Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 620Di] "Mruczenie" silnika po ustawieniu po
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 620Di] "Mruczenie" silnika po ustawieniu po
Autor Wiadomość
Urinka 




Dołączyła: 04 Maj 2011
Posty: 43
Skąd: Gorzów



Wysłany: Sro Cze 08, 2011 23:50   [Rover 620Di] "Mruczenie" silnika po ustawieniu po
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,
mam tutaj dłuższą historię i jako laiczka baaardzooo potrzebuję porady. Sprawa jest taka: jakiś czas oddałam pompę wtryskową do uszczelnienia. Wymontowywał i zakładał ją inny mechanik. Po ponownym zamontowaniu pompy samochód mulił, mechanik, który zakładał pompę twierdził, że coś przestawili przy uszczelnieniu, a "uszczelniacze", że mechanik źle ustawił. Niestety nie miałam możliwości podjechania do "uszczelniaczy", w międzyczasie się przeprowadziłam i oddałam samochód do trzeciego mechanika. Teraz chodzi ładnie, ale falują obroty, zwłaszcza przy rozgrzanym silniku. Nie widać tego na obrotomierzu (swoją drogą jest chyba zepsuty, bo pokazywał inne obroty niż na komputerze i ostatnio pokazuje inne, chociaż silnik chodzi normalnie), tylko słychać i czuć drgania. Nie bardzo mi się to podoba, więc popytałam i poczytałam gdzieniegdzie. Jeden mechanik powiedział, że to źle ustawiony kąt wtrysku (dodatkowo samochód dłużej pali na zimno), a drugi, że pokrywa pompy jest źle przykręcona albo regulator obrotów jest zanieczyszczony opiłkami. Tak czy inaczej wina jest tych, którzy ustawiali pompę.
I teraz dwa pytania:
1) kto ma rację? a może są jeszcze inne możliwości? Niektórzy pisali o silniczku krokowym?
2) Mam zamiar oddać samochód do reklamacji do ostatniego mechanika, po którym pojawiło się "mruczenie" silnika, tylko nie otrzymałam jednoznacznej informacji, że to będzie w ramach reklamacji, tylko, że jeśli to zły kąt wtrysku to tak i że "zobaczymy, co jest w środku". Co mogę zrobić, żeby mnie nie naciągnęli? Nie bardzo chcę trzeci raz płacić za ustawianie pompy.
Będę wdzięczna za pomoc, jako że jestem nowicjuszką w naprawianiu samochodów, zwłaszcza przez "obcych" mechaników.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 08, 2011 23:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Czw Cze 09, 2011 07:01   

Witam
Urinka napisał/a:
Teraz chodzi ładnie, ale falują obroty

Możliwe że siada czujnik temperatury paliwa ale nie koniecznie,może to być też wiązka pompy.
Urinka napisał/a:
źle ustawiony kąt wtrysku (dodatkowo samochód dłużej pali na zimno)

To musisz sprawdzić w pierwszej kolejności.
Urinka napisał/a:
pokrywa pompy jest źle przykręcona albo regulator obrotów jest zanieczyszczony opiłkami

Pokrywa/dekiel pompy nie ma nic wspólnego z pracą pompy,właśnie pod deklem znajduję się czujnik temperatury paliwa o którym wspomniałem wyżej.
Nie ma regulatora obrotów jest nastawnik i on może zostać zanieczyszczony.
Urinka napisał/a:
Niektórzy pisali o silniczku krokowym?

Krokowca znajdziesz w benzynie ;)
Urinka napisał/a:
Co mogę zrobić, żeby mnie nie naciągnęli?

Zmień mechanika ponieważ z tego co napisałaś wnioskuję że za bogatej wiedzy na temat pomp to on nie ma.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
rami1000 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: sierpc



Wysłany: Czw Cze 09, 2011 08:03   

zależy co rozumieć przez przestawiony "dekiel", bo może chodziło mu o dawkowanie paliwa i efektem tego mogą być wszystkie wskazane objawy. Jako że pompa sterowana elektronicznie radze podpiać sie pod kompa pokaże i kąt i dawkowanie.
 
 
Urinka 




Dołączyła: 04 Maj 2011
Posty: 43
Skąd: Gorzów



Wysłany: Czw Cze 09, 2011 10:26   

Czyli jak wrócę do tego gościa z samochodem, to on może podpiąć mojego roverka pod kompa i będzie wiedział, czy to kąt wtrysku? Wolałabym się dowiedzieć, czy to reklamacja, zanim rozbiorą moje dziecko na części... ;)
Czy to "mruczenie" jest na tyle poważne, że muszę to robić/ robić od razu?
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 09, 2011 12:07   

Urinka napisał/a:
Czyli jak wrócę do tego gościa z samochodem, to on może podpiąć mojego roverka pod kompa i będzie wiedział, czy to kąt wtrysku? Wolałabym się dowiedzieć, czy to reklamacja, zanim rozbiorą moje dziecko na części... ;)
Czy to "mruczenie" jest na tyle poważne, że muszę to robić/ robić od razu?


jak wyżej koledzy odpisali, a generalnie - sprawa jest prosta, kąt powinien być zawarty pomiędzy 2 a 4 stopnie, jedz do mechanika który to ustawiał i poproś o podpięcie przy Tobie do kompa i niech Ci na wyświetlaczu się pojawi jak jest kont - SAMA GO ZOBACZ :) (może ustawiał na wał na 0, wtedy był by bardzo blisko prawidłowego (może nawet by ucelował) a może brakować 1,3,5 stopni i będą takie problemy) no chyba że miał czujnik zegarowy, ale wątpie bo wtedy by chodził jak trzeba.

jak będzie mało brakowało to powinien się nic nie odezwać, odkręcić 6 śrubek na osłonie paska, 4ma śrubami na górnym kole przesunąć na + lub - (jak mało brakuje) i zrobić jak się należy, potem odpal autko i komp ma pokazać 2-4 (lepiej na 4ry chodzi bardziej miękko) na koniec powinien przeprosić grzecznie

a jak nie ma kompa i ustawiał na czuja bez czujnika zegarowego to masz prawo żądać reklamacji bo tej pompy nie da się precyzyjnie ustawić bez jednej z tych 2ch rzeczy

pozdrowienia i powodzenia :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Urinka 




Dołączyła: 04 Maj 2011
Posty: 43
Skąd: Gorzów



Wysłany: Czw Cze 09, 2011 14:22   

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc. Teraz już przynajmniej mnie nie zagną (tak łatwo ;) ) Mówię wam, jak ciężko ma kobieta w starciu z mechanikami ;)
Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Cze 09, 2011 14:22 ]
A powiedzcie jeszcze, co trzeba zrobić, żeby sprawdzić ten nastawnik, gdyby to nie była pompa. Trzeba tylko podnieść pokrywę czy wymontować pompę? To skomplikowana sprawa?
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Czw Cze 09, 2011 16:35   

Cytat:
zależy co rozumieć przez przestawiony "dekiel", bo może chodziło mu o dawkowanie paliwa i efektem tego mogą być wszystkie wskazane objawy

Dekiel to dekiel ;) żeby zgubić ustawienia trzeba odkręcać kolejny element czyli nastawnik.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Urinka 




Dołączyła: 04 Maj 2011
Posty: 43
Skąd: Gorzów



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 11:01   

Nie bardzo rozumiem... :/ Co znaczy zgubić ustawienia?
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 10, 2011 15:05   

Urinka napisał/a:
Nie bardzo rozumiem... :/ Co znaczy zgubić ustawienia?


czyli precyzyjne ustawienie pompy - ustawienie dawki paliwa itp. jak koju napisał, nie rozbierzesz dalej to nie ma co się bać i nic się nie przestawi, a jak zaczniesz grzebać to możesz coś zmienić, do pompy nie zaglądałem to nie powiem o szczegółach heh

nie zaleca się odkręcania bo można zerwać, uszkodzić uszczelnienie - a nieszczelna pompa to wiadomo, ale można zakupić za 10zł sylikon do wysokich temperatur i rozebrany element przed dokręceniem obsylikonować cienką warstewką, potem skręcić (zniweluje to nieszczelności pomiędzy dwoma warstwami metalu)

konkretnie pisząc jedź i sprawdź jaki masz kont, zobacz go na własne oczy aby wyeliminować podstawową przyczynę (nawet mała różnica powoduje zmienioną pracę silnika, jak ustawiali bez kompa na 0 na wale to mogli właśnie bardzo zbliżyć się do właściwego ale jednak troszkę brakuje, gdyby brakowało dużo ciężko by palił, kopcił na biało i po dłuższym przytrzymaniu gazu zapalił by się check)

a jak nie to zapraszam do mnie, u mnie nie ma takich rzezimieszków mechaników :D choć wiem że to baaardzo daleko :rotfl:
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 16:18   

Urinka napisał/a:
Nie bardzo rozumiem... :/ Co znaczy zgubić ustawienia?

http://www.roverki.pl/zro...ch-serii-l.html tutaj masz zdjęcia pompy z wykręconym "deklem" w celu wymiany czujnika temperatury paliwa.Dalsze wykręcanie śrub czyli nastawnika wiąże się z regulacją dawki itp. tak jak napisał kruszan wiec proponuję tego nie ruszać samemu ;)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Urinka 




Dołączyła: 04 Maj 2011
Posty: 43
Skąd: Gorzów



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 21:20   

Witajcie.
Niestety to nie kąt wtrysku, ustawiony na 3, sama widziałam :/ Zostawiłam samochód na noc u mechanika, żeby zobaczył, co się z nim rano dzieje przy odpalaniu, ale mam lekką deprechę, bo pewnie znowu będzie trzeba wyłożyć kasę. Zobaczymy, co powiedzą. Macie jeszcze jakieś pomysły? Błędów żadnych komputer nie wykrył... czujnik temperatury i jeszcze jakiś tam (nie pamiętam :roll: ) sprawdzony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 600, Honda Accord 0 Czw Lis 18, 2010 02:41
kasjopea
Brak nowych postów [R600] "Warczenie-mruczenie" przy hamowaniu
pablom1978 Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Maj 19, 2010 20:50
pablom1978
Brak nowych postów [620di] "Coś" od EGR grzechocze...
kataklysm Rover serii 600, Honda Accord 0 Nie Cze 29, 2014 03:37
kataklysm
Brak nowych postów [R620] "Stuki w kole" i "wycie"
dansky Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Maj 30, 2008 11:57
dansky
Brak nowych postów [600sdi99] "skwierczenie" z okolic silnika.
michal001 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Lis 28, 2014 13:30
michal001



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink