Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zmiana softu z CDT na CDTi.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Pią Lis 18, 2011 16:41
[R75] Zmiana softu z CDT na CDTi.
Autor Wiadomość
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 20:32   

MaReK, i jak tam ? Wgrałeś już ? Mi podnieśli z orginalnych 107 KM na 127 KM, przy mapach z CDT. Zastanawiam się co by było gdyby popracowali na mapach od CDTi .
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 29, 2012 20:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Cze 30, 2012 02:01   

107KM ;D ? Myślałem, że CDT ma 115(116) :D CDTi zaś 131 (136) KM.
Faktycznie to, że niektóre sterowniki przyjmują CDTi to sprawa tego, że te wgrywane z CDTi mają pewnie sterownik 351065 i tylko do takiego wejdzie podmianka na żywca.

W innym przypadku należy zgrać soft ze swojego sterownika i przekopiować mapy różniące się od oryginału metodą copy/paste. Następnie wyeksportować plik bin i wtedy wgrać go do sterownika.

Ja sam jestem po drugiej zmianie. Za każdym razem jestem niezadowolony. Moim celem było usunięcie box'a wpiętego w listwę CR. Niestety moje modyfikacje bez użycia BOX'a są mizerne. Nawet nie wiem czy wyszedłem dużo ponad 136 KM :D Natomiast modyfikacje + BOX to czuć, że się zrobiła zmiana ;) Dlatego będę jeszcze musiał mapki od CR porzeźbić ;)

Wiem, że Tomi miał problem z wsadem od CDTi i nie udało się mariusz418 tego wgrać. Spróbuję zatem zrobić Tomkowi taki remap, a wsad udostępnię dla sterownika innego niż 351065. Oczywiście może być jeszcze problem zabezpieczeń jakie miały czasami auta przed 2003 rokiem. Wtedy żeby wgrać soft należy zapodać masę na tzw. boot pin czyli najlepiej podłączyć sterownik na stole. Jeśli to nie pomoże trzeba wyjąć kość, zamontować podstawkę i wgrać flash przez programator pamięci. Na to już mocnych nie ma ;P

Umówiłem się wstępnie do kolegi, który ogarnia mapki co prawda dla benzyniaków, ale mówi, że jak pozna kilka przykładów z Diesli to też da radę i mam nadzieję, że będę mógł sprzedać komuś w dobrej cenie swojego BOX'a ;D

Dorwałem też mapy od BMW 320d, które ktoś zmodził na 178 KM :)
Tam jest jednak inny sterownik i inna ilość potencjalnych map, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby podpatrzeć tamte i spróbować część wartości zaadoptować u nas ;) Pytanie tylko czy BMW320d ma taką samą turbinę jak nasze Roverkowe?

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lip 01, 2012 09:18   

MaReK napisał/a:
Pytanie tylko czy BMW320d ma taką samą turbinę jak nasze Roverkowe?

Mówisz o M47N oczywiście? Tam jest turbo ze zmienną geometrią :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 09:54   

Nie wiem o którym dokładnie ;) Nie znam się na BMW.
Jednak E46/E39 (320d/520d) montowano silniki M47D20, które potem kupił Rover i nie zmieniał w nich mocy. Były dwa 114 i 134 KM. W Rover/MG jest oznaczenie silnika M47R :)

Widzę jednak jakieś mapki z 320d podniesione do 178KM. Oczywiście to tylko liczby niczym nie potwierdzone. Zatem jeśli wierzyć opisom w Internecie to będzie ten sam silnik z tym samym osprzętem.

Jeśli to jednak ze zmienną geometrią to faktycznie mapki będą się różnić, tylko czy aż tyle?
Kurcze jeszcze jednak mało wiem ;) Ale będę zgłębiał wiedzę ;P

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sew87 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 573
Skąd: rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 11:48   

witam w 75 jestem nowy mam ja tydzen ,i moje pytanie czy da sie samym softem zmienic mapy z cdt na cdti ? czy trzeba cos zmieniac przy silniku lub 2 pytanko co z chip boxami na allegro ktore z 115 robia kolo 135? wiem ze tyle nie bedzie ale ciut wiecej zawsze to ,i czy to bezpieczne dla silnika itd . dzieki z gory

a dokladnie o to mi chodzi http://moto.allegro.pl/ro...2344407583.html
_________________
sew
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 12:32   

sew87 napisał/a:
witam w 75 jestem nowy mam ja tydzen

Poczytaj wątek od początku przecież to nie tak dużo.

Dowiesz się wszystkiego.
Ja osobiście mam CDTi z serii i do tego BOX zwiększający do teoretycznie 160 KM ;)
160KM nie ma, jest w okolicach 150KM. Chcę BOX'a wyrzucić z układu i zrobić to przez komputer,
z dobrze zrobionymi mapami, które oszczędzą turbinę i nie będą zbyt eksploatowały wtrysków.

Mam coraz większe podejrzenia, że ów BOX może psuć wtryski... ale nie mam potwierdzenia naukowego ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sew87 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 573
Skąd: rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 13:00   

czytalem od poczatku ale zaptac tez warto, aha czyli mozliwe ze nisza sie wtryski i turbina, czyli lepiej sie nie pchac w to ,ale jest roznica po podpieciu tego boxa? ile juz na tym jezdzisz i czy ci sie cos dzialo i jak ze spalaniem
_________________
sew
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 15:54   

Zmiana softu ze 114 na 134 wiąże się tylko i wyłącznie ze zmianą programu. Nie potrzeba wymieniać żadnych elementów silnika. Potrzebna jest tylko sprawna przepływka, a jeśli niesprawna to odłączona :) Można to zrobić za pomocą T4 - ale nie zawsze się tak da - można to zrobić zatem za pomocą interfejsów typu Galletto lub MPPS. MPPS jednak lepiej sobie radzi z nowszymi autami po szynie CAN i mimo że obsługuje linię K to jest strasznie wybredny i podatny na zakłócenia z np. z BCU.

sew87 napisał/a:
aha czyli mozliwe ze nisza sie wtryski i turbina,

Podobno nasze turbiny nie są z tych "chorowitych" i można je ociupinkę pomęczyć. Natomiast wtryski z mojego doświadczenia wynika, że są liche. Raz załatwiłem je tankując wątpliwej jakości paliwo u "Sławka" ;) Drugi komplet zaczyna się sypać pomimo tankowania u jednego źródła z dodatkiem specyfików ratujących życie diesla :)

Tomiego auto na ten przykład to rocznik 2003 i do dzisiaj jeździ na jednym komplecie.
Stąd zacząłem podejrzewać, że moje potyczki wtryskowe padają od BOX'a :D

BOX'a mam już kilka lat. Moc jest, wyraźnie ją czuć i chciałbym osiągnąć to samo mapami ECU, a nie puszką dodatkową ;D

kacper napisał/a:
Uważajcie na mody, ja już wiem że są w niektórych sterownikach potężne różnice i nawet jak podepnę nowy zestaw startowy to i tak autko nie będzie jak dawniej...

Trzeba uważać i myśleć co się robi ;) Nawet jak dostaje się interfejs od użytkownika allegro to jest napisane, aby sprawdzać wszelkie wersje, numerki i wielkości wsadów z takimi jakie były wgrane do nas.

Zrobiłeś sobie swój zrzut na dysk? Jak masz plik oryginalny, to można wgrać go do tego co masz uwalony przez wyjęcie układu z płyty i flash na programatorze. W sumie to teraz rozumiem skąd wsady z BMW mają 1mb, a większość gotowców z Rovera/MG ma 512 kb ;D W takim układzie mapy trzeba robić przez copy/paste.

kacper, jak masz swój plik podeślij mi bin'a na marek@roverki.pl

Pozdrawiam,

[ Dodano: Nie Lip 01, 2012 14:20 ]
Hehe ;) Nie doczytałem, że już sobie naprawiłeś ECU :)
Ale jak masz to możesz mi podesłać swój BIN.

[ Dodano: Nie Lip 01, 2012 15:54 ]
I jeszcze jedno... jaki wpływ ma ECU na BARCODY czy BCU? To jest jakoś zsynchronizowane?
Generalnie na początku wgrałem sobie mapę (512KB z takiego sterownika jak mój) i nic się nie stało.
Nie sądzę, aby wersja z internetu miała takie same CODY jak ja ;D Więc chyba nie ma sensu kupować kompletu w przypadku awarii ECU. Nie wiem. Zamierzam kupić sobie ECU od 2.0 CDT/CDTi dla testów.
Niestety nie mogę niczego znaleźć w rozsądnej cenie. Jak trafi mi się okazja, to kupię.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 15:57   

MaReK, Jak kości złe nagrasz to się nic nie stanie :wink: Po prostu je od nowa z flashujesz i gotowe :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 16:02   

No dobrze, ale jak wgrasz wersję BIG do wersji SMALL jak zrobił kolega wyżej, to jednak komunikację zrywa. Już nie nagrasz sobie przez ODB tylko musisz wyjąć sterownik na stół.

Zastanawia mnie to co opisał kolega, że magik z Lublina wziął 200 zł i zaprogramował wszystko od nowa... ale co to jest wszystko. Jakie BARCODY? Takich rzeczy w/g mnie nie ma w ECU. Dlatego to powinna być wymienna część. Spali się, kupię zamiennik i jeździmy. Chyba, że gdzieś w BCU jest przypisany dany sterownik, ale nie FLASH. Nie wiem. Niech mi ktoś znajdzie tanie ECU (do 100 zł ) od CDT ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Barciu 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 48



Wysłany: Pią Lip 13, 2012 11:45   

Nie ma ktoś oryginalnej mapy od CDTi?
Ostatnio też próbuję przyspieszyć swojego R, ale moje modyfikacje nie przynoszą efektów, więc pomyślałem, że zacznę od przekonfigurowania mojej mapy na mapę z CDTi.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 13, 2012 11:54   

Ja mam :D
W ogóle poluję na oryginały i będę je gdzieś na stronie umieszczał dla potomnych.
Mapy z modyfikacjami sobie daruję, bo nie chcę brać odpowiedzialności za czyjeś problemy ;P

Mam mapy z CDTi przed i po lifcie od MG i od Rover 75 (po lifcie).
Mapy w sumie nie wiele się różnią (te między przed a po liftem).

Nie zalecam jednak wgrywania map na pałę "soft od innego" wrzucić programem do siebie.
Jest 50% że zadziała i tyle samo że się nie odpali.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 13, 2012 12:20   

MaReK, tą moją mapę w końcu zgrałeś ? z tego co ja słyszałem to zgrywając od kogoś mapę kto ma kontrole trakcji i wgrywając komuś kto nie ma kontroli trakcji to uwali się softa?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 13, 2012 22:58   

Nie wiem czy to jest dokładnie tak ;)
Wczoraj zgłębiłem wiedzę na temat kodów ZCS :)
Faktycznie jest tam zapisana cała konfiguracja auta.
Dla każdego z podzespołów ważne jest co auto posiada ;)

Dla ECU (czujnik deszczu, tempomat, trakcja)
Dla BCU (szyby z tyłu, otwierani klapy bagażnika, itp. itd)

Dlatego ważne jest aby człowiek sobie sam przekopiował mapy, a nie wrzucał pałę.
W komputerze w aucie z kontrolą trakcji map będzie 32. W aucie bez będzie ich 26.
Tutaj niezależnie od tego czy tempomat jest czy nie, ilość map jest taka sama.

Przerzuca się jednak tylko te mapy, które wskazują różnicę w parametrach.
Następnie generuje się jeszcze raz sumę kontrolną, zapisuje plik i wrzuca do sterownika.

[ Dodano: Pią Lip 13, 2012 22:58 ]
Niestety... dzisiaj piątek 13'ty i doszło do drobnego błędu.
Najpierw wgrałem soft do CDT. Niestety, mimo że wgrywałem CDTi nie wgrało się poprawnie.
Auto odpaliło, ale nie były to mapy CDTi. Już na wstępie problem był z poprawnym zczytaniem.
Jakby coś zakłócało interfejs. Kiedy już się udało, modyfikowane mapy wgrały się za pierwszym razem.

Niestety za drugim, podczas wgrywania nastąpił ot crash.
Potem ów crash występował w różnych odstępach czasu pracy i nie zawsze w tym samym miejscu.

Siłą rzeczy sterownik się uwalił i auto nie chciało odpalić.
Na szczęście obok stał mariusz418 ze swoją machinerią T4 i ono odratowało sterownik.
Zastanawiam się dlaczego interfejs typu Galletto nie podołał z zapisem, a T4 dał radę.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lip 14, 2012 14:43   

MaReK napisał/a:
Mam coraz większe podejrzenia, że ów BOX może psuć wtryski... ale nie mam potwierdzenia naukowego
szósty rok jeżdżę z box-em ustawionym na max, mapy oryginalne CDT. Wtryski dotychczas nie zmieniane. Dwukrotnie na zlotach badane T4 przez mariusz418. Raz 3-ci raz 4-ty wtrysk był "podejrzany", ale do dzisiaj dają radę. Zalewam wyłącznie dieslem "premium". Ale to tylko moja teoria, również niepotwierdzona naukowo, że paliwa "premium" są czystsze i lepiej kontrolowane. Nie chodzi mi o różnice w mocy i spalaniu.

[ Dodano: Sob Lip 14, 2012 14:43 ]
sew87 napisał/a:
zaptac tez warto, aha czyli mozliwe ze nisza sie wtryski i turbina, czyli lepiej sie nie pchac w to ,ale jest roznica po podpieciu tego boxa?
box nie wpływa bezpośrednio na turbinę. Chwilowe "przyspieszenie" turbiny jest wynikiem zwiększonej dawki paliwa w porównaniu ze standardem.
Różnica po podpięciu boxa jest odczuwalna - niepotwierdzona hamownią. Moje wrażenie jest takie, że box przede wszystkim zmienia charakterystykę w niższej strefie obrotów i tam jest najbardziej odczuwalny. Po podpięciu boxa auto przestało się "zastanawiać" po naciśnięciu gazu.
Różnica w spalaniu statystycznie niezauważalna. Tym bardziej, że stopniowo zwiększałem "nastawę" boxa od 5 do 9 (max).
Box działa wyłącznie na listwę CR. Podobno są różnice w typach boxów i radziłbym uważać. Tu każdy podejmuje decyzje na własne ryzyko.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 21, 2012 15:58   

FTP z mapami do różnych aut
http://reducteur.free.fr/tunefiles/
http://chomikuj.pl/AUTO-SOFT/wsady+orginalne+ecu
Ostatnio zmieniony przez Pieta Wto Sie 21, 2012 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 21, 2012 17:27   

Henryk być może BOX BOXowi nie równy. Wiem, że Vmatas ma jakiś dedyk do R75 i też jakiś tam przyrost mocy posiada bez konsekwencji wtryskowej. Moje wtryski pierwszy raz padły po zalaniu opałem (bez mojej wiedzy). Potem tankowałem na neste i bp. Sporadycznie na orlenie. Wtryski nie padają na raz hurtem, jak po opale, tylko wybiórczo. Czasami na diagnostyce jest okej, za kilka dni źle, a potem znowu za parę dni możliwie w normie. Dlatego chciałem pozbyć się swojego BOX'a i zostać przy zmodyfikowanych mapach komputera. Jak do tej pory nie wiele udało mi się uzyskać ;) Ale próbuję i w miarę możliwości czasowych zgłębiam temat.

Pieta napisał/a:
FTP z mapami do różnych aut
http://reducteur.free.fr/tunefiles/

A to chyba to samo co jest dodawane do płyt z programami od interfejsów tunerskich oraz na chomiku :) Nazwy nieco inne, ale z tego co widzę, to chyba nawet niewielkie zmiany w mapkach.

Ponieważ temat traktuje o zmianie softu z CDT na CDTi to napiszę, co mi się udało ustalić.
Oczywiście nie jestem inżynierem Rovera i mogę się mylić piszę tylko na podstawie doświadczeń zdobytych i tego co wyczytałem na forach angielskich lub w mailach od firmy x-part ;)

Jako że całkiem niedawno walczyłem z tematem doposażenia mojego samochodu w tylne szyby i faktem, że ta operacja nie jest wcale taka plug and play, to zagłębiłem się nieco mocniej w opis konfiguracji naszych samochodów. Ta konfiguracja zawarta jest w kodach ZCS. Kody te dzielą się na VN, GM oraz SA. VN to kody informujące o rodzaju silnika, mocy, pakietach typu x-power. Kody GM informują o tym jaki typ auta, marka, itp. Kody SA to konfiguracja wyposażenia pojazdu.

Owe kody zapisane są w kilku modułach naszego samochodu. Ja wiem o ECU, BCU, EWS, IPK.
Do dwóch pierwszych bez T4 się nie dostaniemy, do dwóch ostatnich można się dostać interfejsem diagnostycznym od BMW. Ale co z tego? Co z tego że kody sobie zmienimy w EWS czy w liczniku...
nic tam nie da, bo najważniejsze dwa - wiodące - dalej znają starą konfigurację.

Bystry użytkownik (taki jak ja :rotfl: ) szybko znajdzie opis i rozkimnkę anglików na temat w/w kodów.
Można je sobie samemu dopasować do auta. Ja tak zrobiłem i naiwnie wierzyłem, że za pomocą T4 będę mógł je sobie wpisać. Kiedy doszło do procedury wpisywania, okazało się, że każdy z kodów posiada jeszcze ukryty znak/symbol/wartość - sumę kontrolną wszystkich pozostałych. A jak tę sumę obliczyć? Trzeba znać algorytm. Jakiś anglik zwietrzył interes i chciał kręcić biznes sprzedając swój kalkulator, który jednak nie działał dobrze. Inny świadczy takie usługi tylko dla Klubowiczów ichniejszego forum. A jak ktoś jest szary, to musi pisać do jedynego spadkobiercy dokumentacji technicznej R/MG - firmy X-part ;) Oni za 40 funtów wygenerują takie kody. Napisałem i dostałem com chciał. Wziąłem dwie sztuki, bo jeszcze trzeba było ogarnąć auto mariusz418.
Dostałem to razem z instrukcją jak zmusić T4 do wejścia w tryb podawania kodów ZCS. Niestety tutorial żądał ode mnie rozbebeszenia pół auta, podmieniania modułów typu EWS i ECU z innego samochodu - no matko i córko.. Na szczęście wykombinowałem sobie sposób który pozwala nie brudzić sobie rąk. Wpisaliśmy owe kody do mnie i też bangla - szyby działają - ale przecież nie piszemy tu o szybach ;P

Wracając do kodów ZCS. Wiemy, że w grupie kodów VN zapisana jest konfiguracja pakietu posiadanego w aucie oraz mocy silnika. I tak np. początek 1 8 ..... mówi nam (w/g tabelki kolegów anglików), że 1 - pakiet xpower, 8 - silnik 135PS. Jeśli mamy 0 0 - mamy do czynienia ze słabszą wersją silnikową.

Co ważne teraz. W/g mnie i w/g kolegów z anglii (forumowych) wystarczy wygenerować sobie kody z VN początkowym 18 (dla diesla oczywiście) aby T4 zaprogramował nasze ECU i wgrał odpowiednią mapę do sterownika. Być może nie będzie chciał zrobić tego od razu, dla tego po wgraniu kodów należałoby celowo uszkodzić wsad (uploadując np. same 000) i kazać T4 odbudować. Jest szansa, że będziemy wtedy posiadaczami pełnowartościowego auta CDTi o mocy 135KM.

W/g firmy x-part, to nic nie da ;) Należy zakupić od nich (cena ze specjalnej okazji) za 55 Funtów płytę odblokowującą dla T4. Płyta jest dopisana do VINu więc nie uda się odblokować więcej niż 1 furę ;) W/g specjalisty z x-part, taka płyta odblokuje obszar ECU który odpowiedzialny jest za mapy dla CDTi.
Taka płyta nosi numer części VUF000010.

Kopiowanie map ze sterownika od CDTi i wkładanie do CDT nie ma u mnie jeszcze potwierdzenia 100% działania. Zrobiłem już 3 takie swapy, ale tylko dwie osoby twierdziły, że coś się zmieniło, z czego jednej musiałem odpiąć przepływkę, bo auto było zamulone jak dno Wisły. Więc tutaj efekt może być także odpięcie przepływki, a nie sama zmiana map. Do tego trzeba byłoby hamować auto.

Jedno jest pewne. Po zrobieniu reampa z CDTi do CDT, auto wcale nie wie że jest CDTi. Podłączony do niego BOX od CDTi wprowadzi go w tryb awaryjny, co będzie skutkowało niemożliwością jazdy.

Ja sam zrobiłem doświadczenie. Zbudowałem sobie mapę od CDT. Wgrałem do siebie, odpiąłem BOX'a i nie zauważyłem różnicy :) Czyli w/g mnie było dalej 135KM mimo, że mapki od CDT :)

Może niedługo uda się wspólnie z mariusz418 dokonać takiego upgradu na CDT.
Wygeneruje dla auta kody wraz z sumą kontrolną (tak sobie myślę, że potrafię :P ) zapodamy je, zrobimy reconfigure ECU i sprawdzimy czy podpięty BOX dedykowany dla CDTi będzie prawidłowo działać. Jeśli tak... jesteśmy w domu i mamy w kieszeni 55F ;D

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
looke81 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 59
Skąd: B-B



Wysłany: Sro Sie 22, 2012 08:26   

MaReK napisał/a:
Nie wiem o którym dokładnie ;) Nie znam się na BMW.
Jednak E46/E39 (320d/520d) montowano silniki M47D20, które potem kupił Rover i nie zmieniał w nich mocy. Były dwa 114 i 134 KM. W Rover/MG jest oznaczenie silnika M47R :)

Pozdrawiam,


To sa inne silniki, z innym systemem zasilania... silnik podobny do M47R znajdziesz w BMW 318d,
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sie 22, 2012 09:07   

looke81 napisał/a:
To sa inne silniki, z innym systemem zasilania... silnik podobny do M47R znajdziesz w BMW 318d,
Chyba jednak się mylisz. "Podobny" ... pojecie względne.

Temat o silniku http://forum.roverki.eu/v...p=465415#465415
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 22, 2012 09:44   

MaRek,

widzę, że w tamcie siedzisz głęboko
Możesz poradzic jaki interfejs zakupić do zgrania i wgrania z powrotem tego samego softu ze zmodyfikowanymi mapami
Czy wytarczy tani (100zł) Galletto 1260 sprzedawany na allegro?
Na innych forach ludki używają takich i nie ma problemów w innych bardziej popularnymi samochodami. Czy w R75 tani Galletto zadziała.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zmiana Softu na cdti Dolnośląskie
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 24, 2017 10:32
marcin.misek
Brak nowych postów [R 75] zmiana softu na CDTi/ pomorskie
Misio18 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Lut 09, 2017 17:08
Szyfu
Brak nowych postów [R75]Zmiana map cdt na cdti
adas07072a Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Maj 06, 2020 23:34
mrkz
Brak nowych postów [R75] Wgrywanie softu silnika
criskrzysiu Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Kwi 15, 2010 23:52
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Gdzie wymiana softu silnika w Wawie?
shadowrider Rover serii 75, MG ZT 16 Pią Sty 08, 2010 11:54
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink