruszka Hutchinson, dwumasę LUK, wysprzęglik TAZU, koło pasowe CORTECO, odma. Wtryski są zregenerowane, dziś ponownie sprawdzone i są ok. Sprawdzony łącznik elastyczny wydechu i poduszka nad gruszką... a drgania nadal są, szczególnie na wolnych obrotach (po podniesieniu obrotów prawie całkowicie drgania znikają).

Panowie w Bosch Servisie nie potrafią przyczyny drgań jednoznacznie zidentyfikować, ale mają dwa typy - poduszka/łapa skrzyni biegów po stronie kierowcy i ewentualnie tuleje mocujące sanek silnika.

Teraz pytanie - gdzie można te elementy, szczególnie poduchę dostać? Wszędzie jest w katalogach, np. firmy BIRTH, ale nigdzie nie jest dostępna. :(
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2016 16:57   

A próbowałeś wymiany kolumny kierownicy ? Mnie się wydaje że u mnie wymiana kolumny na jakiegoś starego anglika spowodowała że prawie pół roku była cisza (choć wizualnie kiera "wibrowała" ale nie przenosiła drgań) ... aktualnie po 6 miesiącach mam niewielkie drgania - kupiłem na próbę kolejną kolumnę tym razem sporo młodszą. Za miesiąc/dwa będzie przymiarka do tematu wymiany.
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2016 17:16   

Punx, kolumny nie zmieniałem. Panowie w serwisie mieli sie jej przyrzec i stwierdzili, ze to nie to. Z reszta u mnie poza kierownica drzy cala buda. Widać to bardzo dobrze na otwartych drzwiach i drgania sa jakby silniejsze po stronie kierowcy, co by sie niby zgadzalo z ta poduszką.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2016 17:21   

Masz manuala ? Zwiększ sobie RPM biegu jałowego max 855 możesz ustawić, manual ma domyślnie ok 780rpm.

Ale to tylko likwidacja sqtqf a nie usunięcie przyczyn ... ale ja już w usuwanie tyle kasy utopiłem że dla mnie każde 6 mcy jeżdżenia bez klekotania budy to cudowne chwile warte takiej operacji :)
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lut 25, 2016 22:01   

wellman, poduszka skrzyni nie ma wpływu na te drgania. Potwierdzone info, także odpuść zakup nowej.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2016 22:12   

Ja kiedyś za namową jednego forumowicza zmieniłem (rencami Sash997) poduchę z mojej pokrzywionej (po dzwonie) na idelnie wyglądającą używkę - od tej pory miałem większe drgania ... ale że taka zmiana sporo czasu zajmuje to nigdy go nie starcza na sprawdzenie 2 innych jakie nabyłem dawno temu :)
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2016 22:18   

j0zek, Punx, to co to może jeszcze być?

Spróbuję z tą kolumną kierowniczą, ale biorąc pod uwagę, że drży cała buda, a nie sama kierownica, to raczej dużej poprawy się nie spodziewam.

Może rzeczywiście te tuleje w sankach, na zdjęciach widać, że takie coś tam jest, ale nie widzę nigdzie czegoś takiego w katalogach.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lut 25, 2016 22:23   

wellman, sam chciałbym wiedzieć też chciałbym to rozwiązać, u mnie co prawda jeszcze nowej dwumasy nie ma i wtryskiwacze na stole nie leżały, jedynie na w pół miarodajne sprawdzenie w INPa.

Może też być przegub wewnętrzny na kolumnie,
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 29, 2016 16:52   

Punx, chyba spróbuję z wymianą kolumny. Rozumiem, że wymieniałeś u siebie całość, razem z tym przegubem, prawda? Dużo z tym roboty jest, czy dałeś do warsztatu? Jeśli tak - dużo skasowali? :P
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 29, 2016 16:57   

Wymieniał mi mechanik, razem z wygłuszeniem całej konsoli ... więc nie wiem co ostatecznie i w jakim stopniu pomogło na wyciszenie hałasu (ale to tylko leczenie objawów). Niemniej jednak po tych 6 mcach znowu zaczyna wibrować kolumna a była błoga cisza.

Skasowali chyba dużo bo 1k pln za dołożenie kurtyn, wytłumienie konsoli, wymianę kolumny, odgrzybienie i nabicie klimy.

Ja przymierzam się do wymiany półosi jeszcze, razem z kolumna w tym samym czasie ... mam nadzieje że kolega serwisant ogarnie to w 3h :)
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 30, 2016 00:46   

Przeglądając fora angielskie w temacie wibracji (w tym tych na kierownicy) trafiłem na coś takiego:

http://www.the75andztclub...ead.php?t=85445

W rimmerbros stoi, że to tłumik drgań kierownicy stosowany w dieslach z automatem... ale może w przypadku manuala też by się sprawdził. Ciekawe, czy AdascoC będzie takie miał do wypróbowania. ;-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Mar 30, 2016 07:09   

Miałem do czynienia z kilkoma CDT w automacie, ale z tym gadżetem się jeszcze nie spotkałem :-)
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 30, 2016 08:15   

AdaskoC, podobno to ma pasować plug&play gdzieś pod poduszką. Trudno mi powiedzieć jak i gdzie dokładnie, bo jeszcze tego elementu akurat nigdy nie rozkładałem. :P

Z tego, co doczytałem to to dziś dość rzadkie trofeum. Miały to tylko automaty CDT między 2000 a 2002, później w ramach "cięć kosztów" zniknęło.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Mar 30, 2016 08:32   

A to jedynie roczniki 2004-2005 miałem w swoich rękach z tym silnikiem i skrzynią :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Duże drgania silnika/pytania
Mayones123 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lut 22, 2014 13:56
damiwr
Brak nowych postów [R75] Drgania silnika, kierownicy, budy...
encor Rover serii 75, MG ZT 102 Sob Mar 12, 2016 12:28
wellman
Brak nowych postów [R75] Drgania silnika po wjechaniu w dziurę
Lurz Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Kwi 25, 2009 08:44
Marek_75
Brak nowych postów [R75] Drgania/wibracje silnika i kabiny - nietypowe
Orint Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lip 19, 2012 09:57
Orint
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 75] drgania miedzy 110 a 160 km/h
dawidd Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Paź 20, 2012 07:33
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink