Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] pompa wody marki "DOLZ" dobra czy badzie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:10
Udostepnij na Facebook [R620] pompa wody marki "DOLZ" dobra czy badzie
Autor Wiadomość
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 483
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600


Wysłany: Wto Paź 19, 2010 11:06   [R620] pompa wody marki "DOLZ" dobra czy badzie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Jak w temacie jakieś opinie ??
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 21, 2010 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦







Wysłany: Wto Paź 19, 2010 11:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 865
Skąd: Zewsząd

Rover 600


Wysłany: Wto Paź 19, 2010 11:52   

Ja bym poszukał pompy AISIN, RUVILLE, GMB :wink: , zależy czy zależy ci na jakości i wydanie kilkudziesięciu zł więcej nie stanowi dla ciebie problemu, pompy DOLZ nie są najgorsze, ale też jakoś nie wyróżniają się spośród w/w, które są raczej lepszej jakości i można znaleźć za rozsądne pieniądze.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
borys876 




Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: warszawa

Rover 600


Wysłany: Czw Paź 21, 2010 13:13   

Powiem Wam szczerze że jak jeżdzę swoją 600 już 10 lat i zrobiłem ponad 250 tys km nigdy nie wymieniałem pompy wody, nie ma sensu, jest w bloku więc nie ma co tam się psuć, za każdym razem jak zmeniam rozrząd sprawdzam tylko luzy na łożyskach i to wszystko, jak narzaie cały cza jeżdze na oryginalnej pompie wody przy przebiego 375 tys km i nic nie dzieje się
_________________
"DIESEL kopci, DIESEL kadzi, DIESEL nigdy Cie nie zdradzi"
 
 
szoso 
Klubowicz





Pomógł: 423 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6132
Skąd: Ostrołęka

Rover 400


Wysłany: Czw Paź 21, 2010 13:22   

borys876 napisał/a:
jest w bloku

w jakim bloku? :wink:
_________________
Zanim zadasz pytanie, użyj funkcji szukaj i przeczytaj techniczny FAQ.
Nie udzielam pomocy na pw! Masz problem? Pisz na forum!

Szanuj moderatora swego bo możesz mieć gorszego!
pozdrawiam Krzysiek
 
 
borys876 




Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: warszawa

Rover 600


Wysłany: Czw Paź 21, 2010 13:55   

silnika, pompa jest cześcią bloku, dokładnie zakrytą więc syf nie wali na łożyska

[ Dodano: Czw Paź 21, 2010 13:55 ]
Nie jestem wyrocznią róbcie co chciecie, możecie wymieniać. Ja nie wymieniam, mam zasadę która podpowiedział mi mój zaufany mechanik odnośnie tego silnika (akurat mojego) gdy ostatnio zminiałem rozrząd :
NIE DOTYKAĆ I NIE POZWOLIĆ DOTYKAĆ a przejeździ następne 300 tys

Przypomnę że przez te 10 lat nie małem awarii, jedynie uszcelka wysprzęglika, z tego co patrzę na form to jestem zaskoczony dlaczego mój nie ma żadnych problemów??? może dla tego

Gdybam tylko

Z tego co widziałem w rożnych warsztatach, ma rację!!!

Ostatnie nie miałem gdzie wymenić rolki napinacza od paska, koleś chciał podnosić silnik!!!!!

ZAWSZE PATRZCIE MECHANIKOM KTÓRYCH DOBRZE NIE ZNACIE NA RĘCE
_________________
"DIESEL kopci, DIESEL kadzi, DIESEL nigdy Cie nie zdradzi"
 
 
szoso 
Klubowicz





Pomógł: 423 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6132
Skąd: Ostrołęka

Rover 400


Wysłany: Czw Paź 21, 2010 14:00   

borys876 napisał/a:
silnika, pompa jest cześcią bloku

skoro w serii L pompa wody jest napędzana od pompy wspomagania i do niej przykręcona to jakim cudem jest częścią bloku silnika?
ps. Ja też nie jestem zwolennikiem wymiany dobrych części
_________________
Zanim zadasz pytanie, użyj funkcji szukaj i przeczytaj techniczny FAQ.
Nie udzielam pomocy na pw! Masz problem? Pisz na forum!

Szanuj moderatora swego bo możesz mieć gorszego!
pozdrawiam Krzysiek
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 483
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600


Wysłany: Czw Paź 21, 2010 14:12   

szoso420 napisał/a:
Ja też nie jestem zwolennikiem wymiany dobrych części

to tak jak Ja ale u mnie cieknie więc nie mam wyjścia ,chcę ją sam wymienić dużo roboty przy tym??bo jak patrzyłem teoretycznie to nie będzie skomplikowane a może są jakieś cikawostki??
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
borys876 




Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: warszawa

Rover 600


Wysłany: Czw Paź 21, 2010 14:14   

teoretycznie nie jest częścią bloku ale jest umiejscowiona w bloku
_________________
"DIESEL kopci, DIESEL kadzi, DIESEL nigdy Cie nie zdradzi"
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 865
Skąd: Zewsząd

Rover 600


Wysłany: Czw Paź 21, 2010 16:31   

Mazak, z tego co widzę w RAVE to nie jest jakaś skomplikowana robota, nie mam diesla i nigdy nie miałem do czynienia z 620SDi, ale z tego co widzę to opisując to w prostych słowach, całość sprowadza się do wymontowania starej i zamontowania nowej pompy, nie jestem pewien czy należy spuścić płyn, ale na pewno trzeba będzie dolać i ewentualnie odpowietrzyć, bo część płynu zapewne wycieknie przy demontażu pompy.

[ Dodano: Czw Paź 21, 2010 16:31 ]
borys876 napisał/a:
ZAWSZE PATRZCIE MECHANIKOM KTÓRYCH DOBRZE NIE ZNACIE NA RĘCE
święta racja :!: :ok:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 483
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600


Wysłany: Czw Paź 21, 2010 16:43   

zuber84cool,
też mi się tak wydaje ,zobaczymy jak wyjdzie w praniu
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 66 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1089
Skąd: Białystok

Rover 600


Wysłany: Wto Lis 09, 2010 20:58   

I co wyszło w praniu? Niestety też będę musiał się za taką zabawę zabrać.
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 483
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600


Wysłany: Wto Lis 09, 2010 23:34   

Okazało się że puścił przewód wodny przy termostacie ,rozlazł się ,spuchł i zrobiły się w nim dziury wymieniłem na używkę i po problemie a przy okazji zerknąłem na pompę wody (czy ciężko wymienić) i na pewno miał bym problem z odkręceniem jednej śrubki bo przeszkadza przewód od klimy chyba że jest na to jakiś :?: sposób bo reszta to żaden problem
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
janekwnook 



Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: kolno




Wysłany: Sro Lis 10, 2010 10:34   

Ja wymieniałem w swoim r620sdi w zeszłym roku o tej porze.
U mnie padła uszczelka właśnie w tej pompie, i żebym nie zwracał uwagi na zegary mógł bym przytrzeć silnik- tak szybko płyn uciekł i silnik się zagrzał.
Wymiana nie jest w ogóle skomplikowana tylko cholernie ciężko do tej pompy się dostać.
Pompa trzyma się na 5 czy 6 śrubkach które trzeba odkręcić i nic poza tym (u mnie jedna była zardzewiała i mi się "omsknęła", później się 3 godziny z nią męczyłem).
Nową wsadziłem jak w temacie "DOLZ" sprzedawca mówił że na pewno jej jakość wystarczy.
Zrobiłem ponad 10tys km narazie bez problemu.
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 483
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600


Wysłany: Sro Lis 10, 2010 15:33   

janekwnook napisał/a:
tylko cholernie ciężko do tej pompy się dostać.

ja i tak wyjąłem wszystkie węże z przodu więc dostęp miałem dobry tylko zastanawiało mnie jak ruszyć śrubkę w "dolnym lewym rogu pompy" bo przeszkadza przewód od klimy ale na szczęście obeszło się bez jej wymiany :)
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 66 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1089
Skąd: Białystok

Rover 600


Wysłany: Sob Lis 20, 2010 13:23   

Jestem już po wymianie pompy. Kupiłem Ruville za 150pln do wyboru maiłem jeszcze metelli za 130pln. Wymiana dość prosta ale bez odkręcenia tego mocowania rurek do klimy się nie dało. Klimę i tak miałem rozszczelnioną także nic mi to nie zaszkodziło. Podczas wymiany trzeba też posmarować pompę jakimś uszczelniaczem tak jak na zdjęciu (również i drugiej strony) - ja użyłem HYLOMAR-u M


(zdjęcie zapożyczone z http://forums.mg-rover.org)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 600, Honda Accord 0 Czw Lis 18, 2010 02:41
kasjopea
Brak nowych postów [R620] "Stuki w kole" i "wycie"
dansky Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Maj 30, 2008 11:57
dansky
Brak nowych postów [R620] Pedał sprzęgła, skok i wysokość "brania"
Regulacja
Phillippe Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Gru 13, 2009 15:00
turus
Brak nowych postów [R620] Stuki w lewym przednim "kole"
michalk Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Maj 29, 2008 20:06
michalk
Brak nowych postów [R620] Jaki to kolor "UME" - nie mogę rozszyfrować
Liso Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Wrz 12, 2007 23:31
toggit



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink