Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Naprawa zamka - może się komuś przyda
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Naprawa zamka - może się komuś przyda
Autor Wiadomość
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sie 05, 2011 14:47   [R75] Naprawa zamka - może się komuś przyda
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Dla forumowiczów mających problemy z zamkiem przednim lewym, a chcącym trochę zaoszczędzić. Poniżej pokaże sposób naprawy zamka. Potrzebne nam będą następujące części i narzędzia:
-Na allegro kupujemy zamek - nieważne który.
-Dwa pierścienie segera (5)
-Dwie podkładki ( fi 6)
-Pilnik (musi być cienki)
-Śrubokręt, kombinerki, młotek, wybijak,
-Dobrze mieć imadło
-Klucz typu torx - rozmiaru nie znam po prostu należy dobrać odpowiedni
Do roboty.
UWAGA: Dobrym rozwiązaniem jest zrobienie zdjęcia przed rozbieraniem, zwłaszcza ułożenie dźwigienek (rys nr 6)
1.Zdejmujemy czarną osłonę plastikową, podważając ją śrubokrętem.
2.Przy pomocy młotka i wybijaka, wybijamy pierwszy ze sworzni trzymających obie części zamka (rys 1 A)
3.Pilnikiem (musi być stosunkowo cienki, przynajmniej jedna krawędź) spiłowujemy zawleczkę(podkładkę) zamocowaną na drugim sworzniu (rys1 B). Po spiłowaniu sworzeń wygląda jak na rys nr 2. Istotna tu jest grubość pilnika, cienki pilnik nie spiłuje kołnierza trzymającego, a podpiłuje tylko tą podkładkę.
4.Lekko pociągając odpinamy z zatrzasku biały plastikowy wodzik (rys1 C)
5.Teraz możemy bez problemu wyciągnąć dwa wodziki metalowe i rozłożyć zamek na dwie części.
6.Śrubokrętem podważamy czarną zapadkę (rys 1 D) uważając na sprężynkę znajdującą się pod nią( rys 1 E) i wyciągamy ją
7.Zamek trzymają cztery śruby typu torx (rys 3 strzałka zielona) i mnóstwo zatrzasków plastikowych (rys 3 strzałka czerwona). Ja w swoim zamku nie bawiłem się z odpinaniem zatrzasków plastikowych tylko je pourywałem (są bardzo delikatne a w sumie do niczego niepotrzebne i tylko strata czasu i nerwów z zabawą w odpinanie)
8.Po odkręceniu wszystkich śrub rozpoławiamy delikatnie zamek (rys. 4) i wyciągamy silniczki bądź silniczek podważając go lekko śrubokrętem. Po włożeniu sprawnych składamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę na spasowanie i położenie kół zębatych. (Jak delikatnie rozpołowimy to wtedy starczy tylko dwie połowy przyłożyć do siebie)
9.Składamy zamek w całość i łączymy go w pierwszej kolejności wybitym sworzniem (rys 5 A), (wcześniej należy oryginalną fazkę po zawleczce poprawić delikatnie cienkim pilnikiem). Zakładamy podkładkę i na koniec pierścień segera 5.
10.Zakładamy dwa metalowe wodziki na sworzeń nr 2 (rys 5B), zakładamy podkładkę (ja tu użyłem podkładki aluminiowej lekko spłaszczając ją młotkiem, bo była ciut za gruba) i na koniec drugi pierścień segera 5.
11.Jeden z wodzików metalowych łączymy białym wodzikiem plastikowym z zapadką którą wcześniej zdejmowaliśmy.
12.Zakładamy czarną osłonę plastikową i już mamy w pełni rozbieralny zamek do naszego samochodu. Jak padnie silniczek znowu to go w łatwy sposób wymienimy.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 05, 2011 14:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 05, 2011 19:50   

dodam tylko że jak się komuś bardzo nie spieszy to zanim zakupi jakikolwiek zamek żeby wymienić silniczki, po rezebraniu tego który posiadamy można rozgiąć delikatnie blaszki trzymające plastik na końcu silniczka ten od strony szczotek. mój miał delikatnie wytarte blaszki(szczotki) więc dolutowałem małe miedziane blaszki i wyczyściłem komutator silniczka, był cały czarny (brudny?) po delikatnym oskrobaniu nożykiem i przetarciu papierem ściernym komutator odzyskał miedziany kolor, po złożeniu silniczek działa jak należy.

Sposób naprawy do wyboru, wymiana lub czyszczenie, używany też nie wiadomo jak długo wytrzyma :wink:
_________________
75 Red Edition
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sie 05, 2011 20:01   [R75] Naprawa zamka - może się komuś przyda

Ale jak kupisz używany zamek z wer. europejskiej i zapłacisz 250 zł, to też nie wiesz ile wytrzyma ( a tu koszt z przesyłką to 70 zł). A z rozbieraniem silniczka też już ćwiczyłem, działał rzeczywiście (po podaniu napięcia) ale był za słaby.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Sie 05, 2011 21:16   

longer86 napisał/a:
mój miał delikatnie wytarte blaszki(szczotki) więc dolutowałem małe miedziane blaszki
widocznie miałeś wytarte szczotki węglowe i zostały same blaszki , bo w silniczkach na tych blaszkach są szczotki węglowe.

[ Dodano: Pią Sie 05, 2011 21:16 ]
longer86 napisał/a:
komutator silniczka, był cały czarny
od szczotek węglowych
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 06, 2011 16:06   

SeniorA napisał/a:
longer86 napisał/a:
mój miał delikatnie wytarte blaszki(szczotki) więc dolutowałem małe miedziane blaszki
widocznie miałeś wytarte szczotki węglowe i zostały same blaszki , bo w silniczkach na tych blaszkach są szczotki węglowe.

[ Dodano: Pią Sie 05, 2011 21:16 ]
longer86 napisał/a:
komutator silniczka, był cały czarny
od szczotek węglowych


w każdym razie takie rozwiązanie na razie sprawdza się bezproblemowo, zobaczę jak długo
_________________
75 Red Edition
 
 
Physixc 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 123

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 28, 2015 12:36   

jakie było ułożenie tej sprężynki pod tą gównianą zapadką? nie mogę dojść a już mnie krew zalewa
 
 
dorotamax1 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 180
Skąd: GDAŃSK \ CZECHY

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 05, 2015 08:28   

Witam wczoraj walczyłem z zamkiem z 2 jeden i działa ,ale nie w tym rzecz chodzi nit który przy demontaży już nie nadaje się do niczego ,a tokarza w mojej okolicy nie ma ,wiec wyprawa do sklepu metalowego ,i kupno tulejki rozmiar 10 na obwodzie ,długa 3cm,i dwie śrubki ,na długość nita przyciąłem tulejkę i na klej wkręciłem śrubki,to tulejki i działa ,a jeszcze śrubkę żeby skręcić zamek z blacha ,koszt 2,5 zł .

[ Dodano: Czw Mar 05, 2015 08:28 ]
2 zdjęcie
_________________
R.R.
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Mar 05, 2015 08:28   

dorotamax1, za mocno piłowałeś pilnikiem :P
 
 
dorotamax1 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 180
Skąd: GDAŃSK \ CZECHY

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 05, 2015 08:36   

2 zdjęcie,
nawet nie próbowałem piłować wole szukać innych rozwiązań :P

[ Dodano: Czw Mar 05, 2015 08:36 ]
3 zdjęcie
 
 
groszek_76 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 128



  Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 11:11   

mnie również dopadła przypadłość zamka i rozwiązałem to troszkę inaczej. kupiłem używkę tył za 30 zeta, wyjąłem 2 silniczki i przełożyłem z mniejszym ślimaczkiem a drugi również przygotowałem do podmianki zmieniając ślimak duży na mały i czeka na swój dzień. nit jeden spiłowałem a w drugim pękła zawleczka. nawierciłem otwór pod gwint 3mm i nagwintowałem. do zabezpieczenia drugiego nitu użyłem zawleczki od łańcucha piły spalinowej i teraz śmiało mogę wymieniać silniczki w 30 minut
_________________
SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 19:40   

Ciekaw jestem po co wy piłujecie i rozwiercacie tego nita :o ,oznaczonego literka (B) na pierwszym zdjęciu. Przecież da się zamek rozebrać nie dotykając tego nita :D
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
jarkim 



Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1



Wysłany: Pon Paź 12, 2015 09:07   

tomi24lbn napisał/a:
Ciekaw jestem po co wy piłujecie i rozwiercacie tego nita :o ,oznaczonego literka (B) na pierwszym zdjęciu. Przecież da się zamek rozebrać nie dotykając tego nita :D



Witam, niby jak miał byś to zrobić ?
 
 
Kefiruss 



Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1



Wysłany: Pon Paź 12, 2015 09:28   

Dzieki za poradnik na pewno się przyda, sam mam jakieś problemy z zamkiem ostatnio i będzie trzeba chyba rozebrać, postapie według instrukcji.
 
 
mariusz950 



Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 12



Wysłany: Nie Lip 26, 2020 23:03   

Nie zawsze silniki są do wymiany. U mnie w jednym zamku wystarczyło styki przeczyścić a w drugim niestety szczotki się przypaliły. Wymieniłem więc całą część silnika ze szczotkami zdemontowane z silnika kupionego na alliexpres.
I coś ode mnie czego brakowało mi w opisie regeneracji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Linka zamka
bys Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Wrz 07, 2010 10:15
bys
Brak nowych postów [R75] Wymiana zamka
zbig1967 Rover serii 75, MG ZT 16 Nie Mar 16, 2008 15:24
PD
Brak nowych postów [r 75 2,0 2001] - silniczek zamka
dawidek126 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Cze 23, 2016 21:29
dawidek126
Brak nowych postów [R75] dźwięk zamka centralnego
markozalko Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Mar 31, 2011 21:01
markozalko
Brak nowych postów [R75] Awaria centralnego zamka
29centy Rover serii 75, MG ZT 32 Czw Lut 22, 2018 11:53
Dziadek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink