Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75]Chyba koło pasowe . Jestem w chorwacji. PILNE, POMOCY
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75]Chyba koło pasowe . Jestem w chorwacji. PILNE, POMOCY
Autor Wiadomość
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Sie 06, 2013 12:36   [r75]Chyba koło pasowe . Jestem w chorwacji. PILNE, POMOCY
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Panowie potrzebuję pilnie pomocy. Wczoraj dotarłem bez problemu do chorwacji. Dzisiaj potrzebowałem pojechać z rodzinką do innej miejscowości. Po odpaleniu najpierw coś stukało z okolic koła pasowego jak kręciłem kierownicą(przy obciązeniu]. Później w czasie jazdy przestało i dojechałem na miejsce. Krążąc po okolicy z włączoną klimą, coś zaszurało i zaśmierdziało gumą. Wyłączyłem klimę ale nadal stuka. Widać że na osłonie leżą kawałeczki gumy,paska nie wiem co to. Jeździłem jeszcze bez klimy i stuka trochę . Co można zrobić i co to może być. Pomóżcie. Wrócę tak do domu???

Pasek na wspomaganiu nie jest uszkodzony.


Nikt nie pomoże???
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 06, 2013 12:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 06, 2013 13:47   

Nie chcę źle wróżyć ale chyba nie wrócisz... rozleci się jeszcze więcej.
Póki co dojedź gdziekolwiek co przypomina serwis. Trzymaj go bez klimy i na wysokich obrotach.

Możesz oczywiście próbować, ale jak poleci więcej elementów to koszta wzrosną.
Może można to tam wymienić wraz z częścią zamienną. Kiedyś ktoś, kupował część przez TomaTeam i to lądowało w Chorwacji. Kiedy wracasz do domu?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Sie 06, 2013 13:51   

Po takich atrakcjach to najchętniej już, ale prawdopodobnie w sobotę. Jestem w Zadarze to raczej problemu z częściami nie będzie ale cena mnie boli dlatego pytam czy dojadę do domu. Właściciel mieszkania podjedzie ze mna jak coś do mechanika. A skąd ta guma na osłonie silnika?

Jakbym mógł jakiś link do zdjęć z wymianą to mu na migi pokaże o co mi chodzi.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Sie 06, 2013 14:05   

Wstaw fotke tego ci ci wylecialo - będzie latwiej powiedzieć co to jest. Kolo pasowe moglo sie rozsypać np od zacierajacej sie pompy wspomagania - nie masz problemu z układem kierowniczym? Płynu we wspomaganiu jest odpowiednia ilosc?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Sie 06, 2013 14:09   

Wszystko działa (oprócz klimy bo boję się włączyć) żadna kontrolka się nie zapaliła. silnik pracuje normalnie. wszędzie leżą leżą kawałeczki gumy tak jakby coś tarło o coś gumowego. Koło pasowe nie jest z dwóch części? tam też jest chyba guma? Może na pół się rozerwało?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 06, 2013 14:21   

Koło było kiedykolwiek wymieniane? Ile auto ma przelatane?
Koło na skutek dużej temperatury i wieku rozwulkanizowuje się.

Ono jest jakby na stożku, jak załączasz klimę idzie większe obciążenie na koło, bo musi uciągnąć jeszcze kompresor. Jak nie musisz, nie włączaj jej bo przy temp. w Chorwacji on się musi trochę namęczyć żeby schłodzić. A guma najpewniej z rozwarstwienia, no chyba, że paski już się poddają, bo koło lata na boki. Wtedy jadąc uszkodzić możesz inne rolki, w tym pompę wody.

[ Dodano: Wto Sie 06, 2013 14:21 ]
Nie dalej jak dwa tyg. temu kolega pelson91 przerabiał to samo.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Sie 06, 2013 14:24   

Przejechane 220000, a wymieniane na pewno nie było. Pytanie jeszcze czy to na pewno koło pasowe co bym nie płacił za niepotrzebne części. Upał tu jak cholera. W trasie nic go nie bolało. dopiero na drugi dzień jak ostygł trochę to zaczął coś stukać. Jak zapalę auto to wszystkie kola siękręcą ale stukot ewidentnie z okolic koła pasowego.

Wymieniać???

bez klimy tu jest rzeźnia :shock:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 06, 2013 14:30   

Na 99% koło pasowe ;) Większość użytkowników R przy takich temperaturach i przebiegach wymienia koła pasowe, które nie były od nowości ruszane ;) Jak masz część, to wymiana nie będzie jakaś skomplikowana - myślę, że średnio ogarnięty serwis sobie z tym poradzi... a jak ceny - nie wiem...

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001733 - to im pokaż ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Sie 06, 2013 14:33   

dobra panowie na razie dziękuję.

Pokażę im ten rysunek i numery koła pasowego. Z bmw chyba będą mieli. Mam nadzieję że mnie za dużo nie skasują bo się załamię.

Później napiszę co i jak.

Jutro rano jedziemy do mechanika. Zamówi częśź i prawdopodobnie czwartek będzie dobre.

Jeszcze takie zapytanie którędy najlepiej wymienić. Od dołu czy od strony nadkola?
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 06, 2013 15:15   

zamiennik kosztuje 300-400zł ;) wejdź na forum cro.pl i tam napisz w temacie niech rodzinka kupi te koło pasowe w Polsce i komuś da kto jedzie z twoich okolic na Chorwację w stronę Zadaru dużo osób się wybiera do Chorwacji z Polski więc może to pomoże ja bym pomógł bo też wybieram się do Chorwacji ale dopiero pod koniec września, koło pasowe ma to do siebie że pada najczęściej w lato, mnie też to dopadło ale moje koło pasowe jeszcze tak nie waliło i nie rozleciało się jak twoje, Powodzenia! nie masz wykupionego jakiegoś Car Assistance ?
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Sro Sie 07, 2013 09:18   

Mam wykupione. Ale nie obejmuje pokrycia kosztów naprawy. Dla aut powyżej 10lat nie ma za dużo opcji. Jedynie holowanie do 100km i pomoc w zakwaterowaniu.

[ Dodano: Sro Sie 07, 2013 09:18 ]
Byłem u mechanika, pooglądał i mówił że to może być kompresor klimatyzcji, bo jak włączam klimę to staje wspomaganie. Ja im mówię że na 99% koło pasowe. Co o tym sądzicie? Za 2 godziny wezmie go na podnośnik i powie co i jak. Już mam lęki.
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 07, 2013 09:25   

thorgalxxx napisał/a:
Byłem u mechanika, pooglądał i mówił że to może być kompresor klimatyzcji, bo jak włączam klimę to staje wspomaganie.

Przez sprężarkę klimy nie stanie Ci też wspomaganie. Jak staje wspomaganie to na 99% koło pasowe, tak jak mówisz.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Sro Sie 07, 2013 09:27   

Pocieszyłeś mnie bo jak ceny sprężarki zobaczyłem to mi się nogi ugięły. nic czekam na telefon.
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 07, 2013 10:29   

niestety na 90% sam mam znów do wymiany sprężarkę (a wymieniałem 2 miesiące temu), więc ten ból mnie czeka... a raczej mój portfel...

koła pasowe też nie są tanie, od ok 300zł za najtańsze to ponad 800zł. Zależy od Ciebie i od dostępności kół danej firmy. Daj znać co Ci fachman powiedział ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sie 07, 2013 10:39   

pelson91 napisał/a:
niestety na 90% sam mam znów do wymiany sprężarkę (a wymieniałem 2 miesiące temu

Co Ci tak lecą te sprężarki? Nie masz opiłków aluminium w układzie albo brak oleju?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 07, 2013 11:07   

dawidd napisał/a:
Nie masz opiłków aluminium w układzie albo brak oleju?

Tego nie wiem, i będę chciał się dowiedzieć w najbliższym czasie...

[ Dodano: Sro Sie 07, 2013 11:07 ]
Dowiedziałem się, olej był dolewany po wymianie. Więc przyczyn trzeba będzie szukać dalej. Ale to temat na następny miesiąc, z wiadomych powodów ($)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 07, 2013 15:04   

thorgalxxx, na podnośniku bez osłony silnika jesteś w stanie zobaczyć czy to koło pasowe:) bo je widać bardzo dobrze, żeby wymienić koło pasowe ściągasz koło i plastikowe nadkole i dostęp jest idealny
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Sro Sie 07, 2013 15:49   

Panowie załamany jestem. Koło pasowe i dwa paski do wymiany. Ale cena zwaliła mnie z nóg 1400zł :shock: Niestety stoję pod ścianą i muszę zrobić. Części drogie. 250 euro i to nie oryginały. masakra. Jestem załamany.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 07, 2013 16:04   

drogo bardzo się cenią ... jeśli zacząłeś wakacje to śmiało byś mógł w Polsce zamówić na Chorwacji adres
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Sro Sie 07, 2013 16:24   

No niestety ograniczona ilość środków i czasu. W sobotę rano ma być zrobiony i wyjeżdzam stąd. Straciłem całą przyjemność z wakacji. Ale i tak bywa. Byle do domu wrócić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Koło Pasowe - Demontaż Pomocy!
keda Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Lis 22, 2012 09:01
apples
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe
ArturK Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Sie 06, 2008 15:00
Wolek
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 165 Czw Sie 04, 2022 08:12
dawidd
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe
alpacino Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Lis 15, 2017 15:48
kalafior
Brak nowych postów [MG ZT] Koło pasowe i dwumasowe
LuZZaK Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Paź 11, 2021 16:23
LuZZaK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink