Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Koło dwumasowe - regeneracja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Koło dwumasowe - regeneracja
Autor Wiadomość
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 19:25   [R75] Koło dwumasowe - regeneracja
Typ: CDTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Niestety pragnę zdementować informacje, że nikt nie słyszał o awarii koła dwumasowego w R75... Otóż ostatnio zdarzało się, że podczas ruszania (szczególnie pod górę albo przy podjeżdżaniu pod krawężnik) był słyszalny rodzaj pisku coś jak tarcie metalu o metal. Z czasem się to nasilało. Jak odpowiednio puszczałem sprzęgło (najpierw dość zdecydowanie do momentu załapania a później łagodniej) to tego efektu dźwiękowego nie było. Zauważyłem także, że przy zaciągniętym ręcznym i odpowiednim ustawieniu pedału sprzęgła wraz z lekkim dodaniem gazu można osiągnąć efekt dłuuuugiego pisku. Co dziwnie w niczym to nie przeszkadzało i przejeździłem tak kilka tys. km. Doszedłem do wniosku, że winne jest sprzęgło! Należę do ludzi, którzy lubią mieć samochód w 100% sprawny więc kupiłem zestaw Sachs-a i oddałem samochód do warsztatu...
Po jakiś 3 czy 4 godzinach zadzwonili z przykrą informacją, że tarcza sprzęgła i docisk wyglądają prawie idealnie (przebieg niecałe 80tys. km, rocznik samochodu 2004) ale ich diagnoza padła na koło zamachowe. Przyjechałem i organoleptycznie przekonałem się, że koło ma luz kilka stopni kątowych bez oporu co jak się okazało jest niewskazane...
Koniec końców zdecydowałem się na regenerację koła (1/3 ceny nowego) i mam zregenerowane koło zamachowe i założone nowe sprzęgło (zbędna sprawa ale jak już było rozebrane...) no i po piskach!
W każdym razie mit o bezawaryjnych kołach zamachowych w R75 uważam za obalony :( Być może to kwestia mocy i momentu obrotowego CDTi (mój ma 300Nm i 135KM) i w wersji 116KM koło wytrzymywało więcej. No cóż - doświadczenie bolesne i kosztowne - nikomu tego nie życzę.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 18:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 08, 2008 19:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Wto Sty 08, 2008 22:37   

a nie prościej by było założyć zwykłe koło zamachowe i sprzęgło z tarczą ze sprężynkami....??
w mit o bezawaryjności kół dwumasowych to chyba nikt nie wierzy, nie bez powodu mówi się na nie zemsta konstruktorów ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Spitfire 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 57
Skąd: Manchester, UK



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 23:18   

Tak troche OT, ale moze jednak bedzie pasowalo :)

Mam takie pytanie: jaka jest roznica miedzy sprzeglem ze sprezynkami i bez?

Przypuszczam ze sprzeglo ze sprezynkami powinno pracowac ze 'zwyklym' kolem zamachowym (nie dwumasowym) a sprzeglo bez sprezynek powinno byc montowane z dwumasowym kolem zamachowym. Mam racje?

Kolejne pytanie - jesli zaloze do kola dwumasowego sprzeglo ze sprezynkami czy to zle i jakie skutki moze miec taka 'warjacja'? (i odwrotnie, sprzeglo bez sprezynek do normalnego kola zamachowego).
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Sro Sty 09, 2008 00:37   

to jest tak, że kolo dwumasowe ma za zadanie tłumić drgania skrętne wału silnika.
W przypadku kiedy masz zwykłe kolo zamachowe to ta rolę spełnia tarcza sprzęgła wyposażona w sprężyny o charakterystyce regresyjnej jak dobrze pamiętam.
jeśli założysz sprzęgło z tarcza ze sprężynkami do kola dwumasowego to się nic nie stanie, wydłużysz jego żywotność bo odciążysz połączenie elastyczne...(taka redundancja, po prostu jedno i drugie ma za zadanie tłumienie drgań skrętnych wałów silnika i skrzyni)
jeśli do zwykłego koła zamachowego założysz sprzęgło przeznaczone do dwumasowego, to nic nie będzie tłumić drgań, a więc znacznie wzrośnie obciążenie zmęczeniowe wszystkich wałów a ponadto drgania skrętne znacznie obniżą komfort jazdy...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 04:15   

sTERYD napisał/a:
a nie prościej by było założyć zwykłe koło zamachowe i sprzęgło z tarczą ze sprężynkami....??
w mit o bezawaryjności kół dwumasowych to chyba nikt nie wierzy, nie bez powodu mówi się na nie zemsta konstruktorów ;)

A słyszałeś, żeby ktoś takie zwykłe koła do R75 produkował?

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 04:20 ]
Spitfire napisał/a:
Kolejne pytanie - jesli zaloze do kola dwumasowego sprzeglo ze sprezynkami czy to zle i jakie skutki moze miec taka 'warjacja'?

Jak kupujesz sprzęgło na wymianę to dostajesz tarczę ze sprężynkami i bez problemu współpracuje z kołem 2 masowym. Być może konstruktorzy zdecydowali się na to by wydłużyć żywotność koła.
Cytat:
(i odwrotnie, sprzeglo bez sprezynek do normalnego kola zamachowego).

Będzie szarpało jak wyczynowe sprzęgło ze spieków i szybko rozwalisz skrzynię :)
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 10:56   

Biorąc pod uwagę rocznik i przebieg Twojego samochodu to dwumasówka króciutko wytrzymała... współczuję :cry: .
Jeśli chodzi o regenerację, to chyba trochę bym się bał - skoro koło "piszczało", to prawdopodobnie padło łożysko i masy wirujące się ocierały. Wiem, wiem - cena nowego odstraszająca - i gdyby mnie to spotkało, to sam nie wiem na co bym się zdecydował...
Pozostaje mieć nadzieję, że z nowym sprzęgłem obciążenie koła będzie trochę mniejsze i będzie działało baaaaardzo długo. Tego Ci życzę.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 12:58   

Na regenerowane koło mam teoretycznie 12 miesięcy gwarancji a wyglądało na zrobione na prawdę fachowo (nawet pomalowane specjalną farbą). Mam więc nadzieję, że trochę pojeździ!
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 13:36   

lamer napisał/a:
wyglądało na zrobione na prawdę fachowo
Mógłbyś podać nazwę firmy, która Ci to robiła - kto wie, może kiedyś się przyda?

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 14:57   

"Sprzęgło Service"
Poznań, Ziębicka 37 (Junikowo)
tel. 061 8684614, 0609888838, 0609888868
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 10:36   

lamer napisał/a:
"Sprzęgło Service"
Poznań, Ziębicka 37 (Junikowo)


"lamer" mógłbyś podać cenę jaką zapłaciłeś za regenerację koła na Ziębickiej(raczej będę musiał się tam udać w tej sprawie :cry: )
_________________
Filip
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75/MG ZT] - Koło dwumasowe regeneracja czy nowe
Samodzielna wymiana układu sprzęgła (tarcza, docisk, wysprzęglik)
MaReK Rover serii 75, MG ZT 165 Sro Cze 11, 2014 21:47
Pingiel
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe - sztywne, regeneracja czy używane
Mayones123 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Mar 30, 2014 18:51
witgut
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe
denirok Rover serii 75, MG ZT 77 Pią Sie 26, 2016 08:10
Pieta
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe
Zemsta konstuktorów i mnie dopadła
Rowan Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Wrz 14, 2010 17:18
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Koło dwumasowe.
Damian92 Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Paź 27, 2012 16:36
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink