Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 iDT] Błędny pomiar temperatury powietrza dolotowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: szoso
Czw Sie 04, 2011 09:35
[R45 iDT] Błędny pomiar temperatury powietrza dolotowego
Autor Wiadomość
RUDiCK 




Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 84
Skąd: Olkusz



Wysłany: Czw Sie 04, 2011 08:45   [R45 iDT] Błędny pomiar temperatury powietrza dolotowego
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Poniewaz podejrzewam u siebie padniety przepływomierz, wczoraj zrobilem testy z trzema przepływkami (jedna moja i dwie pożyczone używanyne). Podpiąlem się pod komputer i odczytalem wartosci pomiarow na tych trzech przepływomierzach. Zauwazylem ze na mojej przepływce jest bledny pomiar temperatury powietrza do turbiny pokazuje mi caly czas ok 84stopnie C.(na innej przeplywce bylo 38stopni) i maksymalna wartosc przepływu powietrza przy 4000obr/min to 120g/s.
I moje pytanie jaki wpływ na prace silnika ma ten pomiar temperatury??
pomijam to ze wartosc przeplywu u mnie tez jest zanizona, ale poki co zastanawia mnie ta temperatura.

szoso napisał/a:
Moderator szoso informuje

RUDiCK! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji

Temat zmienilem ale nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Przeciez temat dotyczy wszystkich rowerkow iDT :?: :?: :?: a zapytanie w temacie bylo konkretne - nie kumam.
Ostatnio zmieniony przez RUDiCK Czw Sie 04, 2011 09:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 04, 2011 08:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 09:38   

przeczytaj sobie zasady kącika to się dowiesz o co mi chodzi
skoro temat dotyczy problemu twojej 45 to niby czemu ma nie być tych informacji w tytule tematu?
skoro piszesz w tym dziale to trzymaj się panujących tu zasad
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 10:32   

A jak pomiary przepływu powietrza na innych? Czujesz różnicę?
Teoretycznie może zaniżać dawkę wtedy - cieplejsze powietrze ma większa objętość i mniej się do cylindra mieści... No ale czujnik jest przed turbo, a nie jak np. w SDi na kolektorze i ta temperatura jest niemiarodajna zupełnie. Najlepiej jakby Remi się wypowiedział, on przepływki najlepiej ogarnia ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
RUDiCK 




Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 84
Skąd: Olkusz



Wysłany: Czw Sie 04, 2011 10:45   

Krzysi3k napisał/a:
A jak pomiary przepływu powietrza na innych? Czujesz różnicę?
Teoretycznie może zaniżać dawkę wtedy - cieplejsze powietrze ma większa objętość i mniej się do cylindra mieści... No ale czujnik jest przed turbo, a nie jak np. w SDi na kolektorze i ta temperatura jest niemiarodajna zupełnie. Najlepiej jakby Remi się wypowiedział, on przepływki najlepiej ogarnia ;)


Niestety tamte przepływki nie zadobrze wypadly w testach, jedna padnieta calkiem (wogole nie mierzy masy powietrza) a druga przy 4000obr/min pokazyje tylko 80g/s wiec szału nie ma, ale jeszcze ja sprobuje wycziscic w nitro i acetonie, moze cos sie poprawi. Ale za to obie pokazuja dobrze temperature powietrza :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 23:01   

Slabo jak 120g/s przy 4000 rpm :sad: powinno być min 215g/s



Ta niebieska linia pokazuje w miarę dobry zakres dobrej przeplwki :wink: A 80g/s to już całkiem tyle to przy ok włączeniu się Turbinki powinno byc :mrgreen:

co do temp. to w sumie nie wiem o ile jest brany pod uwagę temp. wartość ja mam teraz diodę wpięty zamiast przeplyki a czujnik temp biorę jak w SDi od kolektora :wink: Ale czujnik temp możesz od tej innej starej przeplywki przelutowac i będzie śmigało. albo kupić w sklepie elektronicznym. kosztuje to kilka groszy :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
RUDiCK 




Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 84
Skąd: Olkusz



Wysłany: Pią Sie 05, 2011 12:40   

Remi55 napisał/a:
Slabo jak 120g/s przy 4000 rpm...
A 80g/s to już całkiem tyle to przy ok włączeniu się Turbinki powinno byc :mrgreen:


Wczoraj wieczorkiem jeszcze raz sie podlaczylem pod kompa i zastanowila mnie jedna rzecz... turbina :idea: , doladowywuje mi tylko 0,64bara :shock: - czy to moze byc przyczyna niskich wartosci wskazywanych przez przepływke :?: :?: :?: jesli tak to moze przeplywke mam dobrą (znaczy oprocz tej temperatury) a przyczyna tkwi w turbinie, czy po tym mozna powiedziec ze turbina jest padnieta czy moze jakas nieszczelnosc jest??

Remi55 napisał/a:
Ale czujnik temp możesz od tej innej starej przeplywki przelutowac i będzie śmigało. albo kupić w sklepie elektronicznym. kosztuje to kilka groszy :razz:


A to da sie przelutowac????
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 05, 2011 14:26   

RUDiCK napisał/a:
doladowywuje mi tylko 0,64bara

sprawdzałeś na postoju?
na postoju nie będzie ci dmuchać prawidłowo te 0,9 czy 1,0 tylko podczas jazdy
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 05, 2011 21:45   

RUDiCK, Dokładnie tak jak pisze sozso, niestety na postoju nie zmierzy sie wartość Turbiny, ale w sumie wszystkie przewody dolotowe możesz sprawdzić profilaktyczne :wink:

A co drugie to nie wierz wartością od komputera co pokazuje ciśnienie doładowania, najlepiej to mierzyć wskaźnikiem doładowania :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
RUDiCK 




Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 84
Skąd: Olkusz



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 10:05   

Ufff to mnie pocieszyliscie :ok: . Faktycznie pomiary robilem na postoju :oops: . Remi55 Nie bardzo mam dostep do wskaznika doladowania, ale profilaktycznie zrobie sobie odczyty komputerem w trakcie jazdy tak zeby sie upewnic ze jest OK.
Czyli dalej pozostaje u mnie problem z przeplywomierzem, chyba jednak pozostaje zakup nowego :bezradny: -ale to i tak lepiej jak regeneracja turbiny :ok:
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Sob Sie 06, 2011 11:03   

Po co nowa przepływka jeśli można wcale jej nie używać.
Zapraszam do tego tematu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68177 koszt 7 gr ;-)
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] czujnik temper. powietrza dolotowego czy jest osobno ?
IROLA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Gru 19, 2015 22:17
IROLA
Brak nowych postów [R45] Czujnik temperatury powietrza
hrv Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Maj 06, 2009 18:26
hrv
Brak nowych postów [R45] Przepływka/czujnik temperatury powietrza
domzalowicz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Paź 23, 2008 16:39
domzalowicz
Brak nowych postów [mg zs] czujnik temperatury powietrza w dolocie
podki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Paź 08, 2017 21:36
wooy11
Brak nowych postów [416] Czujnik temperatury powietrza - jak sprawdzić?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Lis 19, 2013 18:58
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink