To w czasie jazdy tragedii nie ma, zatem u mnie coś innego przenosi te drgania po prawej stronie, sam silnik tez wg mechaników nie dość że mocno naprężony (nawet na starej gumowej 8 na której się strasznie bujała podczas odpalania) to jeszcze ma mocne drgania na jałowym wyczuwalne ręką - wystarczy dotknąć pokrywy silnika.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 26, 2015 11:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wg 3 testów na T4 (rozgrzany silnik) korekty są w normie. Aczkolwiek jak będę znowu w okolicach Jowiego to sprawdzę zapewne wtryski. Nie mam INPY, kiedyś pożyczyłem od kolego (BMW) ale nie chciała działać z moim autem.
Walczę z tym od kilku miesięcy. Wymieniłem poduszki: ósemka od S-parts, gruszka Hutchinson, dwumasę LUK, wysprzęglik TAZU, koło pasowe CORTECO, odma. Wtryski są zregenerowane, dziś ponownie sprawdzone i są ok. Sprawdzony łącznik elastyczny wydechu i poduszka nad gruszką... a drgania nadal są, szczególnie na wolnych obrotach (po podniesieniu obrotów prawie całkowicie drgania znikają).
Panowie w Bosch Servisie nie potrafią przyczyny drgań jednoznacznie zidentyfikować, ale mają dwa typy - poduszka/łapa skrzyni biegów po stronie kierowcy i ewentualnie tuleje mocujące sanek silnika.
Teraz pytanie - gdzie można te elementy, szczególnie poduchę dostać? Wszędzie jest w katalogach, np. firmy BIRTH, ale nigdzie nie jest dostępna.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
A próbowałeś wymiany kolumny kierownicy ? Mnie się wydaje że u mnie wymiana kolumny na jakiegoś starego anglika spowodowała że prawie pół roku była cisza (choć wizualnie kiera "wibrowała" ale nie przenosiła drgań) ... aktualnie po 6 miesiącach mam niewielkie drgania - kupiłem na próbę kolejną kolumnę tym razem sporo młodszą. Za miesiąc/dwa będzie przymiarka do tematu wymiany.
Punx, kolumny nie zmieniałem. Panowie w serwisie mieli sie jej przyrzec i stwierdzili, ze to nie to. Z reszta u mnie poza kierownica drzy cala buda. Widać to bardzo dobrze na otwartych drzwiach i drgania sa jakby silniejsze po stronie kierowcy, co by sie niby zgadzalo z ta poduszką.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Masz manuala ? Zwiększ sobie RPM biegu jałowego max 855 możesz ustawić, manual ma domyślnie ok 780rpm.
Ale to tylko likwidacja sqtqf a nie usunięcie przyczyn ... ale ja już w usuwanie tyle kasy utopiłem że dla mnie każde 6 mcy jeżdżenia bez klekotania budy to cudowne chwile warte takiej operacji
Ja kiedyś za namową jednego forumowicza zmieniłem (rencami Sash997) poduchę z mojej pokrzywionej (po dzwonie) na idelnie wyglądającą używkę - od tej pory miałem większe drgania ... ale że taka zmiana sporo czasu zajmuje to nigdy go nie starcza na sprawdzenie 2 innych jakie nabyłem dawno temu
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lut 25, 2016 22:23
wellman, sam chciałbym wiedzieć też chciałbym to rozwiązać, u mnie co prawda jeszcze nowej dwumasy nie ma i wtryskiwacze na stole nie leżały, jedynie na w pół miarodajne sprawdzenie w INPa.
Punx, chyba spróbuję z wymianą kolumny. Rozumiem, że wymieniałeś u siebie całość, razem z tym przegubem, prawda? Dużo z tym roboty jest, czy dałeś do warsztatu? Jeśli tak - dużo skasowali?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Wymieniał mi mechanik, razem z wygłuszeniem całej konsoli ... więc nie wiem co ostatecznie i w jakim stopniu pomogło na wyciszenie hałasu (ale to tylko leczenie objawów). Niemniej jednak po tych 6 mcach znowu zaczyna wibrować kolumna a była błoga cisza.
Skasowali chyba dużo bo 1k pln za dołożenie kurtyn, wytłumienie konsoli, wymianę kolumny, odgrzybienie i nabicie klimy.
Ja przymierzam się do wymiany półosi jeszcze, razem z kolumna w tym samym czasie ... mam nadzieje że kolega serwisant ogarnie to w 3h
W rimmerbros stoi, że to tłumik drgań kierownicy stosowany w dieslach z automatem... ale może w przypadku manuala też by się sprawdził. Ciekawe, czy AdascoC będzie takie miał do wypróbowania.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
AdaskoC, podobno to ma pasować plug&play gdzieś pod poduszką. Trudno mi powiedzieć jak i gdzie dokładnie, bo jeszcze tego elementu akurat nigdy nie rozkładałem.
Z tego, co doczytałem to to dziś dość rzadkie trofeum. Miały to tylko automaty CDT między 2000 a 2002, później w ramach "cięć kosztów" zniknęło.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum