Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Koniec turbiny?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Koniec turbiny?
Autor Wiadomość
pitt 




Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: zgorzelec



  Wysłany: Wto Sty 11, 2011 17:28   [R620] Koniec turbiny?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

witam mam prośbe czy mógłby mi ktośdoradzic jak sprawdzic turbine czy to juz jej koniec czy nie ,chodzi o silnik rovera 600 sdi 2.0 105 KM jakie sa podstawowe objawy dzieki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 11, 2011 17:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Wto Sty 11, 2011 18:22   

Dziwny dźwięk turbiny (głośniejsza praca), dymi z rury tylko nie pamiętam jakiego koloru jest dym. Ubywa oleju.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Wto Sty 11, 2011 18:24   

Użyj szukajki, było wielokrotnie na Forum.

Z grubsza:
- sprawdź czy przy dodaniu gazu twardnieją węże od powietrza
- spróbuj ściągnąć któryś z nich i zobacz ile jest w środku oleju
- najtrudniejsza opcja - ściągnij wąż z turbiny i sprawdź luzy na wirniku.
 
 
pitt 




Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: zgorzelec



Wysłany: Wto Sty 11, 2011 19:02   

ma troche luzu w plaszczyżnie przut tyl na boki jest ok czy to oznacza koniec turbiny ? a no i spadek mocy ale nie kopci i nie ubywa oleju i jakies delikatne swistnie takie cichutkie przy wciśnieciu gazu
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Sty 11, 2011 20:41   

pitt napisał/a:
ma troche luzu w plaszczyżnie przut tyl na boki jest ok czy to oznacza koniec turbiny ? a no i spadek mocy ale nie kopci i nie ubywa oleju i jakies delikatne swistnie takie cichutkie przy wciśnieciu gazu
Raczej wszystko z nią ok, choć najlepiej byłoby sprawdzić uszczelnienia, ale to wiąże się z wyjęciem turbiny i oddaniem do specjalisty. Skoro trochę świszczy, to poszukałbym najpierw nieszczelności w wężach intercoolera oraz krótkim połączeniu gumowym przy samej turbinie.
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 11:33   

marcin316 napisał/a:
Użyj szukajki, było wielokrotnie na Forum.

Z grubsza:
- sprawdź czy przy dodaniu gazu twardnieją węże od powietrza

Mi jak padła turbina w VAG to węże twardniały.
Przy dodawaniu gazu dzwięk turbiny był głośniejszy jakby na harmonijce ustnej ktoś przygrywał i okropnie kopcił. Odczuwalny był spadek mocy.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 15:11   

Mombrey, jeśli turbina jeszcze cokolwiek pompuje to coś tam stwardnieją, jeśli jest w miarę sprawna to ciężko ręką ścisnąć taki wąż i różnica względem wolnych obrotów jest ogromna. Wiadomo że nieznacznego spadku kondycji turbiny w ten sposób wykryć się nie da ale jak "padła" to da się to wykryć bez problemu.
 
 
swatchr 



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Czudec

Rover 600

Wysłany: Sro Sty 12, 2011 19:34   

Pozwólcie ze się dołączę ostatnio tez mam problem z turbina. Czyściłem słynną kostkę do pompy wtryskowej ponieważ zaczął szarpać na ciepłym silniku do lepszego dostępu zdjąłem górny waz od Intercoolera a tam dość sporo oleju wiec prawdopodobnie padła turbina.W minioną sobotę wymieniłem turbinę na używaną z rozbitka tyle tylko ze od roku nie używaną tez miała minimalne luzy na ośce ale w starym roverku śmigała jak złoto. wszystko było pięknie przez około 30 km. później zaczęło brakować mocy i zaczęły się wydobywać dziwne odgłosy z turbiny i nienaturalny świst. Co może być przyczyna tego typu objawów czyżby druga padła od razu po założeniu?
 
 
takeda666 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 101
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 19:49   

Jak dla mnie masz ok, poważne luzy to góra dół a u Ciebie tego nie ma, poza tym zobacz na węże od IC bo jeśli są zapaprane olejem to lipa. Ewentualnie (ale musialbys wyjąć turbinę) może być pęknięta muszla ta na "gorąco".
 
 
 
swatchr 



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Czudec

Rover 600

Wysłany: Sro Sty 12, 2011 20:26   

Węże były delikatnie zabrudzone ale z grubsza je myłem po starej turbinie i czyściłem w środku. widocznych pęknięć nie było a z tego silnika zdejmowałem tez głowice i była ok do tej pory na nie jeżdżę . a co do oleju w wężach stara chlapała olejem ale efekt przyspieszenia był co będzie miał olej do tego gdyby był w IC?...

[ Dodano: Sro Sty 12, 2011 20:26 ]
Ps węże IC igła i łącznik miedzy turbina i rura dolotowa tez jest igła ...
 
 
takeda666 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 101
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 21:29   

W IC ma być powietrze a nie olej, poza tym jeżeli się tam znajduje to znaczy że turbina ma luzy i pluje olej w węże a tego robić nie powinna, w takim przypadku turbo do regeneracji
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Koniec paliwa
TrAViShOn Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Cze 03, 2010 17:22
kzrr
Brak nowych postów [R620] Czy to koniec silnika ??
dexter182 Rover serii 600, Honda Accord 10 Wto Paź 26, 2010 21:34
zuber84cool
Brak nowych postów [R620] Koniec sprzęgła
irecki26 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Sty 30, 2010 09:43
staf
Brak nowych postów [R620] Zasysa rurę powietrza od turbiny
turus Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Maj 30, 2009 17:50
turus
Brak nowych postów [R620] Średnica wejscia do turbiny i rury dolotowej
funfel Rover serii 600, Honda Accord 3 Sob Lip 04, 2009 06:51
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink