Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Prosba o ocene instalacji lpg
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Prosba o ocene instalacji lpg
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lip 28, 2011 19:35   [R416] Prosba o ocene instalacji lpg
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam
Potrzebuje żeby ocenić montaż mojej instalacji gazowej. Była zakładana w dość dobrym zakładzie 4 lata temu, ale kilka rzeczy mnie zastawania.
Samochód to Rover 416 1,6 si z 96r. Instalacja to 4gaz (to samo co stag 300) Reduktor Zavoli zeta, wtryskiwacze Valtek 1 Om.
Do rzeczy:
1 Czy wężyki miedzy wtryskami a kolektorem nie powinny być idealnie równe? U mnie nie są i jak pytałem gaziarza to powiedział, że jest na to korekta w programie i że jest ok - prawda czy fałsz?
2 Czytałem ze wtryski powinny być ustawione pionowo - ze to dal nich najlepsza pozycja, u mnie nie są, a mogły by być bo jest na tyle miejsca - warto zmienić ich pozycje?
3 Filtr gazu mam zaraz przed listwa i dość mocna nagrzewa się od silnika - szkodzi czy nie przeszkadza?
4 Parownik jest na równi z najwyższym punktem układu chłodzenia (chodzi o odpowietrzanie) Przeszkadza to, czy nie ma znaczenia?
5 Rurka zasilająca z gorącym płynem jest wpięta w dolna cześć parownika, a wyjście zimnego płynu jest tym górnym wyjściu. Zaznaczyłem to na foto kolorem czerwonym- gorący, niebieski- zimny - nie powinno być odwrotnie wpięte?
6 Czujnik temperatury na reduktorze jest wkręcony w punkcie 2 - nie powinien być w punkcie 1 ? (kiedyś tam był ale sie urwał i tu mi wkręcili)
7 czy rurka która idzie od mapsensora zaznaczona żółtym kolorem powinna być tak długa ? U mnie ma ok 80 cm i jest zawinięta.. Czy jej długość ma znaczenie?
8 Do listwy wtryskiwaczy z jednej strony dochodzi rurka z gazem a z drugiej jest zaślepka - czy nie powinno to być podpięte do mapsensora, albo jeszcze czegoś innego?
To tyle pytań - jeśli jeszcze ktoś zauważy jakaś nieprawidłowość z fotek to będę wdzięczny za ich wskazanie
pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 28, 2011 19:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Lip 28, 2011 20:16   

1. Wężyki powinny być równe i warto do tego dążyć. Nie znam tego programu więc co do reszty nie wiem.
2. ?
3. Nie przeszkadza.
4. Ma znaczenie ale w tym przypadku jest ok.
5. Nie ma znaczenia. Obieg i tak jest wymuszony.
6. To nie przeszkadza. Ważne, że mierzy temperaturę.
7. W zasadzie im krótsza tym lepiej.
8. Zamiast z parownika do mapsensora powinna iść rurka z listwy wtryskiwaczy (z zaślepki).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Czw Lip 28, 2011 20:24   

Witaj!

Na gazie sie nie znam, ale pierwsze moje spostrzezenie jest takie ze masz pusto w zbiorniczku wyrownaczym. Przynajmniej tak to wyglada... Sorki z OT.

Pozdrawiam
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lip 28, 2011 21:30   

a czy filtr FL nie powinien być przed czujnikiem temperatury?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
demerzel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 101
Skąd: Łódź

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 28, 2011 22:34   

dawidd napisał/a:
a czy filtr FL nie powinien być przed czujnikiem temperatury?
Powinien być przed czujnikiem, temperatura gazu i ciśnienie zmieniają się za filtrem więc do wtryskiwaczy dostaje się gaz o innych parametrach niż jest o tym informowany komputer poprzez odczyty dokonywane przez czujniki przed filtrem.
_________________
GRY DO KONSOL - ZAPRASZAM :)
www.phurand.pl
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lip 29, 2011 14:56   

filtr FL zamieniłem miejscami z trójnikiem, wstawiłem tez równe rurki od wtryskiwaczy - po 18cm oraz zregenerowałem valteki (byly w niezłym stanie, brudu praktycznie nie było). Co jeszcze można zmienić?Auto na zimnym silniku lubi szarpnąć przy dodaniu gwałtownie gazu - czy winny może być przewód podciśnienia
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Problem z wyborem instalacji gazowej
piozex Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Lis 06, 2007 13:07
piter34
Brak nowych postów [R416] Głośna praca silnika na instalacji LPG-czy to norma?
maximus86 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Kwi 28, 2012 10:46
maximus86
Brak nowych postów [R45] prośba o ocenę kosztów naprawy
marcin316 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Gru 16, 2010 17:10
marcin316
Brak nowych postów [R400] Prośba o ocenę mapy STAG 300
areek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Paź 02, 2008 12:12
piter34
Brak nowych postów [R416] Prośba o screeny z EPC
mocowanie szyby i czujnik drzwiowy
flori_n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Czw Wrz 20, 2007 12:59
Paul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink