Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Brak mocy na niskich obrotach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Brak mocy na niskich obrotach
Autor Wiadomość
telworld 



Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 6



Wysłany: Pią Gru 07, 2012 14:22   [MGF] Brak mocy na niskich obrotach
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997

Witam
Niedawno zakupiłem MGF’a z pewnym problemem. Autko nie ma mocy przy niskich obrotach (do 2000obr). Przykładowo próbuje rozpędzić samochód na dwójce, dodaję gazu, samochód prawie w ogole nie przyspiesza, obroty powoli idą do góry i dopiero jak przekroczą 2000 to nagle rusza do przodu i już jedzie normalnie. Przy ruszaniu trzeba trzymać obroty powyżej 2000 i dopiero puszczać sprzęgło, bo przy normalnym ruszaniu dławi się i prawie gaśnie.
Czy ktoś ma jakieś pomysły, gdzie szukać przyczyny problemu ? Dodam, że autko nie komunikuje się ze sprzętem diagnostycznym. Mechanik powiedział, że muszę wymienić komputer i przyjechać ponownie. Komputera o takich samych numerach nie mogę nigdzie znaleźć, więc pozostaje mi szukać przyczyny bez tego. Przejrzałem wszystkie przewody, wszystko wygląda ładnie.
Z tego co mi się wydaje to samochód przy niskich obrotach dostaje za dużo paliwa i nawet czuć chyba nie przepaloną benzynę, choć być może sobie to wmówiłem.

Pod uwagę brałem kilka możliwości usterek:
- problem z wtryskami
- czujnik położenia wału
- przeskoczenie paska rozrządu
- zapchany tłumik (katalizator jest wycięty)
- uszkodzenie komputera (zła mieszanka)

Proszę o podpowiedzi, czy mogę coś wykluczyć z wyżej wymienionych rzeczy, a może to zupełnie coś innego ? Samochód praktycznie zawsze pali na dotyk. Silnik 1.8i 120KM, rocznik 1997.

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 07, 2012 14:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Gru 07, 2012 15:18   

Komputera nie ma sensu wymieniać, to rocznik 1997.
On po prostu nie obsługuje OBD.
Trzeba mieć sprzęt diagnostyczny z obsługą MEMS.

Lepsze komputery diagnostyczne (w cenach tego MGF ;) ) powinny się dogadać z nim, ale pełną kontrolę ma tylko TestBook T4. Poszukaj więc innego mechanika. Komputer raczej nie jest zepsuty.

Do listy podejrzeń dodaj sondę lambda.
 
 
telworld 



Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 6



Wysłany: Sob Gru 08, 2012 21:18   

A czy sonda nie załącza się tylko na ciepłym silniku ?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Gru 08, 2012 22:29   

sonda na zimnym silniku jest po pomijana, ma wplyw na sklad mieszanki a tym samym na moc

sprawdz ja
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 09, 2012 19:34   

Kurcze, to nie jest diesel, żeby jechał od 1000 RPM... Spróbuj może nagrać jakiś filmik.
 
 
 
telworld 



Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 6



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 00:24   

W jaki sposób mogę sprawdzić czy sonda jest sprawna? Bez podłączania pod komputer, bo nie znalazłem we Wrocławiu nikogo kto by to zrobił.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 10:05   

podepnij sie analogowym amperomierzem do sondy, powinna miec rytmiczne wahania 0-1V
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
telworld 



Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 6



Wysłany: Pią Gru 14, 2012 17:23   

Odpaliłem maszyne po dłuższym okresie postoju i okazuje się, że silnik dość mocno się trzęsie. Nie zawsze chce odpalić, czasami trzeba dłużej pokręcić, jak jest zimny to nie wchodzi na obroty (dławi się), a jak się rozgrzeje to wchodzi na obroty ładnie, ale po odpuszczeniu gazu gaśnie.
Świece są czarne okopcone (suche). Wyczyściłem, włożyłem i po dwóch minutach pracy wyjąłem i były tak samo mocno okopcone.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 15, 2012 13:02   

Zalewa ci ewidentnie silnik. :/ Podaj jaki masz numer kompa.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
telworld 



Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 6



Wysłany: Sob Gru 15, 2012 23:59   

MKC 104110
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 16, 2012 13:51   

Numery kompa się zgadzają.
Sprawdzałeś ustawianie rozrządu ?? Kompresje sprawdzałeś ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Gru 16, 2012 16:18   

sprawdz podcisnienia wszystkie dochodzace do kolektora dolotowego - wlacznie z tym do mapsensora w kompie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
telworld 



Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 6



Wysłany: Czw Gru 20, 2012 19:52   

Niestety okazało się, że brak kompresji....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Kręci, ale nie pali. Brak iskry, brak paliwa. Mems 1.9
gutek071 MGF i MG TF 0 Czw Cze 17, 2021 23:21
gutek071
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [spadek mocy ]
adamz5 MGF i MG TF 1 Nie Maj 17, 2015 12:04
sTERYD
Brak nowych postów [MGF] Diagnostyka mocy silnika
domeryk MGF i MG TF 14 Pon Maj 11, 2009 14:26
domeryk
Brak nowych postów [mgf] Nie równa praca silnika, zaniki mocy
Falek MGF i MG TF 4 Pią Wrz 29, 2017 20:52
Falek
Brak nowych postów [MGF] Brak 1 i 2 biegu wentylatora
GOLY94 MGF i MG TF 5 Wto Lut 25, 2014 17:08
Patryk1893



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink