Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All] Turiolal rozkładanie oraz składanie skrzyni PG1
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R All] Turiolal rozkładanie oraz składanie skrzyni PG1
Autor Wiadomość
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 23:30   [R All] Turiolal rozkładanie oraz składanie skrzyni PG1
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam... dzisiaj właśnie opisze wam jak rozłożyć skrzynie PG1 zwykłą z silnika 1.8







Skrzynia ma podobno przebieg 44 tyś mil.. i raczej się to zgadza...
widać w jakim stanie jest.;) Olej brązowy..
mhm ja nie zamierzałem płacić za rozłożenie skrzyni.. i złożenie.;) Sam to robie z każdym jakimś nowym etapem bede to relacionował .;)
Niektorzy mówią że cieżko rozebrac i złozyć skrzynie.. a to wcale nie prawda.. bardzo prosto jezeli nic się nie poprzestawia i wszstko trafi na swoje miejsce.;)

Kupiłem ją ze względu na to że w mojej skrzyni PG1 z torsenem typu B padło łożysko na dyfrze a to spowodowało zmielenie wałka który napędza dyfer temat.;
http://forum.roverki.eu/v...p=653574#653574


Na początku wykręcamy taką śrubkę kwadratową spuszczamy olej ze skrzyni..

Później odkręcamy śrubki zaznaczone na czerwono na zdjeciu.;).. jest ich trochę... oraz taki duży korek co jest na taki imbus duży... widzimy dostep do łozyska i blokady.;)


Nastepnie odkrecamy tą śrubke co na czerwono zaznaczyłem... trzyma ona wałek z zembatką w środku...


Kolejny krok to rozewrzenie segera tak jak by..;).. zabezpieczenie przed wyjeciem wałka gdy tego nie zrobimy to nie rozpołowimy.;)


Nastepnie bierzemy coś płaskiego mocny śrubokręt i możemy ją zaczynać rozkładać patrząc na ten seger żeby był cały czas otworzony.;)

Jęzeli wszystko mamy odkręcone i nic nie trzyma obudowa schodzi gładko.;)













i tak mamy rozłożoną skrzynie.;)

Widać że jest w niezłej kondycji.;)
Kolejny etap będzie to montowanie Kołnierza z R820Ti do obudowy tej skrzyni i zamontowanie w niej torsena.;) oraz złozenie krok po kroku.;)
_________________
www.matexx.pl
Ostatnio zmieniony przez Matexx Pon Sty 09, 2012 01:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 23:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 10:47   

Matexx, :brawa: odbierasz chleb mechanikom ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 19:38   

heh... nie zamierzam płacić jeżeli można to samemu zrobić.;)
a z zawodu nie jestem mechanikiem ... za to elektromonterem;)...
wgl co dopiero skończyłem szkołe.;)

oczywiście prace ruszą dalej ale za jakis czas.. ;) ..
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 21:09   

czekam z niecierpliwością na dalej, świetny pomysł brawo!
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 21:25   

hmmm ja bym sie tylko przyczepil do tego srubokreta, wpychanie wbijanie i podwazanie w ten sposob, moze spowodowac uszkodzenie powierzchni i potem przecieki w tym miejscu, chyba ze to twardy stop, a skrzynia rozlazi sie naprawde lekko
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 22:35   

mhm to tylko po to aby masa uszczelniająca puściła bo troszkę trzyma... za kilka dni składam już skrzynie.. z Torsenem typu B...i kołnierzem od 2.0 :) wiec wszystko będzie opisane.;) Pozdrawiam;)
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 09, 2012 00:45   

up
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 09, 2012 01:26   

Witam.;)

Po dość długiej przerwie wróciłem znowu do swojego miejsca zamieszkania. I mogę teraz w zupełności zając się moją coupe.;)
W te Ciepłe zimowe dni postanowiłem sam poskładać skrzynie i wrzucić do samochodu.;)

Rozmiary Łożysk do skrzyni PG1 z Torsenem

Mianowicie zapis oryginalny : mierzone suwmiarką: (zew,wew,szer)
Łożyska na dyfer:2x 18/6208 80mm 40mm 18mm

Łożysko na wałek
który jest napędzany
bezpośrednio przez silnik
od strony dzwona 3/Mj28 68mm 28mm 18mm

Łożysko na wałek
który jest napędzany
bezpośrednio przez silnik
od strony dekla: 3/LJ28 78mm 28mm 20mm

Łożysko na drugi wałek
od strony dzwona:
(rolkowe) RJ2024 60mm 35mm 22mm

Łożyska na ten sam
wałek od strony dekla: pierwsze zwykłe 43/LJ28 56mm 25mm 17mm
drugie rolkowe 3/LRJA25 56mm 25mm 19mm




a Więc przypomnę wam jaki był plan..
Dzwon i torsen z R820TI reszta 1.8 (wałki tryby zmieniacze łożyska)

-zakupiłem
-olej MtF 94 dwa i pół litra
-Dwa nowe Łożyska na dyfer Fag 6208 C3
-silikon jakim posłużył mi do klejenia był Dirko elring do 250C










Pierwszy raz składałem skrzynie od samochodu.. wiadomo tam od małego coś się składa jakieś Romet Jawki Jawy. itd.. i wam powiem że jeżeli zrozumiemy procesy jakie tam zachodzą to bez problemu złożymy.;)

Oto widok naszych karterów skrzyni do złożenia , dyfer zwykły oraz torsen typu B.;)












1 Karter główny skrzyni tzw dzwon musi leżeć na stronie którą zakręcamy do skrzyni.
czyli środkiem do nas.


2 Na samym poczatku gdy już mamy wszystko przygotowanie możemy
zakładać Łożyska oczywiście
Nie mozemy na chama wbijać, powinniśmy podgrzać opalarką albo palnikiem aluminium żeby ładnie wskoczyło.;)
ale przede wszystkim łożysko nabijamy pierwsze co na dyfer



Pamiętajmy musimy ściągnąć z łożysk metalowe pierścienie bo inaczej łozysko nie będzie miało smarowania oleju ze skrzyni



3 teraz powinnśmy włożyć nasze tryby;) Oczywiście całość za bardzo ich nie rozkładałem tylko przekładałem z jeden skrzyni do drugiej:)


Uwaga wszystko razem trzeba włożyć nie można samych trybów a później tych przesuwnic.. tak to określe..



5 Po tym przychodzi czas na najważniejsze od tego zależy czy biegi będą się zmieniać właściwie czy też nie.;) trzeba włożyć zmieniacz biegów i dobrze ustawić w wodziki

A Ustawienia wodzików tak muszą być ustawione jak na zdjęciu inaczej skrzynia będzie źle pracowała...



B Teraz musimy włozyć odpowiednio zmieniacz biegów wkłada się go bardzo prosto odpowiednio wchodzi na swoje miejsce.:)


C Teraz wkładamy drążek od biegu wstecznego razem z zembatką i małym wałkiem.


Całość




6 Po złożeniu dobrze jest sprawdzić czy biegi wchodzą i czy jest luz najlepiej zamknąć obudowę na suchą skręcić na dwie śrubki i poprzez drążek który wystaje z skrzyni posprawdzać biegi czy czasem wszystkie są oraz luz.;) i czy się synchronizatory nie zacinają :)

jezeli mamy ok.. mozemy zdjać dekile który wczęsniej przykręciliśmy na dwie śrubki i ładnie obrzeże karterów zasylikonować tą masą Dirko


no wiec doszliśmy do końca teraz wiemy na czym jeździmy.;) i zaoszczędziliśmy kilka zł.;)




Podziękowania za kilka porad użytkownikom Kozik oraz Tomek1212

Jeżeli chodzi o mnie to mam dosyć.;)..
w sobote złożyłem z rana skrzynie i wrzuciłem do auta bez kanału co się okazało że synchronizator się zaciał i gdy odpaliłem okazało się że jest na 5 biegu.. i jeszcze tego samego dnia wyjąłem:)..
a w niedzile ponownie z rana rozłożyłem i przestawiłem jeden trybik od góry bo nie chodził idelanie i znowu wrzuciłem skrzynie;) teraz wszystko działa.;)

Macie pytania to pytajcie.;) dla was wszystkich robiłem ten mini turiolal:) w końcu duża liczba osób ma PG1 w aucie.;)
składanie samej skrzyni trwa do góra 30 minut.;)
_________________
www.matexx.pl
Ostatnio zmieniony przez Matexx Nie Mar 11, 2012 21:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Sty 09, 2012 08:25   

Matexx, :brawo: :brawa: a masz może spisane wymiary łożysk?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 09, 2012 20:56   

Nie spisałem ale mam Łożyska stare z drugiej skrzyni wszystkie wiec mogę wam pospisywać i podawać wymiary.;)
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 09, 2012 22:54   

kawał dobrej roboty :D z pewnością przyda się jak bede torsena wkładał ;D brawo!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 12, 2012 20:13   

Witam.;) zapodam wam numery Łożysk wszystkich do skrzyni PG1 z Torsenem.
Nie wiem ile było tak dokładnie modeli w środku skrzyń PG1
ja znalazłem różnicę taką że skrzynia z torsenem posiadała Łożysk wszystkich 7 a normalna PG1 łożysk wszystkich 6.


Mianowicie zapis oryginalny : mierzone suwmiarką: (zew,wew,szer)
Łożyska na dyfer:2x 18/6208 80mm 40mm 18mm

Łożysko na wałek
który jest napędzany
bezpośrednio przez silnik
od strony dzwona 3/Mj28 68mm 28mm 18mm

Łożysko na wałek
który jest napędzany
bezpośrednio przez silnik
od strony dekla: 3/LJ28 78mm 28mm 20mm

Łożysko na drugi wałek
od strony dzwona:
(rolkowe) (nie mam jego nazwy bo się starła) 60mm 35mm 22mm

Łożyska na ten sam
wałek od strony dekla: pierwsze zwykłe 43/LJ28 56mm 25mm 17mm
drugie rolkowe 3/LRJA25 56mm 25mm 19mm



zdjęcia wrzucę za jakiś czas.; :) pozdrawiam
_________________
www.matexx.pl
Ostatnio zmieniony przez Matexx Nie Mar 11, 2012 21:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 12, 2012 20:50   

kawał dobrej roboty, tylko teraz czy skrzynie w silnikach turbo 2.0 benzyna mają wszystkie te same łożyska (220Ti, 620Ti i 820Ti)? bo wiem że inne są w 1,8VVC a aktualnie mam skrzynię założoną podobno z 620Ti
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 04, 2016 16:33   

Witam.
Wyjeliśmy z ojcem przed chwilą skrzynie PG1 ( z Diesla 2.0 ).
Powód - ciek olej z prawej półosi, przez luzy jakie powodowało zużyte łożysko.
Ma ktoś dostęp do dobrego poradnika, jak rozebrać to skrzynie i wymienić to łożysko ?
W tym temacie niestety dokumentacja zdjęciowa umarła :/

Znalazlem tylko takie coś
http://rover.odin-haller....rboxRebuild.pdf
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 04, 2016 16:50   

może to Ci pomoże ;)

http://forums.mg-rover.or...t-shaft-451178/
_________________
75 Red Edition
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 06, 2016 20:14   

Dzięki za poradnik, przydał się, wymieniliśmy 4 łożyska, najgorsze było to właśnie przy dyfrze gdzie wychodzi prawa półoś, kompletnie rozklekotane, poszło Koyo, choć wszedzie w poradnikach pisali o Fagach, Koyo ma być ponoć lepsze.

Jeśli rozegra się to wszystko na spokojnie, to rozebranie z złożenie skrzyni nie jest takie trudne, choć za pierwszym razem trochę czasu schodzi..

Przy okazji zrobiliśmy mechanizm wybieraka, teraz wajha biegow dziala sztywniutko.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Silniki serii K] Różnice pomiędzy 200 i 25 oraz 400 i 45.
jerzu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 25 Wto Mar 26, 2013 16:37
polofix
Brak nowych postów [all diesel] Diesle w Roverach serii 400 oraz 600
BialYY Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 12 Wto Cze 19, 2007 17:11
piter34
Brak nowych postów [K series] Różnice między uszczelkami w K oraz KV6.
BigBoyPL Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Pon Cze 17, 2013 14:35
BigBoyPL
Brak nowych postów [R All] Zmiana oraz ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu SDi
kruszan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Sob Maj 11, 2013 00:03
kruszan
Brak nowych postów [R220Ti vs R620i] różnice w silniku z oraz bez doładowania
sebeks Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 13 Sro Sie 04, 2010 19:37
Konix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink