Forum Klubu ROVERki.pl :: [620Ti] Remont silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620Ti] Remont silnika
Autor Wiadomość
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 10:58   

Znalezienie tej uszczelki z Saaba to masakra. A cena 39 pln!
Z Lublina jest z "buta" - szkoda że inne wymiary.
Najgorzej jak człowiek potrzebuje na jutro a tu klops.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 26, 2011 10:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 12:41   

antonio3 napisał/a:
Znalezienie tej uszczelki z Saaba to masakra. A cena 39 pln!
Z Lublina jest z "buta" - szkoda że inne wymiary.
Najgorzej jak człowiek potrzebuje na jutro a tu klops.


mam taka gdzies w domu bo kiedys kupiłem na zapas ale masz troche daleko...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 14:36   

Wielkie dzieki za pomoc, ale właśnie wróciłem z zakupami. Byłem w firmie gdzie regenerują turbinki, panowie bardzo mili i dali uszczelkę, dali i tą pod odpływ oleju, dali szpilki i nakrętki samokontrujące dedykowane do kolektorów wydechowych.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 20:30   

Mówiłem o sprawdzeniu DV bo czasami uszczelka która tam siedzi kończy swój żywot (jest popękana) a dorwanie nowej może sprawić problem większy niż uszczelka pod flanszę gorącej muszli, której w zasadzie nie powinno być - gdy wszystko jest jest ładnie splanowane samo się uszczelnia.
Ta uszczelka w DV ponoć była też montowana w Renault 5 turbo ale i tak ciężko znaleźć - jak by ktoś miał namiary to poproszę (mam lekko spękaną :wink: ). Jej brak może powodować niestabilną pracę silnika zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 20:04   

może taniej będzie zaślepić i zamontować blow off :) a tak serio w serwisie turbo dostaniesz bez problemu
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 20:49   

dobryziom napisał/a:
może taniej będzie zaślepić i zamontować blow off :) a tak serio w serwisie turbo dostaniesz bez problemu


Niestety w Białymstoku to jest problem :) ale podsunąłeś mi na myśl jeszcze jedną firmę do sprawdzenia - dzięki
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 20:52   

jutro jadę do 4 firm szukać gwintu do GT28RS to mogę popytać
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 21:01   

jak byś mógł zorientować się w cenie i dostępności byłbym wdzięczny
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 22:37   

Witam wieczorną porą :)
Wróciłem dzisiaj od mechanika. Turbina zamontowana, nowy olej, filtr. Jutro zobaczę dokładnie czy nadal dymi i czy bierze olej.
Nie moge zbytnio szaleć, bo mam uszkodzony zawór 3-drożny - zwie się to chyba - waste gate i muszę zakupić zanim przycisnę.

Prosze o info czy ten typ będzie ok?
Znalazłem na allegro 3 takie same. Moja wiedza w tym temacie jest kiepska.

http://allegro.pl/zawor-e...1868288665.html

Darek
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 23:13   

Nie to nie będzie to. To jest recylkurator spalin od diesla. Jezeli chcesz to mi gdzieś zalegają 2 westgaty z t25.
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 23:29   

Nie chcę popełnić błędu. Napewno nie chodzi tu o element związany fizycznie z turbiną. Turbinę regenerowałem i z tego co wyczytałem, to ta mała srebrna puszeczka, sterowana przez cięgno, to własnie jest waste gate. Mechanik mówił mi o 3-drożnym elektrozaworze, który reguluje "upuszczanie" spalin by nie uszkodzic sprężarki. Bo coś jest ułamane.

I tu cały kłopot - bo w końcu nie wiem czego szukać
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 23:31   

masz uszkodzony wastegate? to jak oni regenerowali tą turbinę? fakt jazda z uszkodzonym może być ryzykowana bo jak turbo przeładuje i nie spuści powietrza bo może być mały fakap...

a to pewnie chodzi o EBC raczej będzie problem to dokupić... wiec od razu go wywal i kup na allegro MBC czyli taki sam ręczny i do tego od razu wskaźnik doładowania żeby ustawić odpowiednie doładowanie.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 23:36   

Masz jakieś fotki jak to cos wygląda? Tak zapobiegawczo, by coś się dowiedzieć.

MBC mam już kupiony i zegar też. Kupiłem jeszcze jak swego czasu rozmawialiśmy o doładowaniu turbiny.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 23:40   

mniej więcej tak http://us1.webpublication...26/2687_7mg.jpg
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Paź 28, 2011 11:38   

Czyli mam rozumieć, że śmiało mogę wywalić EBC a wsadzić MBC?
Gdybym jeszcze wiedział gdzie to cholerstwo siedzi. Spróbowałbym sam.

A czy zawór MBC mocuje sie gdzieś na sztywno?
Chyba bez Twojej pomocy DobryZiom się nie obejdzie...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 28, 2011 12:09   

po nitce do kłebka od acuratora po wężu trafisz do EBC :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Paź 28, 2011 14:05   

DobryZiom, pomożesz założyć MBC-a?
Ten EBC jest podobno umiejscowiony pod akumulatorem. Będę szukał. Mam rozumieć, że w jego miejsce (tez ma podobno 3 końcówki) pakuję nowy zaworek...

A czy orientujecie się jakiej średnicy jest rurka idąca od acuratora?
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 28, 2011 21:24   

antonio3 napisał/a:
DobryZiom, pomożesz założyć MBC-a?
Ten EBC jest podobno umiejscowiony pod akumulatorem. Będę szukał. Mam rozumieć, że w jego miejsce (tez ma podobno 3 końcówki) pakuję nowy zaworek...

A czy orientujecie się jakiej średnicy jest rurka idąca od acuratora?


dokładnie ma trzy końcówki i trzeba podłączyć tak samo MBC, średnica zew jakieś 7mm, wew jakieś 4mm
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Paź 29, 2011 09:33   

Mój MBC z properfekt ma tylko 2 wyjścia (jedno równolele ze śrubą a drugie prostopadłe do sruby) i śrube regulacyjną. W jednej z nakrętek jest mała dziruka, którą pewnie śmiga powietrze w eter.
I jak ustawic ta śrubę na początek - odkręcic ja aż poczuję luz, czy dokręcić na maxa?
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 30, 2011 20:11   

Do ustawienia potrzebny jest manometr by widzieć jakie ciśnienie będzie w momencie gdy actuator zaczyna działać. Niestety z ustawieniem to nie pomogę ci za wiele bo najzwyklej w świecie nigdy tego nie robiłem. Z podłączeniem pomogę bo to wychodzi z zasady działania.



To co zaznaczyłeś na czerwono to DV i tego nie ruszasz (przynajmniej do momentu gdy postanowisz wsadzić zawór upustowy:D )

Wskaźnik doładowania chyba najlepiej podłączyć za przepustnicą , są tam 3 wyjścia , 2 wykorzystane (jedno idzie do mems drugie do recyrkulacji par paliwa) - będziesz miał wskazania ciśnienia takie same jak widzi to mems.

Do EBC są podłączone 3 wężyki. Pierwszy idzie z okolic przepustnicy (dokładnie przed przepustnicą) i należy go traktować jako sygnał sterujący czyli podłączamy na wejście MBC, drugi idzie do puszki filtra powietrza, ten najlepiej zaślepić bo nie będziesz go używał. 3 wężyk to sterowanie actuatorem czyli wyjście z MBC.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620Ti] Remont silnika
Martini Rover serii 600, Honda Accord 9 Wto Gru 20, 2011 00:26
BorysOpole
Brak nowych postów [620ti] Wymiana silnika
Wolan95 Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Lip 06, 2018 15:01
tomii620si
Brak nowych postów [620Ti] Strojenie silnika
antonio3 Rover serii 600, Honda Accord 7 Sro Lip 11, 2012 23:10
antonio3
Brak nowych postów [620Ti] Wyciek z silnika
antonio3 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Kwi 06, 2013 07:29
thorm
Brak nowych postów [620Ti] Nierówna praca silnika
greg-si Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Sie 22, 2012 18:42
greg-si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink