Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] kody błędów i sprzęgło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] kody błędów i sprzęgło
Autor Wiadomość
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 13:35   [R45] kody błędów i sprzęgło
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

1. Witam. Byłem dzisiaj w servisie Roverka zdiagnozować co go boli i dlaczego jest słaby i ma odcinkę przy 4 tys.
Zdiagnozowało mi się 8 błędów 7 zostało usuniętych a jeden zostaje cały czas "P1222",
I teraz niech ktoś mi wytłumaczy co to za błąd.
2. A jeżeli chodzi o sprzęgło to bierze mi przy samym końcu i chciałbym wiedzieć czy można jakoś to wyregulować czy trzeba robić całe sprzęgło?

Reszta błędów to:
P0216
P0237
P0251
P1404
P1215
P1621
P0336
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Kwi 05, 2011 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 13:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 13:51   

piterek1812 napisał/a:
dlaczego jest słaby i ma odcinkę przy 4 tys.

kolego.. wpisz w wyszukiwarkę "przepływomierz"
to na 99,9% przepływka.
możesz kupić : oryginalny, zamiennik, oryginalny do Vectry 1,7D i przełożyć sam wkład, albo wyczyścić.
Użyj szukajki to wszystko sprawdzisz ;)

co do sprzęgła to być może wysprzęglik pada...

blad p1222 to regulacja faz rozrządu.
masz jeszcze jakieś objawy oprócz słabego silnika i odcinki przy 4k obr/min ??
nie kopci na biało, nie masz problemów z odpaleniem??
_________________
Driving is believing !
 
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:06   

Temat z przepływką mam juz za sobą i ta jest wymieniona na Oplowską i na 100% to nie jest przepływomierz. Mój problem z mułowatym silnikiem i z tym że się nie wkręca powyżej 4tys opisywałem i juz dużo sprawdzałem i kombinowałem. Niestety obawiam się że to będzie coś z pompą. Wolał bym tego uniknąć. NIe chce sam oceniać i dla tego pytam na forum bo tutaj są zdecydowanie mądrzejsi ludzie ode mnie ;)

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 14:06 ]
z odpalaniem są problemy ale tylko w zimę i czasami zdarzy się w ciepłe dni ale to raz na wiele odpaleń. Co do kopcenia to tylko przy odpalaniu zakopci na biało a podczas jazdy nie zauważyłem nic takiego. Więcej objawów nie zauważyłem, tylko obcinka obrotów(chociaz czasami zdarzy mu się wkręcić powyżej 4 tys) i mułowaty od niskich obrotów.
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:07   

to skoro nie przepływka i problem się nie rozwiązał to kolejne 90% obstawię na sterownik pompy. jaki masz przebieg w iTD ? koszt wymiany/regeneracji sterownika to ok 700 pln.
ostatnim razem robił to kolega Jugol, a ja w styczniu całą pompę regenerowałem za 3,1k pln więc te pompy są droooogie ;)


p.s. zapoznaj się z tym tematem.
http://forum.roverki.eu/v...ight=moja+walka

p.s.2. podaj ten swój przebieg i przebieg kiedy wymieniałeś przepływkę.
ten błąd P1222 trochę tak jakby wskazywał że może rozrząd Ci przeskoczył... ale nie jestem do końca pewien...
_________________
Driving is believing !
 
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:14   

przebieg mam już 202k i wcale nie byłbym zdziwiony gdyby to była pompa ale chciałbym tego uniknąć. Co do cen za pompę i za regeneracje vp30 trochę wiem bo mojemu znajomemu padła pod koniec marca i jestem na bieżąco.
A reszta tych błędów które zostały usuniete od czego są?

Przepływkę wymieniałem przy 195k,
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:21   

Kod P1222 to jest Timing Selenoid na pompie: :sad:
Tutaj masz opis:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=372605

Monza go tez z innej pompy wyciągnąć czy od 220 bo są takie same z tego co pamietam. Siedzi od spodu pompy taki czujnik :wink: Tylko gorzej go jako nówkę dostać.

Tutaj masz foto story:
http://www.roverdiesel.co...eplacement.html
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:24   

Remi55 napisał/a:
Kod P1222 to jest Timing Selenoid na pompie:

kurza twarz ! gdzie żeś to wyczaił? bo co ja patrzyłem to regulacja faz rozrządu.. ;/ i koledze jeszcze źle mówię...
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:28   

adamsky8811, Sie wie :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:40   

Remi55 napisał/a:
Sie wie :razz:

spoko spoko, też będę wiedział :mrgreen:
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 15:35   

...a można w/w sprawcę zakupić tu: http://allegro.pl/zawor-m...1540087711.html , solidna firma, części miałem od nich po 2 dniach :ok: Polecam i powodzenia życzę :ok:
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 16:48   

jeżeli miałbym 100% pewności że to jest to co szwankuje w moim cudeńku to 120 zł nie było by takie straszne w porównaniu do ceny za używaną pompę bądź regeneracje.
A chciałbym poczuć moc tych 101 koni które mają być pod maską. Na razie to tatowym transporterem 60hp jeździ się niewiele gorzej :p
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 19:41   

Poczytałem trochę o tym ten błąd to dokładnie: p1222, Injector Control Circuit Intermittent (przerwany obwód sterowania wtryskiwaczy)
Wskazuje na problem z pompą paliwa. Z tego co wyczytałem na angielskich forach to czasami wystarczy wyczyścić kostkę od pompy paliwa. Ogólnie wraz z tym błędem silnik robi się głośniejszy (jak traktor) i nie ma mocy poniżej 2000rpm.
 
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 20:11   

P1222 Timing Governor Negative Deviation

Test Not Complete for this DTC.
Negative governor deviation.

To jest właśnie błąd jaki jest w moim roverku z opisem.

I jeszcze jedno pytanie: Ten zawór magnetyczny jest taki sam w vp44? jeżeli tak to mógłbym sobie podmienić i sprawdzić.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 21:41   

piterek1812 napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie: Ten zawór magnetyczny jest taki sam w vp44? jeżeli tak to mógłbym sobie podmienić i sprawdzić.


wg mnie wyglądają identycznie- spróbuj jak możesz- przecież w powietrze nie wyleci :spoko: , najwyżej nie odpali, lub będzie się dusił, nierówno pracował itp.
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 22:21   

Tak zrobię.
Jak tylko jutro znajde chwile to skoczę do kolegi i podmienimy.
Napisze jak juz będę wiedział coś wiecej.
 
 
marcin78wawa 




Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 21:45   

Witam,
w moim R 45 mam podobny problem z odpalaniem w zimę, gdy temperatura spadnie poniżej 0 st. C to trzeba go kręcić ok. 6 sek. żeby odpalił, wystarczy że temperatura będzie 1 st. C na plusie to odpala od razu. Dodam że, wymieniłem filtr paliwa, filtr powietrza, wszystkie cztery świece i założyłem dodatkowy zaworek zwrotny za filtrem paliwa, ale to nic nie pomogło. W moim przypadku generowane są następujące błędy:

P1215 Terminal 15 - Ignition
P1221 Timing Governor Positive Deviation.

i nie można ich skasować, może ktoś wie co te błędy oznaczają :?:
 
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 22:08   

Koniec problemów z Roverkiem :rotfl: . Autko śmiga aż miło, wkręca się na obroty, zniknęło głośne klekotanie i wróciła moc. Jestem Wam wdzięczny za pomoc i dobrą radę. Mam nadzieję że już nie będę miał podobnych objawów.
Koszt całej "przyjemności" to 299,99,-
125 zł zawór magnetyczny, 120 zł diagnostyka komputerowa i 54,99 zł dobre 0,7 Dla Kolegi który przełożył mi ten zaworek. :mrgreen:
 
 
marcin78wawa 




Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 20:41   

Witaj piterek1812,

wszystko wskazuje na to, że w moim R45 też uszkodzony jest zawór magnetyczny. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Po wymianie zaworu magnetycznego przy ilu obrotach odcina? (bo u mnie przy 4 tyś.)
2. Gdzie kupiłeś ten zawór?
3. I czy ciężko jest wymienić ten zawór?

z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
 
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 01:02   

marcin78wawa

1. Przed wymianą tez odcinał mi przy 4 tys. po wymianie kręci powyżej 4 i znacznie polepszyła się dynamika auta.
2. zawór kupiłem na tej aukcji http://allegro.pl/zawor-m...1565099991.html , zresztą sprzedawca wcześniej polecony przez kolegę Jugola i sam moge powiedzieć że pełna profeska.
3. Nie jest aż tak ciężko wymienić ale trzeba mieć dłuższą chwilę odrobinę cierpliwości. Tu masz opisane co i jak - http://www.roverdiesel.co...eplacement.html

Najlepszym rozwiązaniem było by podłączyć roverka pod T4, zobaczyć czy masz błędy i wtedy próbować coś z tym robić.
Jeżeli będziesz miał jakieś pytania to pisz, pomogę ile tylko będę mógł.
 
 
marcin78wawa 




Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 11:01   

dzięki piterek1812,

podpinałem już pod T4 i wyskoczyły błędy:

P1215 Terminal 15 - Ignition
P1221 Timing Governor Positive Deviation

najpierw wymienię zawór,a jak to nie pomoże to będę kombinował dalej.

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS 180 2,5 V6] - kody błędów, co znaczą?
Invisible Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Cze 07, 2011 09:10
automechanik
Brak nowych postów [Rover 416 Si] Kody błędów
borys33 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Wrz 02, 2010 20:29
pdasiek
Brak nowych postów [r45 2.0 iDT] Klimatyzacja - kody błedów
Kownia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lis 12, 2009 21:07
Kownia
Brak nowych postów [R 400 2000r. SDI 105km] Kody błędów ABS
bizon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Paź 18, 2010 20:10
Chester
Brak nowych postów [R420] Kody błędów 28 29, a gaśnięcie silnika przy ruszaniu
procl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Czw Wrz 20, 2012 11:51
Pimpa



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink