Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT 190] 4 błędy po diagnostyce - sugestie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT 190] 4 błędy po diagnostyce - sugestie?
Autor Wiadomość
r2_d2 



Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 7



Wysłany: Pią Lis 16, 2012 19:15   [MG ZT 190] 4 błędy po diagnostyce - sugestie?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2005

Witam, jak w temacie pacjent MG ZT 190 120kmil nalotu
Silnik nie trzymał równych obrotów na biegu jałowym, wahania w zakresie +-200rpm, trochę nim trzęsło (stało się bardziej wyczuwalne po wymianie dolnej poduszki silnika na poliuretanową), więc pokusiłem się o diagnostykę w znajomym warsztacie.
Błędy:
p0481 cooling fan relay high speed - czy jak rozumiem wentylator nie działa na jednym z biegów, tylko którym i ile ich ma 2 czy 3?
p1471 variable intake butterfly valves
p1471 variable intake balance valve, always closed
p1472 vaiable intake butterfly valve, always open
przy czym dwa ostatnie można było wykasować.
Jak wyczytałem trzy ostatnie dotyczą modułu vis, czyli padły oba silniczki sterowania (kolektor raczej dobry, nie slychać grzechotania).
Co koledzy radzą i czy vis może mieć bezpośredni związek z falującymi obrotami.?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 16, 2012 19:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lis 16, 2012 20:07   

r2_d2 napisał/a:
czy vis może mieć bezpośredni związek z falującymi obrotami.?
nie.Do przeglądu i czyszczenia zawór regulacji powietrza biegu jałowego i czujnik MAP, a także układ odpowietrzania skrzyni korbowej.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
r2_d2 



Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 7



Wysłany: Sob Lis 17, 2012 22:55   

Zawór regulacji, czyli silniczek krokowy tak?
Na czym polega odpowietrzanie skrzyni korbowej?
Czy da się jakoś sprawdzić przed rozbieraniem auta ilu biegowy i na ilu kablach jest wentylator? Chciałbym kupić używany i przed montażem wymienić w nim szczotki.
Na ebayu znalazłem kilka silniczków krokowych (d5164) od kv6, ale wszystkie opisane jako pasujące do roczników 99-02, czy późniejsze były inne?
Czy może ktoś potwierdzić lub nie moje sugestie co do wyżej wymienionych błędów i usunięciu ich przyczyn.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 18, 2012 09:37   

r2_d2 napisał/a:
Zawór regulacji, czyli silniczek krokowy tak?
tak
r2_d2 napisał/a:
Na czym polega odpowietrzanie skrzyni korbowej?
sprawdzić drożność otworów w pokrywach głowic i szczelność przewodów tzw. odmy
r2_d2 napisał/a:
Na ebayu znalazłem kilka silniczków krokowych (d5164) od kv6,
ale wystarczy tylko wyczyścić ,bo jakby był uszkodzony, to diagnostyka wykazała by błąd i świeciła by lampka MIL
o wentylatorach :
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=17004
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 18, 2012 23:56   

A z VIS zapraszam do mnie , zregeneruje ci je .

Mam juz wszystkie czesci NOWE lacznie z silnikami .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
r2_d2 



Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 7



Wysłany: Pon Lis 19, 2012 20:30   

Bardzo chętnie bym skorzystał, ale mieszkam w Anglii, więc trochę za daleko :mrgreen:
I przy okazji jeszcze jedna kwestia, nie działają mi spryskiwacze reflektorów, czy one są na tej samej pompce co spryski szyby? Co może być przyczynom?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lis 19, 2012 21:02   

nie , mają osobną pompkę wysokiego ciśnienia ( też przy zbiorniku ) .Ta pompka działa co 5 raz użycia sprysków szyb ,więc może trzeba to sprawdzić.Najczęściej przyczyną niedziałania jest korozja pompki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 08:47   

SeniorA napisał/a:
Najczęściej przyczyną niedziałania jest korozja pompki.

I uszkodzenia czujnika ilości płynu bądź jego okablowania (wiem bo miałem taki problem)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
r2_d2 



Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 7



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 19:29   

U mnie czujnik działa, bo wczoraj miałem monit o niskiej ilości płynu.
Czy ktoś zna numery pompki lub jakiegoś zamiennika?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 19:36   

r2_d2 napisał/a:
Czy ktoś zna numery pompki lub jakiegoś zamiennika?
można założyć pompkę od BMW, symbol BMW 8.362 157
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
r2_d2 



Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 7



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 20:13   

dzięki bardzo, pompka już zakupiona, visy i map w drodze, teraz tylko zidentyfikować jaki wentylator siedzi w autku i do roboty
Sprawdzone - wentylator dwu biegowy, chodzi tylko na wysokich obrotach, więc do wymiany rezystor.
Czy taki będzie dobry?
http://www.ebay.co.uk/itm...=item3f1ed72db5
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lis 21, 2012 13:31   

ale wiesz że jak świeci alarm od płynu do spryskiwaczy to pompka przestaje działać do czasu uzupełnienia płynu?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lis 21, 2012 14:18   

sknerko napisał/a:
ale wiesz że jak świeci alarm od płynu do spryskiwaczy to pompka przestaje działać do czasu uzupełnienia płynu?
ale to dopiero w drugiej fazie działania czujnika jak lampka świeci już w sposób ciągły kilkanaście sekund.Początkowo lampka świeci przez 4 sekundy sygnalizując potrzebę uzupełnienia płynu i wtedy pompki działają.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
r2_d2 



Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 7



Wysłany: Sro Lis 21, 2012 19:18   

U mnie spryskiwacze nie działały od chwili zakupu, ale byłem zbyt zaaferowany autkiem by to zauważyć przed. Teraz trzeba naprawiać czego się nie dostrzegło :razz:
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Lis 21, 2012 21:48   

nie wiem czy wiesz ale spryskiwacze świateł działaja tylko przy włączonych światłach i w uk też można zregenerować visy
 
 
r2_d2 



Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 7



Wysłany: Czw Lis 22, 2012 21:39   

Sprawdzałem oczywiście na włączonych światłach. Co do visow, to już pw posłane w sprawie ceny za regenerację. Porównam do usługi w Polsce, bo na święta się wybieram :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Błędy na diagnostyce
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Paź 29, 2009 23:29
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Błędy na diagnostyce
jarczeslav Rover serii 75, MG ZT 23 Wto Lip 01, 2014 23:57
wellman
Brak nowych postów [R75] Błędy na diagnostyce T4
Gość Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Mar 08, 2011 12:40
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Błędy po diagnostyce - prośba o wytłumaczenie
RHL Rover serii 75, MG ZT 17 Sro Mar 03, 2010 17:33
skrzypol
Brak nowych postów [R75] po diagnostyce koputerowej nie odpala
zegda Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Wrz 09, 2012 21:14
zegda



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink