Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wycieki oleju - odma, turbo, intercooler, kolektor
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wycieki oleju - odma, turbo, intercooler, kolektor
Autor Wiadomość
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 08:57   [R75] Wycieki oleju - odma, turbo, intercooler, kolektor
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich temat odmy był już wiele razy opisywany ale z tego co się zoriętowałem to cały syf w kolektorze dolotowym bierze się z odpowietrzenia skrzyni korbowej [odmy].Powodem tego jest ekologia a mianowicie odpowietrzenie jest podpięte do rury gumowej pomiędzy filtrem powietrza a turbiną. Tak więc gdyby odopowietrzenie poprowadzić w powietrze a miejsce gdzie jest podpięte przy turbo zaślepić kolektor dolotowy był by czysty .
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Cze 06, 2011 17:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 28, 2010 08:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lis 28, 2010 09:43   

Z odprowadzeniem odmy w powietrze też już gdzieś było, dla silnika to żadna strata, natomiast pojawia się kapiący olej pod autem oraz jego zapach. Możesz mieć też problemy na stacji diagnostycznej.
A co do czystości kolektora to jest jeszcze jeden wężyk z silnika dochodzący za przepustnicę.
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 10:55   

Mówisz o zaworze EGR tlko że jest on otwierany w momencie jazdy [chamowanie silnikiem] z tym że są to spaliny i są suche a w połączeniu z olejem z ODMY robi się właśnie ten paskudny nagar.Co do stacji diagnostycznej to jeszcze ani razu nikt mi nie sprawdzał czystości spalin.Z resztą raz na rok można przywrócić do stanu faktycznego.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 28, 2010 14:10   

koza-06, Poszukaj na forum separator oleju oraz oil catch tank i będziesz miał foty.

Jest dokładnie jak ty piszesz, robi sie przez ta odmę niezły syf w kolektorze. Jest to tylko zrobione z względu na ekologie ponieważ nie można wylewać oleju na ulice. :wink:

Ja w 220 i 25 miałem bez separatora wypuszczony wężyk poniżej autka, Trochę czuć jak się stoi na światłach olej i dymi sie troszkę z pod auta ale za to doloty oraz węzę od Turbo miale suchutkie. Drugi plus to uważam ze się ładnie przez to konserwuje podwozie :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 20:39   

koza-06 napisał/a:
Witam wszystkich temat odmy był już wiele razy opisywany ale z tego co się zoriętowałem to cały syf w kolektorze dolotowym bierze się z odpowietrzenia skrzyni korbowej [odmy].
EGR lub turbina puszcza olej. - EGR, kolektor dolotowy, elektrozawór EGR, czyszczenie http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721

Odma nie jest połączona z kolektorem. Jedyną opcją gdzie winę może ponosić odma to wtedy kiedy jest zapchana i olej wypycha turbiną do intercoolera i dalej do kolektora ssącego. Wtedy jednak będzie turbo mokre oraz będzie wypychać miarkę oleju.
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 23:12   

apples napisał/a:
Odma nie jest połączona z kolektorem
Bezpośrednio nie ale wyjście z odmy jest wpięte w przewód ssący pomiędzy przepływomirzem a turbo.Niestety nie posidam zdjęcia.
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 23:23   

 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 23:33   

domel-x, Dzięki za fotke.Tak poza tematem na wiosne biorę się za wentylator chłodnicy.Jeżeli okaże się nie do naprawienia to masz może od CDT :?:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 09:07   

koza-06 napisał/a:
Bezpośrednio nie ale wyjście z odmy jest wpięte w przewód ssący pomiędzy przepływomirzem a turbo.Niestety nie posidam zdjęcia.
Jakie wyjście z odmy? Przecież odma odpowietrznik ma na sobie.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 29, 2010 09:31   

apples, U was taki filtr odmy jest w standardzie? Ciekawe rozwiązanie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 09:50   

Remi55 napisał/a:
U was taki filtr odmy jest w standardzie?
Tak.
Remi55 napisał/a:
Ciekawe rozwiązanie
Rozwiązanie BMW. :wink:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 29, 2010 10:11   

apples, Mozna ta puszkę jakoś dokupić osobno :?: Mógł byś jakiś filmik nakręcić lub więcej zdjec jak to wygląda , dokąd węże idą gdzie to jest zamontowane :wink:

Lub co to jest za filterek :?: Bo jak by taki filtr zastosował w Catch-tanku to by już olej z niego nie kapał. :wink:

[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 10:11 ]
ok mam http://allegro.pl/filtr-o...41.html#gallery

tylko to u waz jakoś zabudowane jest. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 10:30   

apples napisał/a:
Jakie wyjście z odmy? Przecież odma odpowietrznik ma na sobie
Nie wiem co to za odpowietrznik ale tak jak pisałem wcześniej i jak widać na fotce od [domel-x] gazy z odmy są zasysane przez turbo a potem do intercolera i kolektora .A to wszystko z ekologi żeby te gazy dopalić a nie wypuszczać w powietrze.Tak więc jak by ten przewód odłączyć a wejście przed turbo zaślepić napewno było by czyściej w intercolerze i kolektorze a docelowo i same zawory.Jeden minus gazy z odmy będą szły pod auto i już nie będziemy eko.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 11:11   

koza-06 napisał/a:
Nie wiem co to za odpowietrznik
Odpowietrzenie skrzyni korbowej. :smile:
koza-06 napisał/a:
ale tak jak pisałem wcześniej i jak widać na fotce od [domel-x] gazy z odmy są zasysane przez turbo a potem do intercolera i kolektora .
Nie jest tak. Zapomniałeś chyba o EGR i do czego służy. :wink:
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 12:30   

apples napisał/a:
Nie jest tak. Zapomniałeś chyba o EGR i do czego służy.
aplles nie zapomniałem :
koza-06 napisał/a:
Mówisz o zaworze EGR tlko że jest on otwierany w momencie jazdy [chamowanie silnikiem] z tym że są to spaliny i są suche a w połączeniu z olejem z ODMY robi się właśnie ten paskudny nagar.Co do stacji diagnostycznej to jeszcze ani razu nikt mi nie sprawdzał czystości spalin.Z resztą raz na rok można przywrócić do stanu faktycznego
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 17:20   

koza-06, wytłumacz mi jakim cudem przewód który nazywacie odmą ma mieć wpływ na zabrudzenie kolektora dolotowego.
1. Przewód ten wchodzi do obudowy filtra powietrza.
2. Obudowa filtra nie jest połączona bezpośrednio z kolektorem dolotowym.
3. Powietrze poprzez filtr powietrza który jest w obudowie filtra tafia na przepływomierz i na turbo, a stamtąd na intercooler i dopiero w kolektor dolotowy.
4. Gdyby wasz przewód był odmą to filtr powietrza byłby cały w oleju.
5. EGR otwiera się w momencie kiedy tryb pracy jest ekonomiczny.

Coś źle napisałem?
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lis 29, 2010 19:20   

apples napisał/a:
1. Przewód ten wchodzi do obudowy filtra powietrza.

1.Tak zgadza się
apples napisał/a:
2. Obudowa filtra nie jest połączona bezpośrednio z kolektorem dolotowym.

2.Obudowa filtra spełnia dwie funkcje pierwsza to oczywiste a druga to właśnie odprowadzenie gazów z odmy wbudowanym kanałem w dolnej jego części do wyżej opisywanego przewodu.
apples napisał/a:
3. Powietrze poprzez filtr powietrza który jest w obudowie filtra tafia na przepływomierz i na turbo, a stamtąd na intercooler i dopiero w kolektor dolotowy
.
3.Tu ok. tylko za przepływomierzem a przed samą turbiną powietrze z filtra trafia na trójnik gdzie jest wpięty w/w przewód odmy .A dalej już czyściutkie powietrze zmieszane z gazami z odmy jest zasysane przez turbo ,a stamtąd na intercoler w kolektor i do garów.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Gru 01, 2010 14:43   

koza-06 napisał/a:
Obudowa filtra spełnia dwie funkcje pierwsza to oczywiste a druga to właśnie odprowadzenie gazów z odmy wbudowanym kanałem w dolnej jego części do wyżej opisywanego przewodu.
To po co w takim razie jest zawór na odmie?
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Gru 01, 2010 15:12   

apples napisał/a:
To po co w takim razie jest zawór na odmie?
Pewny nie jestem ale może żeby powietrze nie było zasysane do skrzyni korbowej ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Filtr Powietrza w oleju (odma?)
keda Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Lip 20, 2013 22:53
keda
Brak nowych postów [R75] wycieki oleju
grota10 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Mar 26, 2012 20:31
darox
Brak nowych postów [R75 2.0 V6] Wycieki Płynu ? Oleju ?
estern Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Paź 01, 2016 21:34
dj_darco
Brak nowych postów [R75] Kolejne wycieki oleju
kapski Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Mar 22, 2018 08:12
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wycieki oleju i tajemnicze kapsle
xROnx Rover serii 75, MG ZT 56 Pon Lis 07, 2016 13:05
Bieri13



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink