Forum Klubu ROVERki.pl :: [416Si] dobity Rover 416 si 1.6 - pare pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416Si] dobity Rover 416 si 1.6 - pare pytań
Autor Wiadomość
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 18, 2012 21:02   

kacpextreme napisał/a:
Bo po co mam czyścić przepustnice jak za 20 km znów za***ie się olejem i dalej będzie trzymać te obroty? A innego sposobu niż przez któryś zawór dolotowy nie widzę.

Pisałem ci już wyżej, wymień uszczelniacze na zaworach i problem zniknie z olejem w dolocie
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 18, 2012 21:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Sty 19, 2012 10:16   

uszczelniaczy nie chce mi się wymieniać, już wolę czyścić tą przepustnice raz na miesiąc ;d
Świece i filtr już kupiłem, teraz zastanawiam się nad olejem- Lidl 5l za jakies 30zł czy maxlife za 110. Lidl w cenie benzyny więc pewnie nic specjalnego hehehe ale i tak pewnie lepiej dla silnika niż na tym co teraz jest :o
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 19, 2012 14:05   

nie kupuj syfu. kup jakiś 10w40 niedrogi mobil 10w40. a jak masz niesprawną miarkę to spokojnie możesz nalać 4,5l. napewno nie będzie powyżej max. olej to pierwsza rzecz jaką bym w nim zrobił.
 
 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Sty 19, 2012 21:28   

Temat silnika na razie zamknięty. Jest ok, zapiernicza aż miło :mrgreen: .

Teraz zabieram się za inne rzeczy ;)

Wahacz tył


Mam zużyte te gumy, tylne koła mają 2-4 cm luzów przód- tył

Taka tulejka tam leży, czy jakaś inan?
http://allegro.pl/tuleja-...2040660686.html

Tu są wszystkie tulejki, jeśli to nie ta, to która (najtańsza :mrgreen: )


Szyba kierowcy- szczelina z boku szyby. Da się to zrobić klejąc/spawając itp, czy coś tam trzeba kupić?

Pytam się, ponieważ mam nadzieję, że napisanie 2 zdań nie stanowi dla nikogo problemu, a mi to zaoszczędzi sporo roboty i wydanej kasy.

Pozdrawiam.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sty 19, 2012 21:50   

Te gumy to tak zwane "duże cukierki" http://allegro.pl/tuleja-...2027927178.html

chodzi Ci o szybę boczną? często się zdarza ze szyba krzywo się podnosi i odstaje i robi się szczelina albo w ogóle wypada z prowadnic, problemem są takie plastikowe tulejki w mechanizmie, wyrabiają się, trzeba albo dorobić nowe albo zmienić mechanizm, ale na początek zwal boczek, może mechanizm się po prostu obluzował, jest tam tez jedna śruba która się reguluje pod jakim kontem ma szyba iść do góry, jak zwalisz boczek i oblookasz to wszystko będziesz wiedział bo widać że kumaty jesteś :mrgreen:

PS a co było nie tak z silnikiem
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
dorkanred 



Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Czw Sty 19, 2012 22:00   

kacpextreme napisał/a:
Z tymi zaworami myślę, że mogą się nie domykać lub być nieszczelne gdyż w kolektorze dolotowym znajduje się taki jasnożółty olej.


Uszczelniacze zaworowe do wymiany.
Dobry i sprytny mechanik zrobi to bez zdejmowania głowicy, wystarczy klucz zaworowy i odpowiednie ustawienie tłoków dla poszczególnych zaworów.

[ Dodano: Czw Sty 19, 2012 22:00 ]
kacpextreme napisał/a:
Z tymi zaworami myślę, że mogą się nie domykać lub być nieszczelne gdyż w kolektorze dolotowym znajduje się taki jasnożółty olej.


Uszczelniacze zaworowe do wymiany.
Dobry i sprytny mechanik zrobi to bez zdejmowania głowicy, wystarczy klucz zaworowy i odpowiednie ustawienie tłoków dla poszczególnych zaworów.
A i jak uszczelniacze to sprawdź też oba filterki pod pokrywą zaworów, powinny być drożne i nie zasmarowane olejem.
 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Sty 19, 2012 22:04   

właśnie widziałem te cukierki, ale miałem nadzieję, że można to zrobić w cenie 10zł za stronę ;D

W silniku wymieniłem świece, jeden kabel napięcia, poczyściłem przepustnice, i tą małą od wolnych obrotów dolot itp. Wszystkie części ruchome wazelinką coby mniejsze tarcie było. wymieniłem bateryjke w pilocie. obroty się już nie zawieszają, pojadę jeszcze jutro po obd zrobić nastawy fabryczne i zmienię olej. znalazłem w piwnicy pare butelek jakiegoś lotosa półsyntetyka, wleje wszystko i narazie niech jeździ, a jak coś się będzie działo to wymienie na jakiś inny.

Szyba boczna, jest całkiem zablokowana, nie można jej otwożyć. Zaraz pójdę sobie w niej pogrzebać :wink:
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sty 19, 2012 22:06   

kacpextreme napisał/a:
właśnie widziałem te cukierki, ale miałem nadzieję, że można to zrobić w cenie 10zł za stronę
nie ma szans, najtańsze cuksy koło 40 dyszek za stronę chodzą, i do tego najlepiej stare na prasie wyciskać, bo na aucie to cieezko, chociaż podobno wykonalne
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 08:33   

http://allegro.pl/honda-t...2029496024.html

A taka? w opakowaniu niby 4 sztuki, w tekście piszą o 2 tulejkach. o 10 zadzwonię i się dowiem, jeśli pasuje, bo czytałem na forum, że te tanie cukierki padają po pół roku, a te z PUR trzymają.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 20, 2012 08:43   

kacpextreme napisał/a:
jutro po obd zrobić nastawy fabryczne

Nie ma sensu. Nic tym nie zdziałasz. :wink:
 
 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Sty 22, 2012 10:42   

Prawda. nie da się podłączyć. Kupiłem te tulejki, jak da się to poskładać to napiszę.


Lewe okno zrobione. Szyba wypadła z prowadnic. poregulowałem je i szynę dolną, na razie jest ok
W prawym mam odklejone te niebieskie plastiki do przykręcania od szyby. Czym to najlepiej przykleić? Mam hotaira jak coś.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Sty 22, 2012 14:09   

kacpextreme napisał/a:
Czym to najlepiej przykleić?
Mi tez się odkleiło, przykleiłem klejem montażowym, w takiej tubie jak silikon. działało dobrze
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Sty 22, 2012 20:07   

poxipol dałem w środku, na około takie pałeczki do pistoletów klejące na ciepło + hotair. Musi trzymać.

Wcześniej na silikon czarny było przyklejone, więc nie pierwszy raz się odkleiło.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Sty 22, 2012 22:38   

kacpextreme napisał/a:
Kupiłem te tulejki, jak da się to poskładać to napiszę.
Tylko jeśli dobrze pamiętam to do tych tulejek z poliuretanu będziesz musiał wyciągać ten metalowy trzpień ze starych tulei
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 22, 2012 23:02   

najlepiej to chyba będzie jak zostawi stare tuleje na miejscu, tylko wytnie nożem gumę dokładnie i wbije ten poliuretan, a na końcu wałek ze starej tulei w środek. Wtedy może się obejść bez prasy :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Sty 22, 2012 23:02   

slax napisał/a:
Tylko jeśli dobrze pamiętam to do tych tulejek z poliuretanu będziesz musiał wyciągać ten metalowy trzpień ze starych tulei

Ten trzpień ze starych i muszą też zostać te metalowe tuleje ze starych. Jednym słowem trzeba pozbyć się gumy.

Ja za cukiery (zwykłe) dałem 36zł/sztuka w sklepie samochodowym... Więc 40zł na allegro + przesyłka to nie udany interes :roll:

kacpextreme, Zmieniłeś tylko 1 przewód zapłonowy? Zazwyczaj zmienia się kompletami...

Generalnie olej w kolektorze dolotowym to normalka bo skraplają się w nim opary oleju z odmy. Chyba w każdym aucie będzie olej gdzie są jakieś zakamarki w dolocie. A takie żółte masełko, które można spotkać na korku oleju, albo w odmie to mieszanka oleju i płynu chłodniczego. Przyczyną może być jazda na krótkich odcinkach (niedogrzanie silnika), kijowy olej lub HGF :wink:
Co do Immobilajzera to jak otworzysz autko i odczekasz jakieś 30-45 sekund to znów się zablokuje i będzie piszczeć. A Małe zasięgi pilotów są już legendarne i tak w naszych autkach jest :???:
Jeśli Twój bagnet jest dziwnie krótki i nie ma podziałki to jest ułamany. Generalnie możesz olać temat i kupić nowy. Nie ma możliwości wciągnięcia go przez smok, bo ma siatkę. :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Sty 23, 2012 08:45   

kupiłem z PUR, bo czytałem w kilku tematach, że te najtańsze w całości piszczą po kilku miechach. 40 zł za 2 sztuki.
Tak, zmieniłem tylko 1 przewód i to na taki cięty z metra ;/ Gdybym jednak miał kasę, to w ogóle kupiłbym sobie auto cycuś glancuś, przy którym nic nie musiałbym robić. :0
Ten pilot rzeczywiście denerwuje, w garażu już przestałem wciskać ten guzik przy robieniu szyb, tylko radio głośniej. :mrgreen:
Bagnet przedłużyłem, chciałem skalę dorobić na nim, i już znalazłem temat z wymiarami.
Korek od oleju też jest żółty od spodu. Jednak już w kwestii silnika nic chyba nie mogę zrobić, kupiłem olej orlen platinum 10w40 półsyntetyk, gdyż ojciec na platinum syntetyku 5w40 zrobił 200k km na gazie w skodzie felicii, i dalej nie bierze grama oleju.
Jeśli na nim będzie ciekło z każdej strony silnika i żarło 1l/100km oleju, to zmienię na mineralny 15w40 Za uszczelniacze zaworów, pierścienie, ani uszczelkę się nie będę brał, chyba że silnik już nie będzie chciał odpalać. A jeśli są przedmuchy na tyle duże, że wypluwa dużo oleju do dolotu, to odme poprowadzę pod auto.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Sty 23, 2012 09:14   

Piszczą ponoć najtańsze z PUR (poliuretan) Ale jedni mówią tak a inni tak. W terenówce kolegi są jakieś max tanie tulejki poliuretanowe i nic nie piszczy... Ja jednak założyłem konwencjonalne.

Wiesz, jeśli nie ubywa Ci płynu chłodniczego i nie robi się w zbiorniczku taki sam majonezik to jeździj po prostu na lepszym oleju. Może silnik nie był dogrzany... Weź szmatke, powyczyszczaj korek i odmę i powinno być git.

Co do bagneta, pojedź na jakiś szrot, znajdź rovera i go kup, nie ma sensu kombinować dla tych 20-30zł. jeszcze się Ci ta przeróbka ułamie i będziesz miał 2 truchełka w misce :roll:
Pamiętaj, że oszczędności na takich pierdołach są zazwyczaj tylko pozorne, bo jak jakieś oszczędzone gówienko Ci padnie, to będziesz musiał kupić kolejne :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
zelu 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa/Marki



Wysłany: Wto Sty 24, 2012 14:39   

na forum civicow na temat poliuretanowych cukierkow pisza

"było już wiele razy, nie pracują tak jak powinny w poziomej płaszczyźnie tak jak OEM lub dobry zamiennik, skutkiem czego jest "nerwowy" tył"

podobno alternatywa sa cukierki od VTi, ktore podobno sa sztywniejsze
_________________
www.pasmanteria.warszawa.pl
Zapraszam :)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Sty 24, 2012 18:35   

guano prawda
w dlugiej 400tce sprawuja sie wysmienicie
nie wierz w to co napisal jakis cymbal ktory najpierw wsadzil jakies niemieckie betonowe gwinty potem polibusze a na koncu zapomnial ze takie rzeczy to sie robi do zdrowej nie rozlazacej sie budy

znajdz mi pierwotny wpis na ten temat i nie rozpowszechniaj bzdur na tematy o ktorych nie masz pojecia
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 416Si] Kilka pytań i wątpliowści
grzes999 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Pon Wrz 03, 2012 15:42
Dr.Stein
Brak nowych postów [416 99r 117tys]pare pytan ???????
merlin11228 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Wto Maj 19, 2009 12:16
mielony22
Brak nowych postów [r400.98]pare pytan technicznych
bolec0000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 18, 2010 20:34
bolec0000
Brak nowych postów [R45] Kontrolki silnika + parę innych pytań
Mibec Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lip 10, 2008 08:36
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink